nou, we wachten gespannen af.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Op het nieuws: dat kinderen worden weggehaald vanwege het fiet dat het een hazelip heeft.......Dat lijkt mij voldoende bewijs mbt de glijden schaal. Het volgende is .......blond haar...
Aannames...meer zijn het niet. En nog enorm overtrokken aannames ook.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Op het nieuws: dat kinderen worden weggehaald vanwege het fiet dat het een hazelip heeft.......Dat lijkt mij voldoende bewijs mbt de glijden schaal. Het volgende is .......blond haar...
Het hek is nu helemaal niet van de dam. We hebben een goed systeem met een verplichte bedenktijd en abortus niet na de 24e week. Lijkt me duidelijke regelgeving en zeker geen sprake van een hek van de dam.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee dat laatste niet. Je zal met wetgeving niet alles kunnen voorkomen.....
Ik hoop maar nooit dat vrouwen zover komen........
Maar ja, met wetgeving kunnen we ook niet voorkomen dat er moorden worden gepleegd (zelfs niet als je de doodstraf er op zet)......Maar dat neemt niet weg dat we er iets tegen moeten doen. Anders is het hek helemaal van de dam toch?![]()
Of je sluit je ogen, een tendens is wel degelijk waarneembaar.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:39 schreef wonko het volgende:
[..]
Aannames...meer zijn het niet. En nog enorm overtrokken aannames ook.
Oh nee, het gebeurt overal, ook waar er helemaal niemand in het openbaar zoiets in de verste verte zou kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het zijn er 50 miljoen omdat mensen als jij het normaal vinden om iets onschuldigs zo om zeep te mogen helpen.
Als we het massaal normaal vinden een koe te vermoorden om deze op te eten, dan is koe doden geen moord.quote:Daarbij maakt het niet uit welke verhoudingen er qua aantallen zijn. Het is niet zo dat als meer dan zoveel op de zoveel mensen een moord plegen, dat dit dan maar moet worden gelegaliseerd.
Eet je ook geen vlees?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het zijn er 50 miljoen omdat mensen als jij het normaal vinden om iets onschuldigs zo om zeep te mogen helpen. Daarbij maakt het niet uit welke verhoudingen er qua aantallen zijn. Het is niet zo dat als meer dan zoveel op de zoveel mensen een moord plegen, dat dit dan maar moet worden gelegaliseerd.
Wat maakt abortus bij 23 weken nou minder erg dan abortus na 24 weken....In het ene geval pleeg je een misdrijf en in het andere ben je legaal bezig....quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het hek is nu helemaal niet van de dam. We hebben een goed systeem met een verplichte bedenktijd en abortus niet na de 24e week. Lijkt me duidelijke regelgeving en zeker geen sprake van een hek van de dam.
Je moet ergens een grens stellen. En die grens bij 0 zetten zal tot een explosieve stijging van illegale abortussen en abortustoerisme leiden. Dat is voor niemand goedquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat maakt abortus bij 23 weken nou minder erg dan abortus na 24 weken....In het ene geval pleeg je een misdrijf en in het andere ben je legaal bezig....
De wetgeving is verwerpelijk en bovendien ook nog eens hypocriet......![]()
Niet mee eens eerlijk gezegd. Er zijn wel meer dingen die bij de menselijke natuur schijnen te horen (of bij een groot deel daarvan) die als niet-ethisch beschouwd moeten worden en derhalve ook verboden zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb er niet speciaal wat mee - als jouw interesse zich niet tot dit onderwerp zou beperken zou je mij kennen van bijna alle onderwerpen die in POL besproken worden.
Die cijfers, daar hamer ik op om zo'n gek als EchtGaaf te laten inzien dat het probleem van levens die verloren gaan niet liggen bij dat handjevol abortussen die we in dit land plegen, maar bij de talloze mensen die sterven bij een abortus.
En om te proberen te verduidelijken dat abortus echt, heus, erbij hoort. Bij de mens.
dat is helemaal niet nodig met de nieuwste genetische techniekenquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar die drie worden er zo meer......Ik gaf aan dat er een glijdende schaal aan de gang is....
Straks worden er kindjes geaborteerd, omdat prenataal is vastgesteld dat het blond haar krijgt.....
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat maakt abortus bij 23 weken nou minder erg dan abortus na 24 weken....In het ene geval pleeg je een misdrijf en in het andere ben je legaal bezig....
De wetgeving is verwerpelijk en bovendien ook nog eens hypocriet......![]()
Hoe gaan jullie daar mee omquote:Op maandag 11 december 2006 20:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja maar het zijn wel potentiele levens dus jij stelt de grens wanneer het eitje en zaadje eenmaal samen zijn gegaan.
Zelfs een morning after pil is voor jouw een "zonde"
Dan nog:quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je moet ergens een grens stellen. En die grens bij 0 zetten zal voro een explosieve stijging van illegale abortussen en abortustoerisme leiden. Dat is voor niemand goed.
Maar wat vindt je nu van de glijdende schaal. Casusje hazelip??quote:We hebben nu een systeem dat werkt en waar goed over nagedacht is. En ik wil niet afzakken naar het niveau van Polen oid.
Dergelijke arbitraire grenzen bestaan op heel veel vlakken, en zijn nou eenmaal inherent aan het handhaven van een stelsel van regelsquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan nog:
abortus: 23 weken+6 dagen+23uur+59min+59sec..................zo legaal als de nete.
abortus: 24 weken............is een misdrijf....en je heb een vet probleem...
Wat is er zoveel anders aan het mensje in wording in die ene seconde.........3 celletjes??
Hypocriet of niet?
Er zijn maar heel weinig dingen die geen andere persoon tot slachtoffer maken, verboden. Dat heeft ook iets met ethiek te maken: het is niet goed ethisch te verantwoorden mensen beperkingen op te leggen als de afgekeurde handelingen geen schade berokkenen aan anderen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:48 schreef Vivi het volgende:
[..]
Niet mee eens eerlijk gezegd. Er zijn wel meer dingen die bij de menselijke natuur schijnen te horen (of bij een groot deel daarvan) die als niet-ethisch beschouwd moeten worden en derhalve ook verboden zijn.
Dat er mensen zijn en blijven die zich daar niets van aan trekken is een 2e, maar dat wil niet zeggen dat dat automatisch maar tot legalisatie moet leiden.
Dat je me niet persoonlijk kent is duidelijk, dat is inherent aan een internetdiscussie. Als je vervolgens toch met oordelen over mijn persoon komt, dan is het wel persoonlijk.quote:Nogmaals, ik ben niet tegen abortus, ik heb er zelf 2 gehad, in de 5e en in de 7e week, maa ik vind wel dat de termijn te ruim gesteld wordt. Een klompje cellen is imo toch wel even iets anders dan iets waarin al duidelijk menselijke vormen te onderscheiden zijn. Ik het topic over abortus tot 7 maanden vond ik jouw opmerkingen dan ook stuitend en nogmaals kan ik me niet voorstellen dat je ooit zelf een kind in je buik hebt voelen groeien, in dat gevla kan ik me nml, niet voorstellen dat je diezelfde statements zou maken, tenzij er op emotioneel vlak iets grondig mis met je is. Niets persoonlijks verder maar puur op basis van je posts.
De grens van 24 weken is imo erg willekeurig om het hanteerbaar(praktisch) te maken . En dus niet minder hypocriet......quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:49 schreef Argento het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Het trekken van een grens zal altijd betekenen dat een op het oog onevenredig verschil in gevolgen bestaat voor gevallen die zich dichtbij die grens bevinden, om het even aan welke kant van die grens. Dat is nu eenmaal het wezen van het stellen van een grens.
In dit geval is het stellen van een grens noodzakelijk geacht, omdat de wetgever er nu eenmaal niet vanuitgaat dat de vrucht vanaf het moment van conceptie moet worden beschermd, en wel zodanig moet worden beschermd dat de belangen van de vrucht prevaleren boven de (fundamentele) rechten van de vrouw op lichamelijke integriteit en zelfbeschikking. Het omslagpunt heeft de rechter bij 24 weken gelegd. Vanaf dat moment is de vrouw ten aanzien van de belangen van de vrucht beperkt in haar zelfbeschikkingsrecht.
Dan kun je nog van mening zijn dat de vrucht vanaf het moment van conceptie moet worden beschermd. Prima, dat is een opvatting. Maar je diskwalificeert jezelf in je betoog door zij die er anders over denken, althans vanuit de huidige wetgeving handelen (abortus plegen voor de 24ste week) een langzame dood toe te wensen.
Precies.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Dergelijke arbitraire grenzen bestaan op heel veel vlakken, en zijn nou eenmaal inherent aan het handhaven van een stelsel van regels![]()
Oneens. Ik hoef niet meer te doen dan het aanhalen van dit stukje tekst.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De grens van 24 weken is imo erg willekeurig om het hanteerbaar(praktisch) te maken . En dus niet minder hypocriet......
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus#Wetgeving_in_Nederlandquote:Abortus provocatus blijft volgens het artikel 296 van het Wetboek van Strafrecht (Titel XIX A - Misdrijven tegen het leven gericht) nog altijd strafbaar, maar de Wet Afbreking Zwangerschap geeft een aborterende arts een strafuitsluitingsgrond, wanneer hij tot de bevinding is gekomen dat de vrouw verklaart zich in een "noodsituatie" te bevinden. De beslissing hierover ligt soeverein bij de vrouw en de vader van de foetus heeft geen recht op medezeggenschap.
De WAZ bepaalt niet tot in welk stadium van de zwangerschap de arts abortus mag uitvoeren. Artikel 82a van het Wetboek van Strafrecht bepaalt echter dat "het doden van een vrucht die naar redelijkerwijs verwacht mag worden in staat is buiten het moederlichaam in leven te blijven" gelijk staat aan "een ander, of een kind bij of kort na de geboorte, van het leven beroven". Op basis van de huidige stand van de medische wetenschap mag volgens de Ministeries van Volksgezondheid en Justitie daarom abortus op menselijke foetussen tot de 24e week (5,5 maanden) van de zwangerschap uitgevoerd worden als aan een aantal regels voldaan is. Een van die regels is dat de uitvoering van de vruchtafdrijving voorafgegaan moet zijn door een bedenktijd van enkele dagen, en dat deze moet worden uitgevoerd door een medicus. Een abortus provocatus, die "volgens de regels gedaan" is, wordt een abortus provocatus lege artis (APLA)genoemd.
Zoals ik in het vorige topic ook al zei: een foetusje heeft geen recuutje aan de pols met datum & tijd conceptie.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan nog:
abortus: 23 weken+6 dagen+23uur+59min+59sec..................zo legaal als de nete.
Dat komt omdat er geen gepast maatregelen worden getroffen. Het wordt door de vingers gezien.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh nee, het gebeurt overal, ook waar er helemaal niemand in het openbaar zoiets in de verste verte zou kunnen zeggen.
Een koe doden we om het op te eten. Ik neem aan dat jij een ongeboren baby niet doodt om het op te eten? Het ene doodt je om te eten, het andere dood je omdat het ongewenst is. Zover ik weet is het ook strafbaar om zomaar een koe te doden.quote:[..]
Als we het massaal normaal vinden een koe te vermoorden om deze op te eten, dan is koe doden geen moord.
Het heeft niets met zelfbeschikkingsrecht te maken. Zelfbeschikkingsrecht is als je een oorbel of een andere piercing wilt. Zelfbeschikkingsrecht is als je hard in je kontgat geneukt wil worden. Het doden van een ongeboren baby heeft hier niets mee te maken.quote:Overigens is het een beetje raar om te zeggen dat er legalisatie verdedigd zou moeten worden - het zelfbeschikkingsrecht lijkt me uitgangspunt, een verbod moet gerechtvaardigd worden.
Nee dat heet een grens stellen. Je mag op de snelweg 120 rijden. Als je 121 rijdt ben je strafbaar. Je meot een grens stellen en zo'n grens is arbitrair ja, is dat erg? Neuh lijkt me niet eerder volkomen logisch.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan nog:
Wat is er zoveel anders aan het mensje in wording in die ene seconde.........3 celletjes??
Hypocriet of niet?
[..]
Als het binnen die 24 weken is, geen probleem.quote:Maar wat vindt je nu van de glijdende schaal. Casusje hazelip??
Nu heb ik me laten vertellen dat het nog met regelmaat voorkomt dat tot ruim na de eerste gemiste menstruatie duurt voordat sommige vrouwen zich realiseren dat ze zwanger zijn. Zou de termijn van 8 weken die jij in een eerdere post stelt dan niet al teveel opgebruikt zijn om nog voor voldoende bedenktijd te zorgen? Zou 12 weken niet beter zijn (levensbedreigende uitzonderingen daargelaten natuurlijk)?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:48 schreef Vivi het volgende:
Nogmaals, ik ben niet tegen abortus, ik heb er zelf 2 gehad, in de 5e en in de 7e week, maa ik vind wel dat de termijn te ruim gesteld wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |