abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44361507
Zij hebben ook al een poging gewaagd met de uitverkoop van Laurus filialen destijds.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_44365368
Ze zullen dan wel in Brabant willen beginnen maar krijgen daar een sterke Jumbo tegenover zich. Zal lastig worden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 12 december 2006 @ 19:12:56 #28
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_44365916
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:57 schreef du_ke het volgende:
Ze zullen dan wel in Brabant willen beginnen maar krijgen daar een sterke Jumbo tegenover zich. Zal lastig worden .
Ach, Jumbo heeft toch z'n langste tijd al gehad.
Het leven is geen krentenbol.
pi_44366149
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:12 schreef blrrrt het volgende:

[..]

/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_44366909
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:12 schreef blrrrt het volgende:

[..]

Zou het? Ze zijn hier in het noorden flink aan het uitbreiden. Het is dat de appie de meeste gunstige locaties al heeft maar verder winnen ze het op alle fronten van de appie. Goedkoper, betere verse producten (hoe durft de appie zulk vlees te verkopen )?, goedkoper, veel groter assortiment en ze zijn ook nog eens goedkoper.
pi_44367385
Ja, die Jumbo in Euroborg heeft logischerwijs meer assortiment, omdat de meeste AH's in de stad niet al te groot zijn. Dat is ook meteen de allergrootste winkel van Jumbo, dus niet een geheel goede vergelijking. De Jumbo in Leek is al heel anders.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_44368300
in Terneuzen kan de gemeente veel bezwaarschriften verwachten van de winkelondernemers in het centrum die voor hun inkomsten vrezen want waar Colruyt moet komen moet een heel nieuw winkelgebied worden aan de rand van de stad aan belangrijke uitvalswegen, naast ook een ook nog te bouwen skihal om dat laatste rendabeler te maken, dit kan ook voor andere steden zo'n hoofdpijndossier worden
pi_44368927
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:50 schreef highway101 het volgende:
Ja, die Jumbo in Euroborg heeft logischerwijs meer assortiment, omdat de meeste AH's in de stad niet al te groot zijn. Dat is ook meteen de allergrootste winkel van Jumbo, dus niet een geheel goede vergelijking. De Jumbo in Leek is al heel anders.
Ik vergelijk met de Jumbo aan de Korreweg. Die is echt niet supergroot maar heeft wel een erg groot assortiment.
  dinsdag 12 december 2006 @ 22:38:09 #34
111612 blrrrt
pi_44374627
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik vergelijk met de Jumbo aan de Korreweg. Die is echt niet supergroot maar heeft wel een erg groot assortiment.
En vaak nee-verkoop omdat de schappen te klein zijn voor zoveel producten.
pi_44375473
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:38 schreef blrrrt het volgende:

[..]

En vaak nee-verkoop omdat de schappen te klein zijn voor zoveel producten.
Neeverkoop heeft elke supermarkt (te) vaak.
pi_44375893
Vers bloed in supermarktland is nooit verkeerd. Vanmorgen was hier op RTL Z ook een stukje over, het leek veel op de ALDI (verkoop uit grote dozen) maar ze zeiden dat ze wat hoger staan qua kwaliteit. Maar de komst van een nieuwe supermarktketen is niet verkeerd, misschien veroorzaakt het wel een nieuwe ronde in de supermarktoorlog
pi_44376147
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neeverkoop heeft elke supermarkt (te) vaak.
Jumbo staat er hier erg berucht om.

Op zaterdags is heel panklaar hier (8meter stelling) geheel leeg. Dan gaat er toch iets niet goed...
Ook bij Houdbaar waren zoveel neeverkopen dat ik de lege vakken maar niet ging tellen, maar ook bij kleine assortimentsgroepen als kaas en vleeswaren, hadden ze daar zo 50 - 90 lege vakken per assortimentsgroep.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  woensdag 13 december 2006 @ 00:19:04 #38
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_44378152
Blijf wel bij Jumbo
  woensdag 13 december 2006 @ 02:00:02 #39
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_44380427
Leuk nieuws als bescheiden 'aandeelhouder' van Colruyt Ik ken de NLretail wereld helemaal niet; maar ik ben zeker dat de colruyt-formule waterdicht is om succesvol te zijn ! Met een assortiment dat alle A-merken verzameld en in z'n geheel minstens 10x zoveel producten aanbiedt dan een aldi of lidl; gecombineerd met een eigen "filosofie" (prijsbreker-milieubewust-klant/personeels-vriendelijk) en efficientie; moet ook in NL een geduchte en nieuwe speler zijn! Ook al kiest Colruyt ervoor om van de nieuwigheden maar voor 1/2 aan te bieden; dan nog zal men in NL schrikken van wat een " standaard" assortiment naar "Colruyt-normen" is.
In belgie is het zo : voor extra'tjes en specialiteiten gaat men naar 'n Delhaize (genre AH) ; maar de "kar" wordt op zaterdag volledig gevuld met de meest gebruikte A/B/c merken van Colruyt Ik zie niet , waarom ook in NL dit niet zou kunnen..
Eigen aan Colruyt is ook z'n hedendaags engagement. Bijna 20 jaar terug benadrukte men het recyclagegehalte in de folders/bonnen en het was in BE ook een vd eerste bedrijven dat z'n volledige vrachtwagenpark uitrustte met een "dode-hoek-spiegel".
Heel typische en herkenbare kenmerken van het "colruyt-fenomeen"
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 december 2006 @ 02:41:02 #40
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44380772
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:57 schreef du_ke het volgende:
dat is bijna zelfmoord de Jumbo wint overal waar ze verschijnen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 13 december 2006 @ 09:32:19 #41
111612 blrrrt
pi_44383280
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:00 schreef misteriks het volgende:
Leuk nieuws als bescheiden 'aandeelhouder' van Colruyt Ik ken de NLretail wereld helemaal niet; maar ik ben zeker dat de colruyt-formule waterdicht is om succesvol te zijn ! Met een assortiment dat alle A-merken verzameld en in z'n geheel minstens 10x zoveel producten aanbiedt dan een aldi of lidl; gecombineerd met een eigen "filosofie" (prijsbreker-milieubewust-klant/personeels-vriendelijk) en efficientie; moet ook in NL een geduchte en nieuwe speler zijn! Ook al kiest Colruyt ervoor om van de nieuwigheden maar voor 1/2 aan te bieden; dan nog zal men in NL schrikken van wat een " standaard" assortiment naar "Colruyt-normen" is.
In belgie is het zo : voor extra'tjes en specialiteiten gaat men naar 'n Delhaize (genre AH) ; maar de "kar" wordt op zaterdag volledig gevuld met de meest gebruikte A/B/c merken van Colruyt Ik zie niet , waarom ook in NL dit niet zou kunnen..
Eigen aan Colruyt is ook z'n hedendaags engagement. Bijna 20 jaar terug benadrukte men het recyclagegehalte in de folders/bonnen en het was in BE ook een vd eerste bedrijven dat z'n volledige vrachtwagenpark uitrustte met een "dode-hoek-spiegel".
Heel typische en herkenbare kenmerken van het "colruyt-fenomeen"
We hebben in Nederland Jumbo's en AH's met een assortiment van 35.000 artikelen. Hierin zijn zowel super luxe artikelen te vinden als ook een compleet discount assortiment. Qua assortiment kan Colruyt dan ook helemaal niets toevoegen.

Daarnaast heeft o.a. Jumbo ook nog een laagste prijsgarantie. Dan is het dus kiezen tussen winkelen bij een Colruyt waar je tussen de stellingen met dozen in een super ongezellige winkel loopt of winkelen bij een Jumbo waar alles netjes in de schappen staat voor dezelfde prijs.

In Nederland is de complete markt al afgedicht; van boven naar beneden en van links naar rechts. Colruyt heeft hier niets aan toe te voegen en zal dus floppen, ook aangezien ze niet binnen een korte termijn veel geschikte locaties zullen kunnen vinden omdat Nederland al heel dicht bevolkt is qua supermarkten.
  woensdag 13 december 2006 @ 22:28:38 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44409060
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:41 schreef rubbereend het volgende:
dat is bijna zelfmoord de Jumbo wint overal waar ze verschijnen
Ik denk dat vooral de Lidl en de aldi dan een knauw gaan krijgen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44415616
Dat valt alleen maar toe te juichen. Meer concurrentie. Als de burger die zaak niets blijkt te vinden kunnen ze weer terug, maar het is een goede zaak dat Colruyt de markt betreedt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 december 2006 @ 11:12:44 #44
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44419369
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik denk dat vooral de Lidl en de aldi dan een knauw gaan krijgen
als ik goed ingelezen ben dan haalt de Jumbo zelfs daar klanten weg.....
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 14 december 2006 @ 11:30:17 #45
111612 blrrrt
pi_44419847
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

als ik goed ingelezen ben dan haalt de Jumbo zelfs daar klanten weg.....
Bijna iedere supermarkt heeft de laatste 3 jaar klanten weggehaald bij de Aldi en de Lidl.
  donderdag 14 december 2006 @ 16:05:35 #46
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_44428319
Ik denk dat de supermarktlandschap niet verzadigd is, ik zie juist verschuivingen. En ik denk dat Laurus de gifbeker nog verder moet leegdrinken. Als het goed is, zal er bij Colruyt sprake zijn van een Firefoxeffect, bij Aldi en Lidl zag ik eerder een Netscape-effect.
  donderdag 14 december 2006 @ 16:09:31 #47
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_44428448
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:32 schreef blrrrt het volgende:
In Nederland is de complete markt al afgedicht; van boven naar beneden en van links naar rechts. Colruyt heeft hier niets aan toe te voegen en zal dus floppen, ook aangezien ze niet binnen een korte termijn veel geschikte locaties zullen kunnen vinden omdat Nederland al heel dicht bevolkt is qua supermarkten.
Dat vind jij. Ik denk dat supermarktketens van jaar tot jaar kijken waar de omzet en de veiligheid gewaarborgd is. Een ander punt is dat Albert Heijn zo een beetje tot stoppen moet worden gebracht.
  donderdag 14 december 2006 @ 16:32:34 #48
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_44429233
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:32 schreef blrrrt het volgende:

[..]

We hebben in Nederland Jumbo's en AH's met een assortiment van 35.000 artikelen. Hierin zijn zowel super luxe artikelen te vinden als ook een compleet discount assortiment. Qua assortiment kan Colruyt dan ook helemaal niets toevoegen.

Daarnaast heeft o.a. Jumbo ook nog een laagste prijsgarantie. Dan is het dus kiezen tussen winkelen bij een Colruyt waar je tussen de stellingen met dozen in een super ongezellige winkel loopt of winkelen bij een Jumbo waar alles netjes in de schappen staat voor dezelfde prijs.

ik denk dat jij nog nooit een Colruyt bent binnengestapt... Het is niet zoals een aldi met "dozen" die je zelf moet openscheuren etc... En het gamma in een doorsnee BE supermarkt is velen uitgebreider dan z'n NL variant.. Iets wat al mijn NLkennissen beamen..
afin , we zullen wel zien... Er is iig een testfase voor een 7tal winkels in het zuiden van het land. Tevens gaat ook hun speelgoeddivisie "dreamland" een aantal zaken openen...
Ik kan je wel zeggen dat het management niet over 1 dag ijs zal gaan, en tot hiertoe moet ik de eerste "flop" van colruyt nog tegenkomen... beetje schrik ?
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_53993486
*update*
quote:
Colruyt brengt Dreamland naar Nederland
BUSSUM - De Belgische retailer Colruyt komt met drie formules naar Nederland. Het bedrijf heeft in Eindhoven al de eerste vestiging van Bio Planet geopend, lanceert volgend jaar de supermarktketen Colruyt in Nederland en heeft plannen voor de opening van winkels van de vrijetijdsformule Dreamland.

Dat onthulde Filip van Landeghem van Colruyt tijdens de WinkellocatieMarkt in Bussum. Dreamland is een 24-vestigingen tellende formule met grote winkels waar onder meer speelgoed, multimedia, sport- en fitness en babyartikelen te koop zijn. In 2006 boekte de winkelketen een omzet van 173 miljoen euro. De in 1978 opgerichte winkelketen werd in 1994 overgenomen door Colruyt.

Bio Planet
Colruyt heeft al langere tijd plannen om naar Nederland te komen. De onderneming is bezig vestigingspunten te verwerven voor de supermarkten van Colruyt. Een tegenvaller daarbij was onlangs het afblazen van de vestiging in Terneuzen. Het bedrijf is op een aantal locaties in zuidelijk Nederland bezig vestigingspunten te verwerven. Voorlopig is de Bio Planet in de Eindhovense winkelpassage Heuvel Galerie de enige concrete aanwezigheid van Colruyt in Nederland.

Laagste prijsgarantie
Met Dreamland gaat Colruyt in Nederland de slag aan met het Blokker-concern dat met de formules Bart Smit en Intertoys de speelgoedmarkt grotendeels beheerst. Recent marktonderzoek wees uit dat er in Nederland weinig prijsconcurrentie heerst op de markt voor speelgoed. Dreamland werkt met een laagste prijsgarantie.
bron
pi_53993648
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:32 schreef misteriks het volgende:

[..]

ik denk dat jij nog nooit een Colruyt bent binnengestapt... Het is niet zoals een aldi met "dozen" die je zelf moet openscheuren etc...
nou de Colruyt die ik ken (in Dour) wel.. man dat is net een magazijn.. maganzijnstellingen vol dozen eten... en zó goedkoop was ie niet.
wel groot assortiment inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')