quote:Op dinsdag 12 december 2006 08:38 schreef Nick-Name- het volgende:
Strak plan.
Maar we zouden ook heel veel ijs kunnen gaan eten
En net zo hard weer uitgepistquote:Op dinsdag 12 december 2006 08:41 schreef FJD het volgende:
Als we daarbij ook heel Afrika voorzien van riolering en vers water dan wordt er door de wereld ook meer water geconsumeerd
ok, leg jij me uit waarom dit idee niet kan slagenquote:Op dinsdag 12 december 2006 09:03 schreef paradoXical het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind.
dit idee of het feit dat er mensen serieus op ingaan
Lowlandsquote:Op dinsdag 12 december 2006 08:42 schreef Seneca het volgende:
We laten gewoon Flevoland weer onderwater lopen. Daar woont toch geen hond, en het zou de stijging van de zeespiegel mooi weer compenseren.
Dat houden we dan in de winter en noemen we Lowlands on ice.quote:
Met dat idee heb ik al lang rond gelopen, voer het overschot aan zeewater af naar de maan, daar is te weinig...quote:Op dinsdag 12 december 2006 08:44 schreef thabit het volgende:
Ik heb een veel beter plan. We pompen de zeeen gewoon leeg!
Dat dusquote:Op dinsdag 12 december 2006 08:36 schreef Seneca het volgende:
Ja, ik weet niet. Maar ik heb het idee dat de ijskappen IETS sneller zullen smelten dan dat wij kunnen graven op een gegeven moment...
Nee lul, dan condenseert het toch weer. We moeten gewoon een straaljager met z'n neus in de grond zetten en dan aanzetten. Dan duwen we de aarde gewoon weg van de zon!quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:11 schreef menesis het volgende:
Nee, je moet gewoon zoveel mogelijk water verdampen. Prik je eerst een vulkaan lek en dan krijg je 1 grote waterkoker en dan verdampt het en dan ben je er vanaf![]()
![]()
en dan regent het en valt het weer neerquote:Op dinsdag 12 december 2006 09:11 schreef menesis het volgende:
Nee, je moet gewoon zoveel mogelijk water verdampen. Prik je eerst een vulkaan lek en dan krijg je 1 grote waterkoker en dan verdampt het en dan ben je er vanaf![]()
![]()
quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:13 schreef Seneca het volgende:
[..]
Nee lul, dan condenseert het toch weer. We moeten gewoon een straaljager met z'n neus in de grond zetten en dan aanzetten. Dan duwen we de aarde gewoon weg van de zon!
heb jij wel goed opgelet bij aardrijkskunde?quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:11 schreef menesis het volgende:
![]()
quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:12 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat houden we dan in de winter en noemen we Lowlands on ice.
De Russen zien je al komen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 08:22 schreef cohen het volgende:
Dat mensen hier nog niet mee op de proppen zijn gekomen. Mensen zijn bang dat als de ijskappen smelten, dat de wereld overstroomt. Maar wat nou als we de zeeën nog dieper maken dan ze nu zijn. Dan kan daar heel wat extra water bij.
Dus ik zeg, graaf de zeeën wat dieper en het zand/aarde wat je opgraaft, dat leg je ergens op de toendra in Rusland, of ergens waar ze nog braakliggend terrein hebben. In de woestijnen over de hele wereld ofzo.
Dit plan lijkt me best kansrijk!
Nou, om dan maar eens een serieuze poging te wagen:quote:Op dinsdag 12 december 2006 08:22 schreef cohen het volgende:
Dat mensen hier nog niet mee op de proppen zijn gekomen. Mensen zijn bang dat als de ijskappen smelten, dat de wereld overstroomt. Maar wat nou als we de zeeën nog dieper maken dan ze nu zijn. Dan kan daar heel wat extra water bij.
Dus ik zeg, graaf de zeeën wat dieper en het zand/aarde wat je opgraaft, dat leg je ergens op de toendra in Rusland, of ergens waar ze nog braakliggend terrein hebben. In de woestijnen over de hele wereld ofzo.
Dit plan lijkt me best kansrijk!
Wat een grappige idee.quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:30 schreef xstatic1975 het volgende:
overschot aan water in enorme watertanks opslaan in arme landen en anders de ruimte in jetsen
Omdat de schaal waarop dit moet gebeuren technisch en praktisch niet haalbaar Zon 28% van het aardoppervlak is land, de rest is water.quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:10 schreef cohen het volgende:
[..]
ok, leg jij me uit waarom dit idee niet kan slagen
ik denk dat dat nou juist het probleem is, denk je niet?quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:12 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat houden we dan in de winter en noemen we Lowlands on ice.
dan blaas je toch enorme kraters met atoombommenquote:Op dinsdag 12 december 2006 10:12 schreef rasor1 het volgende:
dit plan lijkt me vrij zinloos
heb je enig idee hoeveel je zou moeten graven om de zeespiegel een centimeter te laten zakken?
dat ik serieus reageer op dit idee
Je kan toch in principe in de Russische toendra een kilometers hoge berg maken van afgegraven zeebodem? En dat over een gebied van miljoenen voerkante kilometers, dan kom je een heel eind!quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:12 schreef rasor1 het volgende:
dit plan lijkt me vrij zinloos
heb je enig idee hoeveel je zou moeten graven om de zeespiegel een centimeter te laten zakken?
dat ik serieus reageer op dit idee
Klein detail.....quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:45 schreef cohen het volgende:
[..]
Je kan toch in principe in de Russische toendra een kilometers hoge berg maken van afgegraven zeebodem? En dat over een gebied van miljoenen voerkante kilometers, dan kom je een heel eind!
uiteraardquote:Op dinsdag 12 december 2006 10:45 schreef cohen het volgende:
[..]
Je kan toch in principe in de Russische toendra een kilometers hoge berg maken van afgegraven zeebodem? En dat over een gebied van miljoenen voerkante kilometers, dan kom je een heel eind!
En dan kunnen we inderdaad met die lijken de dijken ophogen!quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:57 schreef Originele_Naam het volgende:
onzin is elders
OT: misschien kunnen we ook de helft van de mensen vermoorden, zodat er niet zoveel cfk's in de lukct komt
En niet zeuren als er eeuwen later een buitenaarde ruimtesonde komt die dreigt te aarde te vernietigen als het niet kan spreken met enkele walvissen, die er dan niet meer zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:53 schreef moelan0e het volgende:
We moeten alle walvissen uit de zee halen! Weet je wel hoe groot die bakvissen zijn!
De lengte van het mannetje is 25m en van het vrouwtje 16m. Ze kunnen wel 90 t/m 144 ton worden.
Dus alle walvissen de zee uit en de global warming is een lachertje!
[afbeelding]
dat idee van die atoombommen klinkt een stuk waarschijnlijkerquote:Op dinsdag 12 december 2006 10:45 schreef cohen het volgende:
[..]
dat is niet verkeerd harmen! die optie had ik ff over het hoofd gezien!quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:01 schreef Harmen1984 het volgende:
Het gouden idee:
We bouwen een waterpomp met een pijp die reikt van de aarde tot buiten de atmosfeer, en we blazen gewoon al het water de ruimte in!
Ik zal het even met Paint toelichten:
[afbeelding]
OH NO! GLOBAL WARMING! THERE IT IS!quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:36 schreef Evil_Jur het volgende:
WE DIDN'T LISTEN!
1 meter zal hoogstwaarschijnlijk niet eens genoeg zijnquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:34 schreef cohen het volgende:
je hoeft niet de zeespiegel 1 meter te laten dalen. Alleen de hoeveelheid ijs die gesmolten is. dus nieuwe brekening svp! en misschie kan je ipv trucs pijpleidingen gebruiken om de afgegraven grond te verplaatsen
Je kan ook gewoon zeggen dat je een kut idee hebt verzonnenquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:34 schreef cohen het volgende:
je hoeft niet de zeespiegel 1 meter te laten dalen. Alleen de hoeveelheid ijs die gesmolten is. dus nieuwe brekening svp! en misschie kan je ipv trucs pijpleidingen gebruiken om de afgegraven grond te verplaatsen
Je bent gewoon jaloersquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:45 schreef frenkck het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen dat je een kut idee hebt verzonnen.
quote:
quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:50 schreef menesis het volgende:
[afbeelding]
En nu maar hopen dat de marsmannetjes groter zijn dan in onze fantasie tot nu toe
Nou ik denk dat alle landen dit gaan betalen. Als ze 2000 miljard voor een oorlog in irak kunnen uitgeven, kunnen ze ook zo'n bedrag investeren om de wereld van het water te redden. een grove indicatie? wordt lastig. ik zit nu nog in de conceptfasequote:Op dinsdag 12 december 2006 12:53 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Krijg ik nog antwoord op mijn vraag wie dat ge-wel-di-ge idee gaat betalen? En heb je voor mij een grove indicatie van de kosten?
Hebben we direct water op mars.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:01 schreef Harmen1984 het volgende:
Het gouden idee:
We bouwen een waterpomp met een pijp die reikt van de aarde tot buiten de atmosfeer, en we blazen gewoon al het water de ruimte in!
[afbeelding]
Alhoewel het water in de woestijn natuurlijk ook weer verdampt en gezellig terug in zee kletst.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:01 schreef RijstNatie het volgende:
wat dacht je hiervan: al het overtollige water via een leiding naar woestijn pompen, zodat daar iedereen wat te zuipen heeft en er akkers kunnen komen.
zeebodemfauna die compleet verwoest wordt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:10 schreef cohen het volgende:
[..]
ok, leg jij me uit waarom dit idee niet kan slagen
Ik moet heel hard lachen..quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:50 schreef menesis het volgende:
[afbeelding]
En nu maar hopen dat de marsmannetjes groter zijn dan in onze fantasie tot nu toe
Dat filtert het zand er wel uit. Een zoutkort op het zand waar de planten doorheen gaan groeien. Bovendien spoelt dat zout wel weer weg naar zee..quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:23 schreef moelan0e het volgende:
Dan zou je het zoute zee water eerst zoet moeten maken, Oksel.
En dan zeker 20 meter omlaag moeten springen tijdens de nieuwjaarsduik, en er nooit meer uit kunnen komen, nee dankjequote:Op dinsdag 12 december 2006 23:01 schreef Sapstengel het volgende:
Als je dat afgegraven zand nou gebruikt om de kusten te verhogen heb je een dubbele beveiliging.
Dan krijgen we later weer gezeik met ijskometenquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:05 schreef Hugo- het volgende:
Dan kunnen we nog beter heel veel water uit de oceaan in een super grote container opslaan en het de ruimte in schieten, lijkt me sneller gaan.
Dan schieten we het richting de zon.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:06 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dan krijgen we later weer gezeik met ijskometen
Maar de zeespiegel stijgt ook, dus de diepte blijft gelijkquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:02 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En dan zeker 20 meter omlaag moeten springen tijdens de nieuwjaarsduik, en er nooit meer uit kunnen komen, nee dankje
ja maar je haalt het zand toch van de zeebodem weg om het niveau te laten dalenquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:21 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Maar de zeespiegel stijgt ook, dus de diepte blijft gelijk.
ik weet niet wat voor effect dit geeft qwa zonstralingen van 200+ graden?....quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:01 schreef Harmen1984 het volgende:
Het gouden idee:
[afbeelding]
hahahaha heel gaafquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:01 schreef Harmen1984 het volgende:
Het gouden idee:
[afbeelding]
Ik zou net vragen of jullie ook al aan de zeedieren dachten... Aangezien sommige dieren sowieso hun leefgebieden kwijtraken als de noordpool smelt...quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:53 schreef moelan0e het volgende:
We moeten alle walvissen uit de zee halen! Weet je wel hoe groot die bakvissen zijn!
De lengte van het mannetje is 25m en van het vrouwtje 16m. Ze kunnen wel 90 t/m 144 ton worden.
Dus alle walvissen de zee uit en de global warming is een lachertje!
explosievenquote:Op dinsdag 12 december 2006 08:41 schreef Reemster het volgende:
hoe wil je gaan scheppen op sommige dieptes
en dan zjn we meteen van Almere en Lelystad afquote:Op dinsdag 12 december 2006 08:42 schreef Seneca het volgende:
We laten gewoon Flevoland weer onderwater lopen. Daar woont toch geen hond, en het zou de stijging van de zeespiegel mooi weer compenseren.
Die negers jatten al het bling bling koper om op hun tanden te plakken, denk dus niet dat het zal gaan werkenquote:Op zaterdag 23 december 2006 00:06 schreef Godshand het volgende:
ik heb een veel beter idee:
we laten de grootste lastposten omzetten in een veel nuttiger stof
CO2+H2O = H2O5OH-
oftewel alcohol![]()
!!!
daar maken we schoonmaakprodukten, autobrandstof en liters Tequila van
zijn we van de CO2 en dus broeikas, en H2O dus overtollig water af
gaan er natuurlijk mensen mekkeren: ja maar dat kost heel veel energie om zo'n reactie op te wekken: geeft niet, zonlicht zat in Afrika, we donderen de woestijn vol met zonnecollectoren die de energie opwekken voor deze nuttige reactiekunnen woestijnreizigers ook weer meteen daaronder schuilen en de woestijnvospoep dr van afschrobben
haha dank, die typefout viel me niet opquote:Op zaterdag 23 december 2006 01:30 schreef Seneca het volgende:
Ik weet niet hoe het bij jou is, maar bij mij is alcohol nog altijd gewoon C2H5OH, en niet H2O5OH
wat hebben we aan een verhoogde dijk terwijl de zeespiegel hetzelfde blijft?quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:54 schreef Porcupine002 het volgende:
Als we nou met het zand dat we opgraven de dijken ophogen, slaan we twee vliegen in één klap!
En zoals al gezegd is hebben we ook nog eens te weinig water op mars, dus kunnen we 't ook gewoon daarheen schieten.
Wat we ook kunnen doen is met z'n allen de koelkast buiten zetten, gericht naar het noorden en zuiden, en dan de deur van de koelkast open doen. Wedden dat dat scheelt?
Ik moest lachen!quote:Op dinsdag 12 december 2006 08:38 schreef Nick-Name- het volgende:
Strak plan.
DAAR GAAN WE OP WONENquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:52 schreef Skya het volgende:
Goed idee, waar dumpen we de zooi die we eruit graven?
Kopen??quote:Op vrijdag 12 januari 2007 02:17 schreef thettes het volgende:
Idd, het hele idee van de TS slaat nergens op.
Ze hebben wel bij de blokker van die extreem wateropnemende sponzen. Als we er daar nou heel veel van kopen en die gaan gebruiken? Het enige nadeel is dat de Blokker ook weer om 18:00 dichtgaat, maar 's avonds schijnt de zon toch niet zo fel dus dat maakt niet uit.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:50 schreef menesis het volgende:
[afbeelding]
nitrogeniumquote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:24 schreef TuxC0de het volgende:
verhaal
Nitrowattes?quote:
stikstof?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:18 schreef TuxC0de het volgende:
[..]
Nitrowattes?
Ik ken wel TriNitroTolueen, maar das wat anders..![]()
quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:54 schreef Porcupine002 het volgende:
En zoals al gezegd is hebben we ook nog eens te weinig water op mars, dus kunnen we 't ook gewoon daarheen schieten.
Wat we ook kunnen doen is met z'n allen de koelkast buiten zetten, gericht naar het noorden en zuiden, en dan de deur van de koelkast open doen. Wedden dat dat scheelt?
Maar ijs weerkaatst het licht beter dan water, veel beter. Dus dat effect wordt natuurlijk teniet gedaan.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:16 schreef Tabu het volgende:
grotere wateroppervlaktes absoberen meer zonlicht, dus met een gestegen zeespiegel meer afkoeling, waardoor het kouder wordt en de zee vanzelf weer bevriest op de polen
quote:Op dinsdag 12 december 2006 08:38 schreef Nick-Name- het volgende:
Strak plan.
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 02:17 schreef thettes het volgende:
Het enige nadeel is dat de Blokker ook weer om 18:00 dichtgaat, maar 's avonds schijnt de zon toch niet zo fel dus dat maakt niet uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |