Ach ja, van Witteman moet iedereen sociaal zijn en PvdA stemmen. Anders gaat-ie verongelijkt met z'n armen over elkaar zitten.quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ze snappen echt niks van België. Alsof Witteman het "lekker sociaal" zou vinden om zoveel miljarden in een bodemloze put te storten ...
Leuke man om naar te luisteren inderdaad. Maar hij realiseert zich niet echt dat er sommige mensen in Nederland (zoals Nelly Frijda, Jeroen Pauw en Paul Witteman) helemaal niets van de situatie snappen. Zij nemen de situatie België aan alsof het iets natuurlijk is. "Jullie zijn toch een land, dan moet je toch sociaal zijn. Wij hebben toch ook arme regio's"quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zo, ben wel eens benieuwd naar Dedecker, met hem kan het ook altijd alle kanten uit in een tv-programma
LOLquote:Op vrijdag 15 december 2006 23:42 schreef golfer het volgende:
Had ie al een keer gezegd dat ie wethouder was geweest?![]()
Ik zat al de hele tijd te denken, van waar ken ik dat mensquote:
En daar heb je dan wel weer gelijk in.quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:31 schreef kassenbouwer het volgende:
Leuke man om naar te luisteren inderdaad. Maar hij realiseert zich niet echt dat er sommige mensen in Nederland (zoals Nelly Frijda, Jeroen Pauw en Paul Witteman) helemaal niets van de situatie snappen.
[..]
Ik denk dat hij nog duidelijker had moeten maken dat het gewoon onmogelijk is om een land te hebben waarin ongeveer de ene helft de ene taal spreekt en de andere de andere. het verdomt om de taal van de ander te spreken, en andersom.
Dat werkt gewoon niet.
Ik vind 't wel jammer dat je Witteman 'n verwijt maakt, en dan zelf zo'n domme opmerking maakt. Iedereen die 'n beetje bekend is met de vlamingen weten dat ze nog liever met de walen in belgie blijven zitten dan met de nederlanders in een nieuwe staat gaan zittenquote:Wel jammer trouwens dat hij niet echt enthousiast is om bij Nederland aan te sluiten. Oke, er zijn verschillen. Maar onze gezamenlijke taal zal dat op den duur wel oplossen.
Mwah goed excuus heeft ie wel. Maar wat vond jij als Vlaming van de manier waarop Dedecker de Belgische situatie duidelijk maakte? Of heb je het niet gezien. (waar zit eigenlijk NL1 op jou tv? Bij mij zijn één en Canvas 8 en 9quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens ook wel grappig. Terwijl Dedecker hier in P&W zit , is zijn ex-partijvoorzitter hem op Canvas werkelijk compleet aan het afbranden en zit hij hem te verwijten dat hij "zogezegd andere verplichtingen had dan in de uitzending daar aanwezig te zijn"
De belgische politiek is echt stukken leuker dan de nederlandsequote:Op vrijdag 15 december 2006 23:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens ook wel grappig. Terwijl Dedecker hier in P&W zit , is zijn ex-partijvoorzitter hem op Canvas werkelijk compleet aan het afbranden en zit hij hem te verwijten dat hij "zogezegd andere verplichtingen had dan in de uitzending daar aanwezig te zijn"
Dat laastste dat weet ik nog niet zo net niet. Met een paar Belgen en een paar biertjes hebben ik het aan het begin van het jaar ergens een keer een hele avond over gehad. En ik vroeg op een gegeven moment wat ze liever wilde hebben. Toen zeiden ze ook dat ze liever bij Nederland zaten of dat het eigenlijk in 1830 al fout was gegaan. En dat waren helemaal geen Vlaams Belangers ofzo. Maar goed, dat zegt niks over alle Vlamingen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:44 schreef gronk het volgende:
[..]
En daar heb je dan wel weer gelijk in.
[..]
Ik vind 't wel jammer dat je Witteman 'n verwijt maakt, en dan zelf zo'n domme opmerking maakt. Iedereen die 'n beetje bekend is met de vlamingen weten dat ze nog liever met de walen in belgie blijven zitten dan met de nederlanders in een nieuwe staat gaan zitten
Het verdomt van de taal te spreken is ook absolute onzin. Als een Vlaming naar de Ardennen op vakantie gaat staat hij daar niet zoals de Nederlanders hysterisch in de bakkerij richting een brood te wijzen, maar bestelt hij een "pain blanc". Als een Vlaming en een Waal in gesprek raken gebeurt dat vrijwel altijd in het Frans. Als een Vlaming naar Brussel gaat schakelt hij zelfs al meteen over op het Frans.quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:44 schreef gronk het volgende:
[..]
En daar heb je dan wel weer gelijk in.
[..]
Ik vind 't wel jammer dat je Witteman 'n verwijt maakt, en dan zelf zo'n domme opmerking maakt. Iedereen die 'n beetje bekend is met de vlamingen weten dat ze nog liever met de walen in belgie blijven zitten dan met de nederlanders in een nieuwe staat gaan zitten
Inderdaad, even niet die rooie drammer op de buis.quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:31 schreef golfer het volgende:
Laatste uitzending van het jaar.
Arcee, je kunt de komende tijd even bijkomen en nieuwe haat tegen Witteman gaan verzamelen.![]()
Nee hoor, laatst was een collega van me op 'n belgisch congres, waar 'n vlaming en 'n waal 'n praatje gaven, en dat ging in 't vlaams respectievelijk in 't frans. Dito bij beantwoording van vragen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het verdomt van de taal te spreken is ook absolute onzin.
Klopt, de vlamingen waren altijd de underdogs die wel frans gingen praten. Maar ik geloof dat Filip dewinter ook weigert om frans te spreken. Als statement.quote:Als een Vlaming naar de Ardennen op vakantie gaat staat hij daar niet zoals de Nederlanders hysterisch in de bakkerij richting een brood te wijzen, maar bestelt hij een "pain blanc". Als een Vlaming en een Waal in gesprek raken gebeurt dat vrijwel altijd in het Frans.
Brussel is sowieso een moeilijk geval. Hoe dat nou precies zit...quote:Als een Vlaming naar Brussel gaat schakelt hij zelfs al meteen over op het Frans.
De voerstreek is 'n berucht gebied in dat opzicht...quote:Maar omgekeerd? Jamais.
Op een congres is dat natuurlijk vrij logisch hé.quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:58 schreef gronk het volgende:
[..]
Nee hoor, laatst was een collega van me op 'n belgisch congres, waar 'n vlaming en 'n waal 'n praatje gaven, en dat ging in 't vlaams respectievelijk in 't frans. Dito bij beantwoording van vragen.
[..]
Klopt, de vlamingen waren altijd de underdogs die wel frans gingen praten. Maar ik geloof dat Filip dewinter ook weigert om frans te spreken. Als statement.
[..]
Brussel is sowieso een moeilijk geval. Hoe dat nou precies zit...
[..]
De voerstreek is 'n berucht gebied in dat opzicht...
Inderdaad, kon ff niet op 't woord komen.quote:Op maandag 15 januari 2007 23:48 schreef Arcee het volgende:
Dat boeit me nooit, van die gasten die ergens lang op zee hebben liggen dobberen.
Boeiend. Moslims en abortus.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:58 schreef Suko het volgende:
Vanavond (Onder voorbehoud):
Voor moslims die zich bekneld voelen tussen hun familie en gemeenschap enerzijds en de Nederlandse maatschappij anderzijds schreef Esma Choho het eerste zelfhulpboek voor moslims. Choho is journalist en schrijver van Marokkaanse afkomst. Ze schreef het boek 'Moslim unlimited' op basis van haar eigen ervaringen. Choho wil haar lezers meer kracht en vrijheid in het leven geven. (op tvgids.nl las ik: "Choho werd recent door De Volkskrant omschreven als 'de Oprah voor moslims'.
Bert Dorenbos, oud-EO-directeur en tegenwoordig preses van Stichting 'Schreeuwom Leven'. Deze stichting is 'pro life' en zet zich in tegen abortus en euthanasie. Dorenbos en de zijnen bidden voor de ChristenUnie tijdens de formatiebesprekingen. Ze hopen dat André Rouvoet het voor elkaar krijgt dat abortus wordt afgeschaft.
Ik twijfel of ik dit wil zien.![]()
Intussen bekeken.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:29 schreef golfer het volgende:
Ben ik verdomme gisteren helemaal vergeten te kijken.
Later maar even bekijken via uitzending gemist ofzo.
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:07 schreef Arcee het volgende:
Jeanette Morang: "Voorop zit een fantastisch kanon"
Je ziet Pauw aan z'n eigen kanon denken die hij volgens mij wel in de commandante kwijt wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |