Nee hier ook al niet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:33 schreef Suikeroom het volgende:
[..]
ik heb het me ook zo voorgenomen.. maar het is niet echt gelukt![]()
Dan zegt je IQ dus wel degelijk iets over je maximale capaciteit.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:31 schreef Leandra het volgende:
Dames en heren, wake-up call: bij de vereniging Mensa (voor hoogbegaafden, en daar kun je echt alleen maar lid van worden als je IQ aangetoond hoog genoeg is) stikt het van de mensen die alleen een Mavo-diploma hebben.
De hoogte van het IQ zegt dus vrij weinig over je opleidingsniveau.... andersom weer wel: met een IQ van 95 zul je geen universitaire opleiding kunnen afronden.
Ja dat moet bijna wel want hij wordt echt gefileerd. Werd laatste tijd al wat gezapiger en nu hebben ze weer nieuw "doel"quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:34 schreef Gigageil het volgende:
Het lijkt wel of deze jongen op zijn zwakte is gecast.....geeft even "leuke" beelden, Nathanael komt zo goed uit de verf......daarna is het tijd voor een sterke persoonlijkheid.
Bart is inderdaad een meeloper, nu is het me duidelijk.
Nee hoorquote:Op dinsdag 12 december 2006 01:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt de Mensa ledenlijst wel eens doorgekeken??
quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:34 schreef Sonique het volgende:
[..]
Nee mijn fout. Ik had de verkeerde smilie... al gecorrigeerd...
en weinig over je maatschappelijke ambities.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:35 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dan zegt je IQ dus wel degelijk iets over je maximale capaciteit.
En hij blijft het maar brengen (afgelopen nacht ook tegen Brian) alsof hij het alleen maar doet om .NL's vertrouwen te winnen, maar dat is pure bullshit. Maar dat is Bart, hij gelooft het, dus is het ook zo.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:34 schreef Gigageil het volgende:
Bart is inderdaad een meeloper, nu is het me duidelijk.
Dat was de discussie dan ook niet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:37 schreef tipsch het volgende:
[..]
en weinig over je maatschappelijke ambities.
Uiteraard zegt je IQ wat over je maximale capaciteit, maar het wil niet zeggen dat de hoogst genoten opleiding evenredig is aan de maximale capaciteit die iemand heeft.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:35 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dan zegt je IQ dus wel degelijk iets over je maximale capaciteit.
Onzin, geeft een verklaring voor jouw verwondering.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:38 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dat was de discussie dan ook niet.
¤ 6.000.000 voor die 2 jaar.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:40 schreef arneaux het volgende:
Hebben ze eigenlijk iets als een budget?
Nee (volgens mij niet)quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:40 schreef arneaux het volgende:
Hebben ze eigenlijk iets als een budget?
Dat is absoluut waar. Maar het kan toch niet zo zijn dat als je iets hogers, iets uitdagenders aankan, je het maar laat zitten bij iets wat minder is?quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uiteraard zegt je IQ wat over je maximale capaciteit, maar het wil niet zeggen dat de hoogst genoten opleiding evenredig is aan de maximale capaciteit die iemand heeft.
Dat kan heel goed.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:42 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar. Maar het kan toch niet zo zijn dat als je iets hogers, iets uitdagenders aankan, je het maar laat zitten bij iets wat minder is?
OMGquote:Op dinsdag 12 december 2006 01:42 schreef farceman het volgende:
Valt jullie trouwens ook op dat de stem van .NL precies op die van Peter R. de Vries lijkt
Dan ben je gewoon slecht geadviseerd. Het spijt me zeer.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:43 schreef tipsch het volgende:
[..]
Dat kan heel goed.
Laat ik je nog iets denken geven, ik kan mij herrineren dat ik bij het verlaten van de basisschool een studieadvies heb gekregen voor zowel gymnasium en LTS (daar kon ik lekker met m'n handen bezig zijn!).
Bizar.
Slaap lekker!quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:45 schreef Sonique het volgende:
truste
Omdat je mij weer ziet!quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:46 schreef Day het volgende:
[..]
Slaap lekker!
Ik moet eigenlijk ook, snap niet eens waarom ik niet ga, ik kan Peppi en Kokki niet meer aanhoren.
Geeft nietsquote:Op dinsdag 12 december 2006 01:45 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon slecht geadviseerd. Het spijt me zeer.
Je bent uiteindelijk uitgekomen op?quote:
En hoe!quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:47 schreef avonne het volgende:
wat een goedkope steken geeft Nel.
Daarmee staat hij zelf voor lul.
Ik ken er éénquote:Op dinsdag 12 december 2006 01:21 schreef n1ek het volgende:
waarom de hotelschool (de mbo versie) met een IQ van 140+, dat is toch zonde..
nouja ieder zn ding
Waarom niet, als iets waar je je ziel en zaligheid in kwijt kunt iets is waar je je hoge IQ niet bij nodig hebt??quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:42 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar. Maar het kan toch niet zo zijn dat als je iets hogers, iets uitdagenders aankan, je het maar laat zitten bij iets wat minder is?
oe - 1-2 jaar Gymnasium - 2-3 jaar Atheneum - 4-5 jaar HAVO (niet afgerond) - 5 jaar Grafisch Lyceum Amsterdam (MBO) (niet afgerond)quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:48 schreef arneaux het volgende:
[..]
Je bent uiteindelijk uitgekomen op?
Ik vind t gewoon moeilijk om te geloven dat als je meer kan, je onder je niveau gaat werken. Natuurlijk, als je passie ergens anders ligt (timmerman) kun je dat gaan doen, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je vooruit wil in het leven.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom niet, als iets waar je je ziel en zaligheid in kwijt kunt iets is waar je je hoge IQ niet bij nodig hebt??
En dan nog, ik weet niet waar ik deze ooit gehoord heb maar hij is blijven hangen:
Vroeger, als je vader timmerman was, dan werd jij timmerman, als je heel intelligent was werd je toch timmerman, dat werden dan timmermannen die hele mooie/handige/nuttige dingen ontwikkelden.
Tegenwoordig, als je vader timmerman is, en jij bent heel intelligent, dan ga je studeren, daar zou wel eens een heel bijzonder timmerman door verloren kunnen gaan...
Misschien vindt iemand die uitdaging wel buiten zijn werk, en doet hij qua werk gewoon iets wat handig of makkelijk is maar wel een hoop tijd overlaat voor wat hij graag doet.
Dat is jouw mening erover, Arneaux. Dat zegt natuurlijk niet dat het niet anders kanquote:Op dinsdag 12 december 2006 01:51 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ik vind t gewoon moeilijk om te geloven dat als je meer kan, je onder je niveau gaat werken. Natuurlijk, als je passie ergens anders ligt (timmerman) kun je dat gaan doen, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je vooruit wil in het leven.
wacht even, dit klopt niet, komt ie nog eens:quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:50 schreef tipsch het volgende:
[..]
oe - 1-2 jaar Gymnasium - 2-3 jaar Atheneum - 4-5 jaar HAVO (niet afgerond) - 5 jaar Grafisch Lyceum Amsterdam (MBO) (niet afgerond)
Dat zeg ik, als je een passie voor iets hebt moet je die zeker volgen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:53 schreef Day het volgende:
[..]
Dat is jouw mening erover, Arneaux. Dat zegt natuurlijk niet dat het niet anders kan.
Niet iedereen droomt er over om een glansrijke carrière te hebben, je kan ook ergens anders je genoegdoening uit halen.
Die Huub gaat veel te snel! Ga slapen man!![]()
Ik weet niet hoe oud Tipsch is, maar ik weet wel dat de Cito toetsen in mijn tijd (en ik ben 18 jaar ouder dan jij) regelrecht dramatisch waren, ze waren nog heel erg toegesplitst op het gemiddelde IQ, en dus vervalste zo'n uitslag als het daar teveel van afweek (zowel naar boven als beneden)quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:45 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon slecht geadviseerd. Het spijt me zeer.
nou? hoe doet mijn lijst het?quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:54 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dat zeg ik, als je een passie voor iets hebt moet je die zeker volgen.
Waarom heb je niets afgerond?quote:
Ik ben inmiddels 30quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud Tipsch is, maar ik weet wel dat de Cito toetsen in mijn tijd (en ik ben 18 jaar ouder dan jij) regelrecht dramatisch waren, ze waren nog heel erg toegesplitst op het gemiddelde IQ, en dus vervalste zo'n uitslag als het daar teveel van afweek (zowel naar boven als beneden)
Ik heb de toets zelfs 2 keer moeten doen omdat ze niets konden met mijn antwoorden, uiteindelijk werd er besloten dat ik misschien met veel moeite de mavo zou kunnen doen.
En ik voldoe aan de eisen om Mensa-lid te mogen zijn...... lang leve de Cito-toets dus![]()
Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat de CITO toets een te eenzijdig en simpel antwoord is op de belangrijke vraag van de vervolgopleding. En de leraren krijgen daarin ook zeker teveel inspraak.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud Tipsch is, maar ik weet wel dat de Cito toetsen in mijn tijd (en ik ben 18 jaar ouder dan jij) regelrecht dramatisch waren, ze waren nog heel erg toegesplitst op het gemiddelde IQ, en dus vervalste zo'n uitslag als het daar teveel van afweek (zowel naar boven als beneden)
Ik heb de toets zelfs 2 keer moeten doen omdat ze niets konden met mijn antwoorden, uiteindelijk werd er besloten dat ik misschien met veel moeite de mavo zou kunnen doen.
En ik voldoe aan de eisen om Mensa-lid te mogen zijn...... lang leve de Cito-toets dus![]()
Hier ook, zit er nog steeds... maar nu ga ik echt. zet um nu gewoon uit zonder terug te zappen...quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:46 schreef Day het volgende:
[..]
Slaap lekker!
Ik moet eigenlijk ook, snap niet eens waarom ik niet ga, ik kan Peppi en Kokki niet meer aanhoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |