En wie gaat die betalenquote:Op maandag 11 december 2006 19:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hell no, ik eis belastingverlaging!
De huidige coalitie?quote:Op maandag 11 december 2006 19:51 schreef Martijn_77 het volgende:
Als er dan een minderheidscoalitie moet komen laat de huidige coalitie dan door gaan met een wat meer op links gericht beleid zodat ze ook uit die hoek wat steun krijgen
Wat een belachelijk idee zeg, dat zou echt compleet ongeloofwaardig zijn en bovendien zou die coalitie vrijwel zeker meteen naar huis gestuurd worden.quote:Op maandag 11 december 2006 19:51 schreef Martijn_77 het volgende:
Als er dan een minderheidscoalitie moet komen laat de huidige coalitie dan door gaan met een wat meer op links gericht beleid zodat ze ook uit die hoek wat steun krijgen
Ja ik hoop het ook.quote:
I hope notquote:Op maandag 11 december 2006 21:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar Balkie gaat niet met Widlers regeren, zegt hij.![]()
Ik zie het gewoon als een manier om van hem af te komen.quote:
Een linkse minderheidsregering is al net zo moeilijk als een rechtse minderheidsregering hoorquote:Op maandag 11 december 2006 21:36 schreef du_ke het volgende:
Laat Balkenende maar even hobbyen met Wilders en de VVD en dan met hangende pootjes terugkomen naar links.
Ik ga dan ook voor een meerderheidsregeringquote:Op maandag 11 december 2006 22:32 schreef existenz het volgende:
[..]
Een linkse minderheidsregering is al net zo moeilijk als een rechtse minderheidsregering hoor
quote:Rouvoet: CDA en PvdA moeten keuze maken
ANP
DEN HAAG - Het CDA en de PvdA moeten openlijk duidelijk maken met welke derde partij zij een kabinet willen vormen. Dat zei fractievoorzitter André Rouvoet van de ChristenUnie woensdag na afloop van een gesprek met informateur Rein Jan Hoekstra.
Volgens Rouvoet is een vervolg anders niet zinvol. Hij gaf aan niet als bij de tandarts in de wachtkamer te willen wachten tot hij mocht aanschuiven om gekeurd te worden. Vooral bij het CDA valt op dat deze zich nog niet openlijk voor een derde coalitiepartner heeft uitgesproken, verklaarde hij.
Het is volgens de leider van de ChristenUnie zaak om de formatie niet te laten versukkelen. Juist wegens de politieke situatie die dinsdag in de Tweede Kamer is ontstaan, moet de formatie extra dynamiek krijgen, zei hij. Rouvoet vindt dat zijn collega's over eventuele gevoeligheden over die politieke situatie heen moeten stappen.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:03 schreef Genverbrander het volgende:
We stevenen dus af op een regering CDA, CU, PvdA.
Wat een ramp.![]()
![]()
![]()
Allemaal Ggggggggggggristenen in de regering.
![]()
Haar Christenunie-tweelingzusquote:Op woensdag 13 december 2006 12:06 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik vind dit zo'n vervelende vrouw.
quote:Op woensdag 13 december 2006 12:14 schreef Ludger het volgende:
[..]
Haar Christenunie-tweelingzus![]()
[afbeelding]
quote:SGP wil coalitie met GroenLinks
(Novum) - SGP-leider Bas van der Vlies heeft informateur Rein Jan Hoekstra geadviseerd een coalitie van CDA, PvdA en GroenLinks te smeden. "Dit is in lijn met mijn eerdere adviezen. Ik heb gelijk gekregen met mijn voorspelling dat de samenwerking tussen SP en CDA niet zou slagen."
Van der Vlies, Kamerlid sinds 1981, zei verder dat het conflict tussen Tweede Kamer en kabinet over het generaal pardon hem doet denken aan het 'vechtkabinet' van CDA en PvdA uit 1981. Dit kabinet, onder leiding van CDA'er Dries van Agt met PvdA'er Joop den Uyl als vice-premier, hield slechts acht maanden stand. "Dat was in mijn beginjaren als Kamerlid. Toen was er ook altijd wel iemand die de knuppel in het hoenderhok gooide", zei de nestor van de Tweede Kamer.
quote:PvdA-leider Bos weer bij Hoekstra
Informateur Hoekstra praat vanmiddag opnieuw met PvdA-leider Bos. Hoekstra heeft zijn tweede ronde gesprekken met alle fractieleiders afgerond. Waarom Bos weer is uitgenodigd, is niet bekend. Het gesprek was niet gepland.
ChristenUnie-leider Rouvoet zei vandaag na zijn gesprek met Hoekstra dat CDA en PvdA duidelijk moeten maken met welke derde partij ze een kabinet willen vormen. Bos zelf zei gisteren dat er een andere informatieopdracht moet komen, zodat er echt onderhandeld moet worden.
D66-leider Pechtold weigerde vandaag de infomateur te spreken, omdat hij in deze fase niets nieuws te zeggen heeft.
www.nos.nl
Interessant dat hij zijn lijstverbinding CU niet noemt.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:01 schreef venomsnake het volgende:
[SGP-leider Bas van der Vlies heeft informateur Rein Jan Hoekstra geadviseerd een coalitie van CDA, PvdA en GroenLinks te smeden...]
quote:Halsema geeft voorrang aan ChristenUnie
(Novum) - GroenLinks wil dat informateur Rein Jan Hoekstra onderzoek doet naar een mogelijk kabinet van CDA, PvdA en ChristenUnie. Dat zei fractievoorzitter Femke Halsema woensdag na afloop van haar gesprek met Hoekstra. "In dit stadium van de onderhandelingen zijn wij niet beschikbaar."
Halsema gaf drie argumenten voor haar keuze nu niet aan een kabinet te willen deelnemen. Het is volgens haar niet goed een coalitie te vormen van partijen die allemaal zetels hebben verloren. "Wij zijn niet voor een coalitie van verliezers." Ook benadrukte Halsema de meningsverschillen over sociale vraagstukken tussen GroenLinks en het CDA. Halsema. "De afstand tussen GroenLinks en het CDA is bijna net zo groot als die tussen de SP en het CDA."
De derde reden is volgens Halsema de machtspolitiek van het CDA. "Het CDA kan de mening van GroenLinks met zeven zetels makkelijker naast zich neerleggen dan de 25 zetels van de SP", zei Halsema, die voor het gesprek terugkeerde van vakantie.
Na Halsema bezoekt PvdA-voorman Wouter Bos de informateur. Het is Bos' tweede gesprek met de informateur deze week.
Go JP, Wouter en Andréquote:
Hoekstra stuurt hier denk ik wel op aan. Vandaar dat Bos, die twijfels had, nu voor de tweede keer bij hem zit.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:05 schreef Ludger het volgende:
[..]
Go JP, Wouter en André![]()
Regel 's een midden-kabinet zonder linkse of rechtse extremen![]()
80 zetels![]()
Het zou best lachen zijn, zo'n kabinet. Best kans dat het nog sneller valt als het kabinet met de LPF.quote:Op maandag 11 december 2006 21:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja ik hoop het ook.
Kan de PVV het weer mooi verpesten net als de LPF!
=> RIP PVV![]()
Maar Balkie gaat niet met Wilders regeren, zegt hij.![]()
Alhoewel, ik geef hem geen ongelijk.
quote:***************************************
Bos lonkt naar onwillig GroenLinks
` PvdA-leider Bos heeft nu een voorkeur
voor een kabinet met CDA en GroenLinks,
zei hij na een gesprek met informateur
Hoekstra.Maar GroenLinks-leider Halsema
zegt dat GL "nu niet beschikbaar" is.
Halsema voert onder meer aan dat de SP
tegenover het CDA gezien haar zeteltal
meer gewicht in de schaal kan leggen.
Bos vindt het teleurstellend als GL de