god, ik ben al ouder, kmag hopen dat dat ook niet meer komt. Dat linkse boomknuffelgedoe heb ik geen zin inquote:Op maandag 11 december 2006 17:52 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik heb zo'n vermoeden dat jij niet ouder bent dan 18...
een beetje nuance in je denken zou je goed doen. (dat komt wel, als het goed is)
Dat zou best kunnen eigenlijk.quote:Op maandag 11 december 2006 19:23 schreef sigme het volgende:
Zeg dat wel. Daarom hebben we een van de laagste abortuscijfers ter wereld, natuurlijk.
Misschien helpt het wel abortus verhinderen, dat men er niet zo spastisch over doet?
Die conclusie is echt nergens op gebaseerdquote:Op maandag 11 december 2006 17:50 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik zou het wederom willen omdraaien, waarom niet?
ik heb uiteengezet dat een mens een heel logische ontwikkeling doormaakt die gaat vanaf dag 1 'heeeel afhankelijk' tot zelfstandig rond een jaar 18 en beyond. Een kind van 1 zit net zo goed in die ontwikkeling als een kind van 5, een kind van 15 en een ongeboren baby van -6 maanden. Het zijn allemaal MIO's (Mens in ontwikkeling). Als je het heel strict neemt houdt dat nooit op want we ontwikkelen gewoon lekker door tot ons graf.
Verder stel ik dat het ONMOGELIJK is om een grens aan te geven van waar een kind overgaat van 'niks' in 'mens', het is daarom het meest zinnig om vanaf het begin uit te gaan van een mens.
Lichamelijk zitten er heel veel verschillen tussen een geboren en ongeboren baby. De hersenprikkeling is nog niet aanwezig, en de zenuwen zijn nog niet van die aard dat je van een gevoel van een baby kunt spreken. Hersenontwikkeling is er in die aard op geestelijk niveau dan ook nog niet. Alleen de erfelijke overname van de ouders zit er in. Dus kan bij goedkeuring van de moeder het gedood worden? ja!quote:Wat is dan het verschil tussen een geboren en ongeboren baby?
Ongetwijfeld van alles, maar rechtvaardigd dit een oordeel dat inhoud dat die baby geen mens is en dus bij goedkeuring van de moeder kan worden gedood? Geenszins me dunkt.
en hoe doe je dat met een zaadlosing of ovulatie is dat dan ook moordquote:Op maandag 11 december 2006 18:45 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
in het geval van een stervende moeder (dilemma: OF het kind OF de moeder dood) dan kan ik het me goed voorstellen. zelfs bij verkrachting kan ik er nog inkomen (al zou ik voor handvol gevallen gewoon adoptie regelen).
maar verder is een leven een leven, dat doodt je niet zo maar.
in feite zou het feit dat het kind nog in ee prenatale situatie is niet al te veel moeten uitmaken voor de morele overweging. dan ben je al een heel eind.
Of het kindje dumpen c.q. post nataal aborteren...is allemaal veel beter.quote:Op maandag 11 december 2006 19:31 schreef Schepseltje het volgende:
TS wil abortus liever verbieden, zodat mensen in de toekomst zich laten aborteren in illegale klinieken zonder controle.. dan zal het vast beter gaan
tuurlijk is dat moord! duh! Elke rukbeurt maak je weer een eind aan miljoenen potentiele levensquote:Op maandag 11 december 2006 19:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en hoe doe je dat met een zaadlosing of ovulatie is dat dan ook moord![]()
Ja waarschijnlijk wel, want de volgende discussie is dan of de zwangerschap een feit is op het moment van de zaadlozing in de vagina, de bevruchting van de eicel of het moment dat de bevruchte eicel zich ingenesteld heeftquote:Op maandag 11 december 2006 19:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
is dat een conceptie?quote:Op maandag 11 december 2006 19:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En dus moeten wij maar alles gaan legaliseren hier?quote:Op maandag 11 december 2006 19:31 schreef Schepseltje het volgende:
TS wil abortus liever verbieden, zodat mensen in de toekomst zich laten aborteren in illegale klinieken zonder controle.. dan zal het vast beter gaan
dus de fysieke eigenschap van het ademhalen is 'het leven'?quote:Op maandag 11 december 2006 18:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig heeft moeder natuur een keiharde grens in gebouwd: het zit nog in moeder -en dan is het dus onderdeel van moeder- of het is erbuiten, heeft de eerste ademtocht genomen, een brul uitgestoten en is, kortom, geboren. Het leven geschonken, heet dat ook wel, en niet voor niets.
het gaat me dunkt niet om oordelen, dan zou je immers als Christen nooit meer een mening over een ethisch standpunt moeten hebben, maar het gaat om het respect voor leven waar wij allemaal postnataal zo aan hechten, maar prenataal nauwelijks op waarde schatten en voor een hazellip laten verwijderen.quote:Dat onderdeel van dat god het leven schenkt en neemt - laat god dat deel maar voor z'n rekening nemen dan, als de ziel bij 'm terugkomt. Lijkt me een schappelijke middenweg, nietwaar? Hoeven mensen niet goddelijk oordeel voor hun rekening te nemen, dat kan god prima zelf, als almachtige.
het zijn allemaal levens.quote:
ah, het eeuwige liberale argument. om moe van te worden -->quote:Op maandag 11 december 2006 19:31 schreef Schepseltje het volgende:
abortus zal hoe dan ook wel gebeuren, dus dat kun je beter legaliseren en controleren/reguleren, zelfde met drugs en prostitutie, de zogenaamde 'victimless crimes'quote:Op maandag 11 december 2006 20:16 schreef EchtGaaf het volgende:
En dus moeten wij maar alles gaan legaliseren hier?
Immers we zouden dan een mondiaal afvoerputje worden voor zaken die eigenlijk het daglicht niet kunnen verdragen....quote:
maar wel veelquote:Op maandag 11 december 2006 20:18 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
abortus zal hoe dan ook wel gebeuren, dus dat kun je beter legaliseren en controleren/reguleren, zelfde met drugs en prostitutie, de zogenaamde 'victimless crimes'
nee want daar is het van bekend dat het traumatische gevolgen heeft.quote:Op maandag 11 december 2006 20:18 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ah, het eeuwige liberale argument. om moe van te worden -->![]()
moeten we kinderseks dan ook maar legaliseren zodat mensen het niet stiekum in Bangkok gaan doen?
![]()
ja dat moet het buitenland weten maar ondertussen schuiven wel steeds meer landen onze kant op Omdat we toch ongeveer het laagste drugsgebruik/slachtoffers hebben. (alles relatief gezien natuurlijk)quote:Op maandag 11 december 2006 20:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Immers we zouden dan een mondiaal afvoer putje worden voor zaken die eigenlijk het daglicht niet kunnne verdragen....
Want op fronten zijn we al het rioolputje. Kijk maar eens naar de softdrugs.....Buitenland spreekt er zelfs schande over dat ik zoveel kan .......
toch is ons beleid vele malen succesvoller dan het beleid van de meeste andere landenquote:Op maandag 11 december 2006 20:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Immers we zouden dan een mondiaal afvoer putje worden voor zaken die eigenlijk het daglicht niet kunnne verdragen....
Want op fronten zijn we al het rioolputje. Kijk maar eens naar de softdrugs.....Buitenland spreekt er zelfs schande over dat ik zoveel kan .......
Ik zou niet koste wat het kost willen claimen dat repressie tot in het oneindige zaligmakend is. Maar anderszijds zal verder gedogen ook niet tot veel goeds leiden.quote:Op maandag 11 december 2006 20:24 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
toch is ons beleid vele malen succesvoller dan het beleid van de meeste andere landen
dus jij wilt iemand die terminaal ziek is en uitzichtloos moet lijden verplichten om te blijven leven en de volle aftakeling mee te maken, alleen omdat jij denkt dat er een god is die het niet wil..quote:Op maandag 11 december 2006 20:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Immers we zouden dan een mondiaal afvoerputje worden voor zaken die eigenlijk het daglicht niet kunnen verdragen....
We zouden weer terug moeten naar normen waarden en fatsoen.
En bovenal weer terug voor de eerbied van het leven. Stop arbortus en euthanasie.
Ik pleit om beide zeer streng te bestraffen. Het zijn immers levensdelicten.
van abortus ookquote:Op maandag 11 december 2006 20:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee want daar is het van bekend dat het traumatische gevolgen heeft.
nee, absoluut. het feit dat hazelippen een rede zijn voor abortus is een absolute succes meter!quote:Op maandag 11 december 2006 20:24 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
toch is ons beleid vele malen succesvoller dan het beleid van de meeste andere landen
gedogen is inderdaad niet goed, we moeten drugsgebruik legaliseren, in ieder geval softdrugsquote:Op maandag 11 december 2006 20:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zou niet koste wat het kost willen claimen dat repressie tot in het oneindige zaligmakend is. Maar anderszijds zal verder gedogen ook niet tot veel goeds leiden.
Ik ben de man van preventie en repressie...Alles in de juiste proportie dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |