abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44962165
Gewoen dit seizoen lekker in Alkmaar afmaken en debuteren in Oranje.
Dan in de winterstop van 2008 of de zomer daarop naar een Europese topclub verhuizen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_46089560
Vanavond verdienstelijk gedebuteerd voor Oranje.

[ Bericht 22% gewijzigd door koningdavid op 07-02-2007 23:43:35 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  woensdag 7 februari 2007 @ 23:12:54 #53
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_46089704
Niet slecht

In ieder geval beter dan Nigel de Jong
Confidence through competence
pi_46090079
quote:
Op maandag 11 december 2006 21:36 schreef cultheld het volgende:
Na Simons de beste controleur in de Eredivisie .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_46091526
Simons is defensief meer killer, kan zijn tegenstander opvreten als het moet. Maar Mendes heeft wel meer offensieve kwaliteiten. Dat hele veld oversteken met die bal aan de voet, af en toe een man nog even uitspelen, dat ziet er goed uit.
pi_46091636
Offensieve kwaliteiten zijn niet die van een controleur. Een controleur die deze echter als extra kwaliteit heeft, is een completere middenvelder. Redondo was zo'n speler en Emerson (al is dat geen echte controleur, hij kan het wel) eigenlijk ook wel.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_46091909
Redondo vond ik defensief weer een stuk minder (zeker vergeleken met Simons), kan ik niet echt in de categorie controleur zetten, dat was meer een ouderwetse spelmaker.

In de Europese top wordt multifunctionaliteit gevraagd, dus dat is alleen maar goed. Simons heeft dat redelijk, Mendes nog meer, maar die moet juist fysiek en qua killersmentaliteit echt nog wel groeien wil ie zoals Simons op het middenveld heersen over zijn directe toptegenstanders op CL niveau.
pi_46091967
Ik vergeleek hem meer met Mendes .
pi_53629904
quote:
Rentree Mendes da Silva

ALKMAAR - AZ-middenvelder David Mendes da Silva heeft maandagavond na zeven maanden blessureleed zijn rentree gemaakt op het voetbalveld. Hij speelde een helft mee met Jong AZ tegen Jong ADO (2-1).

Mendes da Silva liep in februari een scheur in de binnenband van zijn rechterknie op. Bij zijn rentree twee maanden later blesseerde hij de knie opnieuw en onderging een meniscusoperatie. Begin juni volgde nog een ingreep aan een beschadigde kniepees.
pi_53635128
quote:
Rentree Mendes da Silva gaat dit keer wel goed

ALKMAAR- Tot zijn eigen opluchting kon David Mendes da Silva maandag weer spelen. Na een blessureperiode van zeven maanden, waarin hij revalideerde van een kniekwetsuur, maakte de middenvelder zijn rentree tijdens Jong AZ-Jong ADO (2-1). Hij deed een helft mee. “In april had ik het ook al eens geprobeerd, maar toen ging het fout. Gelukkig is het vanavond goed afgelopen.”

Het gevoel van een wedstrijd spelen, deed Mendes da Silva zichtbaar goed. “Heerlijk om weer een helft te kunnen spelen. Je kunt trainen wat je wilt, maar hier gaat het uiteindelijk toch om. Nu kan ik eindelijk weer voetballen”, sprak hij, nadat hij in februari tijdens FC Groningen-AZ met een knieblessure uitviel.

‘Ik was er klaar voor’
Eind april tegen Jong PSV maakte Mendes da Silva ook al eens zijn rentree in het beloftenelftal. Die terugkeer was echter van korte duur, waarna in juni een knieoperatie volgde. “Toch heb ik vanavond niet teruggedacht aan dat moment. Tussendoor ging het inderdaad fout, maar vandaag is het gelukkig goed afgelopen. Ik was er klaar voor en dat is ook gebleken.”

‘Lange periode’
Nooit eerder kreeg de international met een langdurige blessure te maken. “Bij Ajax ben ik er wel eens twee maanden uit geweest, maar zeven maanden is toch wel even heel wat anders”, sprak hij, terwijl zijn teamgenoten na rust aan het werk zag. “Het was een lange periode. Zeker de eerste zes weken na de operatie toen ik met mijn rechterbeen in een spalk heb gelegen. Gelukkig heb ik veel aan de fysio van AZ gehad. Mooi om vanavond te kunnen zeggen dat het goed was.”

Rentree eerste elftal
Mendes da Silva wilde nog geen termijn voor een terugkeer in het eerste elftal noemen. “Ik ben nu nog vooral bezig met mezelf. Wanneer het tijd is om terug te keren merk ik het wel.” Over een terugkeer in een stroef draaiend elftal maakt hij zich in ieder geval geen zorgen. “Met Sparta heb ik degradatievoetbal gespeeld, dus ik ben wel wat gewend. We zitten nu even in een dip, maar daar komen we heus wel weer uit.”
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_56794412
Komende zomer wordt ie 26 en hij heeft nog altijd meer het imago van ooit dat grote talent, dan die van enorm sterke verdediger of fantastische middenvelder. Kan AZ ook totaal niet uit het dal trekken en worstelt ook nog vaak met zichzelf.

Zou hij nog de absolute top gaan halen?
pi_56794443
Ik kan mij nog een VI herinneren uit 2000 ofzo met Mendes da Silva op de cover. "De nieuwe Rijkaard" werd hij genoemd. Als je dan nu kijkt waar hij staat .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_56794791
Een rol ala Sisoko bij het Liverpool van 2 jaar geleden zou hij prima kunnen alleen is er niemand die hem op basis van zijn tijd bij AZ gaat kopen.

Hij moet gewoon zijn contract uitdienen en hopen dat hij ergens transfervrij bij een leuke club kan tekenen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_59892638
quote:
Ambitieuze Mendes da Silva jaar langer bij AZ
04 juli 2008

David Mendes da Silva blijft AZ voorlopig trouw. De verdedigende middenvelder tekende vrijdag een nieuw contract, dat hem tot medio 2013 aan de club verbindt. De oude verbintenis van de éénvoudig international liep tot de zomer van 2012.

"Ik ben erg blij met mijn nieuwe contract. Deze club heeft net als ik veel ambities. In mijn eerste seizoen bij AZ hebben de fans de echte Mendes da Silva kunnen zien. Afgelopen jaar speelden AZ en ik minder goed. Ik ben dan ook erg gemotiveerd er een mooi seizoen van te maken", zegt Mendes da Silva, die in 2006 overkwam van NAC Breda, op de officiële website van AZ. "Ik ben hier gekomen om veel te leren van Louis van Gaal. Bovendien wil ik prijzen winnen, maar dat is nog niet gelukt."
pi_59892825
Is bijtekenen bij AZ nu een teken van ambitie?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 4 juli 2008 @ 16:40:55 #66
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_59892960
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 16:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is bijtekenen bij AZ nu een teken van ambitie?
Wel onder Van Gaal
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_59893238
Dat bleek vorig seizoen wel
pi_63278760
quote:
Mendes da Silva na 21 maanden terug bij Oranje
16/11/2008 21:12

Bondscoach Bert van Marwijk heeft AZ'er David Mendes da Silva toegevoegd aan zijn selectie voor het oefenduel met Zweden.

Dirk Marcellis (PSV) en Nigel de Jong (Hamburger SV) meldden zich respectievelijk met een hamstring- en een knieblessure af voor de vriendschappelijke interland tegen Zweden. De afzeggingen noopte Van Marwijk nieuw bloed in zijn selectie te brengen.

De bondscoach kwam terecht bij Mendes da Silva, die zo de overstap maakt van Nederland B naar het grote Oranje. Voor de middenvelder van AZ wordt het een hernieuwde kennismaking met het Nederlands elftal. Op 7 februari 2007 speelde hij tegen Rusland zijn eerste en tot nu toe nog enige interland.
Terecht ook wel.
pi_63284623
Goed voor hem en voor AZ
  maandag 17 november 2008 @ 13:55:35 #70
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_63287491
Speelde puike potten tegen PSV en Vitesse van wat ik kon zien. Terecht opgenomen.
  maandag 17 november 2008 @ 14:32:38 #71
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_63288525
Nu Stijn Schaars nog, maar die is nog niet op het oude niveau. Al speelde hij Affelay er wel redelijk uit.
Confidence through competence
pi_69290664
quote:
Mendes da Silva: "Je moét hier zijn"

Diep in de bossen van Hoenderloo zet een deel van het Nederlands elftal deze week koers richting de twee komende WK-kwalificatiewedstrijden. Een groepje van twaalf Eredivisie-spelers startte deze week aan een eerste trainingsstage.

Bondscoach Bert van Marwijk besloot de trainingsstages, waar er in totaal drie van plaatsvinden, in het leven te roepen om het gat tussen het einde van de Eredivisie en de kwalificatieduels te overbruggen. Zo werkte landskampioen AZ bijvoorbeeld zondag 10 mei zijn laatste wedstrijd af. Tussen het slot van de competitie en het duel met IJsland van 6 juni, gaapt een voetballoze periode van bijna vier weken.

In totaal begonnen drie spelers van de kersverse landskampioen donderdag aan de voorbereiding op de WK-duels. Stijn Schaars, Demy de Zeeuw en David Mendes da Silva maakten deel uit van een in totaal uit twaalf spelers bestaande groep, die volgende week zal worden aangevuld met de overige internationals. Hoewel hij maar een weekje van zijn vakantie heeft kunnen genieten, heeft Mendes da Silva geen enkel probleem met de ingelaste trainingen.

"Je hebt geen keuze", zegt de middenvelder tegen VoetbalPrimeur. "Als je erbij wilt zitten, moet je hier zijn." Daarmee doelt Mendes da Silva op de definitieve selectie die Van Marwijk eind volgende week bekend zal maken. De AZ-speler lijkt zich geen zorgen te hoeven maken, waar Van Marwijk zich liet ontvallen dat Mendes 'een zekerheidje' is voor de selectie die het in de eerste weken van juni opneemt tegen IJsland (uit) en Noordwegen (thuis).

Na drie weken feesten in Alkmaar, moest de knop na enkele vrije dagen weer even om bij de Rotterdammer. De komende weken staan weliswaar in het teken van Oranje, na de duels van het Nederlands elftal start de voorbereiding van AZ alweer. Vanaf komend seizoen krijgt de selectie in Alkmaar te maken met een nieuw gezicht: Ronald Koeman. De oud-trainer van onder meer Ajax en PSV volgt bij de landskampioen Louis van Gaal op. Een goed besluit, meent Mendes da Silva.

"Koeman heeft veel ervaring en spreekt bovendien Spaans. Ik denk dat AZ een goede keuze heeft gemaakt." In tegenstelling tot zijn collega's maakte Mendes da Silva Koeman wél al eens mee. Eind 2002 werd de middenvelder door zijn club Sparta verhuurd aan het Ajax van Koeman. Aan het half jaar waarin hij met de oefenmeester werkte, houdt hij niet bijster goede herinneringen over.

"Hij heeft me immers 'weggestuurd' bij Ajax", zegt Mendes da Silva, die zijn belofte niet in kon lossen bij de Amsterdammers, met een knipoog. "Maar ik heb in die periode lekker meegetraind. Nu is het een kwestie van nieuwe ronden, nieuwe kansen."
  maandag 25 mei 2009 @ 14:33:40 #73
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_69382160
Mendes was destijds geblesseerd in zijn verhuurperiode aan Ajax.

Jammer voor hem en destijds ook voor de penningmeester van Sparta dat hij daardoor niet kon overtuigen.
pi_69382371
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:33 schreef Stpan het volgende:
Mendes was destijds geblesseerd in zijn verhuurperiode aan Ajax.

Jammer voor hem en destijds ook voor de penningmeester van Sparta dat hij daardoor niet kon overtuigen.
En wellicht ook voor Ajax. Leuke speler, maar nog steeds niet echt een grote naam. Toch al 26 jaar. Als hij nog groot wil worden zou die overstap snel moeten komen.
pi_72463038
quote:
Op zondag 31 december 2006 19:12 schreef AminBen het volgende:
Niet lang meer of hij is basisspeler bij Oranje

Op basis van vandaag is dat nog ver weg, moet 1 van zijn zwakste wedstrijden uit zijn carriere zijn geweest. Lijkt een speler die lekker meedraait in een goed draaiend elftal, maar als het niet loopt lijkt hij niet sterk genoeg in zijn koppie om een goede individuele prestatie neer te zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')