Als je niet zo goed met mensen bent zou ik nooit privé/taxichauffeur worden. Niet dat je een master in psychologie nodig hebt, maar je moet die gestresste managers wel een beetje onder de duim kunnen houdenquote:Op maandag 14 januari 2008 02:52 schreef Dingest het volgende:
Misschien dat iemand mij hier wat suggesties kan doen?
Ik ben 21, heb in mei 2 jaar mijn rijbewijs en ik doe geen opleiding dus ik heb geen OV-kaart. Door omstandigheden kan ik eigenlijk niet zo heel veel doen - ik zit in de WAJONG - maar ik heb wel interesse om iets met rijden te doen. Alleen ben ik op een paar problemen gestuit; ik heb geen OV - wat in veel gevallen een pré zoniet een noodzaak is, ik ben niet zo goed met mensen (taxi zou ik nog aankunnen denk ik, privé-chauffeur zal een te grote druk op me leggen) en ik heb een beperkt budget. Chauffeurspas voor bijv. een taxi zou ik nog kunnen halen of eventueel rijbewijs E achter B, maar ik kan geen andere dure opleidingen of extra rijbewijzen halen denk ik. Heeft iemand nog wat tips, want bijv. het hiken lijkt me wel heel leuk werk om te doen; rijden vind ik leuk en je doet het alleen. Koerierswerk heb ik ook een tijdje gedaan, maar in de meeste gevallen was je teveel afhankelijk van de mensen bij wie je iets moest afleveren en dat werkte helaas op mijn zenuwen. Over andere rijbanen hoor ik ook graag
Kleine edit: ik woon in omgeving Hoogeveen-Emmen, mocht iemand directe tips hebben
Ik weet heel goed dat het dan ten koste gaat van mijn WAJONG. Maar ten eerste verrekenen ze het wel bij omhoog (WAJONG is op gebaseerd op een uurloon en daar 75% procent van, dus ze verrekenen die uren dan), en ten tweede wil ik gewoon wel graag werken. Maar het moet wel iets leuks zijn om te doen, vandaar auto's/rijden, anders heeft het gevoelsmatig niet veel nutquote:Op maandag 14 januari 2008 11:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou even praktisch nadenken. Als je gaat werken gaat wat je daar verdient ten koste van je wajong volgens mij, neem dat even in overweging. Daarnaast wordt hiken zonder OV lastig, OV is juist de reden dat ze studenten willen hebben. Privé- of taxichauffeur lijkt me ook niet ideaal voor je.
Het lijkt me sowieso voor je slim om eens met een arbeidsdeskundige te gaan kijken wat je mogelijkheden wél zijn, ipv voornamelijk mogelijkheden af te strepen. Naast een chauffeursbaan is er nog zó veel te doen dat er voor jou vast ook nog wel ergens mogelijkheden zijn..
NOFI, maar misschien is een uurtje therapie bij de psycholoog een optie, om je zelfvertrouwen een beetje op te vijzelen? Vrachtwagen rijden is prima te doen! En dan heb je ook niet zoveel met lastige mensen te maken....quote:Op maandag 14 januari 2008 14:08 schreef Dingest het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeur lijkt me niets. Ik zou niet op zo'n grote wagen durfen rijden namelijk
Misschien is het verstandiger om dat soort uitspraken voor je te houden als je niet weet wat de achterliggende oorzaak is?quote:Op maandag 14 januari 2008 14:48 schreef Sloper het volgende:
[..]
NOFI, maar misschien is een uurtje therapie bij de psycholoog een optie, om je zelfvertrouwen een beetje op te vijzelen? Vrachtwagen rijden is prima te doen! En dan heb je ook niet zoveel met lastige mensen te maken....
Daarom stond er ook "NOFI" bijquote:Op maandag 14 januari 2008 15:00 schreef Dingest het volgende:
[..]
Misschien is het verstandiger om dat soort uitspraken voor je te houden als je niet weet wat de achterliggende oorzaak is?Ik zit natuurlijk niet voor m'n lol in de WAJONG
Easyway:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:55 schreef blup het volgende:
Mag ik een vragen wat de gemiddelde uurloon dan is?
Ik zie redelijk wat geklaag over 't loon hier..
Is idd niet niet voor 'n relatief verantwoordelijke baan, 't word denk ik pas beter als je echt beroepsmatig met CCVD etc gaat werken.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:19 schreef Repeat het volgende:
Kan je dus beter vakken gaan vullen bij de AH, althans voor het geld dan.
Vind het maar raar. Toch een vrij verantwoordelijke baan, waarom wordt je daar dan niet voor betaald.
Dan wordt je bij Easyway wel heel erg hard genaaidquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:13 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Easyway:
20jr: 6,81
21jr: 6,81
22jr: 7,64
23jr+: 8,99
bruto denk ik
Ik krijg wel meer dan bij Easyway, maar alsnog iets onder datgene dat ik zou kunnen krijgen. Maar de reden dat ik het blijf doen is dat je echt veel contacten opdoet (mijn 2de bijbaan is me aangeboden door iemand die ik reed, daar werk ik nu 16u per week). Tevens leer je -als je d'r een beetje aanleg voor hebt- echt veel van die doorgewinterde managers, onderhandelaars en topmannen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:46 schreef Repeat het volgende:
Een bijbaan doe je toch voor het geld. Je moet je hele leven nog werken man.
Sloper kun je aangeven waar je meer verdient dan? evt via pm als je het niet in fok wilt dumpenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:20 schreef Sloper het volgende:
[..]
Dan wordt je bij Easyway wel heel erg hard genaaid [afbeelding]
[..]
Ik krijg wel meer dan bij Easyway, maar alsnog iets onder datgene dat ik zou kunnen krijgen. Maar de reden dat ik het blijf doen is dat je echt veel contacten opdoet (mijn 2de bijbaan is me aangeboden door iemand die ik reed, daar werk ik nu 16u per week). Tevens leer je -als je d'r een beetje aanleg voor hebt- echt veel van die doorgewinterde managers, onderhandelaars en topmannen.
Ach, complete rijtijdenvergoeding. Ook andere bureau's betalen overigens meer als hier gepost isquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:19 schreef Repeat het volgende:
Kan je dus beter vakken gaan vullen bij de AH, althans voor het geld dan.
Vind het maar raar. Toch een vrij verantwoordelijke baan, waarom wordt je daar dan niet voor betaald.
namen + bedragen?quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:11 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ach, complete rijtijdenvergoeding. Ook andere bureau's betalen overigens meer als hier gepost is [afbeelding]
ik zou eerst het UWV eens achter de kont aanzitten (Ik zat in hetzelfde schuitje als jij, ook Wajong)quote:Op maandag 14 januari 2008 15:00 schreef Dingest het volgende:
[..]
Misschien is het verstandiger om dat soort uitspraken voor je te houden als je niet weet wat de achterliggende oorzaak is?Ik zit natuurlijk niet voor m'n lol in de WAJONG
Mijn problematiek is van een psychische aard namelijk, wat overigens ook niet bevoordelijk is bij sollicitatiegesprekken.
Ik denk dat het voor mij nu weinig uit zal maken of ik voor (taxi)chauffeur of vrachtwagenchauffeur ga. Of ik het goed aankan kan ik alleen beoordelen als ik het daadwerkelijk doe. Maar tegen vrachtwagens zie ik het meeste op (nu ik erover nadenk, destijds ook tegen normale auto's). Is het bovendien ook niet zo dat je gelijk een 2-jarig contract moet nemen als je bij een bedrijf je groot rijbewijs haalt? Want daar kan ik gewoon niet aan vast gaan zitten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |