abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44319796
http://www.rentabob.nl/

leuk alternatiefje
Calm down, please!
  maandag 11 december 2006 @ 09:35:00 #27
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_44320694
Verkapt pro Brussaard topic

Andere bekende bedrijven:

www.chauffeurscentrale.nl
www.easyway.nl
en natuurlijk mijn oude werkgever:
www.abaz.nl

The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_44323758
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:35 schreef Xtreem het volgende:
Verkapt pro Brussaard topic

Andere bekende bedrijven:

www.chauffeurscentrale.nl
www.easyway.nl
en natuurlijk mijn oude werkgever:
www.abaz.nl

Die pauper bedrijfjes kunnen niet aan Brussaard tippen

Laatst trouwens een nieuwe collega, hij beweerde al 2jaar bij Easyway te werken, maar hij kon absoluut niet rijden
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_44323864
Peu, hou je smoel eens.
  FOK!fotograaf maandag 11 december 2006 @ 14:03:49 #30
151126 angel008
pi_44325686
wat ik me nu afvraag..

hoe bevalt zoiets nu voor een student/niet student..

zelf ben ik bijna klaar met mn mbo opleiding en zit te twijfelen of ik een jaartje ga reizen/werken en dan door studeren of gelijk doorgaan..

ik ben wel student maar gebruik mn ov niet (nooit opgehaald) moet je dan op eigen kosten naar de klant toereizen ? (heb wel een eigen auto)

wat voor mensen breng je meestal ?

valet parking lijkt me opzich ook een leuke baan maar om dat elke dag te doen niet.

verder lijkt het me wel heerlijk om gewoon heel de dag mensen rond te rijden in een normale auto vind het heerlijk om auto te rijden.

wat voor auto's krijg je meestal ? neem aan dat de meeste mensen die dit soort dingen bestellen niet in een gezinsauto rijden maar meestal wel in wat duurdere auto's hoe zit dit kwa verzekering ?

momenteel ben ik zo goed als 20 dus ik zou zoiezow nog 1 jaar moeten wachten voordat ik mag rijden (wel gelijk mn rbw gehaald op mn 18e en 2 maanden erna..)

zo dat was het voor nu
pi_44327378
Angel008 dan haal je offcourse je OV even op, want je brengt vaak een klant weg en laat eventueel de auto op die plaats staan en dan ga je terug met het OV. Dus met andere woorden zonder openbaar vervoer ben je met zo'n opdracht nergens

De mensen die ze brengen zijn over het algemeen zaken mensen geloof ik. Maar dat is aan anderen die dat werk doen hier Vaak zijn het wel standaard dikkere bakken..

Als toevoeging is huisartsenchauffeur ook leuk. Maar dan zit je meer de medische kant op
  maandag 11 december 2006 @ 16:03:29 #32
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_44327971
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:03 schreef angel008 het volgende:
wat ik me nu afvraag..

hoe bevalt zoiets nu voor een student/niet student..

zelf ben ik bijna klaar met mn mbo opleiding en zit te twijfelen of ik een jaartje ga reizen/werken en dan door studeren of gelijk doorgaan..

ik ben wel student maar gebruik mn ov niet (nooit opgehaald) moet je dan op eigen kosten naar de klant toereizen ? (heb wel een eigen auto)

wat voor mensen breng je meestal ?

valet parking lijkt me opzich ook een leuke baan maar om dat elke dag te doen niet.

verder lijkt het me wel heerlijk om gewoon heel de dag mensen rond te rijden in een normale auto vind het heerlijk om auto te rijden.

wat voor auto's krijg je meestal ? neem aan dat de meeste mensen die dit soort dingen bestellen niet in een gezinsauto rijden maar meestal wel in wat duurdere auto's hoe zit dit kwa verzekering ?

momenteel ben ik zo goed als 20 dus ik zou zoiezow nog 1 jaar moeten wachten voordat ik mag rijden (wel gelijk mn rbw gehaald op mn 18e en 2 maanden erna..)

zo dat was het voor nu
m

[ Bericht 17% gewijzigd door leolinedance op 11-12-2006 16:22:33 ]
pi_44410559
Ik werkte zelf voor easyway.

Voordelen: Het betaald redelijk.
Je bepaald zelf wanneer je werkt (grotendeels)
Je rijdt veel verschillende auto's en komt bij veel verschillende bedrijven binnen.

Nadelen:
Je moet achterlijk vroeg op. En in de winter ramen krabben ;-)
De klanten zijn vaak bloedirritant en arrogant. Jij bent het chauffeurtje en dus doe je alles wat ze zeggen. Zo heb ik eens voor een klant een hele avond op de auto ''moeten passen'' terwijl hij 5 sterren zat te eten Ik ben toen ''stiekem'' ook maar een hapje gaan eten (en niet 5 sterren)
Je moet een pak aan en daar wordt nooit iets voor vergoed, ook geen stomerij kosten.

Je krijgt meestal middelgrote auto's zoals Volvo's V70/s80, BWM 5 serie, Audi A6. Btje die koers.
pi_44426478
Hai

Ik werk zelf voor www.chauffeurscentrale.nl

Kom net terug uit Brussel van een overnachting in een NH-Hotel. "s Avonds 3 uur gestudeerd, daarna lekker geslapen op het Hästens bed . Volgende dag betaalt door Brussel gelopen en wat geshopt. Daarna auto gepakt, ff een blik op het Atomium geworpen en een kopje koffie gedronken. Nog even langs een oude vriend die daar woont. Toen om 14u terug gereden naar Hilton, klant opgepikt en richting NL.
Altijd lekker ca$hen dit soort klusjes

Zitten uiteraard ook nadelen aan:

-Soms vroeg op, maar dit heb je zelf in de hand welke klussen je accepteerd
-Je moet een kostuum aan. Ikzelf vind dit niet zo erg, maar er zijn er die er een hekel aan hebben.
-Afentoe extreem vervelende klanten
-Vaak wordt er van je verwacht dat je een wandelende TomTom bent
-OV zit wel eens tegen

Het betaald ook niet bijster goed, maar doordat je makkelijk veel uren maakt (dagen van 12u+ zijn absoluut geen uitzondering) tikt het toch lekker aan.

Ik combineer dit baantje dan ook met een vast contract van 14u per week (vrijdag middag+zaterdag). En doordeweeks rij ik dan. En eigenlijk wordt je altijd wel gebeld als je beschikbaar bent. Ik vraag me eigenlijk best af hoe dat bij de andere bedrijven is? Heb je altijd werk als je wilt werken?
pi_44426675
Mss is Alexx bereidt de OP wat aan te passen aan de verschillende bedrijven...
pi_44426774
Ik heb voor EasyWay gewerkt, maar ben gestopt ivm afstuderen.

Vond het een leuke baan met zoals hierboven genoemd een aantal leuke en soms wat minder leuke aspecten. Ik vond de verdiensten wel goed (als je terugrekend wat je effectief hebt gewerkt, dus de wachttijden als je wat voor jezelf doet niet meegeteld). Ik heb het echter maar een jaar gedaan, en bij Easyway kreeg je eigenlijk pas de echt leuke ritten als je er wat langer werkte dus ben eigenlijk te vroeg begonnen met afstuderen
pi_44443194
Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
pi_44498522
Lijkt mij wel leuk werk. Alleen jammer dat je minimaal een jaar (meestal langer) je rijbewijs moet hebben.
pi_44498728
quote:
Op zondag 17 december 2006 02:09 schreef its_me_ het volgende:
Lijkt mij wel leuk werk. Alleen jammer dat je minimaal een jaar (meestal langer) je rijbewijs moet hebben.
Jah vind ik ook, majah wel begrijpelijk
pi_44499062
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:12 schreef Sloper het volgende:
Mss is Alexx bereidt de OP wat aan te passen aan de verschillende bedrijven...
Misschien ook wel niet
  maandag 19 februari 2007 @ 16:49:45 #41
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_46461458
Subtiel kickje naar aanleiding van een ander topic van mij: Facturatie progamma voor chauffeurverhuur
Zouden chauffeurs eens voor mij bij hun baas kunnen vragen op welke manier en met welke progammatuur zij werken voor de planning en facturatie?
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_46463429
Bij Brussaard werken ze met een eigen ontwikkeld systeem. Ik zelf heb regelmatig met het styteem gewerkt en dat is super fijn, alles is geintegreerd en geautomatiseerd. Meer mag ik er niet over zeggen helaas.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_55798351
Nog nieuws op dit gebied? Vertel!
pi_55799231
quote:
Op maandag 11 december 2006 04:14 schreef Catch22- het volgende:
ik ben taxichauffeur.. Veel leuker dan chauffeuren. Je hebt veel meer contact met je klanten.
WTF? Juist als privechauffeur heb je veel meer contact met een klant. Als je 10 uur bij elkaar in de auto zit en iemand heeft een paar moeilijke beslissingen genomen leer je mensen een stuk beter kennen.

* AR is ook student-chauffeur.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:18:53 #45
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_55800050
Hoe werkt dat eigelijk nou?

- Je werkt vanuit je eigen woonplaats
- Reistijd is werktijd
- Je bepaalt je eigen werktijden
- Je rijdt in veel verschillende auto's en komt op verschillende plaatsen.
- Je kiest zelf voor een incidentele of meer structurele inzetbaarheid.
- Je verdient goed (boven minimumloon voor 23-jarige) in een baan met aanzien.
- Je kunt tijdens het wachten studeren, dus studerend geld verdienen

Heb je je eigen auto van hun dan of moet je die eerst halen??
Beetje vage omschrijving allemaal.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:28:33 #46
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_55800338
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:46 schreef Autoreply het volgende:

[..]

WTF? Juist als privechauffeur heb je veel meer contact met een klant. Als je 10 uur bij elkaar in de auto zit en iemand heeft een paar moeilijke beslissingen genomen leer je mensen een stuk beter kennen.

* AR is ook student-chauffeur.
ja met 1 klant op een dag

maargoed, dat is een discussie die ik niet ga voeren.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_55804730
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 18:18 schreef blup het volgende:

- Reistijd is werktijd

Precies zo, auto van de klant.
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 18:28 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ja met 1 klant op een dag

maargoed, dat is een discussie die ik niet ga voeren.
Ah, 1 klant/dag is bij ons de norm.
pi_56015699
Misschien dat iemand mij hier wat suggesties kan doen?

Ik ben 21, heb in mei 2 jaar mijn rijbewijs en ik doe geen opleiding dus ik heb geen OV-kaart. Door omstandigheden kan ik eigenlijk niet zo heel veel doen - ik zit in de WAJONG - maar ik heb wel interesse om iets met rijden te doen. Alleen ben ik op een paar problemen gestuit; ik heb geen OV - wat in veel gevallen een pré zoniet een noodzaak is, ik ben niet zo goed met mensen (taxi zou ik nog aankunnen denk ik, privé-chauffeur zal een te grote druk op me leggen) en ik heb een beperkt budget. Chauffeurspas voor bijv. een taxi zou ik nog kunnen halen of eventueel rijbewijs E achter B, maar ik kan geen andere dure opleidingen of extra rijbewijzen halen denk ik. Heeft iemand nog wat tips, want bijv. het hiken lijkt me wel heel leuk werk om te doen; rijden vind ik leuk en je doet het alleen. Koerierswerk heb ik ook een tijdje gedaan, maar in de meeste gevallen was je teveel afhankelijk van de mensen bij wie je iets moest afleveren en dat werkte helaas op mijn zenuwen. Over andere rijbanen hoor ik ook graag

Kleine edit: ik woon in omgeving Hoogeveen-Emmen, mocht iemand directe tips hebben
pi_56015722
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 18:18 schreef blup het volgende:

- Reistijd is werktijd

Goed zou ik het niet willen noemen. Bij een beetje uitzendbureau of callcenter krijg je meer hoor. En dan hoef je dus niet het hele land door en retevroeg je bed uit.

aanzien trouwens
pi_56018183
quote:
Op maandag 14 januari 2008 02:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

Goed zou ik het niet willen noemen. Bij een beetje uitzendbureau of callcenter krijg je meer hoor. En dan hoef je dus niet het hele land door en retevroeg je bed uit.

aanzien trouwens
Het voordeel is dat je je volledige reistijd vergoed krijgt. En het uurloon is ook niet slecht. Doordat je dus al je reistijd vergoed krijgt kom je dus makkelijk aan 10 facturabele uren....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')