Of je vind een land met een "god"slasteringswet helemaal geen seculiere staat natuurlijk.quote:Op zondag 10 december 2006 21:17 schreef SpecialK het volgende:
Nederland kent (nog wel) godslastering wetten en toch zijn wij een seculiere staat. Dus dat's een beetje een slechte maatstaf om dingen aan af te meten he.
dat jij iets vind maakt het nog niet zo.quote:Op zondag 10 december 2006 21:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Of je vind een land met een "god"slasteringswet helemaal geen seculiere staat natuurlijk.![]()
Een land heeft echt duizenden wetten, ook uit het verleden. Om alle wetten die wij tegenwoordig belachelijk vinden te veranderen zijn heel wat belastingcentjes nodig. Ben jij ooit opgepakt omdat je 'godverdekanker' of 'jezus godverdemotherfucking christus' hebt geroepen?quote:Op zondag 10 december 2006 21:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Of je vind een land met een "god"slasteringswet helemaal geen seculiere staat natuurlijk.![]()
De uitwerking van een wet is niet alleen of je er wel of niet voor opgepakt wordt.quote:Op zondag 10 december 2006 21:22 schreef SpecialK het volgende:
Een land heeft echt duizenden wetten, ook uit het verleden. Om alle wetten die wij tegenwoordig belachelijk vinden te veranderen zijn heel wat belastingcentjes nodig. Ben jij ooit opgepakt omdat je 'godverdekanker' of 'jezus godverdemotherfucking christus' hebt geroepen?
Ik niet.![]()
Dank je.quote:Op zondag 10 december 2006 21:40 schreef speknek het volgende:
Goed punt, Akkersloot. Het is een veel ge(mis)bruikte generalisatie in de media.
Niet alleen in de media, maar ook gewoon door Israëlische politici en regeringsleiders.quote:Op zondag 10 december 2006 21:40 schreef speknek het volgende:
Goed punt, Akkersloot. Het is een veel ge(mis)bruikte generalisatie in de media.
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2006/05/20060523-9.htmlquote:I told the Prime Minister what I've stated publicly before: Israel is a close friend and ally of the United States, and in the event of any attack on Israel, the United States will come to Israel's aid. The United States is strongly committed, and I'm strongly committed, to the security of Israel as a vibrant, Jewish state.
http://www.washingtonpost(...)AR2005112100258.htmlquote:Sharon alienated much of Likud's hawkish base by evacuating the Gaza settlements, a move he said was needed to establish defensible frontiers and preserve the viability of Israel's Jewish majority at a time of a fast-growing Palestinian population.
Ik was ook gelijk gaan zoeken, en je hebt wel gelijk. Er blijkt nogal wat controverse over te zijn:quote:Op zondag 10 december 2006 21:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Niet alleen in de media, maar ook gewoon door Israëlische politici en regeringsleiders.
-edit-
Uiteraard ga ik meteen zoeken naar citaten, maar ik heb tot nu toe slechts het volgende gevonden:
[..]
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2006/05/20060523-9.html
Natuurlijk is dit geen Israëliër en kun je twijfelen aan zijn mentale en sociale capaciteiten, maar het maakt wel duidelijk dat het joodse staat-gebeuren geen exclusief mediafenomeen is.
Betekent Jewish dan alleen religieus joods ?quote:
Tsja alle seculiere joden hebben waarschijnlijk ook religieuze voorouders. Zegt niets dus.quote:Op zondag 10 december 2006 21:58 schreef Monidique het volgende:
Ik heb echt geen idee hoe het jodendom verweven is in de staat Israël, maar wat natuurlijk wel gewoon zo is, is dat het ontstaan van Israël alles te maken heeft met het jodendom.
Daar is nogal wat definitiegeneuk omheen, geloof ik. Ja, zegt de een, maar de ander zegt dat het als niet-religieuze term waardeloos is. Ik kan joods zijn, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 10 december 2006 22:08 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Betekent Jewish dan alleen religieus joods ?
Vind je "definitiegeneuk" soms ook in de Dikke Vandale ?quote:Op zondag 10 december 2006 22:10 schreef Monidique het volgende:
Daar is nogal wat definitiegeneuk omheen, geloof ik. Ja, zegt de een, maar de ander zegt dat het als niet-religieuze term waardeloos is. Ik kan joods zijn, bijvoorbeeld.
Dat is wel relevant want dat is wat het zionistisch ideaal bedoelt met "Joodse staat".quote:Op zondag 10 december 2006 21:17 schreef Akkersloot het volgende:
Dat Israel een joodse (naar etniciteit dus) staat is, is ook helemaal niet relevant.
Ja, het is goed, hoor.quote:Op zondag 10 december 2006 22:24 schreef Akkersloot het volgende:
Maakt het soms ook verder niets uit ofdat er alleen joodsgelovige joden in de gaskamers zijn verdwenen of alle etnische joden in de gaskamers moesten verdwijnen ?
Je spreekt je dus tegen. EN VERDER HOEVEN DE INWONERS NIET VAN JOODSE KOMAF TE ZIJN. Je bent in de war met het recht op immigratie wat voor alle mensen van joodse komaf geldt.quote:Op zondag 10 december 2006 22:56 schreef NorthernStar het volgende:
Dat is wel relevant want dat is wat het zionistisch ideaal bedoelt met "Joodse staat".
Of ze religieus zijn maakt geen bal uit, de inwoners moeten joods van afkomst zijn.
Je stelt Israel dus gelijk aan nazi-Duitsland. Ben je ook mod op Stormfront ? Wonen er geen 1 miljoen Palestijnen binnen de grenzen van 1948 ((de enige grens wat mij betreft trouwens)).quote:
Negatief eugenetisch beleid dus, of met andere woorden, de vergelijking met een Europees probeersel uit de vorige eeuw om een "Germaanse staat" te stichten ligt voor de hand.
"This concept of an ethnic Jewish homeland is enshrined in Israeli national policy and reflected in many of Israel's public institutions." - http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_state
En kleine minderheid is van arabische of andere afkomst. Die worden getolereerd omdat ze nooit enige stem van betekenis kunnen vormen. Hoewel er ook genoeg in Israel zijn die openlijk pleiten voor het etnisch zuiveren van Israel en het uitzetten/verjagen van deze mensen.quote:Op maandag 11 december 2006 09:29 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je spreekt je dus tegen. EN VERDER HOEVEN DE INWONERS NIET VAN JOODSE KOMAF TE ZIJN. Je bent in de war met het recht op immigratie wat voor alle mensen van joodse komaf geldt.
De vergelijking met Nazi-Duitsland is te trekken ja. Zeker wat betreft ideologie.quote:Je stelt Israel dus gelijk aan nazi-Duitsland. Ben je ook mod op Stormfront ? Wonen er geen 1 miljoen Palestijnen binnen de grenzen van 1948 ((de enige grens wat mij betreft trouwens)).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |