Oh ja, ik was vergeten dat je het IQ van een doppinda hebt. Succes verder met de verheerlijking van een fascist. Of Romein, welke waarheid voor jou ook het beste voelt.quote:
Een doppinda heeft geen IQ. Over domheid gesproken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Oh ja, ik was vergeten dat je het IQ van een doppinda hebt. Succes verder met de verheerlijking van een fascist. Of Romein, welke waarheid voor jou ook het beste voelt.
En dan is het natuurlijk logisch om hem te martelen en te vermoorden. Mensen die volgens jou geen gelijk hebben, die kan je natuurlijk nooit met argumenten de baas. Vermoorden is gewoon zoveel makkelijker, toch?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:27 schreef Halcon het volgende:
Jara was wel een activist natuurlijk.
Dat zeg ik niet. Hij was activist. Het is niet zo dat hij thuis gitaar zat te spelen en opeens zomaar werd vermoord.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:44 schreef Viajero het volgende:
[..]
En dan is het natuurlijk logisch om hem te martelen en te vermoorden. Mensen die volgens jou geen gelijk hebben, die kan je natuurlijk nooit met argumenten de baas. Vermoorden is gewoon zoveel makkelijker, toch?
Maar omdat hij een activist was is het zijn eigen schuld dat hij werd vermoord? Of was het gerechtvaardigd of zo? Ik begrijp niet goed wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Hij was activist. Het is niet zo dat hij thuis gitaar zat te spelen en opeens zomaar werd vermoord.
Het maakt niet uit, uiteindelijk zijn jullie allemaal lafhartige fascisten die weinig beters met geld kunnen dan het voor hun karretje spannen van moordenaars en bandieten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij dankzij Osama wemelt het van de welvarende landen in het Midden Oosten. Afghanistan en zo.
Ik zie overigens geen patroon. De Hitler-groet ging net wat anders en daarnaast is groeten met je rechterhand niet persé een Hitler-groet. Kan ook een Romeinse groet zijn en ook in het leger worden dergelijke groeten weleens gebruikt.
Begrijp je het niet of ben je zo vriendelijk om te doen alsof?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
Maar omdat hij een activist was is het zijn eigen schuld dat hij werd vermoord? Of was het gerechtvaardigd of zo? Ik begrijp niet goed wat je bedoelt.
Hoeveel tienduizenden doden zijn gevallen door honger, kou en gebrekkige gezondheidszorg in de 2 jaar dat Allende aan de macht wasquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is theorie. Pinochet heeft een burgeroorlog veroorzaakt waarbij duizenden doden vielen. En iemand als Victor Jara was er niet op uit om Pinochet een kopje kleiner te maken.
Nee, je begrijpt het niet goedquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:34 schreef reem het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het gerechtvaardigd om:
politieke tegenstanders om te leggen, omdat je zonder hen een verandering kan bewerkstelligen die tot een betere levensomstandigheden leidt?
Bij punt 2 klopt het al niet meerquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:38 schreef reem het volgende:
Dat is precies wat hierboven door meerdere personen beweerd wordt:
1. Allende's beleid was slecht.
2. Nieuw regime zou voor een beter beleid zorgen
3. Werden tegengewerkt door politieke tegenstanders
4. Die werden uit de weg geruimd omdat ze het nieuwe regime 'in gevaar' brachten
5. Maar dat waren maar een paar duizen man, en het beleid van Allende ongemoeid laten zou tot nog veel meer doden hebben geleid.
Waar klopt het niet?
Jawel, het heeft dus geleid tot een beter beleidquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:44 schreef reem het volgende:
Dus Pinochet's beleid was NIET beter dan dat van Allende?
Als je zou schrijven: 'het nieuwe regime leidde tot een beter beleid op alle fronten, zorgde voor een minimiem aan kindersterfte, geen doden door kou en honger, sterk daling van de armoede en werkeloosheid, algehele beschikbaarheid van zorg, onderwijs en economiche vooruitgangquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:47 schreef reem het volgende:
Dat zeg ik toch bij punt 2. Het nieuwe regime zou tot een beter beleid leiden
En waar zeg ik dat ook alweer precies?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:02 schreef reem het volgende:
En dan is het blijkbaar geoorloofd om mensen die dat proces in de weg staan uit de weg te ruimen.
Mensen die dat in de weg staan verdienen idd niet beter. Pinochet heeft Chili welvaart gegeven.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:02 schreef reem het volgende:
En dan is het blijkbaar geoorloofd om mensen die dat proces in de weg staan uit de weg te ruimen.
Volgens mij gebruik je het in een discussie met mij dus lijkt het me vrij logisch dat je de giftige pijlen op mij richtquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:06 schreef reem het volgende:
Ik zeg niet dat JIJ dat zegt. Maar die 2800 doden worden door velen hier als 'collateral damage' gezien, een aantal dat zeer laag is in vegelijking met het mogelijke aantal doden wat onder voortzetting van Allende's regime had gevallen. En verder waren het volgens Halcon toch maar 'activisten/communisten'.
Mensenrechten zijn dus alleen weggelegd voor mensen die het met de regering eenszijn. Fascisme in optima forma.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]Mensen die dat in de weg staan verdienen idd niet beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |