abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 december 2006 @ 23:17:00 #101
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_44556426
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:52 schreef Elefes het volgende:

[..]

Wat voor geheugen? Je zou eens op dpreview.com kunnen kijken, daar kun je zoeken op kenmerken van de camera. Bij shutter speed zou je dan 1/2000 o.i.d. in kunnen vullen, en bij zoom het hoogste aantal mm wat er bij staat.
ik kan bij veel camera's de shutterspeed niet vinden. De Olympus SP-510 ultra zoom vind ik er wel gladjes uitzien en heeft een zeer respectabele zoom. Is dat iets?
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
  maandag 18 december 2006 @ 23:21:37 #102
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_44556589
Oh ik vind nu een site die de sluitertijd aangeeft. Op 1/2000 kun je dus goed bewegende dingen als sport vastleggen. Die Olympus had 1/1000, de Fuji FinepixS5600 heeft 10x zoom en 1/2000. Is dat een betere keuze?
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_44562277
quote:
Op maandag 18 december 2006 17:35 schreef maartena het volgende:
Even een ander vaagje:

Ik zie op een site 4 Gb Sandisk geheugen staan voor $124 en 4 Gb Dane geheugen voor $79. Wat is precies het verschil in kwaliteit?
Kwaliteit weet ik niet, volgens mij is Sandisk wel het merk met de snelste compact flash kaarten. Ik heb eens vergeleken met andere merken wat de snelheden zijn, en ik geloof dat Sandisk iets had van:
- gewoon: 3 mb/sec schrijfsnelheid (niet helemaal zeker)
- ultra 2: 9 of 10 mb/sec
- extreme 3: 20 mb/sec
Van andere merken kaartjes heb ik het niet zo snel kunnen vinden (op de sites van de fabrikanten staat meestal wel hoe snel ze zijn/kunnen zijn).
Zie net dat die extreme dingen ook wel vrij extreme temperaturen aan kunnen: -25 tot 85 graden Celcius .
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:21 schreef J-Will het volgende:
Oh ik vind nu een site die de sluitertijd aangeeft. Op 1/2000 kun je dus goed bewegende dingen als sport vastleggen. Die Olympus had 1/1000, de Fuji FinepixS5600 heeft 10x zoom en 1/2000. Is dat een betere keuze?
Ik denk dat het op 1/1000 ook moet lukken hoor met minder nog wel zelfs, hangt ook een beetje van je onderwerp af, en hoe snel het echt beweegt.
De Olympus is volgens mij wel een leuke camera, heb er ook wel eens naar gekeken om 'm er bij te nemen. In die serie zitten nog meer camera's, wellicht eentje met een nog snellere sluitertijd. Al denk ik dat voor het bevriezen van bewegende onderwerpen 1/1000 ook genoeg moet zijn, maar wellicht dat anderen hier daar ook een mening over hebben?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_44563403
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:21 schreef J-Will het volgende:
Oh ik vind nu een site die de sluitertijd aangeeft. Op 1/2000 kun je dus goed bewegende dingen als sport vastleggen. Die Olympus had 1/1000, de Fuji FinepixS5600 heeft 10x zoom en 1/2000. Is dat een betere keuze?
Let vooral ook op de 'shutter lag' - de tijd die verstrijkt tussen het indrukken van de ontspanknop en het moment dat de foto ook daadwerkelijk genomen wordt. Juist bij sport is het belangrijk dat je echt het moment kunt pakken, dus dan moet daar geen halve seconde overheen gaan. Wat betreft de sluitertijd zelf, menselijke bewegingen kun je met 1/1000 prima stilleggen, maar een F1 wagen of een squashballetje legt in 1/1000s nog best een afstandje af. Om heel beweeglijke dingen (uiteenspattende waterdruppel e.d.) spectaculair stil te leggen wordt meestal dan ook niet met een korte sluitertijd, maar met een flitser gewerkt.
pi_44563489
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 11:11 schreef dvr het volgende:

[..]

Let vooral ook op de 'shutter lag' - de tijd die verstrijkt tussen het indrukken van de ontspanknop en het moment dat de foto ook daadwerkelijk genomen wordt. Juist bij sport is het belangrijk dat je echt het moment kunt pakken, dus dan moet daar geen halve seconde overheen gaan. Wat betreft de sluitertijd zelf, menselijke bewegingen kun je met 1/1000 prima stilleggen, maar een F1 wagen of een squashballetje legt in 1/1000s nog best een afstandje af. Om heel beweeglijke dingen (uiteenspattende waterdruppel e.d.) spectaculair stil te leggen wordt meestal dan ook niet met een korte sluitertijd, maar met een flitser gewerkt.
Kan allebei hoor, korte sluitertijden (1/4000 of 1/8000) doen het ook goed. Korte sluitertijd icm een flits werkt ook prima. (Ik neem aan dat je niet op 1/90 zo'n druppel gaat flitsen tenminste)
dus
  FOK!fotograaf dinsdag 19 december 2006 @ 11:32:02 #106
18921 freud
Who's John Galt?
pi_44563875
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 11:14 schreef pirke het volgende:

[..]

Kan allebei hoor, korte sluitertijden (1/4000 of 1/8000) doen het ook goed. Korte sluitertijd icm een flits werkt ook prima. (Ik neem aan dat je niet op 1/90 zo'n druppel gaat flitsen tenminste)
Shutter lag gaat over de vertraging tussen het indrukken van de knop en het reageren van je camera. En een flits synchroniseert doorgaans niet meer bij kortere sluitertijden dan 1/250e. Met speciale flitsers kom je verder, maar druppels heb ik op 1/200e gedaan.

Trucje bij druppel pic is om een sluitertijd van een paar seconden te nemen (wel alles goed donker dus), en dan handmatig een flitser triggeren...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 19 december 2006 @ 11:35:06 #107
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_44563971
Ik denk dat het de Fuji FinepixS5600 wordt voor mij. Flinke zoom, hele korte 'shutter lag' en een flinke shutterspeed.
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_44608159
Ik ga op reis naar Nepal. Wil daar het land, de gebouwen en de mensen (inclusief mezelf) fotograferen.
Ik twijfel tussen de Sony D600 (6.1) / Sony W30(6.1) en de Samsung S500 (5.1)
Mijn eisen ptische zoom, dat hebben deze alle drie
Compact zijn: Alle drie
Kwaliteitsverschil (de Sony is voor circa 150 euro te koop, de W30 voor 200 en de Samsung S500 voor 139 euro (laatst in krantje van Harense Smit gezien.
Iemand ervaringen hiermee?
Het moet voor mij niet te duur worden, en kwalitatief goede fotos voor op mijn waarbenjij.nu site.
Wie helpt =)
  FOK!fotograaf donderdag 21 december 2006 @ 00:53:38 #109
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_44616831
Wow, Nepal.

Als ik zou gaan: D-SLR + Ultra wide angle, 24-70 f2.8, en een 70-200 F2.8 lens, een grote flitser, en nog een hoop ander fotografiespul. Bij elkaar zo'n 3000 euries aan fotospul mee. Maar ik ga niet, jij gaat. (mag ik mee? )

Even wat vragen:
Ga je daar rondreizen, of blijf je in 1 hotel?
Voor hoe lang ga je?
Wat wil je maximaal uitgeven?

Die Sony D600 kan ik niet vinden, tenminste, alles wat ik over de Sony d600 kan vinden is dat het een grote professionele betacam is, dus welke D600 bedoel je?

Ik ga nog geen cameras noemen, totdat ik bovenstaande weet.

Als je gaat rondtrekken, zou ik kiezen voor een camera met gewone penlites, en geen accus. Zou kiezen om 2 setjes oplaadbare NimH 2500, en wat pakjes gewone penlites als reserve. Verder een lens met een flink bereik, en voldoende groothoek, en het liefst stabilisatie.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_44617354
ik ben aan het twijfelen tussen 2 camera's
de Canon powershot S3 en de Fujifilmfinepix S9600

wat ik wil gaan doen is fotos van van alles en nog wat maken, omdat ik het leuk vind en om mijn fotografie skills te verbeteren

ik had al een langere tijd de canon S3 in mijn hoofd om die te gaan kopen tot dat ik op internet de finepix zag staan.....
en dat lijkt mij ook een leuk ding zeker omdat je ook handmatig kan focussen

een aantal dingen die ik graag op de camera zou willen is variabele sluitertijd, macro en misschien nog kleuren opties ( zwart/wit sephia en dergelijken)

heeft iemand ervaring met een van de 2 cameras of allebei?
en wat is jou advies dan voor mij?

dank
Hoe is het verder?
pi_44620809
quote:
Op donderdag 21 december 2006 01:20 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
ik ben aan het twijfelen tussen 2 camera's
de Canon powershot S3 en de Fujifilmfinepix S9600

wat ik wil gaan doen is fotos van van alles en nog wat maken, omdat ik het leuk vind en om mijn fotografie skills te verbeteren

ik had al een langere tijd de canon S3 in mijn hoofd om die te gaan kopen tot dat ik op internet de finepix zag staan.....
en dat lijkt mij ook een leuk ding zeker omdat je ook handmatig kan focussen

een aantal dingen die ik graag op de camera zou willen is variabele sluitertijd, macro en misschien nog kleuren opties ( zwart/wit sephia en dergelijken)

heeft iemand ervaring met een van de 2 cameras of allebei?
en wat is jou advies dan voor mij?

dank
De dingen die je noemt die je op de camera zou willen zitten op heel veel camera's tegenwoordig: sluitertijdvoorkeuze en daarbij is ook diafragmavoorkeuze leuk/handig/mooi .
Ik heb geen ervaring met de camera's, hoor van beide goede verhalen (of was het de Fuji S9500?).
Ik zou ze eens in de winkel vast gaan houden, dan weet je wat het fijnste vasthoudt. Dat is namelijk erg belangrijk: je loopt toch lang met zo'n ding in je handen en dat moet wel goed voelen. Qua specs maakt het niet zo heel veel uit volgens mij .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!fotograaf donderdag 21 december 2006 @ 23:20:07 #112
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_44644081
Ik denk dat mijn voorkeur uit gaat naar de Canon, vooral door de beedlstabilisator.
Verder snijdt Elefes een goed punt aan wat betreft de ergonomie... das ook erg belangrijk!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_44647649
@ Elefes & Xilantof

ik ben vandaag naar de winkel geweest om ze allebei te bekijken en
ik denk tog dat ik voor de Fujifilm ga, ook vanwege het handmatige focussen en inzoomen, en omdat mij verteld is dat er in de fuji een bepaalde groothoek lens zit..

en ik vond hem relax in de hand liggen maar das persoonlijk

iig bedankt voor de hulp
Hoe is het verder?
pi_44652637
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 01:41 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
@ Elefes & Xilantof

ik ben vandaag naar de winkel geweest om ze allebei te bekijken en
ik denk tog dat ik voor de Fujifilm ga, ook vanwege het handmatige focussen en inzoomen, en omdat mij verteld is dat er in de fuji een bepaalde groothoek lens zit..

en ik vond hem relax in de hand liggen maar das persoonlijk

iig bedankt voor de hulp
De Fuji heeft een bereik van 28-300mm, de Canon van 36 tot 432mm. Voor de groothoek zou de Fuji beter zijn (heeft een tikkie meer groothoek), als je verder in wilt kunnen zoomen is de Canon beter! Scheelt je een heel eind. Dus neem dat ook mee in je overweging, naast de "bepaalde groothoek" van de Fuji Handmating focussen en inzoomen is fijn, op de Canon zul je ook handmatig kunnen focussen alleen waarschijnlijk op een meer omslachtige manier.
Uit eigen ervaring denk ik dat je weinig handmatig gaat focussen: het is ontzettend moeilijk om dit echt goed te doen en je foto's goed scherp te krijgen. Een goede, nauwkeurige autofocus is (in mijn ogen) veel en veel belangrijker.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_44654478
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 11:01 schreef Elefes het volgende:

Uit eigen ervaring denk ik dat je weinig handmatig gaat focussen: het is ontzettend moeilijk om dit echt goed te doen en je foto's goed scherp te krijgen. Een goede, nauwkeurige autofocus is (in mijn ogen) veel en veel belangrijker.
Heel erg mee eens. Ik laat altijd zo min mogelijk aan mijn camera over, maar een goede autofocus is simpelweg niet te verslaan. Staar je niet blind op de MF-functie, in de praktijk gebruik je die alleen in situaties waar het te donker is voor de AF. En dan nog werk ik als het even kan liever met een hulplichtje plus AF, dan met MF, want in het donker op het oog scherpstellen is zo goed als niet te doen. mijn kat kan het vrij aardig, maar haar overige camera-skills zijn dan weer wat onder de maat
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!fotograaf vrijdag 22 december 2006 @ 17:26:48 #116
73911 ultra_ivo
pi_44662479
Dan doe ik het dus anders, met DSLR weliswaar, MF is voor mij de belangrijkste methode. Ben ik veel beter in dan met AF. AF is alleen als ik lui ben of als ik 1 hand ergens anders nodig heb.
pi_44670832
Ik wil voor de kerst voor mezelf een goeie digitale camera halen van tussen de 200 en 300 euro.. Wil gewoon makkelijk goeie en scherpe foto's kunnen maken in zoveel mogelijk omstandigheden. Vooral scherpte is belangrijk, omdat mijn oude cam dat nooit voor elkaar kreeg haha... Ik heb wat rondzitten kijken en merkte dat iedereen nogal lovend was over de volgende cams:

Ixus 60
Ixus 65
Cybershot W40
Cybershot W50
Olympus Mju 70 (die vond ik zelf wel mooi, maar niets over gelezen)

Kan iemand me een model aanraden of de verschillen vertellen? Wat ik al zei..ik vind gemakzucht, snelheid en kwaliteit belangrijke criteria... Wat leuke functies zijn natuurlijk mooi meegenomen...

bedankt!!
  zaterdag 23 december 2006 @ 09:33:00 #118
33014 Cavemania
Niet mokken, lekker fokken....
pi_44676846
Budget: ¤120
Formaat: Compact
Doel: huis tuin en keuken foto's
Fotograaf: opa
Huidige camera: APS camera
Welke camera’s twijfel je over: Canon Powershot A 430 of Panasonic DMC-LS2
Bijzonderheden: Moet makkelijk te bedienen zijn en goede foto's maken

Zelf ben ik op zoek naar een goede digitale spiegelreflex camera, ik zit te denken aan de Canon EOS 350D of 400D. Budget is ongeveer ¤800,00. Een body + standaard lens is in eerste instantie wel goed, de lenzen koop ik er later bij. Is er nog een goed alternatief voor deze camera van een ander merk die iets goedkoper is zodat ik er direct nog een goede extra lens bij kan kopen
Vergeet niet, je bent uniek, net als iedereen...
pi_44679367
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 09:33 schreef Cavemania het volgende:
Budget: ¤120
Formaat: Compact
Doel: huis tuin en keuken foto's
Fotograaf: opa
Huidige camera: APS camera
Welke camera’s twijfel je over: Canon Powershot A 430 of Panasonic DMC-LS2
Bijzonderheden: Moet makkelijk te bedienen zijn en goede foto's maken

Zelf ben ik op zoek naar een goede digitale spiegelreflex camera, ik zit te denken aan de Canon EOS 350D of 400D. Budget is ongeveer ¤800,00. Een body + standaard lens is in eerste instantie wel goed, de lenzen koop ik er later bij. Is er nog een goed alternatief voor deze camera van een ander merk die iets goedkoper is zodat ik er direct nog een goede extra lens bij kan kopen
Voor opa: mijn eigen ervaring is dat de Canon powershots zeer makkelijk te bedienen zijn: laat hem wel het boekje lezen! Met de Panasonic heb ik geen ervaring..

Spiegelreflex: liever de 400D want die heeft iets van sensor-cleaning geloof ik en dat is wel fijn. Ik heb de 350D en ben er zeer tevreden over. Wellicht kun je ook camera's van Nikon in je overweging meenemen: de D40 is net uit en goedkoper, maar weet niet wat die voor functies heeft. De D50 is misschien ook het overwegen waard: bij de Nikons worden volgens mij standaard betere lenzen geleverd dan de Canon kitlens, en de D50 is in ieder geval een grotere camera dan de Canons die je noemt: misschien vind je dit fijner vasthouden. De Nikon D40 is geloof ik ongeveer even groot als de Canon camera's. De beste tip: ga naar de winkel en vasthouden: en neem de camera die jij het fijnste in de hand hebt. Daar gaat het immers om: fijn fotograferen!
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 23:06 schreef Allard88 het volgende:
Ik wil voor de kerst voor mezelf een goeie digitale camera halen van tussen de 200 en 300 euro.. Wil gewoon makkelijk goeie en scherpe foto's kunnen maken in zoveel mogelijk omstandigheden. Vooral scherpte is belangrijk, omdat mijn oude cam dat nooit voor elkaar kreeg haha... Ik heb wat rondzitten kijken en merkte dat iedereen nogal lovend was over de volgende cams:

Ixus 60
Ixus 65
Cybershot W40
Cybershot W50
Olympus Mju 70 (die vond ik zelf wel mooi, maar niets over gelezen)

Kan iemand me een model aanraden of de verschillen vertellen? Wat ik al zei..ik vind gemakzucht, snelheid en kwaliteit belangrijke criteria... Wat leuke functies zijn natuurlijk mooi meegenomen...

bedankt!!
Als je toch automatisch fotografeert zijn de verscillen niet zo groot, zelf altijd goede ervaringen gehad met Canon camera's, en ook met de Ixus modellen (enkele mensen die ik ken hebben er eentje).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_44682309
Iemand ervaring met de Samsung Digimax i5 ?? Een vriendin van me heeft haar oog hier op laten vallen, ik ben zelf een Canon-man, maar deze camera ziet er ook leuk uit, echter ik ken Samsung niet goed met camera's ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 december 2006 @ 17:59:08 #121
73911 ultra_ivo
pi_44686296
quote:
[b]Op zaterdag 23 december 2006 09:33
Zelf ben ik op zoek naar een goede digitale spiegelreflex camera, ik zit te denken aan de Canon EOS 350D of 400D. Budget is ongeveer ¤800,00. Een body + standaard lens is in eerste instantie wel goed, de lenzen koop ik er later bij. Is er nog een goed alternatief voor deze camera van een ander merk die iets goedkoper is zodat ik er direct nog een goede extra lens bij kan kopen
Alternatieven vindt je zeker bij Pentax.
De istDL wordt vaak aangeboden met kitlens voor 499,-. DE K100D zit binnen je budget, dan heb je ook shakereduction.
  dinsdag 26 december 2006 @ 11:39:27 #122
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_44747083
Budget: Ong. 350 eur.

Formaat: liefst compact

Doel: Voornamelijk auto fotografie

Fotograaf: Ik kan niet echt de tijd nemen voor foto's.
Meestal schiet ik vlot uit de losse pols.

Huidige camera: Canon A85
Voor: Fijne maat , ligt prettig in de hand ( door batterij vak ) , werkt lang op 4 AA cellen.
Tegen: Foto's worden pas goed bij een bepaalde lichtgrens ; daaronder is het bagger.

Welke camera’s twijfel je over:
Nog geen keuze gemaakt.

Bijzonderheden: Ik heb nog geen idee welke kant ik uit wil met m'n volgende camera.
Wel wil ik zoveel mogelijk eigenschappen van m'n A85 behouden, alleen dit keer wil ik ook bij mindere lichtomstandigheden goeie foto's kunnen maken
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 26 december 2006 @ 12:18:39 #123
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44747738
uit gesloten topic:
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 11:58 schreef errorken het volgende:
Ik zoek een digitale camera, en heb mijn oog laten vallen op canon. Ik zou dus willen kiezen uit de Ixius 800, 850,900. Daar ik een totale foto noob ben heb ik geen idee welke het beste bij mij past.

De 'basis' van de 850 en 900 lijkt mij vrijwel identiek, als ik blindelings op de specs mag afgaan. Buiten het feit dat de 900 een titanium casing heeft en een 10mege pixel ccd. Misschien nog wel
wat kleine verschillen, maar deze zijn imho toch niet belangrijk voor een leek (ofwel ?)

De 850 heeft daarentegen wél een image stabilisator, wat de 900 niet heeft. De 800 lijkt mij dan een apart verhaal, deze is volgens mij net een trapje minder dan de 850/900.Langs de andere kant heb ik wel (bijna) een 800 + 4 gb flash voor de prijs van een 850. Wat toch nodig is vermits het belachelijk intern geheugen van 32mb. Momenteel zou ik voor de 850 gaan en 2gb flash...

Wat is jullie ervaring met de 850 ? Of toch maar een 900 ?
Dat li-ion pack, hoeveel fotos kan je hier mee nemen voor je moet herladen ? Is er ook een mogelijkheid om gewone AA batterijtjes te gebruiken ? (werd niet direct duidelijk op de site)
  FOK!fotograaf dinsdag 26 december 2006 @ 14:44:05 #124
151126 angel008
pi_44749726
ook ik wil mezelf gaan wagen aan het iets betere fotografie

zat er altijd all aan te twijfelen om aan digitale spiegel reflex camera's te beginnen.

ik wil in het begin gewoon lekker wat proberen en niet gelijk aan dure lenzen beginnen.

Budget:700-800 ¤
Formaat: D-SLR Body+kit lens
Doel: portret foto's/strand foto's/auto's/bos/vanalles wat
Fotograaf: neem er de tijd voor wil er alles van leren
Huidige camera: canon sd-400 (compact cam voor disco's en feestjes)
Welke camera’s twijfel je over: op dit moment twijfel ik aan de 450d en de nieuwe 400d.

het liefst ga ik voor de 400d nieuw met de kitlens ik heb zelf nog cf 2 gb kaartjes liggen (high speed)

de 350d zou ik evt voor veel minder kunnen kopen maar met meer extra's (batterijgrip meer lenzen accu's etc)

de 400d is natuurlijk veel duurder maar kwa specs zijn ze veel beter (dust removal meer AF enz enz)


Bijzonderheden:

op dit moment ben ik meestal diegene die op feestjes en uitgaan foto's maak met mn compact camera helaas is dat ding er niet zo geschikt voor en mislukken veel foto's vanwege het missen van een externe flits of niet instelbare sluitertijden.

voor het uitgaan zal ik deze camera altijd blijven gebruiken maar voor feesten en auto shows wil ik liever toch de wat meer profesionelere kant op willen gaan.

punt is nu dat ik over een maand jarig ben en mijn ouders + opa en oma tezamen een cado willen kopen hierbij leg ik zelf 500 ¤ bij ( wat op ongeveer 800 ¤ max budget komt)

als iemand zegt leg er nog 200 euro bij en koop een andere kitset of iets dergelijks dan wil ik hier ook over nadenken maar liever blijf ik bij de 7/800 ¤ range.

ook wil ik erbij zeggen dat het niet de bedoeling is dat mn hele uitrusting gelijk moet gekocht worden ik wil liever een paar maandjes proberen met een kit setje en dan een battery grip kopen en een andere lens en een externe flitser.

ook hoef ik het niet te horen dat ik beter nog wat geld kan gaan sparen en dan gaan kopen klinkt heel erg fout maar ik wacht all heel lang om te gaan fotograveren en ik wil er nu in de winter lekker mee gaan expirementeren en in de zomer accesoires gaan bijkopen.

edit : ik heb beide camera's in mijn handen gehad en merk dat ze bij de 400D toch wat tekortkomingen hebben weggewerkt welke bij de 350D toch zeer aanwezig zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door angel008 op 26-12-2006 14:49:19 ]
pi_44749890
@angel008:

Hmm... Feesten zeg je... --> Vrij donker dus...

Eén tip: ga niet voor de kit-lens... Daar wordt je echt niet vrolijk van...
Heb één keer de kit-lens op een feest (afsluitingsfeest van het jaar en afscheid van docente) gebruikt, en heb daardoor (trage focus, hunting unlimited) een paar momenten gemisten...
Verder is je zoeker, die op een xxx-body toch al vrij klein en donker is, met de kit-lens nog eens extra opvallend donkerder... Heb geen ervaring met xx- en x- bodies (hoewel ik één keer met een 5D + 50 1.4 heb mogen spelen)...

Mijn advies zou zijn om, ondanks de in de 400 opgeloste tekortkomingen van de 350, voor de 350 te gaan in combinatie met een 2.8-lens... Als je merkt dat je bijna altijd op dezelfde brandpuntafstand schiet, zou je zelfs kunnen overwegen om een 28mm 1.8 of een 24mm 2.8 te kopen... Of een grotere groothoek, kan natuurlijk ook...

Ook een goede flitser is op een feestje geen overbodige luxe, maar die zijn tegenwoordig, tweedehands, niet meer zo duur... Denk dan aan een Metz 45, die koop je al voor een euro of 40 a 50... Zelf heb ik de 45CT1 en de 54MZ3, en merk dat ik met de 45CT1 iets prettiger werk als met de 54MZ3...
EOS 350D+BG-E3 | 17-40 4.0L | 50 1.8II | 70-200 2.8L IS | 2x II | Metz 54MZ-3 | Metz 45 CT-1 | en nog wat andere kleinigheden...
  FOK!fotograaf dinsdag 26 december 2006 @ 15:22:25 #126
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_44750048
@stinger: Ook met een 2,8 lens heb je nog steeds een (externe) flits nodig bij partyfotografie. Daar ontkom je simpelweg niet aan. Bovendien kun je je afvragen of een beginner in de DSLR wereld zich bewust is van dergelijke termen.

Ik denk dat een kitset goed genoeg is om mee te beginnen, en door die veel te gebruiken er achter te komen wat je ander/beter wilt aan apparatuur of misschien mist en vanuit daar gericht opzoek gaat naar beter spul.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_44750114
@Xilantof:

Ik heb nooit gezegd dat met een 2.8 géén flitser nodig is...
(Zelfs met m'n 50mm 1.8 gebruik ik nog een flitser... )

En als hij termen niet begrijpt.. Tja, het staat hem vrij om extra uitleg te vragen...
Het kan ook zijn dat hij zijn huiswerk gedaan heeft en al redelijk wat theorie heeft verwerkt...
(niet te negatief denken over beginners... )

Het klopt dat de kit-lens goed genoeg is om mee te beginnen... Ik heb hier alleen mijn ervaringen met
die lens neergezet... Mij is hij niet bevallen voor feesten, misschien dat anderen er andere (betere) ervaringen mee hebben...


Offtopic:
Bij de weg, is FOK nu zo traag of is FOK nu zo traag?
EOS 350D+BG-E3 | 17-40 4.0L | 50 1.8II | 70-200 2.8L IS | 2x II | Metz 54MZ-3 | Metz 45 CT-1 | en nog wat andere kleinigheden...
  FOK!fotograaf dinsdag 26 december 2006 @ 16:20:45 #128
151126 angel008
pi_44750184
fok is traag had net een heel verhaal lopen typen wat dus niet doorkwam..

kort bijelkaar ik snap dat ik een andere lens nodig heb voor feest foto's en een externe flitser zoiezow een must is.

ik wil alleen de eerste paar weken een beetje proberen en ''spelen'' mischien een paar workshops doen beetje op forums struinen naar tips etc..
pi_44750328
Heb er even een paar prijzen bijgezocht, die kitlens heeft een meerprijs van zo'n 50 à 75 euro op een losse 350D of 400D body... En die 400D is iets van 100 euro duurder dan de 350D, nieuw...
Dat zijn allemaal maar relatief kleine bedragen, maar opgeteld wel een redelijk aandeel van een leuk objectief...

Wegen die voordelen van de 400D voor jou echt zo zwaar? (Ik ken de verschillen overigens niet... Niet exact in ieder geval...)

Om een beetje te proberen en "spelen" is een kitlens voldoende, ongeacht de bodie die je erachter schroeft... Experimenteer dan ook even in donkerdere omstandigheden... Gewoon om te kijken of de kitlens voor jou wel voldoet... Daarna kun je altijd nog verder zoeken naar een alternatief objectief...
Let wel op dat, als je eenmaal op zoek gaat naar andere objectieven, dat het veel geld gaat kosten, vraag maar aan mijn bankrekening... :mrgreen:

Mijn vorige posts waren op basis van mijn ervaringen met mijn kitlens en de meerprijs daarvan op een losse body... Het kan best zijn dat ik een vrij slecht exemplaar heb gehad... (Het kan natuurlijk ook zijn dat ik voor geen meter kan fotograferen... :mrgreen: )
EOS 350D+BG-E3 | 17-40 4.0L | 50 1.8II | 70-200 2.8L IS | 2x II | Metz 54MZ-3 | Metz 45 CT-1 | en nog wat andere kleinigheden...
  FOK!fotograaf dinsdag 26 december 2006 @ 16:39:58 #130
151126 angel008
pi_44750375
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 16:35 schreef Stinger81 het volgende:
Heb er even een paar prijzen bijgezocht, die kitlens heeft een meerprijs van zo'n 50 à 75 euro op een losse 350D of 400D body... En die 400D is iets van 100 euro duurder dan de 350D, nieuw...
Dat zijn allemaal maar relatief kleine bedragen, maar opgeteld wel een redelijk aandeel van een leuk objectief...

Wegen die voordelen van de 400D voor jou echt zo zwaar? (Ik ken de verschillen overigens niet... Niet exact in ieder geval...)

Om een beetje te proberen en "spelen" is een kitlens voldoende, ongeacht de bodie die je erachter schroeft... Experimenteer dan ook even in donkerdere omstandigheden... Gewoon om te kijken of de kitlens voor jou wel voldoet... Daarna kun je altijd nog verder zoeken naar een alternatief objectief...
Let wel op dat, als je eenmaal op zoek gaat naar andere objectieven, dat het veel geld gaat kosten, vraag maar aan mijn bankrekening... :mrgreen:

Mijn vorige posts waren op basis van mijn ervaringen met mijn kitlens en de meerprijs daarvan op een losse body... Het kan best zijn dat ik een vrij slecht exemplaar heb gehad... (Het kan natuurlijk ook zijn dat ik voor geen meter kan fotograferen... :mrgreen: )
wat voor mij een grote + was is het feit dat de 350 naar mijn gevoel na een minuutje of 2 all ''zeer'' begon te doen omdat mn handen er geforceerd omheen zaten.

bij de 400 was dit gevoel helemaal weg en zaten mn handen er gewoon lekker omheen zonder ergens last van te hebben.

edit :

dat na verloop van tijd lenzen van 6-2000 ¤ worden aangeschaft dat weet ik maar dan hoop ik ook veel meer ervaring opgedaan te hebben en toch wel wat mooie plaatjes weet te schieten.
pi_44750530
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 16:39 schreef angel008 het volgende:

[..]

wat voor mij een grote + was is het feit dat de 350 naar mijn gevoel na een minuutje of 2 all ''zeer'' begon te doen omdat mn handen er geforceerd omheen zaten.

bij de 400 was dit gevoel helemaal weg en zaten mn handen er gewoon lekker omheen zonder ergens last van te hebben.
Heb je vergeleken met of zonder grip? Zowiezo, als die body op zichzelf al beter in de hand ligt, zou je daarvoor moeten gaan... De hobby moet leuk blijven...
quote:
dat na verloop van tijd lenzen van 6-2000 ¤ worden aangeschaft dat weet ik maar dan hoop ik ook veel meer ervaring opgedaan te hebben en toch wel wat mooie plaatjes weet te schieten.
Begrijp ik... Soms vergeet ik dat ik ook met kitlenzen ben begonnen...
EOS 350D+BG-E3 | 17-40 4.0L | 50 1.8II | 70-200 2.8L IS | 2x II | Metz 54MZ-3 | Metz 45 CT-1 | en nog wat andere kleinigheden...
  FOK!fotograaf dinsdag 26 december 2006 @ 17:06:49 #132
151126 angel008
pi_44750696
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 16:52 schreef Stinger81 het volgende:

[..]

Heb je vergeleken met of zonder grip? Zowiezo, als die body op zichzelf al beter in de hand ligt, zou je daarvoor moeten gaan... De hobby moet leuk blijven...
[..]

Begrijp ik... Soms vergeet ik dat ik ook met kitlenzen ben begonnen...
met en zonder grip geprobeert bij beide.. mte grip voelt de 350d all een stuk beter maar de 400d blinkt nog steeds uit.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 december 2006 @ 17:07:11 #133
73911 ultra_ivo
pi_44750706
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 15:05 schreef Stinger81 het volgende:

Ook een goede flitser is op een feestje geen overbodige luxe, maar die zijn tegenwoordig, tweedehands, niet meer zo duur... Denk dan aan een Metz 45, die koop je al voor een euro of 40 a 50... Zelf heb ik de 45CT1 en de 54MZ3, en merk dat ik met de 45CT1 iets prettiger werk als met de 54MZ3...
Met een 45CT1 moet je opletten. De oudere series (weet ff niet onder welk serienummer) geven een te hoog voltage af en kunnen je camera mollen. De latere modellen (CT2 en hoger) kennen dit probleem niet.

Ik werk zelf ook op feesten zonder flitser. Maar daarvoor heb ik dan wel veel oude manual focus lenzen die erg lichtsterk zijn (in AF is zo'n collectie bijna niet te betalen). Gecombineerd met ISO 3200 die bij mijn DSLR (Pentax istDs) geboden wordt lukt dit vrij goed op allerhande feesten en festivals. Eventueel kun je nog wat zakken in sluitertijd mbv een schouderstatief of een camera met antishake.
pi_44750796
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 17:07 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Met een 45CT1 moet je opletten. De oudere series (weet ff niet onder welk serienummer) geven een te hoog voltage af en kunnen je camera mollen. De latere modellen (CT2 en hoger) kennen dit probleem niet.
De 350D kan maximaal iets van 250V aan, weet niet precies waar ik dit gelezen heb... En mijn 45CT1 blijft daar, met zijn 8V, ruim onder...
Bij het kopen dan maar even een voltmetertje erbij houden...
EOS 350D+BG-E3 | 17-40 4.0L | 50 1.8II | 70-200 2.8L IS | 2x II | Metz 54MZ-3 | Metz 45 CT-1 | en nog wat andere kleinigheden...
pi_44754470
Een 580EX is natuurlijk ook een leuke flitser (zegt een trotse eigenaar)
dus
pi_44754608
De 580 is zéker een leuk flitsertje, maar om als beginner daar nu meteen mee te beginnen?
Is dat niet hetzelfde als een beginner een 5D met 24-70 in handen duwen en zeggen "Veel plezier ermee!!!" ?

Ook financieel is die flitser in deze context net aantrekkelijk...
EOS 350D+BG-E3 | 17-40 4.0L | 50 1.8II | 70-200 2.8L IS | 2x II | Metz 54MZ-3 | Metz 45 CT-1 | en nog wat andere kleinigheden...
pi_44754658
Ach, dan kan ie even vooruit
dus
pi_44754789
Dat klopt... Hoewel die 45CT1 later mooi als slave gebruikt kan worden... (Doe ik nu ook... )

En uhm... "dan kan ie even vooruit"... Dat dacht ik ook toen ik een vervanging zocht voor m'n kitlens...
EOS 350D+BG-E3 | 17-40 4.0L | 50 1.8II | 70-200 2.8L IS | 2x II | Metz 54MZ-3 | Metz 45 CT-1 | en nog wat andere kleinigheden...
  FOK!fotograaf dinsdag 26 december 2006 @ 22:14:04 #139
151126 angel008
pi_44755303
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 21:41 schreef Stinger81 het volgende:
De 580 is zéker een leuk flitsertje, maar om als beginner daar nu meteen mee te beginnen?
Is dat niet hetzelfde als een beginner een 5D met 24-70 in handen duwen en zeggen "Veel plezier ermee!!!" ?

Ook financieel is die flitser in deze context net aantrekkelijk...
tja ik kan ook aan die camera gaan beginne (just kidding)
pi_44755581
pak de 30D, heb je voorlopig ook even genoeg aan en is heel wat goedkoper!
dus
pi_44755749
Ben bang dat die net buiten het budget valt... Zonder kitlens zo'n 300 euro boven het budget...
EOS 350D+BG-E3 | 17-40 4.0L | 50 1.8II | 70-200 2.8L IS | 2x II | Metz 54MZ-3 | Metz 45 CT-1 | en nog wat andere kleinigheden...
pi_44761499
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 21:41 schreef Stinger81 het volgende:
De 580 is zéker een leuk flitsertje, maar om als beginner daar nu meteen mee te beginnen?
Is dat niet hetzelfde als een beginner een 5D met 24-70 in handen duwen en zeggen "Veel plezier ermee!!!" ?

Ook financieel is die flitser in deze context net aantrekkelijk...
Ach, ik zie dat probleem niet zo, de 430EX is al een heel stuk minder en als iemand er lol mee beleefd is het toch niet zo gek om iets 'op de groei' te kopen ? Ik heb mijn hele set op de 300D gekocht en nu met een 1D2 heb ik alle randapparatuur gelijk op maat. Maar een 580EX is wél een investering, maar voor niemand een slechte koop, ik zie het probleem dan ook niet ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  FOK!fotograaf woensdag 27 december 2006 @ 10:04:48 #143
18921 freud
Who's John Galt?
pi_44763320
quote:
Op woensdag 27 december 2006 03:09 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ach, ik zie dat probleem niet zo, de 430EX is al een heel stuk minder en als iemand er lol mee beleefd is het toch niet zo gek om iets 'op de groei' te kopen ? Ik heb mijn hele set op de 300D gekocht en nu met een 1D2 heb ik alle randapparatuur gelijk op maat. Maar een 580EX is wél een investering, maar voor niemand een slechte koop, ik zie het probleem dan ook niet ...
Als je net begint, duurt het wel even voordat je de functionaliteit die de 580 meer heeft, gaat gebruiken. Daarom is het misschien handiger om met een 430 te beginnen, en dan pas naar een professioneler model te gaan. Tegen die tijd zijn er namelijk nieuwe versies die nog beter zijn. Eerst goed de basics onder de knie, en dan pas met was meer ervaring je professionelere spullen kopen lijkt mij.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!fotograaf woensdag 27 december 2006 @ 10:24:32 #144
151126 angel008
pi_44763492
vind net deze 2 advertenties op internet ga de beste man zo mailen waarom hij hem wegdoet.

http://www.marktplaats.nl(...)ff%252F8B0R7uKI%253D

ook wil ik er dan gelijk deze erbij kopen

http://www.marktplaats.nl(...)ff%252F8B0R7uKI%253D

wat vinden de heren hier ervan ?

(over garantie 2e hands etc te duur te goedkoop?)
pi_44765385
quote:
Op woensdag 27 december 2006 10:24 schreef angel008 het volgende:
vind net deze 2 advertenties op internet ga de beste man zo mailen waarom hij hem wegdoet.

http://www.marktplaats.nl(...)ff%252F8B0R7uKI%253D

ook wil ik er dan gelijk deze erbij kopen

http://www.marktplaats.nl(...)ff%252F8B0R7uKI%253D

wat vinden de heren hier ervan ?

(over garantie 2e hands etc te duur te goedkoop?)
@1: Hij's goedkoop... De goedkoopste die ik zo even bij de bij mij bekende online fotozaken kan vinden is bij Konijnenberg, voor 729...

@2: De originele vele malen duurder?!?!?! Hmm... Die mag terug naar de basisschool... 15 euro meer en je hebt de Canon-grip...


Tegenwoordig kun je apparatuur in drie klassen indelen, domme plastic, gevoelige electronica, en objectieven. Nu schaar ik alle objectieven onder één groep, maar er zijn meerdere onderverdelingen...

1) Domme plastic
Hieronder vallen bijvoorbeeld grips en draadontspanners. Ze doen niets anders dan wat stroom doorgeven en extra knopjes plaatsen. In 99% van de gevallen geldt: Werkt het? Dan blijft het werken.
Deze dingen kun je makkelijk tweedehands kopen, gewoon controleren of ze werken...

2) Gevoelige electronica
Hieronder vallen de camera's zelf. Zo'n digitale camera is een hoop op elkaar gepakte electronica. Het gevoeligste onderdeeltje is wel de sensor. Daarnaast zijn er gevoelige mechanische delen zoals de sluiter.
De sluiter is wel het meest irritante onderdeeltje, het bepaalt de gebruiksduur van de camera... De 300D/350D/400D kunnen volgens mij iets van 20.000 kliks aan, de preciese getallen van Canon ken ik zo niet, maar zullen hier wel bij in de buurt komen... Het vervangen van een sluiter kost een paar honderd euro...
De twee belangrijkste delen waar je op moet letten bij het kopen van een tweedehands body zijn dus de sluiter en de sensor... De sensor kun je controleren door van een lichte én donkere achtergrond foto's te maken met een hoog diafragma. De foto van de lichte achtergrond met hoog diafragma toont stofjes op de sensor (eigenlijk het filter voor de sensor) aan, op deze manier kun je ook krasjes vinden. Verder kun je er dode pixels (zwarte punten) op zien. De foto van de donkere achtergrond (nagenoeg zwarte foto, bijvoorbeeld met lensdop erop gemaakt) toont hot pixels aan, pixels die maar één of twee van de drie kleuren doorgeven...
(anyone, please correct me if I'm wrong... )
Anyway, als je voor een tweedehands body gaat, goed controleren, voornamelijk hoeveel foto's ermee gemaakt zijn... En verder testen, testen en nog eens testen...

3) Lenzen
De optische delen van de fotografie... Als je wilt gaan voor een tweedehands objectief, dan moet je als eerste naar het glaswerk kijken. Krassen? Grove beschadigingen? Niet doen! (let wel, dat is alleen voor wat betreft het glaswerk... Pak je de L-lenzen van Canon en je hebt perfect glas maar een beschadigde behuizing, da's geen probleem... Die behuizing van de lens maakt niet de foto... )
Maak er eens een paar foto's van bijvoorbeeld een testchart... Daarop kun je zien of er grote afwijkingen zijn die kunnen duiden op front- of backfocus... Die front-/backfocus kan op twee plaatsen zitten, in de camera of in de lens... Als je met andere lenzen er geen last van hebt, dan ligt het waarschijnlijk aan de lens...


Ik hoop dat ik het wat duidelijker heb kunnen maken. Als je weet waar je mee bezig bent, wat je wilt hebben en je vind een goede aanbieding tweedehands, dan kun je op jacht gaan...
Mijn uitrusting komt ook gedeeltelijk van de tweedehands markt, namelijk mijn grip, 70-200 en 2x converter... De rest is nieuw... Als ik een tweedehands body zou kopen, dan zou het een 1-serie zijn...
EOS 350D+BG-E3 | 17-40 4.0L | 50 1.8II | 70-200 2.8L IS | 2x II | Metz 54MZ-3 | Metz 45 CT-1 | en nog wat andere kleinigheden...
  FOK!fotograaf woensdag 27 december 2006 @ 12:26:04 #146
151126 angel008
pi_44765660
quote:
Op woensdag 27 december 2006 12:13 schreef Stinger81 het volgende:

[..]

@1: Hij's goedkoop... De goedkoopste die ik zo even bij de bij mij bekende online fotozaken kan vinden is bij Konijnenberg, voor 729...

@2: De originele vele malen duurder?!?!?! Hmm... Die mag terug naar de basisschool... 15 euro meer en je hebt de Canon-grip...


Tegenwoordig kun je apparatuur in drie klassen indelen, domme plastic, gevoelige electronica, en objectieven. Nu schaar ik alle objectieven onder één groep, maar er zijn meerdere onderverdelingen...

1) Domme plastic
Hieronder vallen bijvoorbeeld grips en draadontspanners. Ze doen niets anders dan wat stroom doorgeven en extra knopjes plaatsen. In 99% van de gevallen geldt: Werkt het? Dan blijft het werken.
Deze dingen kun je makkelijk tweedehands kopen, gewoon controleren of ze werken...

2) Gevoelige electronica
Hieronder vallen de camera's zelf. Zo'n digitale camera is een hoop op elkaar gepakte electronica. Het gevoeligste onderdeeltje is wel de sensor. Daarnaast zijn er gevoelige mechanische delen zoals de sluiter.
De sluiter is wel het meest irritante onderdeeltje, het bepaalt de gebruiksduur van de camera... De 300D/350D/400D kunnen volgens mij iets van 20.000 kliks aan, de preciese getallen van Canon ken ik zo niet, maar zullen hier wel bij in de buurt komen... Het vervangen van een sluiter kost een paar honderd euro...
De twee belangrijkste delen waar je op moet letten bij het kopen van een tweedehands body zijn dus de sluiter en de sensor... De sensor kun je controleren door van een lichte én donkere achtergrond foto's te maken met een hoog diafragma. De foto van de lichte achtergrond met hoog diafragma toont stofjes op de sensor (eigenlijk het filter voor de sensor) aan, op deze manier kun je ook krasjes vinden. Verder kun je er dode pixels (zwarte punten) op zien. De foto van de donkere achtergrond (nagenoeg zwarte foto, bijvoorbeeld met lensdop erop gemaakt) toont hot pixels aan, pixels die maar één of twee van de drie kleuren doorgeven...
(anyone, please correct me if I'm wrong... )
Anyway, als je voor een tweedehands body gaat, goed controleren, voornamelijk hoeveel foto's ermee gemaakt zijn... En verder testen, testen en nog eens testen...

3) Lenzen
De optische delen van de fotografie... Als je wilt gaan voor een tweedehands objectief, dan moet je als eerste naar het glaswerk kijken. Krassen? Grove beschadigingen? Niet doen! (let wel, dat is alleen voor wat betreft het glaswerk... Pak je de L-lenzen van Canon en je hebt perfect glas maar een beschadigde behuizing, da's geen probleem... Die behuizing van de lens maakt niet de foto... )
Maak er eens een paar foto's van bijvoorbeeld een testchart... Daarop kun je zien of er grote afwijkingen zijn die kunnen duiden op front- of backfocus... Die front-/backfocus kan op twee plaatsen zitten, in de camera of in de lens... Als je met andere lenzen er geen last van hebt, dan ligt het waarschijnlijk aan de lens...


Ik hoop dat ik het wat duidelijker heb kunnen maken. Als je weet waar je mee bezig bent, wat je wilt hebben en je vind een goede aanbieding tweedehands, dan kun je op jacht gaan...
Mijn uitrusting komt ook gedeeltelijk van de tweedehands markt, namelijk mijn grip, 70-200 en 2x converter... De rest is nieuw... Als ik een tweedehands body zou kopen, dan zou het een 1-serie zijn...
als ik dit zo lees dan zou je alleen bij de verschrikkelijk dure camera's 2ehands gaan. en bij de canacon 350/400 range gewoon nieuw gaan.

ik zag hem toevallig staan en dacht dat scheelt wel wat.

maar als hij zegt dat hij hem net heeft oid (met bon) dan overweeg ik het nog wel anders ga ik toch echt voor nieuw.

die grip is dus eigenlijk gewoon overpriced als het maar 15 euro scheelt (ookal mist hij het logo ed)

hier ga ik nog wel ff op zoek naar voor iets 2ehands kw grip.

ik snap idd dat het ''domme electronica'' beter 2ehands te kopen is en het ''slimme'' niet
pi_44766039
quote:
Op woensdag 27 december 2006 12:26 schreef angel008 het volgende:

[..]

als ik dit zo lees dan zou je alleen bij de verschrikkelijk dure camera's 2ehands gaan. en bij de canacon 350/400 range gewoon nieuw gaan.
Klopt, maar dat is mijn persoonlijke mening... Er zijn er ook die anders denken...
Mijn mening is gebaseerd op de vraag of ik voor dat kleine verschil de zekerheid van nieuw wil "weggooien"...
quote:
ik zag hem toevallig staan en dacht dat scheelt wel wat.

maar als hij zegt dat hij hem net heeft oid (met bon) dan overweeg ik het nog wel anders ga ik toch echt voor nieuw.
Hmm... Als ik zijn advertentie zo zie, dan denk ik dat het een (tussen)handelaartje is... Waarschijnlijk heeft hij ergens een partijtje opgekocht ofzo... Of hij koopt in op bestelling...
EOS 350D+BG-E3 | 17-40 4.0L | 50 1.8II | 70-200 2.8L IS | 2x II | Metz 54MZ-3 | Metz 45 CT-1 | en nog wat andere kleinigheden...
  FOK!fotograaf woensdag 27 december 2006 @ 13:44:16 #148
151126 angel008
pi_44766217
quote:
Op woensdag 27 december 2006 12:42 schreef Stinger81 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is mijn persoonlijke mening... Er zijn er ook die anders denken...
Mijn mening is gebaseerd op de vraag of ik voor dat kleine verschil de zekerheid van nieuw wil "weggooien"...
[..]

Hmm... Als ik zijn advertentie zo zie, dan denk ik dat het een (tussen)handelaartje is... Waarschijnlijk heeft hij ergens een partijtje opgekocht ofzo... Of hij koopt in op bestelling...
dat gevoel heb ik ook en voor die enkele tientjes heb ik natuurlijk wel een nieuw model...

hmm dillema's en de vrienden en vriendinnen staan all te popelen om een keertje een fotoshoot te doen omdat ze allenmaal foto's van zichzelf willen hebben.

hmm waarom was mn kerstbonus nu niet 100 euro meer dan had ik nu naar de MM gegaan en dat ding gehaald..
pi_44766386
MM?!?!?! MediaMarkt?!?!?!
Daar heb ik de mijne gehaald... Maar dat was toen echt niet de goedkoopste... :S

Heb je al eens bij Kamera Express gekeken? Staat ie voor 719 en is volgens mij niet zo gek ver bij jou vandaan...
EOS 350D+BG-E3 | 17-40 4.0L | 50 1.8II | 70-200 2.8L IS | 2x II | Metz 54MZ-3 | Metz 45 CT-1 | en nog wat andere kleinigheden...
  FOK!fotograaf woensdag 27 december 2006 @ 13:59:14 #150
151126 angel008
pi_44766537
quote:
Op woensdag 27 december 2006 13:53 schreef Stinger81 het volgende:
MM?!?!?! MediaMarkt?!?!?!
Daar heb ik de mijne gehaald... Maar dat was toen echt niet de goedkoopste... :S

Heb je al eens bij Kamera Express gekeken? Staat ie voor 719 en is volgens mij niet zo gek ver bij jou vandaan...
weet ik maar met een budget van 800 euro had ik hem bij de mediamarkt ook kunnen halen

goedkoopste wat ik op dit moment kan vinden is

http://www.chear.nl/Chear(...)ex/7078053/?Tweakers

691 euro..

alleen ben ik met het versturen van de camera niet zo'n fan dus daar zit ik dan weer mee te tobben..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')