abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44358464
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. Hoezo is de kans op brand nu groter?
De kans op brand lijkt mij ook iets groter dan de kans dat er weer een psychopaat komt stelen, herkend wordt door een jongetje en het jongetje dan om zeep helpt.

Daarbij hebben scholen zich ook te houden aan de voorschriften van de brandweer.
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:46:04 #42
3542 Gia
User under construction
pi_44359177
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:23 schreef Stali het volgende:

[..]

De kans op brand lijkt mij ook iets groter dan de kans dat er weer een psychopaat komt stelen, herkend wordt door een jongetje en het jongetje dan om zeep helpt.

Daarbij hebben scholen zich ook te houden aan de voorschriften van de brandweer.
Ik bedoel dat de kans op brand met gesloten deuren niet groter is dan met open deuren. De gevolgen kunnen verschillen in geval van brand. Maar de kans op brand is niet groter met gesloten deuren.
pi_44359701
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar ik laat E. net buitenspelen. .
Tja......Ik weet het.....niet alles is te voorkomen.....Het zou toch wel erg zijn als dat ook niet meer zou kunnen...
pi_44360280
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik bedoel dat de kans op brand met gesloten deuren niet groter is dan met open deuren. De gevolgen kunnen verschillen in geval van brand. Maar de kans op brand is niet groter met gesloten deuren.
Beetje flauw. Denk niet dat Spekkiemonster dat bedoelde al kan ik natuurlijk niet voor haar spreken.

Hoe het ook zij, met dit soort sloten maak je de school niet veiliger voor kinderen maar juist onveiliger.
pi_44360732
quote:
Schaduwteam volgt onderzoek Jesse Dingemans

Dinsdag 12 december 2006 - BREDA – Het onderzoek naar de moord op de 8-jarige Jesse Dingemans uit Hoogerheide wordt geschaduwd door een team van politie en justitie.
Dit gebeurt om fouten in het onderzoek zoals in de Schiedammer Parkmoord te voorkomen. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) in Breda dinsdag laten weten.

hier verder
pi_44370208
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:46 schreef Gia het volgende:

[..]

waar zeg ik dat de kans met gesloten deuren groter is??? Nergens toch..

Ik bedoelde idd dat de kans op brand groter is dan op nog zo'n psychopaat
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_44370269
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En dat is een fout slot. Moet ten alle tijden wel degelijk van binnen open kunnen. zonde sleutel uiteraard....

Een voordeurslot dus.
ze gaan dat wel aanpassen van schooluit. Ouders kregen de maandag na het drama gelijk een brief mee.
Vooralsnog is het nog niet aangepast
pi_44371979
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:57 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

ze gaan dat wel aanpassen van schooluit. Ouders kregen de maandag na het drama gelijk een brief mee.
Vooralsnog is het nog niet aangepast
Ik vind het erg goed van de school, dat ze dit gaan aanpassen. Hulde.
pi_44383527
Spekkiemonster, ik vind jouw school inderdaad nu heel fout bezig: als je dan zonodig deuren dicht wil doen, dan moeten ze wel heel makkelijk van binnenuit open kunnen! Nu is het een enorme paniek actie waarbij het middel erger is dan de kwaal!
En Echtgaaf: ik vind dat helemaal geen hulde, maar bittere noodzaak bij deuren die met een sleutel van binnenuit opengemaakt moeten worden.
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 10:13:57 #50
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44384192
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:44 schreef mariel18 het volgende:

En Echtgaaf: ik vind dat helemaal geen hulde, maar bittere noodzaak bij deuren die met een sleutel van binnenuit opengemaakt moeten worden.
Als er brand uitbreekt en de kinderen in paniek naar de voordeur gaan en men vergeet ramen in te slaan dan zijn nodeloos teveel slachtoffers, dan de deur maar gewoon open laten lijkt mij.
pi_44384735
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:13 schreef Loedertje het volgende:
Als er brand uitbreekt en de kinderen in paniek naar de voordeur gaan en men vergeet ramen in te slaan dan zijn nodeloos teveel slachtoffers, dan de deur maar gewoon open laten lijkt mij.
Dit scenario hoort bij een school waar nog nooit een ontruimingsoefening heeft plaatsgevonden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_44385833
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:34 schreef r_one het volgende:

[..]

Dit scenario hoort bij een school waar nog nooit een ontruimingsoefening heeft plaatsgevonden.
Dat doen ze dan weer wel
pi_44439151
quote:
Cameratoezicht in cel Julien C.

BREDA - De 22-jarige Julien C., die verdacht wordt van de moord op Jesse Dingemans, zit onder continu cameratoezicht in zijn cel. Justitie is bang dat de man zichzelf iets aandoet.

Bovendien moet de verdachte worden beschermd tegen andere gedetineerden, denkt zijn advocaat Van Asselt.

Julien C. verschijnt woensdag voor de raadkamer van de rechtbank in Breda. De rechter moet beslissen over de verlenging van de voorlopige hechtenis van de verdachte. Hij ontkent nog steeds de 8-jarige Jesse Dingemans op diens school te hebben omgebracht. Het besluit over de voorlopige hechtenis volgt donderdag.

woensdag 13 december 2006 om 15:35 uur

bron
pi_44439227
Zijn voorlopige hechtenis is verlengd met 90 dagen, geloof ik. Was op NOS-journaal.
I´m back.
pi_44439269
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:42 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn voorlopige hechtenis is verlengd met 90 dagen, geloof ik. Was op NOS-journaal.
klopt. Ik heb het artikel gevonden....
pi_44439297
quote:
Julien C. nog 90 dagen langer vast

BREDA - De voorlopige hechtenis van Julien C., de verdachte van de moord op Jesse Dingemans uit Hoogerheide, is met negentig dagen verlengd. Dat heeft de rechtbank in Breda donderdag bepaald.

In maart 2007 verschijnt Julien C. naar verwachting voor het eerst in het openbaar op een zitting. De 22-jarige Juliën C. ontkent nog altijd de 8-jarige Jesse op zijn basisschool in Hoogerheide te hebben omgebracht.

Maar de raadkamer in Breda zegt over voldoende aanwijzingen te beschikken om Juliën C. langer vast te houden.

donderdag 14 december 2006 om 10:32 uu
bron
pi_44439344
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]
Wat allemaal niet zo goed uitkomt ivm de samenzweringsdenkers in deze gemeente dus. Ze moeten echt wat meer informatie geven imo.
I´m back.
pi_44439628
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat allemaal niet zo goed uitkomt ivm de samenzweringsdenkers in deze gemeente dus. Ze moeten echt wat meer informatie geven imo.
Ja idd. Ik denk echter dat de politie/justitie terughoudend is met het verstrekken van informatie, omdat volgens mij het bewijs nog niet helemaal rond is......een paar dagen geleden begreep ik nog dat het forensisch onderzoek (zoals sporenonderzoek) nog niet afgerond was.....

Verder begrijp ik dat de enige verdachte nog steeds geen bekentenis heeft afgelegd. Er is verder bmw nog geen motief bekend, laat staan dat er een strategisch bewijs op het bureau ligt.....

Dat laatste maakt politie nog voorzichtiger met het verstrekken van info aan de burgers. Justitie is al gauw bang dat daardoor de verdachte (via advocaat) wijzer kan worden gemaakt dan hij nu al is...(valse alibí's reconstrueren etc.)

Het moet echter voor jullie als plaatsgenoten ronduit fnuikend zijn dat er geen meer informatie naar buiten komt....De gemoederen/geruchtenstromen zullen daardoor blijven aanhouden. Dat is ook niet goed voor de rust binnen het dorp. Naast de familie van Jesse heeft het dorp wel iets te verwerken.....

Hopelijk komt er snel duidelijkheid. Zodat verwerking kan beginnen...

Maar samengevat: er is dus een strijdig belang, het stelt politie dus voor een dilemma...

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 14-12-2006 21:59:38 ]
pi_44439978
Ja, ze hebben een soort schaduwteam samengesteld om het rechercheteam dat met de zaak bezig is te volgen en te evalueren om zodoende eventuele fouten in het onderzoek te voorkomen. Heel erg accuraat. Zo krijg je Peter R. de Vries niet op je dak.
Toch lijkt het er nu op dat het forensisch bewijs niet zo eenvoudig in elkaar te zetten is. .
Hier gaat het leven voor onze koters iig gewoon verder. Morgen trouwt de juffrouw van onze kleine.
I´m back.
pi_44440647
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, ze hebben een soort schaduwteam samengesteld om het rechercheteam dat met de zaak bezig is te volgen en te evalueren om zodoende eventuele fouten in het onderzoek te voorkomen. Heel erg accuraat. Zo krijg je Peter R. de Vries niet op je dak.
Dat vind ik ook een zeer verstandig besluit. Zeker in deze casus, waarbij er sprake is van een zwaar geschokte rechtsorde.... Je moet hier niet aan denken dat dit uitdraait op een gevalletje Schiedammer Parkmoord, waarbij aanvankelijk de verkeerde persoon werd veroordeeld

Zolang de enige verdachte categorisch blijft ontkennen moet politie altijd een andere scenario voor mogelijk houden. Op het tijdstip van de moord zelf is bmw geen getuige geweest. Al staat vast dat Julien C. daadwerkelijk in het schoolgebouw is geweest, al heeft hij bloed, dna whatever op zijn kleding gehad, dan nog staat er niets vast. Voor een wettig en overtuigend bewijs is echter veel meer voor nodig. Hij kan mogelijk samen nog met een andere verdachte de school zijn binnengedrongen.....

Zolang de enige verdachte de moord categorisch blijft ontkennen (en er is geen motief) en worden daarnaast geen sporen van andere verdachten aangetroffen; dan rest politie volgens mij maar een ding: een sluitend technisch bewijs rond te krijgen. Reken maar dat het peentjes zweten is op het NFI te Rijswijk dezer dagen.......ze nemen dan liever de tijd om de zaak trefzeker rond te krijgen....

Uiteraard zal de politie de druk op de verdachte verder opvoeren en talrijke tactische verhoren laten plaatsvinden. Ook dat heeft zijn grens uiteraard. Er zijn in het verleden genoeg valse bekentenissen onder druk afgelegd....Moeilijk vak dus...
quote:
Toch lijkt het er nu op dat het forensisch bewijs niet zo eenvoudig in elkaar te zetten is. .
Hier gaat het leven voor onze koters iig gewoon verder. Morgen trouwt de juffrouw van onze kleine.
Tja, het zal best erg moeilijk zijn de eerste weken na dit drama. Ik hoop maar dat het ondanks alles dat jullie de draad toch weer een beetje kunnen oppakken. Het leven is soms erg hard. Maar de vreugdevolle momenten als een huwelijk moeten ook weer hun plek kunnen krijgen….

Hoop is wel dat kinderen doorgaans de draad sneller kunnen oppakken dan volwassenen. Een kinderziel is vaak toch wat flexibeler…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')