Dit scenario hoort bij een school waar nog nooit een ontruimingsoefening heeft plaatsgevonden.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:13 schreef Loedertje het volgende:
Als er brand uitbreekt en de kinderen in paniek naar de voordeur gaan en men vergeet ramen in te slaan dan zijn nodeloos teveel slachtoffers, dan de deur maar gewoon open laten lijkt mij.
Dat doen ze dan weer welquote:Op woensdag 13 december 2006 10:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Dit scenario hoort bij een school waar nog nooit een ontruimingsoefening heeft plaatsgevonden.
quote:Cameratoezicht in cel Julien C.
BREDA - De 22-jarige Julien C., die verdacht wordt van de moord op Jesse Dingemans, zit onder continu cameratoezicht in zijn cel. Justitie is bang dat de man zichzelf iets aandoet.
Bovendien moet de verdachte worden beschermd tegen andere gedetineerden, denkt zijn advocaat Van Asselt.
Julien C. verschijnt woensdag voor de raadkamer van de rechtbank in Breda. De rechter moet beslissen over de verlenging van de voorlopige hechtenis van de verdachte. Hij ontkent nog steeds de 8-jarige Jesse Dingemans op diens school te hebben omgebracht. Het besluit over de voorlopige hechtenis volgt donderdag.
woensdag 13 december 2006 om 15:35 uur
bron
klopt. Ik heb het artikel gevonden....quote:Op donderdag 14 december 2006 21:42 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn voorlopige hechtenis is verlengd met 90 dagen, geloof ik. Was op NOS-journaal.
quote:Julien C. nog 90 dagen langer vast
BREDA - De voorlopige hechtenis van Julien C., de verdachte van de moord op Jesse Dingemans uit Hoogerheide, is met negentig dagen verlengd. Dat heeft de rechtbank in Breda donderdag bepaald.
In maart 2007 verschijnt Julien C. naar verwachting voor het eerst in het openbaar op een zitting. De 22-jarige Juliën C. ontkent nog altijd de 8-jarige Jesse op zijn basisschool in Hoogerheide te hebben omgebracht.
Maar de raadkamer in Breda zegt over voldoende aanwijzingen te beschikken om Juliën C. langer vast te houden.
donderdag 14 december 2006 om 10:32 uu
bron
Wat allemaal niet zo goed uitkomt ivm de samenzweringsdenkers in deze gemeente dus. Ze moeten echt wat meer informatie geven imo.quote:
Ja idd. Ik denk echter dat de politie/justitie terughoudend is met het verstrekken van informatie, omdat volgens mij het bewijs nog niet helemaal rond is......een paar dagen geleden begreep ik nog dat het forensisch onderzoek (zoals sporenonderzoek) nog niet afgerond was.....quote:Op donderdag 14 december 2006 21:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat allemaal niet zo goed uitkomt ivm de samenzweringsdenkers in deze gemeente dus. Ze moeten echt wat meer informatie geven imo.
Dat vind ik ook een zeer verstandig besluit. Zeker in deze casus, waarbij er sprake is van een zwaar geschokte rechtsorde.... Je moet hier niet aan denken dat dit uitdraait op een gevalletje Schiedammer Parkmoord, waarbij aanvankelijk de verkeerde persoon werd veroordeeldquote:Op donderdag 14 december 2006 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, ze hebben een soort schaduwteam samengesteld om het rechercheteam dat met de zaak bezig is te volgen en te evalueren om zodoende eventuele fouten in het onderzoek te voorkomen. Heel erg accuraat. Zo krijg je Peter R. de Vries niet op je dak.
Tja, het zal best erg moeilijk zijn de eerste weken na dit drama. Ik hoop maar dat het ondanks alles dat jullie de draad toch weer een beetje kunnen oppakken. Het leven is soms erg hard. Maar de vreugdevolle momenten als een huwelijk moeten ook weer hun plek kunnen krijgen….quote:Toch lijkt het er nu op dat het forensisch bewijs niet zo eenvoudig in elkaar te zetten is..
Hier gaat het leven voor onze koters iig gewoon verder. Morgen trouwt de juffrouw van onze kleine.
quote:Verhalen zaak-Jesse de wereld uit’
Dinsdag 12 december 2006 - HOOGERHEIDE – De gemeente Woensdrecht bekijkt of zij persberichten rond de zaak Jesse Dingemans op haar website kan plaatsen. Op die manier kan zij tegemoetkomen aan de wens van inwoners om informatie uit de eerste hand te krijgen.
Hier verder
quote:Moord Jesse kwam na blunder reclassering
Door ANNELIEKE DIJKSTRA en PETER DE KNEGT
UTRECHT - Reclassering Nederland liet deze zomer de vermoedelijke moordenaar van Jesse Dingemans (8) uit Hoogerheide weglopen uit een verplichte psychiatrische behandeling.
Verdachte Julien C. (22) brak de therapie zelf af. Reclassering Nederland stemde in, hoewel zijn therapeuten en zijn moeder onrustbarende signalen hadden afgegeven over zijn gedrag. Dit verklaren bronnen bij justitie.
Op het moment dat C. voortijdig met de behandeling stopte, had hij eigenlijk direct terug gemoeten naar de gevangenis. C. zat in zijn proeftijd en had een voorwaardelijke straf van zes maanden cel boven zijn hoofd hangen. Maar omdat de reclassering akkoord ging en niet bij justitie aan de bel trok, bleef C. vrij. Directeur Sjef van Gennip van Reclassering Nederland bevestigt tegenover het AD dat er ‘een diepgaand onderzoek naar de gang van zaken rond het toezicht op Julien C.’ wordt gehouden.
Reclassering heeft de betrokken medewerker direct van zijn toezichthoudende taak afgehaald. Oud-procureur-generaal Dato Steenhuis onderzoekt het mogelijke falen van C.’s begeleider. Van Gennip: ,,Het is de eerste keer dat ik een extern onderzoek laat doen naar de gang van zaken rond het toezicht bij de reclassering. Zo nodig zal ik hard ingrijpen.’’ Ook de forensisch psychiatrische instelling De Waag, Dienst Justitiële Inrichtingen en opvanghuis voor ex-gedetineerden Exodus in Den Haag waren bij de behandeling betrokken.
Julien C. zit vast voor de twee weken geleden gepleegde moord op Jesse. In 2003 pleegde hij een gewapende overval op een supermarkt. Hij kreeg hiervoor twee jaar cel, waarvan een half jaar voorwaardelijk. Ook moest hij zijn psychiatrische stoornis laten behandelen. Reclassering in Den Haag moest toezicht houden op de ex-gedetineerde.
quote:Waslijst aan signalen genegeerd
Door ANNELIEKE DIJKSTRA en PETER DE KNEGT
UTRECHT - Niet voor niets legt de Bredase rechter Schoonen in april 2004 Julien C., behalve een celstraf, verplichte psychiatrische behandeling op.
De psychiaters die C. na zijn overval op een supermarkt onderzoeken, constateren een stoornis die heeft geleid tot narcistisch en antisociaal gedrag. Therapie bij psychiatrische instelling De Waag moet voorkomen dat hij nog verder zal afglijden.
Dat C. er ‘aparte ideeën’ op nahoudt, blijkt al op de middelbare school in Bergen op Zoom, waar hij de wildste toekomstplannen ontvouwt en stevig blowt.
Tien behandelsessies staan gepland om C. na zijn celstraf weer psychisch op het rechte spoor te krijgen. Reclassering Den Haag zal hierop toezicht houden. Maar na acht sessies geeft C. er afgelopen zomer de brui aan. Ook zijn reclasseringsmedewerker meent dat hij is uitbehandeld en schrijft een positief eindrapport.
C. is dan weer vrij. Zijn therapeuten bij De Waag en zijn moeder hebben echter een heel ander beeld bij de ‘genezing’. Bronnen bij justitie melden het AD dat er deze zomer nog een waslijst aan verontrustende signalen ligt waaruit blijkt dat C. ‘een wandelende tijdbom’ is. C.’s stiefvader Gosse Meerstra bevestigt dat zijn vrouw over Julien aan de bel heeft getrokken. De proeftijd van C., gekoppeld aan het voorwaardelijke deel van zijn celstraf, loopt op 11 oktober af. Op 1 december pakt de politie hem na een klopjacht in Hoogerheide op. Ze meent dat hij die ochtend op basisschool Klim-Op de 8-jarige Jesse Dingemans op brute wijze heeft vermoord.
Bij Reclassering Nederland is de schrik groot als blijkt dat Julien C. voorkomt in haar dossiers. Grote vraag: wat is er gebeurd? Directeur Sjef van Gennip besluit geen enkelrisico te nemen en schakelt een onderzoeker van buiten in. ,,Normaliter schakelt de reclasssering het Openbaar Ministerie in als een cliënt de voorwaarden niet nakomt.’’ Oud-procureurgeneraal Dato Steenhuis pakt de handschoen op. Hij wil voor kerst zijn rapport afronden. Steenhuis richt zich op het hele behandeltraject en op de vraag of de reclassering terecht een streep onder de begeleiding heeft gezet.
Het OM is nog bezig met het onderzoek naar de moord op Jesse. Volgens zijn advocaat ontkent C. de moord. Hij heeft in zijn cel permanent cameratoezicht om te voorkomen dat hij zichzelf iets aandoet. Deze week heeft de rechter-commissaris het voorarrest drie maanden verlengd. Een team van dertig rechercheurs werkt aan de schoolmoord. In het kielzog kijkt een schaduwteam mee om uitglijders te voorkomen.
quote:OM maakt feiten moord Jesse bekend
Door PETER DE KNEGT
BREDA - Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda maakt eind deze week bekend wat het sporenonderzoek na de moord op de 8-jarige Jesse Dingemans heeft opgeleverd. Direct na de moord werd de 22-jarige Julien C. vlakbij school in Hoogerheide als enige verdachte aangehouden.
Hier verder
Over en overduidelijk dus maar dat was het al.quote:BREDA - Bloed van de 8-jarige Jesse Dingemans zat op de jas van de 22-jarige verdachte van de moord. Dat heeft DNA-onderzoek aangetoond, maakte het Openbaar Ministerie (OM) in Breda vrijdagochtend bekend.
Volgens BN/DeStem heeft C. kort na de dood van Jesse de kleding verstopt. Bij de kleding in de plastic zak zou ook een mes hebben gezeten. Het OM wil niet zeggen of er ook DNA-materiaal van Jesse op het mes is aangetroffen.
C. zou de tas verstopt hebben in de buurt van de woning van zijn moeder en stiefvader, zo meldt de krant. Een buurtbewoner vond de tas begin december. De tas werd door de politie uit de bosjes gehaald en door het Nederlands Forensisch Instituut onderzocht.
De 22-jarige verdachte Julien C. ontkent nog steeds dat hij het kind op 1 december in de basisschool Klim-Op in Hoogerheide om het leven heeft gebracht.
Goede bijdragequote:Op vrijdag 22 december 2006 10:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Lijkt er op dat ze het technisch bewijs rond hebben gekregen.....Benieuwd naar de volgende berichten...
quote:Bizar’ relaas Julien C. serieus bekeken
Zaterdag 23 december 2006 - BREDA – Dat Julien C. (22) degene is die Jesse Dingemans (8) in zijn eentje en op gruwelijke wijze met een mes om het leven heeft gebracht, betwijfelt, buiten de ontkennende verdachte zelf, vermoedelijk niemand meer. Toch benadrukt het Openbaar Ministerie in Breda dat de recherche ook het ‘andere’ verhaal van C. nauwlettend onderzoekt.
„Al is het alleen maar om in een rechtszaak uit te sluiten dat het kan kloppen“, verklaart OM-woordvoerster Martine Pilaar de zorgvuldigheid waarmee de recherche te werk gaat.
C. heeft in politieverhoren vermoedelijk een of meer andere personen aangewezen als daders. Dat zou althans kunnen worden afgeleid uit de voorzichtige antwoorden die de OM-woordvoerster en de Bredase persofficier A. Donker gisteren gaven op vragen van de media.
Pilaar zegt dat de eerder als ‘bizar’ omschreven verklaring van C. ‘door het OM in elk geval serieus wordt onderzocht’, al zijn er voor zover bekend geen getuigen die andere verdachten hebben gezien in de omgeving van basisschool Klim-Op in Hoogerheide waar het misdrijf is gepleegd.
Het celmateriaal van Jesse dat is gevonden op een jas van Julien C., en waarover deze krant gisteren berichtte, is bloed. Dat heeft het OM gisteren bekendgemaakt. Volgens justitie hebben diverse getuigen gezien dat de verdachte de jas droeg kort na de moord. „Die dna-match is dus heel belangrijk“, oordeelt Pilaar.
De politie wacht nu met smart op de resultaten van laboratoriumonderzoek naar andere sporen, zoals die op een mes dat bij de jas is gevonden. Dit is mogelijk het moordwapen. Jas en mes zaten in een grijze vuilniszak die C. volgens getuigen kort na de moord in de bossen bij zijn ouderlijke woning had verstopt. Hij had toen al andere kleren aan.
Bronnen rond het onderzoek melden dat meerdere getuigen Julien mét een tas het bos in hebben zien lopen en hem daar zonder die tas weer hebben zien uitkomen.
,,We verwachten nog meer dna-resultaten en zullen die dan voorleggen aan de verdachte. We hebben een goed beeld van met name het eerste deel van de gebeurtenissen, maar dat beeld is nog niet compleet“, schetst Pilaar de stand van zaken.
De vraag lijkt vooral hoe lang C. zal blijven ontkennen dat hij het misdrijf heeft gepleegd, zeker als nog meer dna-sporen in zijn richting wijzen. Daarbij speelt de geestestoestand van de man een mogelijk doorslaggevende rol. Dat deze heel bijzonder is, kan worden afgeleid uit het feit C. recent zelf een tbs-behandeling zou hebben afgebroken en dat hij in zijn cel onder permanent cameratoezicht is geplaatst. Ook is bij elk verhoor een gedragsdeskundige aanwezig om de man te bestuderen. Psyche en gedrag van de verdachte zouden mogelijk ook de reden zijn dat diens advocaat Henk van Asselt de verdediging gisteren heeft neergelegd.
A) Waar hoor jij dat?quote:Op woensdag 27 december 2006 18:12 schreef Abe_Lenstra het volgende:
Als ik het zo hoor krijgt hij vijf jaar dankzij ontoerekeningsvatbaarheid (+ tbs) en ontsnapt hij na 6 jaar weer aan de begeleiding tijdens proefverlof en is kind nummer 2 aan de beurt.![]()
Hoi Bep!quote:Op woensdag 27 december 2006 18:14 schreef Bep het volgende:
[..]
A) Waar hoor jij dat?
B) Denk jij niet dat deze man tbs hoort te krijgen?
Waaronder deze?quote:Op woensdag 27 december 2006 18:44 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
B) Ik ben een tegenstander van TBS-behandelingen in een aantal gevallen (waaronder deze) inderdaad.
quote:Op donderdag 28 december 2006 14:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waaronder deze?
Hoe weet jij dat zo? Ken jij die jongen soms? Ben jij terzakekundig?
Dan nog een keer: ken jij de problematiek van deze Julien C. Weet jij wat deze jongen mankeert? Afhankelijk wat dat is, kan dat wel of niet worden behandeld....quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:38 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
![]()
Ach, ik ben een leek natuurlijk maar ik twijfel ernstig aan de haalbaarheid van een succesvolle reïntegratie van Vriend Julien C. in onze maatschappij. Aangezien TBS staat voor een therapeutische behandeling met als doel een dergelijke reïntegratie mogelijk te maken lijkt mij dit weggegooid geld.
Dat ligt eraan. Moeten ze eerst goed uitzoeken wat deze jongen mankeert. Als dat niet of slecht te behandelen is, dan rest niet anders om hem uit de maatschappij verwijderd te houden...quote:Of vind jij dat we het risico maar weer moeten nemen?
Neen. De veiligheid van de maatschappij dient m.i. altijd te prevaleren boven het belang van deze Julien C. Het hangt er dus vanaf om meneer in kwestie kan worden behandeld. Zo niet, of slecht gedeeltelijk dan hoort meneer idd niet in deze maatschappij......quote:Een slachtoffer meer of minder maakt niet uit zolang het belang van Julien maar gediend is?![]()
Interessante ontwikkeling.quote:Gerard Spong nieuwe advocaat van Julien C.
Door Hessel de Ree
Zaterdag 30 december 2006 - HOOGERHEIDE – Gerard Spong is de nieuwe advocaat van Julien C. (22), de verdachte van de moord of doodslag op Jesse Dingemans (8) uit Hoogerheide.
Dat heeft Spong, een van de bekendste strafpleiters van Nederland, gisteren bevestigd. De Amsterdamse raadsman doet inhoudelijk geen mededelingen over de zaak: „Ik ben net terug van vakantie en moet het hele dossier nog doornemen.“
Spong neemt de verdediging over van Henk van Asselt, die hem hier vorige week over heeft benaderd op verzoek van C. Van Asselt zegt niet waarom hij de verdediging heeft neergelegd. Hij wijst daarbij op zijn beroepsgeheim. Van Asselt heeft C. gisteren voor het laatst bezocht in het huis van bewaring in Vught. Volgens de advocaat blijft de man ontkennen dat hij Jesse heeft gedood. „Hij is overtuigd van zijn onschuld.“
Bron: BN/DeStem.
Om van te walgen. Elke zaak maar aanpakken welke veel publiciteit krijgtquote:
Nee, ik denk dat camerageile Spong het voor een schijntje doet aangezien het goede publiciteit is....quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oei, dat is een kanon van een advocaat.....Hebben de ouders van Julien soms veel geld?
Zou mij ook niet geheel verbazen.....quote:Op zondag 31 december 2006 16:42 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat camerageile Spong het voor een schijntje doet aangezien het goede publiciteit is....
En misschien ook wel gewoon een interessante zaak
Hoezo 'wel gewoon een interessante zaak'? Je moet eerst weten waarom Henk van Hasselt er verder van afzag en dan idd je afvragen hoever de portemonnee van Juliens familie reikt. Het lijkt me nl. eerlijk gezegd een uitermate "oninteressante zaak".quote:Op zondag 31 december 2006 16:42 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat camerageile Spong het voor een schijntje doet aangezien het goede publiciteit is....
En misschien ook wel gewoon een interessante zaak
Ik niet.quote:Op zondag 31 december 2006 16:23 schreef Stu het volgende:
[..]
Om van te walgen. Elke zaak maar aanpakken welke veel publiciteit krijgt
Ik kots van mensen zoals Spong!
Tsja, jij vind het zeker ook 'leedverzachtend' werken voor de ouders als de dader zo min mogelijk straf krijgtquote:
Waar reageer jij opquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:26 schreef alsem het volgende:
Dat is onderhand al best lang geleden he.
nu kijk je erop terug met een lach, maar destijds was het een hele serieuze zaak,.
Ik heb stille hoop dat Julien.C de straf krijgt die hij verdient, inclusief de begeleiding die hij allang had moeten hebben vanwege zijn psychische aandoeningen. Je kunt niet ontkennen dat Julien.C al jaren, zelfs al voor zijn eerste delicten, gedrag vertoonde waarbij hij zonder hulp/medicijnen en pscychiaters vrolijk en blij door het leven huppelde.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:23 schreef Stuart het volgende:
[..]
Tsja, jij vind het zeker ook 'leedverzachtend' werken voor de ouders als de dader zo min mogelijk straf krijgt![]()
Serieus, wat een man als Spong bezielt om deze zaak aan te pakken. Ik vind het buitengewoon triest en walgelijk
quote:Meer bewijs voor schuld verdachte moord op Jesse
BREDA - Nieuwe DNA-sporen overtuigen het Openbaar Ministerie in Breda nog meer dat de 22-jarige Juliën C. de dader is van de moord op de 8-jarige Jesse Dingemans uit Hoogerheide. Het OM heeft dat vrijdag bekendgemaakt.
Ook bevestigt het nu eerdere berichten dat de politie een mes in beslag heeft genomen.
Er is DNA van Jesse gevonden op een horloge en een ring die zaten in een vuilniszak die is gevonden in de buurt van de woning van de moeder van de verdachte. Deze vuilniszak is de middag van de moord in beslag genomen.
Mes
Jesse Dingemans werd op 1 december neergestoken in een klaslokaal van de Klim-Op basisschool. Dezelfde dag hield de politie C. aan. Deze ontkent nog steeds elke betrokkenheid.
Getuigen hebben de verdachte de bewuste vuilniszak zien verstoppen. In de zak bevond zich ook een mes. Het Nederlands Forensisch Instituut onderzoekt nog of dit het mes is waarmee Jesse werd gedood.
De verdachte zal binnenkort worden onderzocht in het Pieter Baan Centrum. C. moet op 5 maart voor het eerst voor de rechtbank in Breda verschijnen.
http://www.ad.nl/binnenland/article1051067.ece
Toch vreemd dat zo iemand een verblijfsvergunning kan krijgen.quote:Julien C. geeft Tsjetsjeen de schuld
[Julien C.] De 22-jarige Julien C., die wordt verdacht van de moord op de 8-jarige Jesse Dingemans uit Hoogerheide, heeft de beruchte Tsjetsjeense vrijheidsstrijder Bislan Achmedovich I. aangewezen als de mogelijke dader van de brute kindermoord. C. zegt zelf volkomen onschuldig te zijn.
Bislan I. (27) kwam eerder in het nieuws omdat zijn vingerafdrukken ooit werden aangetroffen op de afscheidsbrief van Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh. Volgens Julien C. is Bislan één van de drie mannen met wie hij een hoogoplopend conflict had. De drie zouden hem hebben afgeperst, bedreigd, gevolgd naar Hoogerheide, gedwongen zijn kleren uit te trekken en in de tuin van zijn ouders hebben mishandeld met een mes. Volgens C. moet één van de drie vervolgens in de school Jesse hebben doodgestoken.
Justitie gelooft niets van het verhaal van C. Ook al omdat Bislan I. en zijn landgenoot Rasputin J. een kloppend alibi hebben voor de dag van de moord. De derde persoon die C. heeft aangewezen, ene Faisel al J., is onvindbaar. Op aandringen van advocaat Gerard Spong komt er overigens nog wel een nader onderzoek naar de rol die Bislan I. en Rasputin J. gespeeld zouden hebben. Twee jaar geleden schreef De Telegraaf over Bislan I. nog een uitgebreid artikel. Hij wordt in Tsjetsjenië gezocht voor steunverlening aan islamitische terroristen. In 2001 vluchtte hij naar ons land en kreeg een verblijfsvergunning.
Julien C. gaat volgende maand naar het Pieter Baan Centrum in Utrecht. Hij zal daar psychologisch en psychiatrisch worden onderzocht. De rechtszaak is daarom tot nader order uitgesteld.
Dat valt tegen.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:03 schreef r_one het volgende:
En veroordeeld tot 12 jaar + TBS
quote:Twaalf jaar cel en tbs voor doodslag op Jesse
Uitgegeven: 6 september 2007 10:38
Laatst gewijzigd: 6 september 2007 11:00
BREDA- De rechtbank in Breda heeft donderdag Julien C. veroordeeld tot twaalf jaar cel en tbs voor doodslag op de 8-jarige scholier Jesse Dingemans. De 23-jarige C. pleegde het misdrijf vorig jaar in het klaslokaal van Jesse op de Klim-Op basisschool in Hoogerheide. Hij heeft zelf altijd zijn betrokkenheid bij de moord ontkend. Daarom is het motief voor de kindermoord tot nu toe onopgehelderd gebleven. Tegen de verdachte was twintig jaar celstraf en tbs met dwangverpleging geëist.
Puzzel
De rechter achtte bewezen dat de Hagenaar Jesse meermalen in hals en gezicht heeft gesneden en gestoken toen die alleen in de klas was om een puzzel te halen. Zijn klasgenoten zaten beneden in de aula. Het Openbaar Ministerie vermoedt dat C. tot zijn daad is gekomen omdat hij een daad wilde stellen, vanwege een moeilijke jeugd en nadat hij in zijn ouderlijk huis niet meer welkom was en nergens bij hoorde.
Klas
Het OM zei bij het formuleren van de eis te vrezen dat het niets had uitgemaakt als C. de hele klas had aangetroffen, in plaats van alleen Jesse. Julien C. zou nog geen vier minuten in de school zijn geweest en had volgens het OM anderhalve minuut nodig voor zijn daad. C. zou na de moord naar zijn moeders huis zijn gegaan, zijn kleren in een vuilniszak hebben gestopt en die in een bos hebben verstopt. Daarna verkleedde hij zich opnieuw en gooide de kleren in een vuilnisbak, aldus het OM.
Kleding
Getuigen
Het OM baseerde zich in zijn eis op de verklaringen van 37 getuigen die C. hebben gezien. Onder hen zijn twee leerkrachten van de school en enkele buren. C. is door de onderwijzers in de school gezien en buren hebben hem met een zak het bos in zien lopen waar later bebloede kleding in bleek te zitten. Ook is gezien dat hij de tweede zak met kleding in een prullenbak propte. Verder hebben mensen gezien dat C. zijn handen in het zand en aan struiken afveegde, waarna hij richting de school liep.
De 23-jarige C. heeft ontkend verantwoordelijk te zijn voor de dood, met de reden dat hij werd afgeperst. Een van zijn afpersers het had gemunt op zijn broertje. Die zou Jesse voor het broertje hebben aangezien.
Echt belachelijk. ja.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:15 schreef Cairon het volgende:
jah want in Nederland is de doodstraf blijkbaar "inhumaan"
12 jaar... Jesse zou dan 20 jaar zijn, in de bloei van zijn leven. Zijn eerste kus, zijn eerste verliefdheid, zijn eerste vriendinnetje... hij zal het nooit meer meemaken.
In Nederland is het prijskaartje voor het leven van een jochie van 8 jaar een schamele 12 jaar cel.
nu ja, tbs er achteraan, dus die zien we voorlopig niet meer terug, if at all, makkelijk zal hij het niet krijgen immers in de gevangenis, laffe kindermoordenaar die hij is.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat valt tegen.
Dat zal de ouders zwaar vallen........![]()
Ja, inderdaad. En TBS kan ook levenslang zijn. Hopelijk krijgt ie daar z'n portie wel.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:38 schreef milagro het volgende:
[..]
nu ja, tbs er achteraan, dus die zien we voorlopig niet meer terug, if at all, makkelijk zal hij het niet krijgen immers in de gevangenis, laffe kindermoordenaar die hij is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |