abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44300473
met ballen
  zondag 10 december 2006 @ 13:50:39 #2
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44300571
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:46 schreef Isegrim het volgende:
Ja, en daar zie je het al. Dat is een uitermate domme keus geweest van de regering. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te bedenken dat het een stuk handiger is als iedereen premie betaalt voor zijn eigen oude dag, dan heb je namelijk precies genoeg voor iedereen.
Hoe doen we dat met migranten? Mensen die vroegtijdig doodgaan? Veranderende zorgkosten? Inflatie? Mensen die te weinig apart hebben gezet, dood laten gaan? Etc. Simpelweg onwerkbaar en veel risicovoller dus ook veel duurder want risico's worden echt wel afgedekt dan.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 10 december 2006 @ 13:51:03 #3
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44300586
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:48 schreef het_fokschaap het volgende:
met ballen
Succes met kopen, lekkere groene rakkers
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_44300844
groene rakkers
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 10 december 2006 @ 13:58:52 #5
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44300913
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:57 schreef miss_sly het volgende:
groene rakkers
Ik wilde je eik nog bellen hoe ik de kosten in moet schatten voor die nieuwbouw zooi. Heb jij daar een indicatieregel voor. Dus koopprijs weet ik, meerprijs (voor keuken en zo) ook maar wat moet ik er nog bij optellen voor andere zut? Te lage hypotheek nemen is nogal kut en te hoog is nadelig.
pi_44301103
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:58 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ik wilde je eik nog bellen hoe ik de kosten in moet schatten voor die nieuwbouw zooi. Heb jij daar een indicatieregel voor. Dus koopprijs weet ik, meerprijs (voor keuken en zo) ook maar wat moet ik er nog bij optellen voor andere zut? Te lage hypotheek nemen is nogal kut en te hoog is nadelig.
Te hoog maakt niet uit bij nieuwbouw. Je neemt een hypotheek, en je betaalt de eerste termijn, de aankoop van de grond door de aannemer. De rest gaat in depot. Iedere keer dat je een termijnfactuur krijgt, betaal je uit dit depot je factuur, waardoor je hypotheek hoger wordt, tot je uiteindelijk de laatste factuur betaalt en je depot leeg is en je hypotheek zoals die de komende 30 jaar gaat zijn

Dus (totaal fictief voorbeeld met gemakkelijke getallen):
Koopprijs huis: 300000
Meerwerk (keuken en dergelijke): 50000
Ingeschatte bouwrente: 20000
Vergoeding aan de aannemer (staat in je contract als het goed is): 10000
Totaal benodigd: 380000.

Neem je nu voor de zekerheid 400000 op en je komt keurig netjes op die 380000 uit, wordt het teveel van 20000 direct op je hypotheek in mindering gebracht waardoor je hypotheek alsnog 380000 wordt ipv 4 ton.

Over het geld in depot ontvang je doorgaans hetzelfde percentage rentevergoeding (soort spaargeld is het immers) als je moet betalen aan hypotheekrente.
  zondag 10 december 2006 @ 14:07:19 #7
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44301282
Ok, (thnx ) maar hoe moet ik de bouwrente inschatten? Sowieso is er een verschil tussen bouwrente en renteverlies tijdens de bouw. Zeg maar het verschil tussen de aannemer die de kosten voor moet schieten en de rente doorberekent en de hypotheek die door de bank wordt voorgeschoten Sowieso vind ik het raar dat er bouwrente bij zou komen als je voor het begin van de bouw meedoet aan het project en niet halverwege instapt. Veel is ook afhankelijk van hoelang de bouw duurt en daar zitten rustig marges van 6 maanden op.
  zondag 10 december 2006 @ 14:10:14 #8
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_44301388
miss, is het goed als ik je deze week nog ff bel over vrijdag?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_44301559
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:07 schreef livEliveD het volgende:
Ok, (thnx ) maar hoe moet ik de bouwrente inschatten? Sowieso is er een verschil tussen bouwrente en renteverlies tijdens de bouw. Zeg maar het verschil tussen de aannemer die de kosten voor moet schieten en de rente doorberekent en de hypotheek die door de bank wordt voorgeschoten Sowieso vind ik het raar dat er bouwrente bij zou komen als je voor het begin van de bouw meedoet aan het project en niet halverwege instapt. Veel is ook afhankelijk van hoelang de bouw duurt en daar zitten rustig marges van 6 maanden op.
bij Andreas Ensemble staat er bij vermeld dat de kosten voor de aannemer vergoed worden tegen 6% van de koopprijs (geloof ik). In ieder geval wordt dat percentage als het goed is vermeld. De hypotheekadviseur kan met je een reeele berekening maken inzake de andere rente.

Ik vind het ook raar dat het zo werkt. Ik denk trouwens dat als je halverwege instapt, je alsnog een berekening krijgt met terugwerkende kracht, maar als je het koopt als het helemaal klaar is, heb je die kosten inderdaad niet.
Ze moeten wel al vooraf een aantal werkbare dagen en een waarschijnlijke oplevertermijn opgeven. 6 maanden later opleveren, levert jou weer een vergoeding op, als het goed is.
  Moderator zondag 10 december 2006 @ 14:15:31 #10
5428 crew  miss_sly
pi_44301616
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:10 schreef qu63 het volgende:
miss, is het goed als ik je deze week nog ff bel over vrijdag?
Tuurlijk
Op woensdagavond ga ik niet opnemen, verder maakt het niet uit en is er goede kans dat ik opneem
  zondag 10 december 2006 @ 14:20:12 #11
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_44301845
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tuurlijk
Op woensdagavond ga ik niet opnemen, verder maakt het niet uit en is er goede kans dat ik opneem
ok!
It's Time To Shine
pi_44301927
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:50 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Hoe doen we dat met migranten? Mensen die vroegtijdig doodgaan? Veranderende zorgkosten? Inflatie? Mensen die te weinig apart hebben gezet, dood laten gaan? Etc. Simpelweg onwerkbaar en veel risicovoller dus ook veel duurder want risico's worden echt wel afgedekt dan.
Je hoeft niet zelf te sparen, je kunt je verzekeren. Zo werkt een verzekering. Iedereen betaalt een bedrag. De één kost de verzekeringmaatschappij meer dan de ander en daardoor kunnen ze voor iedereen betalen. Ik zie niet waarom dat risicovoller zou zijn. Het huidige stelsel lijkt me veel risicovoller.
  zondag 10 december 2006 @ 14:50:20 #13
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44302797
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:21 schreef Isegrim het volgende:
Je hoeft niet zelf te sparen, je kunt je verzekeren. Zo werkt een verzekering. Iedereen betaalt een bedrag. De één kost de verzekeringmaatschappij meer dan de ander en daardoor kunnen ze voor iedereen betalen. Ik zie niet waarom dat risicovoller zou zijn. Het huidige stelsel lijkt me veel risicovoller.
Wat is nu concreet het verschil dan met hoe het nu gaat? Ik zie mensen die geld in de pot van de verzekeraar gooien en uit diezelfde pot betaald de verzekeraar nu mensen die het nodig hebben
pi_44302934
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:50 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Wat is nu concreet het verschil dan met hoe het nu gaat? Ik zie mensen die geld in de pot van de verzekeraar gooien en uit diezelfde pot betaald de verzekeraar nu mensen die het nodig hebben
Het verschil is dat er niets te kiezen valt. Mensen kunnen niet zelf bepalen waar ze zich wel en niet voor verzekeren.

En wat de WAO betreft: als het via-via (allemaal ambtenaren ertussen) gaat is het mi altijd duurder en minder efficiënt.
  zondag 10 december 2006 @ 14:56:43 #15
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44302995
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:14 schreef miss_sly het volgende:
bij Andreas Ensemble staat er bij vermeld dat de kosten voor de aannemer vergoed worden tegen 6% van de koopprijs (geloof ik). In ieder geval wordt dat percentage als het goed is vermeld. De hypotheekadviseur kan met je een reeele berekening maken inzake de andere rente.

Ik vind het ook raar dat het zo werkt. Ik denk trouwens dat als je halverwege instapt, je alsnog een berekening krijgt met terugwerkende kracht, maar als je het koopt als het helemaal klaar is, heb je die kosten inderdaad niet.
Ze moeten wel al vooraf een aantal werkbare dagen en een waarschijnlijke oplevertermijn opgeven. 6 maanden later opleveren, levert jou weer een vergoeding op, als het goed is.
Volgens mij werkt het dus anders. Als je halvewege instapt heeft de aannemer al kosten gemaakt. Feitelijk heeft hij dus geld bij de bank moeten lenen, schijnbaar tegen 6%. Dat berekent ie door. Als je vroegtijdig instapt heb je deze kosten niet. Stap je in als het al gebouwt is betaal je rustig 6% procent per jaar over de prijs alleen is het percentage wel onderhandelbaar vaak. Ze willen het toch zo snel mogelijk verkopen.

Ze hebben een risico afgedekt van 6 maanden later beginnen (na 15 januari geloof ik). Daarnaast rekenen ze 400 werkbare dagen (er zijn ongeveer 180 werkbare dagen per jaar) dus ruim twee jaar. De verwachting is echter medio 2008, alles bij elkaar kan het ruim een jaar later worden zonder boete. Je hypo loopt echter wel door dus dat risico moet je eigenlijk bij de bank meenemen. Is wel een risico dat snel 20.000 kost
  zondag 10 december 2006 @ 14:59:45 #16
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44303079
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:54 schreef Isegrim het volgende:
Het verschil is dat er niets te kiezen valt. Mensen kunnen niet zelf bepalen waar ze zich wel en niet voor verzekeren.
Naast de basisverzekering valt er toch een hele shitload te kiezen? Wassut het probleem nu precies?

Tuuwk zijn management lagen duurder maar alles aan de markt overlaten wil je niet. Je wilt zoveel mogelijk aan de markt overlaten en de overheid laten toezien of het allemaal sociaal blijft. Hence de term 'sociaal liberalisme'. Haal het sociaal weg en je krijgt een systeem als bij Hitler. Haal het liberalisme weg en je krijgt een systeem als Stalin. Beide kut
pi_44303397
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:59 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Naast de basisverzekering valt er toch een hele shitload te kiezen? Wassut het probleem nu precies?
Dat er in die basisverzekering zaken zitten waarvoor ik me helemaal niet wil verzekeren. Dat ik niet zelf mag bepalen wat voor product ik koop. Niemand vind het vreemd dat ik geen verzekeringspremie hoef te betalen voor de auto van de buurman, maar blijkbaar is het de normaalste zaak van de wereld dat ik premie betaal voor de kraamverzorgster van de buurvrouw.
quote:
Tuuwk zijn management lagen duurder maar alles aan de markt overlaten wil je niet. Je wilt zoveel mogelijk aan de markt overlaten en de overheid laten toezien of het allemaal sociaal blijft. Hence de term 'sociaal liberalisme'. Haal het sociaal weg en je krijgt een systeem als bij Hitler. Haal het liberalisme weg en je krijgt een systeem als Stalin. Beide kut
Hitler was inderdaad erg liberaal ja.
  zondag 10 december 2006 @ 15:34:28 #18
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44304168
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:09 schreef Isegrim het volgende:
Dat er in die basisverzekering zaken zitten waarvoor ik me helemaal niet wil verzekeren. Dat ik niet zelf mag bepalen wat voor product ik koop. Niemand vind het vreemd dat ik geen verzekeringspremie hoef te betalen voor de auto van de buurman, maar blijkbaar is het de normaalste zaak van de wereld dat ik premie betaal voor de kraamverzorgster van de buurvrouw.
Waarom betaal ik voor kinderen onder de 18? Waarom betaal ik voor borstkanker? Waarom betaal ik voor chronisch zieken? Waarom betaal ik voor aids? Waarom betaal ik voor illegalen? Waarom betaal ik voor erfelijke aandoeningen? Tja, we kunnen natuuwk ook voor een systeem kiezen waarbij iedereen zijn eigen zorg betaald. Probleem is wel dat als je kanker krijgt je niet behandelt kan worden tenzij je de lotto wint. Ik zal nooit achter zo'n systeem staan. Mensen moet je in bescherming nemen en dus verplichten tot het nemen van een verzekering voor sommige dingen en ja dan betaalt het gros dus teveel. MAar dat is nog altijd beter dan een doktor die weigert medische zorg te geven omdat er geen geld voor is.
quote:
Hitler was inderdaad erg liberaal ja.
Sorry ik haal ff namen door elkaar. Hoe hete die knakker ook alweer. Adam nogwat
pi_44304711
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:34 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Waarom betaal ik voor kinderen onder de 18? Waarom betaal ik voor borstkanker? Waarom betaal ik voor chronisch zieken? Waarom betaal ik voor aids? Waarom betaal ik voor illegalen? Waarom betaal ik voor erfelijke aandoeningen? Tja, we kunnen natuuwk ook voor een systeem kiezen waarbij iedereen zijn eigen zorg betaald. Probleem is wel dat als je kanker krijgt je niet behandelt kan worden tenzij je de lotto wint. Ik zal nooit achter zo'n systeem staan. Mensen moet je in bescherming nemen en dus verplichten tot het nemen van een verzekering voor sommige dingen en ja dan betaalt het gros dus teveel. MAar dat is nog altijd beter dan een doktor die weigert medische zorg te geven omdat er geen geld voor is.
Ik maak wel een verschil tussen zaken die eigen keus zijn (kraamverzorging, de pil e.d.) en noodzakelijke zorg. Ik ben er niet per definitie op tegen dat mensen meebetalen aan de zorg voor anderen. Ik ben er wel op tegen dat mensen gedwongen meebetalen aan zaken waarvoor geen medische noodzaak bestaat en die eigenlijk onder de noemer 'luxe' vallen.
quote:
Sorry ik haal ff namen door elkaar. Hoe hete die knakker ook alweer. Adam nogwat
Je verwart Hitler met iemand anders?

Ik weet niet wie je bedoelt.
  zondag 10 december 2006 @ 16:03:49 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44305025
* Alicey is een rokje, wat armbandjes en een kettinkje rijker.

En weer wat euro's armer
pi_44305058
Ik wil ook winkelen maar ik heb geen geld.
  zondag 10 december 2006 @ 16:06:26 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44305085
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:04 schreef Isegrim het volgende:
Ik wil ook winkelen maar ik heb geen geld.
is helemaal neit nodig Ik had gratis kunnen winkelen vandaag, maar ik ben veel te eerlijk daar voor.
  zondag 10 december 2006 @ 16:08:28 #23
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44305137
Ik ben een rollerpen en een boek rijker
pi_44305138
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

is helemaal neit nodig Ik had gratis kunnen winkelen vandaag, maar ik ben veel te eerlijk daar voor.
Irritant is dat hè, eerlijk zijn en een geweten hebben? Maar wat dan?
  zondag 10 december 2006 @ 16:09:32 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44305166
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:08 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Irritant is dat hè, eerlijk zijn en een geweten hebben? Maar wat dan?
Ik betaalde met credit card en kreeg direct daarna alles. Het was dat ik zei "vergeet niet om een handtekening te vragen ".
pi_44305316
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik betaalde met credit card en kreeg direct daarna alles. Het was dat ik zei "vergeet niet om een handtekening te vragen ".
Gemiste kans.
  zondag 10 december 2006 @ 16:17:56 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44305425
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:14 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Gemiste kans.
Zijn er geen cursussen voor? "Gewetenloos in 3 stappen" ofzo?
  zondag 10 december 2006 @ 16:18:01 #28
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44305429
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:53 schreef Isegrim het volgende:
Ik maak wel een verschil tussen zaken die eigen keus zijn (kraamverzorging, de pil e.d.) en noodzakelijke zorg. Ik ben er niet per definitie op tegen dat mensen meebetalen aan de zorg voor anderen. Ik ben er wel op tegen dat mensen gedwongen meebetalen aan zaken waarvoor geen medische noodzaak bestaat en die eigenlijk onder de noemer 'luxe' vallen.
Waarom zou ik dan uberhaupt nog aan iets meebetalen wat met kinderen te maken heeft? Probleem is wel dat er voordelen zitten aan het stimuleren van kindjes krijgen omdat ik anders nu korting zou hebben op me premie maar dat drie keer zo hard terug ga betalen i.v.m. de vergrijzing. Net als de pil. Ik wil niet het verwijt van ongewenste zwangerschappen dragen als ik met nog geen euro per maand het kan vergoeden voor iedereen. Illegaal zijn is ook een keuze. Aids in zekere zin. Ik vind het bijvoorbeeld ook goed als iemand zijn kiezen kan laten trekken voor een gezonder en mooier gebid ook al hoeft het bij mij niet meer Noodzaak is er niet. 'Je kunt toch ook door een rietje eten'. Tja, asociaal imho.
quote:
Ik weet niet wie je bedoelt.
Ja gvd ik kan niet op de naam komen
  zondag 10 december 2006 @ 16:18:43 #29
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_44305452
It's Time To Shine
  zondag 10 december 2006 @ 16:23:21 #30
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44305602
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:18 schreef qu63 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 10 december 2006 @ 16:32:41 #31
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44305873

pi_44306405
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 10 december 2006 @ 16:53:30 #33
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_44306495
doen we nog aan stickies?
It's Time To Shine
  zondag 10 december 2006 @ 17:00:06 #34
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44306749
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:53 schreef qu63 het volgende:
doen we nog aan stickies?
Zeker, ik rook er wel eens eentje
  Moderator zondag 10 december 2006 @ 17:15:18 #35
5428 crew  miss_sly
pi_44307223
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Maar wat luxe is, dat bepaal jij dan, begrijp ik?
Medicijnen tegen migraine, zijn die noodzakelijk? Ik denk dat hele volksstammen ongeacht hun hoofdpijntjes iedere dag gaan werken en geen dag ziek thuis blijven, geen medicijnen hiervoor slikken en toch gewoon doorgaan.
Hooikoorts idem.

En dieren moeten ook gewoon door als ze hoofdpijn hebben...zo niet, dan gaan ze vanzelf wel door.

Hoever wil je vergelijkingen doortrekken?
  zondag 10 december 2006 @ 17:18:47 #36
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44307327
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:15 schreef miss_sly het volgende:
Maar wat luxe is, dat bepaal jij dan, begrijp ik?
Medicijnen tegen migraine, zijn die noodzakelijk? Ik denk dat hele volksstammen ongeacht hun hoofdpijntjes iedere dag gaan werken en geen dag ziek thuis blijven, geen medicijnen hiervoor slikken en toch gewoon doorgaan.
Hooikoorts idem.

En dieren moeten ook gewoon door als ze hoofdpijn hebben...zo niet, dan gaan ze vanzelf wel door.

Hoever wil je vergelijkingen doortrekken?
Ik denk dat het erop neerkomt dat ze het niet inziet tenzij ze er zelf mee te maken krijgt
  Moderator zondag 10 december 2006 @ 17:21:33 #37
5428 crew  miss_sly
pi_44307403
Wij hebben een heel leuk kerstboomje, niet te groot, met allemaal witte en zwarte ballen en nog wat andere witte dingen

Hij wordt vast heeeeel mooi
  Moderator zondag 10 december 2006 @ 17:21:55 #38
5428 crew  miss_sly
pi_44307411
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:18 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ik denk dat het erop neerkomt dat ze het niet inziet tenzij ze er zelf mee te maken krijgt
Tja, dat is wel een erg kleine visie op de wereld
  zondag 10 december 2006 @ 17:24:19 #39
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44307488
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:21 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben een heel leuk kerstboomje, niet te groot, met allemaal witte en zwarte ballen en nog wat andere witte dingen

Hij wordt vast heeeeel mooi
Al draagt een aap een gouden ring...

We kunnen trouwens allemaal nog hier terecht na een flinke discussie: Heb jij wel eens woede gevoeld door Fok?
  Moderator zondag 10 december 2006 @ 17:24:42 #40
5428 crew  miss_sly
pi_44307502
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:56 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Volgens mij werkt het dus anders. Als je halvewege instapt heeft de aannemer al kosten gemaakt. Feitelijk heeft hij dus geld bij de bank moeten lenen, schijnbaar tegen 6%. Dat berekent ie door. Als je vroegtijdig instapt heb je deze kosten niet. Stap je in als het al gebouwt is betaal je rustig 6% procent per jaar over de prijs alleen is het percentage wel onderhandelbaar vaak. Ze willen het toch zo snel mogelijk verkopen.
Als je als het dadelijk helemaal klaar is pas iets koopt, betaal je dus geen vergoeding aan de aannemer en geen bouwrente verlies, maar gewoon de koopprijs von. Alleen is het dan maar de vraag of er een appartement naar je keuze beschikbaar is.
quote:
Ze hebben een risico afgedekt van 6 maanden later beginnen (na 15 januari geloof ik). Daarnaast rekenen ze 400 werkbare dagen (er zijn ongeveer 180 werkbare dagen per jaar) dus ruim twee jaar. De verwachting is echter medio 2008, alles bij elkaar kan het ruim een jaar later worden zonder boete. Je hypo loopt echter wel door dus dat risico moet je eigenlijk bij de bank meenemen. Is wel een risico dat snel 20.000 kost
Als ze 6 maanden later beginnen, heb je ook 6 maanden nog geen kosten. Je maakt pas kosten vanaf het moment van start bouw. Als je hypotheek ingaat op 1 januari, maar ze straten pas in juni met de bouw, hoef je ook de eerste termijn dan pas te betalen. Al die tijd zit je hele hypotheekbedrag in depot.
  zondag 10 december 2006 @ 17:26:16 #41
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44307547
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:21 schreef miss_sly het volgende:
Tja, dat is wel een erg kleine visie op de wereld
Mja, tis een vrij land
  Moderator zondag 10 december 2006 @ 17:27:08 #42
5428 crew  miss_sly
pi_44307582
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:26 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Mja, tis een vrij land
Gelukkig wel
  zondag 10 december 2006 @ 17:29:43 #43
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44307668
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:24 schreef miss_sly het volgende:
Als je als het dadelijk helemaal klaar is pas iets koopt, betaal je dus geen vergoeding aan de aannemer en geen bouwrente verlies, maar gewoon de koopprijs von. Alleen is het dan maar de vraag of er een appartement naar je keuze beschikbaar is.
Mja maar die von prijs hebben ze wel verhoogt met de rente Weet ik toevallig omdat me neef een appartement heeft gekocht dat net klaar was. Hij heeft onderhandelt en kreeg korting op de bouwrente die al bij de prijs inzat.
quote:
Als ze 6 maanden later beginnen, heb je ook 6 maanden nog geen kosten. Je maakt pas kosten vanaf het moment van start bouw. Als je hypotheek ingaat op 1 januari, maar ze straten pas in juni met de bouw, hoef je ook de eerste termijn dan pas te betalen. Al die tijd zit je hele hypotheekbedrag in depot.
Mmm das waar. Vriend van me kreeg wel een procent minder rente op het bouwdepot maar goed, das een kwestie van de juiste hypo aanbieder vinden.
  zondag 10 december 2006 @ 17:30:21 #44
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44307686
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:27 schreef miss_sly het volgende:
Gelukkig wel
Ja lach er maar. In mijn visie zouden alle vrouwen slaven zijn Koken bitch
  Moderator zondag 10 december 2006 @ 17:38:48 #45
5428 crew  miss_sly
pi_44307925
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:29 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Mja maar die von prijs hebben ze wel verhoogt met de rente Weet ik toevallig omdat me neef een appartement heeft gekocht dat net klaar was. Hij heeft onderhandelt en kreeg korting op de bouwrente die al bij de prijs inzat.quote]

Ik vraag het me werkelijk af, hoor. Als er nu in de brochure staat dat een appartement 2 ton von is, en het is dadelijk klaar, is volgens mij de koopprijs nog steeds 2 ton von.
[quote]
Mmm das waar. Vriend van me kreeg wel een procent minder rente op het bouwdepot maar goed, das een kwestie van de juiste hypo aanbieder vinden.
psies, goede hypotheek geeft evenveel rente op depot als je betaalt op hypotheek.
  Moderator zondag 10 december 2006 @ 17:39:06 #46
5428 crew  miss_sly
pi_44307937
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:30 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ga maar naar de Febo
  zondag 10 december 2006 @ 17:42:27 #47
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44308031
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:39 schreef miss_sly het volgende:
Ga maar naar de Febo
Als je maar niet denkt dat je ook maar iets van mijn gehaktstaaf te zien of te snoepen krijgt
pi_44308094
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:30 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Die goeie ouwe VOC-mentaliteit

zondag 10 december 2006 @ 17:44:44 #49
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44308110
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:38 schreef miss_sly het volgende:
psies, goede hypotheek geeft evenveel rente op depot als je betaalt op hypotheek.
Mja spannende tijd. Wel leuke materie Nog 1,5 week om te beslissen of we gaan tekenen. Ik denk dat we 10% bij de prijs op moeten tellen + het bedrag voor de meerwerk kosten zoals keuken en zo Zelf schatten ze het in op 7%-10% procent bij de makelaar maar ik weet niet precies wat daarbij zit.
  zondag 10 december 2006 @ 17:45:31 #50
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44308140
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:44 schreef Geartsjuh het volgende:
Die goeie ouwe VOC-mentaliteit
Sinds wanneer heb jij internet in de keuken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')