...Dus.... is het maar terecht om ze valselijk te beschuldigen van het in brand steken van politieauto's.quote:Op zondag 10 december 2006 16:29 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
moslims in Nedeland, Europa, en eigenlijk in de gehele wereld, hebben het gepresteeerd zich volkomen belachelijk te maken, en zijn daardoor sociaal geïsoleerd geraakt, hebben zichzelf vrij effectief uitgerangeerd. Voorspelbaar en nauwelijks een verrassing ...![]()
Ik ben nu 35, en heb de nodige pogingen gewaagd, heb zelfs eens een Koerdisch vriendinnetje gehad wat uiteraard stuk liep op de mannen in haar familie, en ik heb er onderhand ook geen trek meer in, te ingewikkeld, teveel gezeik, in tegenstelling tot andere immigranten die ik ken, Chinees, Hindoestaans, Zuid Amerikaans, Belgisch ... Dus ...
om het in de brand steken van een politieauto kan ik me eerlijk gezegd niet echt druk maken, die neiging heb ik ook wel eens gehad.quote:Op zondag 10 december 2006 16:40 schreef Pool het volgende:
[..]
...Dus.... is het maar terecht om ze valselijk te beschuldigen van het in brand steken van politieauto's.
Zo had ik het nog niet bekeken.
Aangezien de klacht van veel rechtse luitjes is dat moslims zich niet aan onze democratische waarden onderwerpen, verbaast het me dat jij het niet erg vindt dat politieauto's in brand worden gestoken. Iets dat volgens ons wetboek van strafrecht toch een ernstig misdrijf is.quote:Op zondag 10 december 2006 16:57 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
om het in de brand steken van een politieauto kan ik me eerlijk gezegd niet echt druk maken, die neiging heb ik ook wel eens gehad.![]()
(..)
Maar de focus op die uitspraak over het in de brand steken van een politieauto is niet vruchtbaar. Ik denk zelfs dat als men daar een punt van maakt, dat de PVV alleen maar ten goede zal komen.
Ik vind het toch diep triest dat je dit probeert goed te praten. Er is één keer een politieauto in brand gestoken, en hier waren autochtonen schuldig aan. De heer Graus doet het vervolgens voorkomen alsof er een patroon is van allochtonen die politie auto's in de fik steken. Dat is discriminatie, en de link naar racisme is vrij eenvoudig gemaakt hoor. Moslim zijn is misschien geen ras, maar bijvoorbeeld Marrokaan zijn betekent wel dat je van een ander ras bent dan 'blanken'.quote:Op zondag 10 december 2006 15:30 schreef PJORourke het volgende:
Moslims zijn geen ras. Dat van die politieauto's is onzin, maar dat er veel slechte wijken in Heerlen zijn met dit probleem staat buiten kijf. Kortom, Graus heeft het op een punt mis maar heeft voor de rest gewoon gelijk.
Noem jij dan eens de voorbeelden van 'terreur' die islamitische jongeren de laatste jaren in Heerlen hebben aangericht.quote:Op zondag 10 december 2006 15:30 schreef PJORourke het volgende:
Moslims zijn geen ras. Dat van die politieauto's is onzin, maar dat er veel slechte wijken in Heerlen zijn met dit probleem staat buiten kijf. Kortom, Graus heeft het op een punt mis maar heeft voor de rest gewoon gelijk.
De Nederlandse politie is een aanfluiting, veel meer dan veredelde parkeerwachters zijn het niet. Nou kun je je afvragen waar dat aan ligt, politie, justitie, de ministeries van binnenlandse zaken en justitie, een incompetent parlement vol met Dions ............quote:Op zondag 10 december 2006 17:12 schreef Pool het volgende:
[..]
Aangezien de klacht van veel rechtse luitjes is dat moslims zich niet aan onze democratische waarden onderwerpen, verbaast het me dat jij het niet erg vindt dat politieauto's in brand worden gestoken. Iets dat volgens ons wetboek van strafrecht toch een ernstig misdrijf is. [afbeelding]
Als het aan het CDA had gelegen, dan was het vergoeilijken van brandstichting van politieautos op zichzelf al strafbaar, maar dat terzijde.
Over Limbabwe hoef je me niets te vertellen. Een overgrootvader van mij, Jood en onroerendgoed makelaar, is ergens in de buurt van Venlo vermoord en beroofd. (ging destijds zo rond 1930 allemaal cash) Zijn zoon, mijn grootvader, is jaren later zelf maar op onderzoek uitgegaan. De bijdrage van de politie bestond daaruit mijn grootvader aan te raden zo snel mogelijk de streek te verlaten voordat hijzelf het loodje zou leggen.quote:En die focus lijkt me wel degelijk nodig. Graus heeft een hekel aan moslims en daarom schuift hij ze onterecht een ernstig misdrijf in de schoenen. Dat terwijl de daders van de brandstichting waarschijnlijk in Graus eigen sociale klasse gevonden kunnen worden: Limburgs tuig dat het niet nauw neemt met onze normen en waarden.![]()
Je beseft dat het zeer anti-semitische uitlatingen zouden zijn indien je dit niet over Limburgers maar over Joden gezegd zou hebben?quote:Op zondag 10 december 2006 17:48 schreef Godslasteraar het volgende:
Over Limbabwe hoef je me niets te vertellen. Een overgrootvader van mij, Jood en onroerendgoed makelaar, is ergens in de buurt van Venlo vermoord en beroofd. (ging destijds zo rond 1930 allemaal cash) Zijn zoon, mijn grootvader, is jaren later zelf maar op onderzoek uitgegaan. De bijdrage van de politie bestond daaruit mijn grootvader aan te raden zo snel mogelijk de streek te verlaten voordat hijzelf het loodje zou leggen.
Wat dat betreft is die Dion Graus een exponent van Limbabwiaanse folklore, en daar moeten we RESPECT voor hebben!![]()
In dat geval verraadt Graus zijn eigen volk. Hij schuift de glorieuze verdiensten van de Limbabwianen, brandstichten enzo, in de voeten van de moslims. Die arme native Limbo's moeten een zware tijd hebben nu.quote:Op zondag 10 december 2006 17:48 schreef Godslasteraar het volgende:
Wat dat betreft is die Dion Graus een exponent van Limbabwiaanse folklore, en daar moeten we RESPECT voor hebben!![]()
ow, en ik bedacht me juist dat Marrokanen eigenlijk een soort van Limburgers zijn, inclusief raar accentjequote:Op zondag 10 december 2006 17:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je beseft dat het zeer anti-semitische uitlatingen zouden zijn indien je dit niet over Limburgers maar over Joden gezegd zou hebben?
Met Agema, Brinkman en Graus wordt politiek weer leuk.quote:Met veel plezier las ik woensdag ochtend uw interview met onze vroegere
buurtregiseur en nu blijkbaar kandidaat 2e kamer lid Hero Brinkman.
Ik vind echter dat er een belangrijk element in het interview ontbrak,
namelijk de in de buurt algemeen bekende officieuze reden van zijn vertrek
als buurtregiseur.
Brinkman had zich namelijk politiek onmogelijk gemaakt met een aantal zeer
kwalijke acties. Zo was er onder meer het meerdere malen illegaal betreden
van woningen, het met de ME binnenvallen van een kinderpartijtje waar o.a.
ook het kroost van de stadsdeelvoorzitter aanwezig was, het voeren van een
onverholen racistische vendetta tegen bepaalde buurtbewoners,
mishandeling, beknotting van de vrijheid van meningsuiting en het tegen
werken van het huurteam bij het ondersteunen van een vrouw die werd
lastiggevallen door haar huisbaas.
“Last action” Hero Brinkman heeft zich zo geliefd gemaakt binnen de buurt
dat al sind enige jaren er een riante prijs is uitgeloofd voor het
veroveren van zijn dienstpet, een prijs die nog altijd staat.
Het vooruitzicht dat dit ongeleid projectiel het Amsterdamse corps
mogelijk veruilt voor een baan in Den Haag vervult mij, en veel
buurtbewoners met mij, dan ook met grote blijdschap en voorpret voor de
volgende Fortuijnistische zeperd.
Hero succes!!
Job Polak
Kraakspreekuur Amsterdam West
Lijkt me best moeilijk aangezien veel Limburgers zijn aangewezen op vertrek naar elders in Nederland. Heeft natuurlijk niks te maken met het beeld dat jij waarschijnlijk hebt van Limburg (het verhaaltje over je opa is wel aardig maar niet typisch voor Limburg), dat het een plaats is die je zo snel mogelijk moet verlaten. Ik begrijp wel waarom dat beeld is ontstaan: de provincie is divers, met een hoop menselijke ellende en rare plekken waar je wellicht inderdaad niet moet komen.quote:Op zondag 10 december 2006 18:05 schreef Godslasteraar het volgende:
ik bedenk me ook net dat ik géén enkele Limburger in mijn vriendenkring heb. Of geen enkele Limburger mij in zijn/haar vriendenkring.![]()
Zal ik je vriend worden dan?quote:Op zondag 10 december 2006 18:05 schreef Godslasteraar het volgende:
ik bedenk me ook net dat ik géén enkele Limburger in mijn vriendenkring heb. Of geen enkele Limburger mij in zijn/haar vriendenkring.![]()
quote:
tja, na een x-aantal posts in POL en NWS doorgelezen te hebben, en een dosis Nederlands en wereldnieuws, heb ik de neiging nogal melig te wordenquote:Op zondag 10 december 2006 18:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Lijkt me best moeilijk aangezien veel Limburgers zijn aangewezen op vertrek naar elders in Nederland. Heeft natuurlijk niks te maken met het beeld dat jij waarschijnlijk hebt van Limburg (het verhaaltje over je opa is wel aardig maar niet typisch voor Limburg), dat het een plaats is die je zo snel mogelijk moet verlaten. Ik begrijp wel waarom dat beeld is ontstaan: de provincie is divers, met een hoop menselijke ellende en rare plekken waar je wellicht inderdaad niet moet komen.
Ja, dat mag inderdaad. Tenzij iemand zijn/haar (passief) stemrecht is ontnomen, maar dat gebeurt enkel in zeldzame, uitzonderlijke situatiesquote:Op zondag 10 december 2006 15:37 schreef gday het volgende:
[..]
Ah, een Tweede Kamerlid mag dus in principe ook een strafblad hebben?
Nee, Graus heeft een hekel aan onaangepast, buitenlands tuig dat zich niet gedragen kan. Dat van die pliesiewagen is onzin, maar de rest van zijn statement niet.quote:Op zondag 10 december 2006 17:12 schreef Pool het volgende:
En die focus lijkt me wel degelijk nodig. Graus heeft een hekel aan moslims en daarom schuift hij ze onterecht een ernstig misdrijf in de schoenen. Dat terwijl de daders van de brandstichting waarschijnlijk in Graus eigen sociale klasse gevonden kunnen worden: Limburgs tuig dat het niet nauw neemt met onze normen en waarden.![]()
Een zeer kwalijke opmerking. Ik praat dat van die politiewagen niet goed, maar het doet niets af aan de kern van zijn verhaal. Die problemen zijn er nu eenmaal, en het aanwijzen van de daders heeft niks te maken met zondebokdenken.quote:Op zondag 10 december 2006 17:50 schreef Pool het volgende:
Uit dit topic blijkt wel waar het figuren als Graus, PJORourke en Wilders echt om te doen is. Het gaat ze niet om de daadwerkelijke problemen met Marokkanen, want blijkbaar is het geoorloofd om problemen zelf uit de duim te zuigen. Nee, het gaat deze figuren om het zoeken van een zondebok.
Ten koste van die zondebok proberen ze zichzelf omhoog te werken en bedriegen ondertussen het volk.
Het zou hem (en jou) sieren als dat woord niet gebruikt werd.quote:Op zondag 10 december 2006 19:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, Graus heeft een hekel aan onaangepast, buitenlands tuig dat zich niet gedragen kan. Dat van die pliesiewagen is onzin, maar de rest van zijn statement niet.
Nee, racisme verbergen achter z.g. aankaarten van misstanden echter wel.quote:Maar iemand die misstanden aankaart meteen een racist te noemen is zooo 2002![]()
Gelukkig geeft hij het goede voorbeeld.quote:Op zondag 10 december 2006 19:20 schreef PJORourke het volgende:
Nee, Graus heeft een hekel aan onaangepast, buitenlands tuig dat zich niet gedragen kan. Dat van die pliesiewagen is onzin, maar de rest van zijn statement niet.
Dat is toch wat het is?quote:Op zondag 10 december 2006 19:32 schreef V.en.A het volgende:
Het zou hem (en jou) sieren als dat woord niet gebruikt werd.
Heb je nog bewijslast voor die aantijging?quote:Nee, racisme verbergen achter z.g. aankaarten van misstanden echter wel.
Dat mag je hem kwalijk nemen ja.quote:Op zondag 10 december 2006 19:36 schreef Plato1980 het volgende:
Gelukkig geeft hij het goede voorbeeld.![]()
Waarmee hij zijn recht van spreken dus verliest.quote:Op zondag 10 december 2006 19:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat mag je hem kwalijk nemen ja.
Zeker, maar dat maakt de kern van zijn verhaal niet minder waar...quote:Op zondag 10 december 2006 19:39 schreef Plato1980 het volgende:
Waarmee hij zijn recht van spreken dus verliest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |