abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44296041

"I'm standing here until you make me move, I'm hanging by a moment here with you". Wie had deze tekst in 2001 niet in zijn hoofd zitten? In dit jaar brak Lifehouse internationaal door met hun grote hit "Hanging by a Moment". Ook Nederland ging plat voor de band, met frontman, zanger en tekstschrijver Jason Wade. Muziekkenners kenden de band een grote toekomst toe, hun debuutalbum haalde platina en concerten waren in raptempo uitverkocht.

Anno 2006 is het internationaal een stuk rustiger rond Lifehouse. Door de tegenvallende verkoop van hun 2e album Stanley Climbfall, werd de band door hun platenmaatschappij Dreamworks de laan uitgestuurd. Gitarist Sean en bassist Sergio verlieten de band en bassist Bryce Soderberg kwam de band versterken. Na een speurtocht kwam frontman Jason Wade uit bij een nieuwe platenmaatschappij Geffen Records. De opnames voor een nieuw album konden beginnen.

Hun eerste single van hun 3e album, You and Me, werd een knaller van een hit en tevens het meest gedraaide nummer op bruiloften in 2005 in de Verenigde Staten. Voor de concerten werd ex-Savage Garden gitarist Ben Carey ingehuurd. Hun selftitle album "Lifehouse" wordt nog steeds goed verkocht. Hun 3e tour werd goed bezocht. Inmiddels zijn de opnames bezig voor het 4e Lifehouse album, dat begin 2007 uit moet komen. Amerika ligt inmiddels weer aan de voeten van de jongens, nu de rest van de wereld nog...

De huidige samenstelling

Jason Wade is frontman, zanger, gitarist en tekschrijver. Jason is een veelzijdig tekstschrijver. Zijn teksten zijn vaak gebaseerd op zaken die hij zelf heeft meegemaakt.
Rick Woolstenhulme is de drummer van de band. Sinds 2000 werken hij en Jason samen. Zijn broertje Sean heeft in de periode rond "Stanley Climbfall" ook tot de band behoort.
Bryce Soderberg is eind 2004 de band komen verstrerken. Deze Canadees kan zelf ook aardig zingen, zingt soms ook stukjes solo tijdens concerten, maar speelt voornamelijk basgitaar.

Lifehouse Discografie

Onder naam Lifehouse zijn 3 albums uitgebracht. In 2000 kwam het debuutalbum "No Name Face" uit met de monsterhit "Hanging by a Moment". Van dit album zijn ook "Sick Cycle Carousel" en "Breathing" uitgebracht op single. Verder staan op dit album onder meer het relaxte Trying, emotionele Simon, het rockige Quasimodo en het van iedere Lifehouse fan zeer geliefde "Everything", dat het op elk concert weer goed doet. No Name Face deed het zowel in Amerika als daarbuiten goed.

In 2002 was het tijd voor een opvolger, genaamd "Stanley Climbfall". Stanley was een stuck rockender dan zijn voorganger, dat werd al duidelijk met de single "Spin" en het ook nog later (niet in Nederland) uitgebrachte "Take me Away", dat ook te horen was op de Olympische Spelen in Salt Lake City. Stanley Climbfall is zeer afwisselend, met rockende nummers als Out of Breath en Anchor, maar ook relaxte nummers als Stanley Climbfall, My Precious en Empty Space. Helaas werd Stanley Climbfall geen groot succes en na lange tournee werd het contract met de platenmaatschappij Dreamworks ontbonden.

Na een korte rustperiode werd in maart 2005 het derde album gelanceerd. Een nieuwe platenmaatschappij, een nieuwe bassist en weer een totaal ander album. "You And Me" werd de eerste single van het selftitle album "Lifehouse". Eindelijk scoorde Lifehouse weer een grote hit in Amerika. You And Me werd een echte TV hit, de jongens mocht in allerlei TV Shows langskomen om het nummer te spelen. "You And Me" was in 2005 een van de meest gedraaide platen op bruiloften in de Verenigde Staten. Ook de 2e single van het album, "Blind" scoorde aardig in de hitlijsten.

Miscelanious
Naast bovenstaande albums heeft Jason Wade voordien ook nog een album uitgebracht in eigen beheer. Onder de naam Blyss/Bliss werden er een ca 1000 stuks van het album Diff's Lucky Day uitgebracht. Ongeveer de helft van de nummers is later geremixed en op No Name Face terecht gekomen. Af en toe duikt er van dit album eens een exemplaar op op E-Bay, maar ze zijn erg schaars. Als je je een origineel exemplaar wilt hebben, moet je geluk hebben en aardig diep in de buidel tasten, want je bent niet de enige.

Handige Links:
De Officiele Lifehouse Site
Lifehouse op Myspace
Geffen Records, de platenmaatschappij van Lifehouse
LifehouseFans, de grootste fansite
En voor wie er wat leuke foto's zoekt...

Vorige delen:
Het centrale Lifehouse topic
pi_44296137
Ik ken alleen hun twee bekendste nummers (Hanging by a moment en sick-cycle carousel), maar ben benieuwd naar het nieuwe album! Blijven ze een beetje in die stijl, of niet?
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_44501532
quote:
Op zondag 10 december 2006 11:14 schreef Gitarist het volgende:
Ik ken alleen hun twee bekendste nummers (Hanging by a moment en sick-cycle carousel), maar ben benieuwd naar het nieuwe album! Blijven ze een beetje in die stijl, of niet?
Alle 3 albums zijn eigenlijk heel anders. Stanley Climbfall is een stuk rockiger, terwijl 'Lifehouse' een beetje er tussen in zit. Het nieuwe album bevat meer wat up tempo, als ik de laatste berichten mag geloven.

Overigens een klein nieuwtje. Lifehouse gaf de 14e j.l. een kort optreden in Dallas, daar speelde ze een paar nummers, waaronder een nieuw nummer Mesmerized. Het schijnt opgenomen te zien, maar iemand kan/wil het (nog) niet online zetten. Maar het schijnt in ieder geval een nummer van het nieuwe album te zijn. Ben benieuwd.
pi_44836171
Q&A met Lifehouse (Jason in dit geval) op Myspace, de interessantste vragen:

Q1. My question is, when is the release date of the new album? Or even an appoximate? Stacy Roycraft
JW: Hi Stacey, hopefully early next year, we'd like to have it out before April, but that's up to the record company.

Q5. When will you be touring europe again??? I'm from the UK and i havent seen you live yet and its near the top of my to do list - a new years resolution if you will. Peace out, Phil.
JW: I was really bummed that we didn't play Europe on the last record, we will definetly come back to Europe on this record!

Let's hope for the best
pi_45441787
Lifehouse is geen 'gospel' zo hebben we besloten.
pi_46050799
Daisy.. zonder jou voel ik mee eenzaam hier.. ik wil Lifehouse zo graag nog eens zien optreden.. zou me echt veel doen..
pi_46052182
Tsja, ik ga hier niks posten als ik niet iets te melden heb

*zoekt om haar post toch nog wat nuttiger te maken*

Lifehouse in the Studio
1 http://www.youtube.com/watch?v=0Oiwb899PLA
2 http://www.youtube.com/watch?v=XBrqpuoPej0
3 http://www.youtube.com/watch?v=mTiii6K2Q-o
4 http://www.youtube.com/watch?v=0GG2phpRzwg
pi_46053020
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:49 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Daisy.. zonder jou voel ik mee eenzaam hier.. ik wil Lifehouse zo graag nog eens zien optreden.. zou me echt veel doen..
Ik heb Lifehouse twee keer live gezien en beide keren viel het me een beetje tegen eigenlijk... liever gewoon een nieuw album wat mij betreft!
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:43:37 #10
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_46053268
Hm.. ik ben wel jaloers op je.. kun je iets meer vertellen over die optredens, Lotje?
pi_46053529
Eerste keer was op Pinkpop, andere keer in de Melkweg. Beide keren ontbrak de interactie met het publiek een beetje, jammer...
Last.fm Twitter
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:50:17 #12
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_46053584
Goed dat je kritisch bent.. maar het laatste album is stiekem ondertussen mijn favoriet.. dat was er toen nog niet toch?

Hm.. drie maal is scheepsrecht en zo.. ook al valt het tegen.. it's still the real Lifehouse!!
pi_46758176
Ze staan in ieder geval niet op Pinkpop.. zouden ze vliegangst hebben of zo?
pi_46765469
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 00:40 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ze staan in ieder geval niet op Pinkpop.. zouden ze vliegangst hebben of zo?
Ze zijn wel eens op Pinkpop geweest dus dat zal wel niet
Last.fm Twitter
pi_46766229
Bergkamp ontwikkelde dat ook pas later n zijn carrière hè.. ik vrees het ergste.
  zondag 25 maart 2007 @ 21:29:40 #17
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_47652398

Hier nog op Pinkpop.. dit jaar zijn ze er helaas niet bij..
pi_47656519
Volgens mij zijn ze in Nederland sowieso al een tijdje helemaal nergens meer bij
  zondag 25 maart 2007 @ 23:03:02 #19
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_47656606
Of ze staan geweldige sets weg te geven zonder dat wij het weten..

Jason Wade solo, gaan we dat nog eens meemaken?
pi_47657176
Alles is beter dan de huidige doodse stilte/totaal gebrek aan succes hier
  zondag 25 maart 2007 @ 23:24:52 #21
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_47657522
Wat gaan we er aan doen dan, brief schrijven?
pi_47657820
Aan: jasonwade@hotmail.com
Dear Jason... Is Holland dead to you now? If not, come and tour here shortly, else you won't even have enough fans anymore to fill any venue.
Thanks.

Neehoor, 't was wel een beetje te verwachten dat ze steeds minder hier langs zouden komen. Misschien komt 't wel weer goed, als ze eens een beetje een goed album weer uitbrengen hier
  zondag 25 maart 2007 @ 23:34:54 #23
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_47657918
Hoezo was dat te verwachten dan? Ik heb daar geen kijk op..

"jasonwade@hotmail.com"
pi_47658304
Ik heb dr ook geen kijk op..., maar een band die feitelijk maar anderhalve hit hier gehad heeft, die blijven meestal niet nog jaren daarna trouw Europese tours doen nee
  zondag 25 maart 2007 @ 23:45:56 #25
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_47658350
Hm.. Lifehouse is toch gewoon nog een grote naam in Europa, ook zonder (grote) hits..?

..ik heb je naam nog ijdel gebruikt in het The Feeling-topic..
pi_47759212
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Of ze staan geweldige sets weg te geven zonder dat wij het weten..

Jason Wade solo, gaan we dat nog eens meemaken?
Na, in feite is Jason Wade Lifehouse, want van de originele bezetting is alleen hij nog over

Vers van de pers:

The Moment we've all been waiting for
We are proud to announce that after about 9 months of blood, sweat and tears, our fourth album is coming out. It is amazing.

The title of album four is "Who We Are".

It will be in stores in June!!

We are about to go on a major tour with the Goo Goo dolls for like 3 months... Dates are on the way.

More news to come!

-Lifehouse
pi_48727750
Nieuwe single is te horen op Myspace

http://www.myspace.com/lifehouse

Voor de hele versie moet je maar ff rondkijken op het Lifehousefans forum.

Ik vind 't een vrolijk nummer, vooral het refrein klinkt leuker, beter dan You and Me, of ik het een supernummer vind weet ik nog niet, daar voor heb ik het nog te weinig gehoord.
  vrijdag 27 april 2007 @ 13:04:26 #28
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_48774567
Bedankt, Dais.. klinkt goed weer zeg!!!
pi_48775186
Ik vond die 2 bekendste nummers ook echt super goed. Daarna idd weinig meer van ze gehoord.
  vrijdag 27 april 2007 @ 13:43:40 #30
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_48775974
En daarmee bedoel je 'Hanging By A Moment'.. en 'Spin'? 'Sick Cycle Carousel'? 'You & Me'?
pi_48777147
hanging by a moment en sick cycle carousel.
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:19:31 #32
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_48805634
Ik had eerst alleen maar het album 'no name face'.. wist niet eens dat er meer was Tot ik het wel wist. Heb daarna de rest beluisterd en er zit veel goeds tussen. Vind ze echt geweldig! Alleen het eerste album blijft toch de beste..
Vind alleen dat de zanger soms wat onduidelijk zingt, maar dat kan aan mij liggen
pi_48807054
Dat heeft wel z'n sharme. Jayglish wordt 't ook wel genoemd

http://www.youtube.com/watch?v=f173cyXqxlQ

Liveversie van nog een nieuwe nummer, Who We Are, ook zeer waarschijnlijk de titel van het nieuwe album.
  zaterdag 28 april 2007 @ 17:57:23 #35
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_48810080
Purky, album twee en drie worden beter na meer luisterbeurten, geloof me..

Daisy, leuk dat je hier weer regelmatig bent..
pi_49200649
With Who We Are, their fourth Geffen album in seven years, Lifehouse, all still in their mid-20s, are really starting to enjoy the fruits of their success and have some fun. Their multi-platinum 2000 debut, No Name Face, produced “Hanging by a Moment,” a #1 alternative hit which crossed over to become Top 40’s Most Played Song, while 2005’s self-titled platinum effort yielded “You and Me,” a giant hit ballad that set a record by spending more than 60 weeks on Billboard’s Hot 100 chart, Lifehouse are not just the sum of their considerable accomplishments.

On Who We Are, singer-songwriter Jason Wade—along with drummer Rick Woolstenhulme and bassist Bryce Soderberg—gets back to the basics of what made him first form the band while still a teenager in suburban California.

Says Jason: “We just love making music and feel really lucky to be able to continue doing it.”

Producing themselves for the first time with Jude Cole, who also co-wrote several of the new songs, that joy comes across unfettered on the rocking twang of the lead single, “First Time,” already climbing the Hot A/C and Top 40 charts, a fond look back at the butterflies and excitement of the initial rush of romance.

“It just felt urgent, like a first kiss, a first love,” says Jason. “Like the first time you realize there’s more to that relationship than you thought. I had to dig a little for that one, but I find myself at a place where I can write stuff that’s a little deeper than your average love song in terms of emotion.”

The approach was also pretty fresh. The band didn’t record demos before entering the recording studio. Wade brought in a skeleton of a song and the group worked on it as a unit. “Nobody really knew what they would be playing,” explains Woolstenhulme, the musical purist of the group. “We just cut it, listened to it and realized it was pretty electric…the kind of song where you just turn up the radio.”

Known for his brooding lyrics of teenage angst resulting from his parents’ divorce and his own poor relationship with his father, Wade explores more diverse songwriting topics this time around, putting himself into other characters in songs like “The Joke,” with its syncopated world beat, inspired by a newspaper article detailing the story of a British boy who hung himself after being bullied by schoolmates. Jason puts himself into the subject’s shoes, with lyrics that could be right out of a suicide note: “When you find me in the morning/Hanging on a warning.”

The wrenching ballad “Broken,” with a chorus that recalls the Police’s “Every Breath You Take,” came out of a trip Wade took to Nashville to visit a dear friend waiting on a kidney transplant, as once again he identifies in first person: “I’m falling apart/I’m barely breathing/With a broken heart/That’s still beating/In my pain/There is healing/In your name/I find meaning/So I’m holding on/Barely holding on to you.”

Lifehouse’s love of British rock comes across in the avant-Europop of “Make Me Over” with its ethereal opening and falsetto vocals (Wade: “Sometimes you’ll do anything to be in love, even becoming someone else”), while the stark, Plastic Ono Band strains of “Learn You Inside Out” is one of the rare songs Wade penned on piano.

“I wrote it really quick,” he recalls. “We decided just to freestyle. It was one of those moments when we really grew as a band, being able to reach each other and know where we’re going.”

“This record came very naturally,” agrees Bryce, the newest member of Lifehouse, who cut his teeth on tour before entering the studio with his bandmates. “On the road, we’d throw a song out during sound check and it just flowed together. There was a great deal of spontaneity involved. We were into similar influences. It felt like we were on the same page musically.”

“We’re closer as a band than ever,” nods Rick.

The raw energy of “Disarray” deals with Wade growing up in a strictly religious family, where questioning wasn’t allowed. “Angels, demons,” he says. “We all fight them both, and anyone who pretends they don’t is not someone I want to hang out with.”

In fact, the group was liberated by being left alone to create without outside interference or pressure.

“This time around it was about not having any preconceived notions,” confesses Jason. “It was about letting the tape machine roll and getting the music down spontaneously. I’m at a place where it doesn’t matter to me what other people think. I’m comfortable being myself. I’m writing from an honest place, not thinking about who’s going to hear it, what they’re going to think or how they’re going to interpret it. The lyrics can’t be contrived. They have to hit you right in the heart.”

One song that does just that is the album finale, “Storm,” which Wade wrote at 16 “when I was going through hard times,” and was included on the band’s first indie record, 1,000 copies of which were pressed back when they were called Bliss. The original version has been circulated over the Internet by the group’s fans and was even licensed by the television show So You Think You Can Dance. Wade decided to re-record the song when he realized how much it meant to people.

“That was fun to record because of its starkness,” says Jason. “We love the idea of the title, surrounded by negative space, like the a cappella beginning. Because when you’re lost in confusion, no matter how much is going on around you, you’re still alone.”
  donderdag 10 mei 2007 @ 06:56:17 #37
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_49213446
Klinkt goed! Wanneer zou het worden uitgebracht in Nederland?
  donderdag 10 mei 2007 @ 23:10:59 #38
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_49249394
Ik vind Lifehouse echt zeer goed..

Echte pareltjes vind ik Everything

Breathing, Hanging By A Moment (acoustic) en You and Me..

Nieuwe single First Time is wel aardig

-- edit --

Is het lied "everything" nu een link naar God? En is het inderdaad waar dat ze voorheen een christelijke band waren? Kan mijzelf geen Lifehouse fan noemen, maar luister hun albums wel veel, maar weet verder eigenlijk niks over hun.. slecht he

[ Bericht 16% gewijzigd door furanku op 10-05-2007 23:16:48 ]
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
pi_49258370
Ik herinner me dat ze christelijk zijn/waren. Daarom vond ik het eerst een vreemde band, ik heb niks met god enzo Maar in de muziek merk je er weinig van geloof ik
pi_49265454
^ *Eens*

Ze zijn wel christelijk, en ik heb ooit inderdaad weleens gehoord dat Everything op god slaat. Ik heb dat altijd helemaal genegeerd en gewoon gedacht dat 't een lief liedje was Wel nog steeds mijn favoriete nummer van Lifehouse. Die opbouw is echt
pi_49265552
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 09:47 schreef Purky het volgende:
Ik herinner me dat ze christelijk zijn/waren. Daarom vond ik het eerst een vreemde band, ik heb niks met god enzo Maar in de muziek merk je er weinig van geloof ik
Beetje hetzelfde heb je nu met The Frey geloof ik.
pi_49266754
Ik vind The Fray iets minder duidelijk van die "i love" and "you are my everything' achtige teksten hebben. Die zijn meer verhalend of beschrijvend, waardoor dat me nog niet zo op was gevallen eigenlijk...
pi_49268788
Van beide wist ik het niet totdat ik het ergens las.
pi_49270707
The Fray
Vind ze allebei goed. Dat ze christelijk zijn is bijzaak De muziek is geweldig!
  zondag 13 mei 2007 @ 13:42:10 #45
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_49328777
Lifehouse = christelijke bandleden die seculiere muziek maken.
pi_50102955

1. Disarray
2. First Time
3. Whatever It Takes
4. Who We Are
5. Broken
6. The Joke
7. Easier To Be
8. Make Me Over
9. Mesmerized
10. Bridges
11. Learn You Inside Out
12. Storm

Release datum in Nederland (onder voorbehoud): 25 juni
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:59:55 #47
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_50208960
Ok, dat is nog net vol te houden.

Sowieso kopertje.
pi_50243033
Yay, een nieuwe cd ben benieuwd. Zal de sound erg veranderd zijn of klinkt het nog hetzelfde als het was?
pi_50292696
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:08 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Release datum in Nederland (onder voorbehoud): 25 juni
't wordt waarschijnlijk: 29 juni. De 19e komt ie uit in Amerika.
pi_50295633
Sow.. die ga ik dus DUIDELIJK ff meenemen uit New York dan Aangezien ik daar de 22e wegga
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')