abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44296041

"I'm standing here until you make me move, I'm hanging by a moment here with you". Wie had deze tekst in 2001 niet in zijn hoofd zitten? In dit jaar brak Lifehouse internationaal door met hun grote hit "Hanging by a Moment". Ook Nederland ging plat voor de band, met frontman, zanger en tekstschrijver Jason Wade. Muziekkenners kenden de band een grote toekomst toe, hun debuutalbum haalde platina en concerten waren in raptempo uitverkocht.

Anno 2006 is het internationaal een stuk rustiger rond Lifehouse. Door de tegenvallende verkoop van hun 2e album Stanley Climbfall, werd de band door hun platenmaatschappij Dreamworks de laan uitgestuurd. Gitarist Sean en bassist Sergio verlieten de band en bassist Bryce Soderberg kwam de band versterken. Na een speurtocht kwam frontman Jason Wade uit bij een nieuwe platenmaatschappij Geffen Records. De opnames voor een nieuw album konden beginnen.

Hun eerste single van hun 3e album, You and Me, werd een knaller van een hit en tevens het meest gedraaide nummer op bruiloften in 2005 in de Verenigde Staten. Voor de concerten werd ex-Savage Garden gitarist Ben Carey ingehuurd. Hun selftitle album "Lifehouse" wordt nog steeds goed verkocht. Hun 3e tour werd goed bezocht. Inmiddels zijn de opnames bezig voor het 4e Lifehouse album, dat begin 2007 uit moet komen. Amerika ligt inmiddels weer aan de voeten van de jongens, nu de rest van de wereld nog...

De huidige samenstelling

Jason Wade is frontman, zanger, gitarist en tekschrijver. Jason is een veelzijdig tekstschrijver. Zijn teksten zijn vaak gebaseerd op zaken die hij zelf heeft meegemaakt.
Rick Woolstenhulme is de drummer van de band. Sinds 2000 werken hij en Jason samen. Zijn broertje Sean heeft in de periode rond "Stanley Climbfall" ook tot de band behoort.
Bryce Soderberg is eind 2004 de band komen verstrerken. Deze Canadees kan zelf ook aardig zingen, zingt soms ook stukjes solo tijdens concerten, maar speelt voornamelijk basgitaar.

Lifehouse Discografie

Onder naam Lifehouse zijn 3 albums uitgebracht. In 2000 kwam het debuutalbum "No Name Face" uit met de monsterhit "Hanging by a Moment". Van dit album zijn ook "Sick Cycle Carousel" en "Breathing" uitgebracht op single. Verder staan op dit album onder meer het relaxte Trying, emotionele Simon, het rockige Quasimodo en het van iedere Lifehouse fan zeer geliefde "Everything", dat het op elk concert weer goed doet. No Name Face deed het zowel in Amerika als daarbuiten goed.

In 2002 was het tijd voor een opvolger, genaamd "Stanley Climbfall". Stanley was een stuck rockender dan zijn voorganger, dat werd al duidelijk met de single "Spin" en het ook nog later (niet in Nederland) uitgebrachte "Take me Away", dat ook te horen was op de Olympische Spelen in Salt Lake City. Stanley Climbfall is zeer afwisselend, met rockende nummers als Out of Breath en Anchor, maar ook relaxte nummers als Stanley Climbfall, My Precious en Empty Space. Helaas werd Stanley Climbfall geen groot succes en na lange tournee werd het contract met de platenmaatschappij Dreamworks ontbonden.

Na een korte rustperiode werd in maart 2005 het derde album gelanceerd. Een nieuwe platenmaatschappij, een nieuwe bassist en weer een totaal ander album. "You And Me" werd de eerste single van het selftitle album "Lifehouse". Eindelijk scoorde Lifehouse weer een grote hit in Amerika. You And Me werd een echte TV hit, de jongens mocht in allerlei TV Shows langskomen om het nummer te spelen. "You And Me" was in 2005 een van de meest gedraaide platen op bruiloften in de Verenigde Staten. Ook de 2e single van het album, "Blind" scoorde aardig in de hitlijsten.

Miscelanious
Naast bovenstaande albums heeft Jason Wade voordien ook nog een album uitgebracht in eigen beheer. Onder de naam Blyss/Bliss werden er een ca 1000 stuks van het album Diff's Lucky Day uitgebracht. Ongeveer de helft van de nummers is later geremixed en op No Name Face terecht gekomen. Af en toe duikt er van dit album eens een exemplaar op op E-Bay, maar ze zijn erg schaars. Als je je een origineel exemplaar wilt hebben, moet je geluk hebben en aardig diep in de buidel tasten, want je bent niet de enige.

Handige Links:
De Officiele Lifehouse Site
Lifehouse op Myspace
Geffen Records, de platenmaatschappij van Lifehouse
LifehouseFans, de grootste fansite
En voor wie er wat leuke foto's zoekt...

Vorige delen:
Het centrale Lifehouse topic
pi_44296137
Ik ken alleen hun twee bekendste nummers (Hanging by a moment en sick-cycle carousel), maar ben benieuwd naar het nieuwe album! Blijven ze een beetje in die stijl, of niet?
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_44501532
quote:
Op zondag 10 december 2006 11:14 schreef Gitarist het volgende:
Ik ken alleen hun twee bekendste nummers (Hanging by a moment en sick-cycle carousel), maar ben benieuwd naar het nieuwe album! Blijven ze een beetje in die stijl, of niet?
Alle 3 albums zijn eigenlijk heel anders. Stanley Climbfall is een stuk rockiger, terwijl 'Lifehouse' een beetje er tussen in zit. Het nieuwe album bevat meer wat up tempo, als ik de laatste berichten mag geloven.

Overigens een klein nieuwtje. Lifehouse gaf de 14e j.l. een kort optreden in Dallas, daar speelde ze een paar nummers, waaronder een nieuw nummer Mesmerized. Het schijnt opgenomen te zien, maar iemand kan/wil het (nog) niet online zetten. Maar het schijnt in ieder geval een nummer van het nieuwe album te zijn. Ben benieuwd.
pi_44836171
Q&A met Lifehouse (Jason in dit geval) op Myspace, de interessantste vragen:

Q1. My question is, when is the release date of the new album? Or even an appoximate? Stacy Roycraft
JW: Hi Stacey, hopefully early next year, we'd like to have it out before April, but that's up to the record company.

Q5. When will you be touring europe again??? I'm from the UK and i havent seen you live yet and its near the top of my to do list - a new years resolution if you will. Peace out, Phil.
JW: I was really bummed that we didn't play Europe on the last record, we will definetly come back to Europe on this record!

Let's hope for the best
pi_45441787
Lifehouse is geen 'gospel' zo hebben we besloten.
pi_46050799
Daisy.. zonder jou voel ik mee eenzaam hier.. ik wil Lifehouse zo graag nog eens zien optreden.. zou me echt veel doen..
pi_46052182
Tsja, ik ga hier niks posten als ik niet iets te melden heb

*zoekt om haar post toch nog wat nuttiger te maken*

Lifehouse in the Studio
1 http://www.youtube.com/watch?v=0Oiwb899PLA
2 http://www.youtube.com/watch?v=XBrqpuoPej0
3 http://www.youtube.com/watch?v=mTiii6K2Q-o
4 http://www.youtube.com/watch?v=0GG2phpRzwg
pi_46053020
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:49 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Daisy.. zonder jou voel ik mee eenzaam hier.. ik wil Lifehouse zo graag nog eens zien optreden.. zou me echt veel doen..
Ik heb Lifehouse twee keer live gezien en beide keren viel het me een beetje tegen eigenlijk... liever gewoon een nieuw album wat mij betreft!
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:43:37 #10
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_46053268
Hm.. ik ben wel jaloers op je.. kun je iets meer vertellen over die optredens, Lotje?
pi_46053529
Eerste keer was op Pinkpop, andere keer in de Melkweg. Beide keren ontbrak de interactie met het publiek een beetje, jammer...
Last.fm Twitter
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:50:17 #12
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_46053584
Goed dat je kritisch bent.. maar het laatste album is stiekem ondertussen mijn favoriet.. dat was er toen nog niet toch?

Hm.. drie maal is scheepsrecht en zo.. ook al valt het tegen.. it's still the real Lifehouse!!
pi_46758176
Ze staan in ieder geval niet op Pinkpop.. zouden ze vliegangst hebben of zo?
pi_46765469
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 00:40 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ze staan in ieder geval niet op Pinkpop.. zouden ze vliegangst hebben of zo?
Ze zijn wel eens op Pinkpop geweest dus dat zal wel niet
Last.fm Twitter
pi_46766229
Bergkamp ontwikkelde dat ook pas later n zijn carrière hè.. ik vrees het ergste.
  zondag 25 maart 2007 @ 21:29:40 #17
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_47652398

Hier nog op Pinkpop.. dit jaar zijn ze er helaas niet bij..
pi_47656519
Volgens mij zijn ze in Nederland sowieso al een tijdje helemaal nergens meer bij
  zondag 25 maart 2007 @ 23:03:02 #19
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_47656606
Of ze staan geweldige sets weg te geven zonder dat wij het weten..

Jason Wade solo, gaan we dat nog eens meemaken?
pi_47657176
Alles is beter dan de huidige doodse stilte/totaal gebrek aan succes hier
  zondag 25 maart 2007 @ 23:24:52 #21
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_47657522
Wat gaan we er aan doen dan, brief schrijven?
pi_47657820
Aan: jasonwade@hotmail.com
Dear Jason... Is Holland dead to you now? If not, come and tour here shortly, else you won't even have enough fans anymore to fill any venue.
Thanks.

Neehoor, 't was wel een beetje te verwachten dat ze steeds minder hier langs zouden komen. Misschien komt 't wel weer goed, als ze eens een beetje een goed album weer uitbrengen hier
  zondag 25 maart 2007 @ 23:34:54 #23
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_47657918
Hoezo was dat te verwachten dan? Ik heb daar geen kijk op..

"jasonwade@hotmail.com"
pi_47658304
Ik heb dr ook geen kijk op..., maar een band die feitelijk maar anderhalve hit hier gehad heeft, die blijven meestal niet nog jaren daarna trouw Europese tours doen nee
  zondag 25 maart 2007 @ 23:45:56 #25
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_47658350
Hm.. Lifehouse is toch gewoon nog een grote naam in Europa, ook zonder (grote) hits..?

..ik heb je naam nog ijdel gebruikt in het The Feeling-topic..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')