abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44888017
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:06 schreef Mirage het volgende:

prachtig !!
Ja, dat vindt die muis ook. Wij gaan zo weg, dus met oud en nieuw kan hij zijn familieleden uitnodigen. .
I´m back.
pi_44888997
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:01 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb een hoop muizen gevangen met een emmer, een plankje en wat vogelvoer.

Doe het vogelvoer in de emmer, en leg het plankje er naar toe. De muis loopt via het plankje, springt in de emmer (honger!) eet zich vol, en denkt dan "Shit, ik kan niet terug."

Dan doe je de deksel erop, loop je een rondje en laat je ze vrij bij iemand met een voliere of ergens anders, dat mag ook.

In goede tijden ving ik zo 5 tot 10 muizen per nacht. Na 1 a 2 weken ben je dan wel van het ergste af.
Dit vind ik wel een heel goed idee eigenlijk. Hoe hoog was die emmer? Ik heb geen idee of die muizen eruit kunnen springen bijvoorbeeld
Ik heb trouwens nergens eten in huis liggen, maar toch komen ze binnen. Zeker nu ik muizenkorrels heb neergezet. Maar aangezien ik liever voor de diervriendelijke manier kies
  dinsdag 2 januari 2007 @ 20:34:52 #153
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_44952088
En al gevangen?
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
pi_45013420
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 20:34 schreef bima het volgende:
En al gevangen?
Zaterdag as. wordt de dag, dan kunnen we de humane muizenvalletjes ophalen bij onze locale dierenwinkel (waarmee inmiddels op vriendschappelijke voet verkeren, maar dat terzijde), dus dan gaat het gebeuren, hopelijk. Kijken of we photo's kunnen maken.
Net geleerd dat Muis aan oude papieren in m'n bureau heeft zitten knagen. We vroegen ons al af waar hij aan zat te kangen.
I´m back.
pi_45100256
Afijn... vandaag zijn we weer naar de dierenwinkel geweest. We hadden nu een man die ons vriendelijk te woord stond. Maar er waren nog steeds geen diervriendelijke muizenvallen binnen. Ik ben onze huispapierversnipperaar goed beu kan ik je wel vertellen en dat deed Ryan3 besluiten om toch een muizenval te kopen. Voor maar 75 cent. Dat sloeg wel in natuurlijk. Ook bij het testen in zijn duim trouwens. .

Status is dat het zesjarig kuiken natuurlijk fel protesteert tegen de muizenruggegraatbreker. Ik heb volgehouden er allemaal niets mee te maken te willen hebben, laat staan iets met bruut omgebrachte muizenlijkjes.
R3 is inmiddels in slaap gevallen en ik hoop dat hij die nare val vergeet.

Zo'n arm hongerig muisje die helemaal blij wordt bij het zien van voer. En dan takkkkk! zijn lijf doormidden. Ik wil dat allemaal niet. Bruut! .

De bruut slaapt. .
pi_45101655
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:09 schreef Stali het volgende:
De bruut slaapt. .
Je zou misschien een plaat triplex onder zijn hoofd moeten schuiven, een douchestang op zijn nek leggen en over dat geheel een fles ketchup leegschudden. Dan weet 'ie morgenochtend bij het wrede ontwaken wat het is om een muis in jullie huis te zijn..
pi_45101775

Had ik deze al gepost? Gevangen, en een poging tot deporteren gedaan. Helaas vluchtte hij uit het zakje, over de trap naar beneden, en daar de vloer in. Hopelijk issie nu de onderburen aan het pesten.
pi_45101881
Zeg, op 10 december had ik al een diervriendelijke val gegeven...
pi_45105392
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:09 schreef Stali het volgende:
Afijn... vandaag zijn we weer naar de dierenwinkel geweest. We hadden nu een man die ons vriendelijk te woord stond. Maar er waren nog steeds geen diervriendelijke muizenvallen binnen. Ik ben onze huispapierversnipperaar goed beu kan ik je wel vertellen en dat deed Ryan3 besluiten om toch een muizenval te kopen. Voor maar 75 cent. Dat sloeg wel in natuurlijk. Ook bij het testen in zijn duim trouwens. .

Status is dat het zesjarig kuiken natuurlijk fel protesteert tegen de muizenruggegraatbreker. Ik heb volgehouden er allemaal niets mee te maken te willen hebben, laat staan iets met bruut omgebrachte muizenlijkjes.
R3 is inmiddels in slaap gevallen en ik hoop dat hij die nare val vergeet.

Zo'n arm hongerig muisje die helemaal blij wordt bij het zien van voer. En dan takkkkk! zijn lijf doormidden. Ik wil dat allemaal niet. Bruut! .

De bruut slaapt. .
Beetje aangedikte, gekleurde visie van de waarheid hè, Stalleke. . De waarheid is dat je er niets op tegen had toen we het klassieke muizenvalletje aanschaften. Volgens mij was de aanschaf zelfs nog jouw initiatief. Je was de muis toch beu? Ik begrijp het ook wel. Zo'n beestje tast toch een beetje je gevoel voor privacy aan: alsof je constant bespied wordt. Waarheid is ook dat je pas terugschrok toen ik bij het testen van het muizenvalletje met mijn duim onder de klem terechtkwam, met alle pijnlijke gevolgen van dien. Wat overigens een bewuste actie van mij was en geen onhandigheid, maar dit terzijde... Status is dat we nu bijna een maand later zitten, we weliswaar een dieronvriendelijke muizenval in bezit hebben, maar die muizenval nog niet hebben gezet en dus dat de muis nog vrolijk langs onze plinten racet, dat hij aan allerlei papieren en documenten in de bureaula geknaagd heeft en god mag weten waar hij nog meer aan geknaagd heeft. .
I´m back.
pi_45105474
quote:
Op zondag 7 januari 2007 08:44 schreef Marsepein het volgende:
Zeg, op 10 december had ik al een diervriendelijke val gegeven...
Misschien dat we dat eens moeten uitproberen, ik verwacht nl. niet meer dat de containerboot met diervriendelijke muizenvalletjes uit China ergens in de nabije toekomst aanlegt in een haven in ons land, eerlijk gezegd. Ik zal het eens voorleggen aan Stali.
I´m back.
pi_45135215
Toen ik vannacht probeerde te slapen, hoorde ik wat kraken en wat huppelen. Ik deed het licht aan, en zag tot mijn verbazing een muis op mijn tas zitten.

Ik heb een zolderkamer, geen oud vervallen ding, maar een goede kamer in een nieuwbouwhuis.

Nu vraag ik me af hoe in godsnaam een muis twee verdiepingen hoog kan komen, en als hij er misschien al langer zit, maar dat is natuurlijk niet na te gaan.

Is het een goed plan om een valletje te zetten ivm opspattend bloed en witte muren?

Mvg,

Piovan
pi_45135916
quote:
Op maandag 8 januari 2007 09:19 schreef Piovan het volgende:
Nu vraag ik me af hoe in godsnaam een muis twee verdiepingen hoog kan komen, en als hij er misschien al langer zit, maar dat is natuurlijk niet na te gaan.
Ik woon 4 hoog in een flat en heb ook een muis binnen gehad. Muizen kunnen verticaal langs muren omhoog klimmen als de muur ook maar een beetje ruw is.
  maandag 8 januari 2007 @ 10:06:06 #163
34156 Mirage
Smile !!!
pi_45135976
Ik denk dat de draagtijd nu wel ongeveer voorbij is, eind deze week mag je er 10 valletjes bij bestellen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 8 januari 2007 @ 11:00:50 #164
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45136965
Laat lekker lopen.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:57:28 #165
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45228838
Volgens mij duurt het niet lang mee, en heb je binnenkort heel veel schattige kleine muisjes rondlopen.

Kleine tip neem geen rattenval.Er lopen bij ons wel eens ratten(buiten gebied)Muisje in rattenval(de niet humane soort) is absoluut dodelijk, maar van een nette wervel breuk kon je niet echt spreken, meer muisje met open dak en hersenspatten over val.
Normaal gebruik ik een val wel weer, deze maar weggegooit.
De nieuwe versie van plastic is ook niet zo een succes, niet dodelijk, gelukkig heeft 1 van de hondjes geholpen om die lieve muis naar de eeuwige graanschuren te helpen.

En al een serieuze poging gedaan om wat te vangen?
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
pi_45228932
Ik heb mijn muis trouwens gevangen gisteren.
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:02:46 #167
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45229098
quote:
Op maandag 8 januari 2007 09:19 schreef Piovan het volgende:
Toen ik vannacht probeerde te slapen, hoorde ik wat kraken en wat huppelen. Ik deed het licht aan, en zag tot mijn verbazing een muis op mijn tas zitten.

Ik heb een zolderkamer, geen oud vervallen ding, maar een goede kamer in een nieuwbouwhuis.

Is het een goed plan om een valletje te zetten ivm opspattend bloed en witte muren?

Mvg,

Piovan
Een beetje huismuis is sneller in jou woning binnen dan jij zelf.
Gaat door gaatjes van een 8mm!
Loopt tegen ruwe stenen muren op.
Heeft geen hoogtevrees.
Klasieke muizenval kan "spetteren" maar meestal niet.
pi_45229321
Ik heb hem met een classic muizenval gevangen, met een oud stukje kaas erin.

Er loopt een topic over in ONZ. Hij heeft trouwens mijn nieuwe kipling tas wel kapotgebeten
pi_45239362
Piovan? Wegwezen. Je topic is niet voor niks op slot gegaan. Ga dan niet hier verder.
  Moderator zondag 14 januari 2007 @ 15:41:06 #170
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45344426
Vandaag liep ik door het tuincentrum en daar lagen valletjes om een muis levend te vangen, ik weet niet of jullie inmiddels al zijn voorzien maar misschien ook een idee om eens bij het tuincentrum te kijken?

Foto's zijn met telefoon genomen dus niet hoogstaand
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45646077
Update: ja, gaarne, toevallig kijk ik hier weer eens, na maanden lang GS'en (onder een andere nick uiteraard . ). Maar Stali wilde CSIWoensdrecht al inschakelen. Niet nodig natuurlijk (bovendien hebben die het nogal druk gehad na 1 december). Zij denkt dat ze via een wekgemikte mep tegen de bureaulade een einde heeft gemaakt aan het leven van Onze Lieve Muize (OLM) Mickey. Ik denk dat hij gewoon zijn kleine knapzakje heeft ingepakt, niet lang na kerstmis, en weer de wijde wereld in is getrokken. Net zoals Swiebetrtje altijd deed als het voorjaar weder lonkte. . Die dieren zijn van slag hè met de huidige klimaatsveranderingen. Die kijken natuurlijk ook Talpa als wij aan het werk zijn.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')