Ja, dat vindt die muis ook. Wij gaan zo weg, dus met oud en nieuw kan hij zijn familieleden uitnodigen.quote:
Dit vind ik wel een heel goed idee eigenlijk. Hoe hoog was die emmer? Ik heb geen idee of die muizen eruit kunnen springen bijvoorbeeldquote:Op zondag 10 december 2006 14:01 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb een hoop muizen gevangen met een emmer, een plankje en wat vogelvoer.
Doe het vogelvoer in de emmer, en leg het plankje er naar toe. De muis loopt via het plankje, springt in de emmer (honger!) eet zich vol, en denkt dan "Shit, ik kan niet terug."
Dan doe je de deksel erop, loop je een rondje en laat je ze vrij bij iemand met een voliere of ergens anders, dat mag ook.
In goede tijden ving ik zo 5 tot 10 muizen per nacht. Na 1 a 2 weken ben je dan wel van het ergste af.
Zaterdag as. wordt de dag, dan kunnen we de humane muizenvalletjes ophalen bij onze locale dierenwinkel (waarmee inmiddels op vriendschappelijke voet verkeren, maar dat terzijde), dus dan gaat het gebeuren, hopelijk. Kijken of we photo's kunnen maken.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:34 schreef bima het volgende:
En al gevangen?
Je zou misschien een plaat triplex onder zijn hoofd moeten schuiven, een douchestang op zijn nek leggen en over dat geheel een fles ketchup leegschudden. Dan weet 'ie morgenochtend bij het wrede ontwaken wat het is om een muis in jullie huis te zijn..quote:
Beetje aangedikte, gekleurde visie van de waarheid hè, Stalleke.quote:Op zondag 7 januari 2007 03:09 schreef Stali het volgende:
Afijn... vandaag zijn we weer naar de dierenwinkel geweest. We hadden nu een man die ons vriendelijk te woord stond. Maar er waren nog steeds geen diervriendelijke muizenvallen binnen. Ik ben onze huispapierversnipperaar goed beu kan ik je wel vertellen en dat deed Ryan3 besluiten om toch een muizenval te kopen. Voor maar 75 cent. Dat sloeg wel in natuurlijk. Ook bij het testen in zijn duim trouwens..
Status is dat het zesjarig kuiken natuurlijk fel protesteert tegen de muizenruggegraatbreker. Ik heb volgehouden er allemaal niets mee te maken te willen hebben, laat staan iets met bruut omgebrachte muizenlijkjes.
R3 is inmiddels in slaap gevallen en ik hoop dat hij die nare val vergeet.
Zo'n arm hongerig muisje die helemaal blij wordt bij het zien van voer. En dan takkkkk! zijn lijf doormidden. Ik wil dat allemaal niet. Bruut!.
De bruut slaapt..
Misschien dat we dat eens moeten uitproberen, ik verwacht nl. niet meer dat de containerboot met diervriendelijke muizenvalletjes uit China ergens in de nabije toekomst aanlegt in een haven in ons land, eerlijk gezegd. Ik zal het eens voorleggen aan Stali.quote:Op zondag 7 januari 2007 08:44 schreef Marsepein het volgende:
Zeg, op 10 december had ik al een diervriendelijke val gegeven...![]()
Ik woon 4 hoog in een flat en heb ook een muis binnen gehad. Muizen kunnen verticaal langs muren omhoog klimmen als de muur ook maar een beetje ruw is.quote:Op maandag 8 januari 2007 09:19 schreef Piovan het volgende:
Nu vraag ik me af hoe in godsnaam een muis twee verdiepingen hoog kan komen, en als hij er misschien al langer zit, maar dat is natuurlijk niet na te gaan.
Een beetje huismuis is sneller in jou woning binnen dan jij zelf.quote:Op maandag 8 januari 2007 09:19 schreef Piovan het volgende:
Toen ik vannacht probeerde te slapen, hoorde ik wat kraken en wat huppelen. Ik deed het licht aan, en zag tot mijn verbazing een muis op mijn tas zitten.
Ik heb een zolderkamer, geen oud vervallen ding, maar een goede kamer in een nieuwbouwhuis.
Nu vraag ik me af hoe in godsnaam een muis twee verdiepingen hoog kan komen, en als hij er misschien al langer zit, maar dat is natuurlijk niet na te gaan.
Is het een goed plan om een valletje te zetten ivm opspattend bloed en witte muren?
Mvg,
Piovan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |