abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44293195
quote:
Op zondag 10 december 2006 01:29 schreef _Floddertje_ het volgende:
Oooh, Annie M.G.! Haha.
Floddertje knoeit! .

PB terug. .
pi_44295664
Ja, ontopic maar weer. TS ook .

En graag serieus. En graag manieren waarmee het muisje niet gedood hoeft te worden
pi_44296011
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:46 schreef Katey het volgende:

[..]

Nee, gewoon een muizenval waarin je 'm levend vangt. Dan kan je hem weer in de natuur vrij laten!
waarna hij binnen een week weer bij je op de stoep staat

Het verschil met een muis in een kooitje is dat hij in een kooitje zit (en de vrije natuur niet gewend is). Die loopt dus niet rond in huis, waarbij hij over keuteltjes achterlaat en aan spullen knaagt die je heel wilt houden
Muis knaagt helemaal nergens aan. Laat zelfs geen keutels achter.
Ik begrijp er niet zoveel van. Het schoteltje met kruimels en pitten is ook onaangeroerd gebleven. En de huiskamer ligt verder vol met onaangeknaagd Sinterklaas-snoepgoed.

PS. wat kost zo'n diervriendelijke muizenval ongeveer?
  zondag 10 december 2006 @ 13:47:11 #54
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44300386
quote:
Op zondag 10 december 2006 11:07 schreef Stali het volgende:

[..]

Muis knaagt helemaal nergens aan. Laat zelfs geen keutels achter.
Ik begrijp er niet zoveel van. Het schoteltje met kruimels en pitten is ook onaangeroerd gebleven. En de huiskamer ligt verder vol met onaangeknaagd Sinterklaas-snoepgoed.

PS. wat kost zo'n diervriendelijke muizenval ongeveer?
De goedkoopste ligt ongeveer rond de 3,- geloof ik. Weet je zeker dat de muis er nog is?
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
pi_44300978
Ik heb een hoop muizen gevangen met een emmer, een plankje en wat vogelvoer.

Doe het vogelvoer in de emmer, en leg het plankje er naar toe. De muis loopt via het plankje, springt in de emmer (honger!) eet zich vol, en denkt dan "Shit, ik kan niet terug."

Dan doe je de deksel erop, loop je een rondje en laat je ze vrij bij iemand met een voliere of ergens anders, dat mag ook.

In goede tijden ving ik zo 5 tot 10 muizen per nacht. Na 1 a 2 weken ben je dan wel van het ergste af.
pi_44302478
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Stali op 10-12-2006 14:39:39 ]
pi_44302529
quote:
Op zondag 10 december 2006 10:44 schreef ijsmeis het volgende:
Ja, ontopic maar weer. TS ook .

En graag serieus. En graag manieren waarmee het muisje niet gedood hoeft te worden
"Graag manieren waarmee het muis-je niet gedood hoeft te worden"...? Hoezo niet? Het is hij of wij hoor. Ik zie de krantenkoppen al voor me: "uitbraak bubonische pest velt 187 buurtbewoners in gemeente Woensdrecht". En daaronder: "Maar gelukkig heeft de veroorzaker van de epidemie het overleeft", zo stelt Marianne Thieme. .
I´m back.
pi_44303146
Overigens TT had net zo goed dit kunnen zijn: "hoe samen te leven met een postmoderne vrouw".
I´m back.
pi_44311979
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

"Graag manieren waarmee het muis-je niet gedood hoeft te worden"...? Hoezo niet? Het is hij of wij hoor. Ik zie de krantenkoppen al voor me: "uitbraak bubonische pest velt 187 buurtbewoners in gemeente Woensdrecht". En daaronder: "Maar gelukkig heeft de veroorzaker van de epidemie het overleeft", zo stelt Marianne Thieme. .
Daarom niet. Er zijn genoeg diervriendelijke manieren om de beesten weg te krijgen.
  zondag 10 december 2006 @ 21:25:06 #60
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44312159
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:19 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Daarom niet. Er zijn genoeg diervriendelijke manieren om de beesten weg te krijgen.
Maar die manieren zijn helemaal niet leuk!
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_44312195
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:19 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Het muizenvalletje van Dorus, bedoel jij zeker.
I´m back.
  zondag 10 december 2006 @ 21:44:01 #62
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_44312719

How sweet

.
.
.
.
.
.
.
.
Of toch niet?

Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_44313505
Achter de boekenkast.

Enfin ik heb Mickey al anderhalf etmaal niet meer gehoord, dus misschien heeft hij een hartaanval gehad.
I´m back.
  zondag 10 december 2006 @ 22:59:41 #64
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_44315268
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:08 schreef Ryan3 het volgende:
Achter de boekenkast.

Enfin ik heb Mickey al anderhalf etmaal niet meer gehoord, dus misschien heeft hij een hartaanval gehad.
Of hij is geschrokken van de groentjes
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_44319378

Dit lieve Speedy Gonzalezje zat ooit in de tuin. Een oplettende kat voorkwam dat hij een huismuis werd.
pi_44334330
Zo zag die muis van mij er ongeveer uit.
pi_44336091
Daar was je mooi klaar mee!
pi_44349246
Over die muis heeft OllieA nog een topic geopend in het verleden. .

Up date Mickey: wordt steeds waarschijnlijker dat hij een hartaanval heeft gehad. Natuurlijk nadat het hem duidelijk werd dat Stali een topic over hem geopend had op........ Fok!.
I´m back.
pi_44349275
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:54 schreef Ryan3 het volgende:
Over die muis heeft OllieA nog een topic geopend in het verleden. .
Die avatarmuis is toch niet Diddle dacht ik?
pi_44349330
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:56 schreef Stali het volgende:

[..]

Die avatarmuis is toch niet Diddle dacht ik?
Nee, hij was toch een keer in een winkelcentrum zo'n Diddle promotieteam tegen gekomen.
I´m back.
pi_44349397
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hij was toch een keer in een winkelcentrum zo'n Diddle promotieteam tegen gekomen.
Ja, maar dit is Diddle niet hoor. Je bedoelt toch de avatar van Dvr?

He, luister eens. Ik heb eigenlijk helemaal niet meer naar dat schaaltje pitten en brood gekeken.
Wil jij eens kijken of daar nu wat uit is?
pi_44349437
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:03 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, maar dit is Diddle niet hoor. Je bedoelt toch de avatar van Dvr?
Nee, dat plaatje dat floddertje pastte.
quote:
He, luister eens. Ik heb eigenlijk helemaal niet meer naar dat schaaltje pitten en brood gekeken.
Wil jij eens kijken of daar nu wat uit is?
Op. .

(Ollie???)
I´m back.
pi_44349565
Hello Stali.
Op, zei ik, alles is op.
I´m back.
pi_44349601
Gaat dit een slowchat worden tussen jullie twee? Want dan plemp ik hem dicht .
pi_44349608
Ik heb zo iets:

Let er wel op dat de gaatjes niet te groot zijn, want een muis kan zich door *heel* kleine gaatjes nog naar buiten wringen. Zeker als 't tralies zijn ipv gaas zoals in dit plaatje:

Die heb ik een keer gehad en de muizen kropen er gewoon tussendoor en er uit.

Doe er als lokaas pindakaas in (op een klein stukje brood oid om het aan het haakje te krijgen). Vaak zal je 'snachts beet hebben; dan zijn muizen het meest aktief. 'sochtends pak je gewoon het hele valletje op, als je 't eng vind bij het plankje, dan weet je zeker dat 'ie niet door de tralies heen kan bijten ofzo. Neem het valletje mee naar buiten, loop minstens een kilometer van huis weg (anders is 'ie terug voor jij zelf weer thuis bent ) en doe 't luikje open -> muis rent er zelf wel uit of je schud effe, niet bang wezen want hij valt heus niet aan, hij rent alleen maar weg... als je 't echt niet ziet zitten vind je gewoon een buurvrouw of -man die 'm voor je wil loslaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')