quote:Op zondag 17 december 2006 21:50 schreef Stali het volgende:
Ik geloof trouwens nooit dat Ollie het met 14-0 gaat winnen tegen Mickey & toekomstig Co hoor..
Intussen hebben we Mickey wel en is hij blijkbaar dol op met honing geroosterde zonnebloempitten en de sla in het schoteltje water.
Alles tot nu toe onaangetast. Dit is vast echt een heel aangepaste veldmuis die met de Lente wel weer naar buiten kan..
Dat zou jij dus doen met jouw eventueel gereincarneerde grootvader??!!quote:Op zondag 17 december 2006 21:54 schreef Schonedal het volgende:
Buiten kun je de zak leeg schudden, komt de muis er niet uit dan moet je de zak hard tegen de grond slaan, de muis valt er dan bewusteloos uit.
Arme muisjes...quote:Op zondag 17 december 2006 22:02 schreef Mirage het volgende:
[..]zou je denken ?
Onze Dingo bracht de muisjes zelfs naar ons toe !
Werden we 's ochtend wakker, stonden we op en zodra we uit onze ogen konden kijken lag er een zacht wollig volledig intact maar morsdood muisje voor onze voeten.
Humaner?quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:00 schreef bima het volgende:
Muizenval is in ieder geval heel wat humaner dan gif
Er zijn vast nog meer ziektes die muizen overbrengen. Wil je Stali even verstand bij brengen daarover?quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:00 schreef bima het volgende:
Stel je niet aan, gewoon ouderwetse muizenval! Muizen verspreiden ziekten! en moeten bestreden worden, als jij het niet doet en hij komt zijn muizenvriendinnetje tegen hebben de buren ook binnnen de kortste keren muizen, leuk als daarvan de kids dodelijk ziek worden, omdat jij moeite hebt met het afmaken van een ziekteverspreider.
FF voor de duidelijkheid muizen kunnen ook de ziekte van weil verspreiden niet alleen ratten, en ja daar kun je dood aan gaan, en ja ik ken iemand die bijna de pijp uit was doordat hij besmet raakte(aan de nierdialyse geen nierfunctie meer) dus gewoon dood maken. Muizenval is in ieder geval heel wat humaner dan gif, dat is echt een hele smerig manier.
als ik het goed heb heeft een muis geen blaas.quote:Op woensdag 20 december 2006 04:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zijn vast nog meer ziektes die muizen overbrengen. Wil je Stali even verstand bij brengen daarover?.
Much obliged.
quote:Op woensdag 20 december 2006 11:57 schreef Ryan3 het volgende:
Update: de dagen van onze geliefde 'bron van ziektekiemen' zijn geteld, sinds hij vanmorgen bijna over Stali's schoenen liep en zij - in de gebruikelijk reflex van vrouwen bij het waarnemen van dit soort kleine knaagdieren - vlug haar voeten van de vloer deed en een gilletje niet kon onderdrukken. Gna. Vanmiddag op naar de plaatselijke dierenwinkel om een zogenaamde humane muizenval aan te schaffen.
Zeg luister eens, we gaan niet over op bima's zogenaamd humane muizenval en al helemaal niet omdat die goedkoper zijn. Voordat we naar de dierenwinkel gaan wil ik hierover eerst duidelijkheid en je mag ze ook niet alvast alleen gaan halen om weer eens de quasi goeiige sukkel uit te gaan hangen die altijd met het verkeerde thuis komt omdat je dan denkt dat ik daar wel intrap.quote:Op woensdag 20 december 2006 11:57 schreef Ryan3 het volgende:
Update: de dagen van onze geliefde 'bron van ziektekiemen' zijn geteld, sinds hij vanmorgen bijna over Stali's schoenen liep en zij - in de gebruikelijk reflex van vrouwen bij het waarnemen van dit soort kleine knaagdieren - vlug haar voeten van de vloer deed en een gilletje niet kon onderdrukken. Gna. Vanmiddag op naar de plaatselijke dierenwinkel om een zogenaamde humane muizenval aan te schaffen.
Ja, ja, maar ik zag toevallig dat de muizenvallen in de aanbieding liggen bij de Aldi. 4 muizenvallen voor 1€ 99.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:54 schreef Stali het volgende:
[..]
Zeg luister eens, we gaan niet over op bima's zogenaamd humane muizenval en al helemaal niet omdat die goedkoper zijn. Voordat we naar de dierenwinkel gaan wil ik hierover eerst duidelijkheid en je mag ze ook niet alvast alleen gaan halen om weer eens de quasi goeiige sukkel uit te gaan hangen die altijd met het verkeerde thuis komt omdat je dan denkt dat ik daar wel intrap..
Met alle respect voor Bima's begrijpelijke reactie gezien wat ze heeft meegemaakt maar ik wil geen dierenleed in huis.
He, ik ben geen grijze muis he?quote:Op woensdag 20 december 2006 21:58 schreef Aoristus het volgende:
Stali, je moet er ook niet intrappen, je moet de techniek zijn werk laten doen
Mirage, wil jij eens niet zo heel akelig je best doen om mij bang te maken? Ik vind alles leuk en aardig zolang het maar niet over me heen gaat rennen. Nooit gedacht eens te zullen gaan gillen om een muisje. Opzich ben ik er niet bang voor, heb vroeger ook twee ratten gehad maar dit vond ik echt heel eng. Het idee dat zo'n beest in je kleding gaat schuilen...en dan uit paniek gaat bijten...brrr.quote:Op woensdag 20 december 2006 14:53 schreef Mirage het volgende:
[..]
als ik het goed heb heeft een muis geen blaas.
Dat betekent dus dat hij doorlopend over je spullen pest (en poept ook trouwens), waar vervolgens je kindje haar handjes plaatst.
Algemeen bekend is dat jonge kinderen hun handen vaker in hun mond stoppen dan dat ze hun handen (laten) wassen.
[afbeelding]
plaats de eventuele muizenval zo dat kindervingers en hondenneusjes er niet bij kunnen komen !
Hier zou R3 dus blijkbaar geen enkele moeite mee hebben.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:06 schreef Aoristus het volgende:
Zo, kan het er uit zien. Maar ik geloof er niets van. Muizen houden in het echt helemaal niet van kaas..
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe moet het dan gebeuren. Met kruimeltjes richting de open deur ofzo ?quote:Op woensdag 20 december 2006 22:10 schreef Stali het volgende:
[..]
Hier zou R3 dus blijkbaar geen enkele moeite mee hebben..
Ps. ze eten alles maar zijn niet zo gek op kaas.
Nou nee, R3 zou eigenlijk meer voorstander zijn van een eerlijk proces met 12 getuigen van zijn gelijken en daarna een piep kleine installatie waarbij er eerst een slaapmiddel, zodat hij rustig in slaap valt, en daarna een gif in zijn bloedbanen werd gespoten. Op de humane manier hè, net als in de VS. Enfin die liggen dus bij de Aldi hè. 4 voor 1€ 99.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:10 schreef Stali het volgende:
[..]
Hier zou R3 dus blijkbaar geen enkele moeite mee hebben..
Ps. ze eten alles maar zijn niet zo gek op kaas.
Zo heb ik het ongeveer wel geprobeerd.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:11 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hoe moet het dan gebeuren. Met kruimeltjes richting de open deur ofzo ?
Voor dat geld liggen er, naast de voordelig natte sponsjes, inderdaad 4 straffe films bij de Aldi...quote:Op woensdag 20 december 2006 22:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou nee, R3 zou eigenlijk meer voorstander zijn van een eerlijk proces met 12 getuigen van zijn gelijken en daarna een piep kleine installatie waarbij er eerst een slaapmiddel, zodat hij rustig in slaap valt, en daarna een gif in zijn bloedbanen werd gespoten. Op de humane manier hè, net als in de VS. Enfin die liggen dus bij de Aldi hè. 4 voor 1€ 99..
Enfin ben weg.
Ik hoop dat je geen nare rode vlekjes krijgt voor die tijd. Je weet tenslotte maar nooit..quote:Op woensdag 20 december 2006 22:29 schreef Stali het volgende:
[..]
Voor dat geld liggen er, naast de voordelig natte sponsjes, inderdaad 4 straffe films bij de Aldi...
Afijn, zaterdag gaan we een diervriendelijke muizenval kopen en die wordt uiteraard pas na kerst gezet.
Foto's van een levende Mickey volgen dan wel..
Vrijdag krijg ik vast wel twee nare rode vlekjes op mijn wangen. Dan ga ik met bubbeltjeswijn vieren dat we verdorie ein-de-lijk eens veertien hele dagen (en tegelijk) vrij zijn!quote:Op woensdag 20 december 2006 22:30 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik hoop dat je geen nare rode vlekjes krijgt voor die tijd. Je weet tenslotte maar nooit..
bubbeltjeswijnquote:Op woensdag 20 december 2006 23:02 schreef Stali het volgende:
[..]
Vrijdag krijg ik vast wel twee nare rode vlekjes op mijn wangen. Dan ga ik met bubbeltjeswijn vieren dat we verdorie ein-de-lijk eens veertien hele dagen (en tegelijk) vrij zijn!
Oja, ik wilde je nog steeds vragen hoe je documentaire dagen waren vorige maand?
Ik heb verder trouwens doppinda's in een schaaltje onder de kerstboom, tegen de kast gezet. Als je een muisje genoeg eten geeft knaagt hij niet aan je boel, valt me zo op..
Gatver wat een nare foto'squote:Op woensdag 20 december 2006 22:06 schreef Aoristus het volgende:
Zo, kan het er uit zien. Maar ik geloof er niets van. Muizen houden in het echt helemaal niet van kaas..
[afbeelding]
[afbeelding]
Neuh... wel, champagne, maar van de Aldi.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
bubbeltjeswijnLambrusco
mailen staat vrij.
Ja, vond ik ook!quote:
Hmm dan voorlopig maar geen kasten verschuiven.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:34 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja, vond ik ook!
Dat komt hier niet in huis..
Wel een muizenvriendelijke val en van het Mickeydiertje komt na de kerst nog een foto.
Hopelijk... want ik heb vanmorgen wel wat hard gegild..
Ja, zo zie ik het ook. Naar mijn idee is het gewoon een verdwaald veldmuisje en die zat voor mij eerst wat handiger om naar buiten te jagen maar toen ik nog niet wist om wat voor beest het precies ging heb ik heel dapper met een bezem in de hand op een pianobankje gestaan om het wezen achter een kastje naar buiten te jagen. Later bleek het echt om een donkere muis te gaan en ik heb echt het idee dat hij alleen is. Alleen en inmiddels op een voor hem betere plek achter de boekenwand.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:35 schreef senesta het volgende:
[..]
Hmm dan voorlopig maar geen kasten verschuiven.![]()
Ik snap ook niet waarom de muisjes dood moeten als je het ook anders kan doen![]()
Uitloggen hè.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:12 schreef Stali het volgende:
.
En dat is diervriendelijk omdat...?quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:26 schreef Schonedal het volgende:
Nog een diervriendelijke manier om muizen op te ruimen:
Meng meel en wat aanverwante zaken met gipspoeder.
Eet het muisje hiervan dan wordt de gips in zijn ingewanden hard en kan hij niet meer poepen.
Muisje exit.
Er komt geen vergif aan te pas en er vloeit geen bloed.quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:42 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
En dat is diervriendelijk omdat...?
quote:Op zondag 31 december 2006 12:26 schreef Ryan3 het volgende:
Goed, we staan dus gisteren in de locale dierenwinkel om zoals afgesproken het diervriendelijke muizenvalletje op te halen. Zit de container met diervriendelijke muizenvalletjes nog op de boot vanuit China. Stay of execution dus. Wat vervolgens gebeurde was op z'n minst curieus te noemen. Zegt Stali ineens: 'doe dan maar gif'.
Doe-dan-maar-gif!
Zei-ze.
Gelukkig informeerde ik snel even waaraan zo'n muisje dan komt te overlijden en dat is dus dehydratatie. Het muisje droogt uit dus. Zelfs in verpleeghuizen zijn ze niet zo bot, volgens mij. Vervolgens ontspon zich een af en toe hoogoplopende discussie tussen Stali, (de ietwat vermoeide) eigenaresse van de locale dierenwinkel en ik over wat de meest humane manier van muizen verdelgen is. Want ja, hoe je het went of keert, een klassieke muizenval is (volgens eigenaresse en ik) een stuk diervriendelijker dan 1 of ander gif dat voor dehydratatie zorgt natuurlijk. (Zoals een atoombom uiteindelijk ook een stuk humaner is om aan de gevolgen ervan te overlijden dan om te komen bij een middeleeuwse veldslag. De slachtoffers daarvan moesten vaak nog dagenlang lijden aan de etterende open wonden die ze erbij hadden opgelopen eer ze eindelijk het tijdelijke voor het eeuwige wisselden.)
De wervelkolom wordt bij de klassieke muizenval in 1 klap verbrijzeld, waarna de meeste muizen idd het loodje leggen. Hoewel je wel af en toe nog wel eens een muis tegenkomt in een rolstoel hoor. Die hebben dat dan overleefd en er een fikse dwarsleasie aan overgehouden. Maar ik dwaal af.
Einde van het liedje was dat we met een pak muizenvoer de dierenwinkel verlieten. Redenatie van Stali: 'want je kunt het beestje beter een beetje voeren dan laten uithongeren, want dan gaat-ie op strooptocht en misschien dat-ie dan jouw verzameling monografieën over de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust en zo vindt om aan te knabbelen'. Dit alles in afwachting van de boot uit China..
Ja, dat vraag ik me af. Ik weet nog steeds niet wat ik me er precies bij moet voorstellen. En ja het komt uit China hè, alsof daar geen muizen voorkomen. Bovendien het Kruidvat is ook kwantumafnemer van spullen uit China en nou ja dat zegt genoeg over kwaliteit.quote:Op zondag 31 december 2006 12:34 schreef senesta het volgende:
[..]
Ha ha ha, wat een verhaal.
Maar met dat diervriendelijke valletje vang je hem gewoon en zet je hem weer uit?
Daar kijken de muizen ook graag naar, naar die tekenfilms idd. De muis wint altijd. Het is trouwens de kat die door de muis met een vuurpijl omhoog geschoten wordt ook imo.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:12 schreef Aoristus het volgende:
in tekenfilms worden die beesten met een vuurpijl omhooggeschoten en dan loopt het goed af..
quote:Op zondag 31 december 2006 12:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar kijken de muizen ook graag naar, naar die tekenfilms idd. De muis wint altijd. Het is trouwens de kat die door de muis met een vuurpijl omhoog geschoten wordt ook imo.
quote:
Nou ja, goed, kijk komt wel voor, maar dan schakel je de dierenambulance in.quote:Op zondag 31 december 2006 12:58 schreef du_ke het volgende:
Bij zo'n klassieke val moet de muis ook een beetje geluk hebben als de klem hem maar half raakt kan hij ook nog wel een tijdje lijden.
Da's wel waar, bij dat gif lijkt het tenminste alsof ze nog een tijdje dronken zijnquote:Op zondag 31 december 2006 12:58 schreef du_ke het volgende:
Bij zo'n klassieke val moet de muis ook een beetje geluk hebben als de klem hem maar half raakt kan hij ook nog wel een tijdje lijden.
Ja, dat is een muis die de rakettechnologie onder de knie heeft en rondjes vliegt met een vuurpijl om de locale kattenpopulatie te buggen.quote:Op zondag 31 december 2006 12:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Denk het, geen idee. Vroeger had je de tovenaarsleerling, dat was met Mickey
[afbeelding]
Dit is gewoon een brutale
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |