quote:De start van de hoofdrace voor de A1 Grand Prix of Nations morgen op het circuit van Sentul in Indonesië is vervroegd. Op deze manier hoopt de organisatie te voorkomen dat de race getroffen wordt door een zware storm die voorspeld is.
Vrijdagavond was er al een onweersbui op het circuit en als de zware regenval zich weer herhaald, kan het circuit onveilig worden. Een woordvoerder van de A1GP maakte bekend: "De hoofdrace zal een half uur eerder beginnen. Als we de race kunnen rijden voor het begint te regenen, is dat goed." Twee weken geleden regende het ook al voor aanvang van de hoofdrace en hierop werd de start van de race vertraagd en werd de race uiteindelijk gestart achter de Safety Car.
Volgens pole-man Jonny Reid van Nieuw-Zeeland zal waarschijnlijk dezelfde situatie zich voordoen mocht het weer gaan regenen: "Als het regent, zal het heel zwaar regenen. Ik denk niet dat we kunnen rijden in de zware regenval die we hier al gezien hebben."
Ondanks dat het vrijwel constant heel vochtig is rond het circuit en er vrijwel dagelijks een storm is, hebben de A1-wagens nog niet op een natte baan gereden. Reid: "Zoals we gezien hebben in Sepang moeten we eerst een paar rondes heel langzaam rijden om de baan droog te maken. Ik weet niet wat de regels zijn, maar misschien is er een mogelijkheid op een korte trainingssessie als het regent."
worldracing.nlquote:Op zaterdag 9 december 2006 20:09 schreef dennistd het volgende:
welke site meldt dat van die hoofdrace dan?
Daar heb je wel een punt ja.quote:Op zondag 10 december 2006 09:53 schreef Libris het volgende:
Wat heeft NL te verliezen, 1 punt?
quote:Op zondag 10 december 2006 10:07 schreef dennistd het volgende:
hmm, dat verslag voor FOK!sport van mij wordt wel erg lang.... er gebeurt gewoon veel te veel
dat wel jaquote:Op zondag 10 december 2006 10:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vind het geweldig. Lerkker veel actie.
idd dat was mooiquote:
ik vind het belachelijk, als ze in de 20e ronde binnen komen voor het begin van ronde 21 dan is dat legaal want start finish ligt na de pitstraat.quote:Op zondag 10 december 2006 15:38 schreef screenshot het volgende:
Team Nederland is gediskwalificeerd na de hoofdrace.http://www.formule1wereld.nl/2006/nieuwsitem.php?subaction=showfull&id=1165759509&archive=&ucat=3
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |