abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:19:26 #201
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_45822940
Ik ben blij met de diagnose aangezien ik nu een verklaring heb voor mijn doen en laten. Ik ben niet blij met het anker om mn nek wat me elke keer weer tegenhoud om verder te komen in mn leven.
Het heeft voor en nadelen, zoals alle ziektes/aandoeningen/beperkingen. Ik ben alleen nog zoekende naar alle voordelen en mijn talenten zodat ik die meer kan gaan benutten en niet meer zo tegengehouden wordt door alle minder fijne dingen.

Ik ben dus in het midden aan het dobberen, maar overhangend naar het blij zijn met de extra talenten of hoe je het noemen wilt. Het is gewoon zo, ik sta er niet teveel bij stil. In trant van: ooh daar gaat mn adhd weer, nee zo denk ik niet.
Ik baal wel als ik weer eens iets niet heb afgekregen of ben vergeten. Maar dan zit ik niet te mokken of te schelden: had ik die adhd maar niet. Het is de meest positieve ziekte/aandoening die ik heb denk ik
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:36:31 #202
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45823531
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:08 schreef Wolter het volgende:
Zijn er ook mensen die echt blij zijn met het feit dat ze ADHD/ADD hebben? Als je over ADHD praat dan doen de mensen die dat hebben meestal zo negatief, terwijl ik juist heel blij ben met mijn ADHD. Vind t daarom altijd zo dubbel om er over te praten, omdat ik er juist blij mee ben..
blij.. niet echt blij, ik kan wel de positieve kanten bekijken (creatief, zeggen wat ikwil zeggen (soms is dit ook negatief ) ..maar ik heb er af en toe wel de pest erin dat ik medicijnen moet slikken om maar normaal te zijn.
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_45823714
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:36 schreef compier het volgende:

[..]

blij.. niet echt blij, ik kan wel de positieve kanten bekijken (creatief, zeggen wat ikwil zeggen (soms is dit ook negatief ) ..maar ik heb er af en toe wel de pest erin dat ik medicijnen moet slikken om maar normaal te zijn.
Ik voel me juist zonder medicijnen veel normaler en puurder. Net als dat eruit klappen wat je denkt: dat is dan een emotie, grap of gedachte die je op dat moment beleefd. Tenminste, zo beleef ik het.

Medicijnen slikken zie ik daarom ook meer als aanpassen aan de omgeving.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:50:35 #204
34891 melonovy
La Kutschie
pi_45824013
Ik zeg 1 ding, hopelijk zegt dat meer dan nodig is:
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:08:56 #205
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45824589

Amen to that!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:14:08 #206
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45824752
* Noli. gaat nu de kamer stofzuigen en dweilen. *bluh*

*ergens in agenda noteert: Niet bellen blazen in de kamer, maar buiten! *

Vloer pikte al van omgevallen limonade en oudste presteerde het om twee keer het potje bellenblaas de kamer rond te gieten, en ja toen was het potje leeg.. Maar nu plak je bijna helemaal vast..
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 30 januari 2007 @ 16:18:30 #207
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45826883
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:14 schreef Noli. het volgende:
* Noli. gaat nu de kamer stofzuigen en dweilen. *bluh*

*ergens in agenda noteert: Niet bellen blazen in de kamer, maar buiten! *

Vloer pikte al van omgevallen limonade en oudste presteerde het om twee keer het potje bellenblaas de kamer rond te gieten, en ja toen was het potje leeg.. Maar nu plak je bijna helemaal vast..
ik had zoiets: geen vlammenwerper testen in kamer, stinkt nogal!
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_45836003
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:41 schreef Wolter het volgende:

[..]

Ik voel me juist zonder medicijnen veel normaler en puurder. Net als dat eruit klappen wat je denkt: dat is dan een emotie, grap of gedachte die je op dat moment beleefd. Tenminste, zo beleef ik het.

woord omhoog
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:16:21 #209
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45837633
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:41 schreef Wolter het volgende:

[..]

dat is waar, maar ik krijg nogal ruzie als ik alles eruit flap zoals bij een turk een grap over zn familie, en zeker op mn werk, is het onmogelijk zonder medicijnen (laatst geprobeerd)
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:32:24 #210
63411 Roeji
pi_45838348
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:16 schreef compier het volgende:

[..]

dat is waar, maar ik krijg nogal ruzie als ik alles eruit flap zoals bij een turk een grap over zn familie, en zeker op mn werk, is het onmogelijk zonder medicijnen (laatst geprobeerd)
hier idem. Ik flap er echt vaak iets uit wat ik beter niet had kunnen doen. En meestal heb ik het niet eens in de gaten, dan lig ik bijv helemaal in een deuk en de ander staat me pislink aan te kijken. En dan snap ik dus niet wat verkeerd was.
En op mn werk werd er steeds door 1 collega geklaagd dat ik zoveel vragen stelde. Was me er niet van bewust, niemand anders klaagde (of die hadden misschien oordopjes in )

Ook in het verkeer, ik kan echt helemaal uit mn noot gaan als er zo'n slak voor me rijdt (30 waar je 50 mag ofzo) of als er iemand idioot rijd. Met ritalin is dat een stuk minder erg, maar ik merk dat ik zelf ook anders rij. Ik rijd liever zonder ritalin, dan rijd ik op gevoel en ervaring. Met ritalin dan ben ik zo enorm alert (ik zie dan dus echt alles misgaan of bijna misgaan) dat ik af en toe als een muts kan rijden. Oke, zonder ritalin pruts ik wel met elk knopje in mn auto en maak ik mn cd's misselijk in mn wisselaar. Maar ik vind het toch prettiger op een of andere manier.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:44:08 #211
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45838804
hebben jullie (ik slik concerta) ook soms last van een ENORME vreetkick savonds? ik dus wel, dus dan stouw ik me helemaal vol.
maarja, ik heb in ieder geval mezelf nu wel aangeleerd te ontbijten, zodat ik overdag iets minder last heb van dat ik totaal geen honger heb
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:16:06 #212
63411 Roeji
pi_45840026
ik eet juist bijna niets als ik ritalin slik. Ben er vandaag weer mee begonnen na een tijdje een pauze te hebben gehad. Mijn eetlust was vandaag, ook al heb ik maar 2 tabletten gehad, al een stuk minder. Ontbijten is iets wat me bijna niet lukt, dan moet ik mn ritalin tijdens mn ontbijt of er vlak voor of na innemen. Maar niet zoals ik voorheen deed, opstaan en dan meteen ritalin en dan douchen + aankleden + de rest van het ochtenritueel. Meestal als ik dan klaar was had ik geen honger of kreeg ik niet meer dan 2 happen omlaag. Meer proberen resulteerde dan in een sprintje naar de plee
Nu ga ik proberen om meteen te ontbijten als ik mn ritalin heb ingenomen. Dan gaat het wat beter en eet ik 's morgens tenminste iets.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:52:36 #213
34891 melonovy
La Kutschie
pi_45841606
Roeji, ik vloek ook op medeweggebruikers, weliswaar moet ik erg op mijn woorden letten want het is best confroneterend als je kinderen je napraten. Mijn zoon zei mama en zijn tweede woordje was shit, (OEPS!) laatst in het verkeer riep ik keihard "doos" door de auto, mijn zoon had er ook weer een woordje bijgeleerd
Dus ik moet er op letten, maar het flapt er om de haverklap uit
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_45842021
Zonder Ritalin wil ik elke auto inhalen die erom VRAAGT te worden ingehaald, en waar ik een hekel aan heb om achter te rijden... Als het ff kan rijd ik nooooit achter een Suzuki Wagon R, een Nissan van welk type dan ook, of bijvoorbeeld een Fiat Panda (van het nieuwe type) ik weet niet wat dat is... Als ik chemisch rustig ben, ben ik mij veel bewuster van wat er om me heen gebeurt en wat ik doe, en rijd ik veel rustiger en minder snel opgefokt... Wel veel cd's wisselen ook of constant zoeken naar leuke radiozenders
  woensdag 31 januari 2007 @ 07:35:06 #215
63411 Roeji
pi_45847230
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:52 schreef melonovy het volgende:
Roeji, ik vloek ook op medeweggebruikers, weliswaar moet ik erg op mijn woorden letten want het is best confroneterend als je kinderen je napraten. Mijn zoon zei mama en zijn tweede woordje was shit, (OEPS!) laatst in het verkeer riep ik keihard "doos" door de auto, mijn zoon had er ook weer een woordje bijgeleerd
Dus ik moet er op letten, maar het flapt er om de haverklap uit
Ik rij meestal alleen dus dan kan ik mn gang gaan. Maar ik vloek volgens mij niet veel ik zit meer wat te mopperen dat ze moeten doorrijden of normaal rijden. (maar ik kan me vergissen, kan best dat ik het onbewust doe )
Ik heb 2 jaar in Antwerpen gewerkt, dan heb je genoeg materiaal om te schelden. Er zijn maar weinig belgen die wel fatsoenlijk kunnen rijden. Maar helaas overleef je het niet als je zelf netjes blijft rijden. Je zult je net zo moeten gedragen als hun, anders doe je over die rit vele malen langer.
Ik ben zo blij, zo blij
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:12:49 #216
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45881903
Gister hier van het getril en gebeef in huis zo bloednerveus geworden dat ik er zo moe van werd en hoofdpijn kreeg dat ik 's middags maar tegelijk met de kinderen ben gaan slapen.

Ik wist echt even niet meer wat ik moest. Ik zat te twijfelen om maar even ergens anders heen te gaan. Even er uit. Schoonmoeder al gebeld maar die was nog niet thuis uit haar werk en anders maar naar een ballenbak-gebeuren in Leeuwarden. Maar rond het middaguur was ik zó kapot dat ik er niet eens meer aan moest denken om weg te gaan. Husb opgebeld, verteld hoe-en-wat en dat ik dan ook niet de vaatwasser uit kon ruimen . En dus maar gaan slapen

Maar het heeft wel geholpen!

Ik was ongeveer een uurtje voor PRODY thuiskwam wakker (tegelijk met de kinders ) en heb toen dus nog rustig de vaatwasser uit kunnen ruimen.

Vanochtend hebben ze heel vroeg nog wat gesloopt hierachter. Maar ik geloof dat ze nu wel (bijna) klaar zijn met het grote breekwerk. Na dat van vanochtend heb ik nog niks weer gevoeld qua beving.

En ik voel me nu na mijn oplaad-sessie/ schoonheidsslaapje weer kippie lekker!

[edit] Ze zijn nog bezig en af en toe beeft het nog maar niet meer zo erg en veel als gister.
Foto gemaakt vanuit het raam hierboven waarop nog een halve vierkante meter van onze tuin en de twee graaf/breek-machines zichtbaar zijn:

[ Bericht 15% gewijzigd door Noli. op 01-02-2007 15:23:57 ]
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:38:19 #217
63411 Roeji
pi_45884874
Dat kan vaak zo goed doen zo'n middagslaapje Heerlijk.
Het is hiernaast de laatste dagen ook wonderbaarlijk stil. Volgens mij zijn ze ver klaar, mag ook wel eens.

Hebben jullie dat ook dat je na een serieus gesprek (bij bijv een of andere instantie) echt totall loss bent? Ik heb vanmorgen zo'n gesprek gehad en ik zit nu nog te knikkebollen van de slaap. ben geestelijk ook helemaal uitgeput en op.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_45888745
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:38 schreef Roeji het volgende:
Hebben jullie dat ook dat je na een serieus gesprek (bij bijv een of andere instantie) echt totall loss bent? Ik heb vanmorgen zo'n gesprek gehad en ik zit nu nog te knikkebollen van de slaap. ben geestelijk ook helemaal uitgeput en op.
geen last van. ik ben wel iets extra moe door zulke dingen, maar dat zal iedereen wel zijn.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_45888828
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:44 schreef compier het volgende:
hebben jullie (ik slik concerta) ook soms last van een ENORME vreetkick savonds? ik dus wel, dus dan stouw ik me helemaal vol.
maarja, ik heb in ieder geval mezelf nu wel aangeleerd te ontbijten, zodat ik overdag iets minder last heb van dat ik totaal geen honger heb
ja enorm. ik eet belachelijk veel bij het avondeten en twee uur later lust ik vaak nog wat.
's middags met ritalin mijn mijn lijf moet ik het er echt inproppen, want echt honger heb ik dan niet.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  donderdag 1 februari 2007 @ 17:33:55 #220
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45888921
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:38 schreef Roeji het volgende:
Dat kan vaak zo goed doen zo'n middagslaapje Heerlijk.
Het is hiernaast de laatste dagen ook wonderbaarlijk stil. Volgens mij zijn ze ver klaar, mag ook wel eens.

vaak na psychiater (of ander gesprek waar ik goed moet opletten EN vragen beantwoorden) ben ik Kapot!
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 1 februari 2007 @ 22:42:18 #221
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45900696
<frusti mode>

Soms.. soms.. soms kan ik het niet UITSTAAN dat mensen het niet snappen

Het slaat echt nergens op, maar ik zit te janken om een MSN gesprekje over opruimen.
quote:
P zegt (22:33):
je bent bezet
Chell zegt (22:33):
ja bezig
P zegt (22:33):
waarmee?
Chell zegt (22:33):
opruimen
P zegt (22:34):
goed zo!!
Chell zegt (22:34):
haha
lukt 't?
ja hoor
soort van
niet helemaal
Chell zegt (22:35):
't wordt in ieder geval hier en daar plaatselijk al heel netjes
P zegt (22:35):
haha!
je hebt ook nog even
Chell zegt (22:35):
even ja...
bijna een heeele zaterdag
Chell zegt (22:36):
da's harstikke weinig
Pj zegt (22:36):
haha...kan het me haast niet voorstellen, maar ik weet ook niet wat voor troep het bij jou is
Chell zegt (22:37):
een grote troep
en ik ruim vijf minuten op en doe 10 minuten iets anders he
P zegt (22:37):
ja...je moet het wel leuk houden he
neuj daar heeft het niks mee te maken
P zegt (22:38):
waarmee dan?
en toen moest ik huilen. Omdat ik het laatst uitgelegd heb. En hij het blijkbaar alweer vergeten is. En omdat ik gewoon sowieso baal van mijn eigen zooi. En van mijn eigen onkunde om het wél in een paar uurtjes netjes te krijgen.

</frusti mode>
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:58:03 #222
63411 Roeji
pi_45901297
Hee meid, kom op!! Kop op!!
Werkt het voor jou misschien door jezelf een soort van opdrachtjes en dan beloningen te geven? Dus bijv, een half uur opruimen aan een stuk door en dan een kwartiertje (of X minuten, wat je zelf wil) stoom afblazen met andere dingen. Ik merk dat als ik móet opruimen ik het dus niet voor mekaar krijg. Maar als ik mag opruimen en ook tussendoor iets anders doen, dan gaat het een stuk beter. Nu werkt t bij mij totaal niet om met tijdslimieten te werken, ik heb geen besef van tijd. En een kookwekker naast me werkt niet want dat ding maakt teveel lawaai. Maar misschien werkt zoiets wel voor jou.

Succes verder. Ik probeer wat positieve gedachten en energie te sturen (alhoewel ik niet weet of je blij moet zijn met de gedachten en energie van een adhd-er )
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 1 februari 2007 @ 23:17:10 #223
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45902126
Het gaat wel weer hoor Dat soort trucjes met beloningen enzo werken voor mij ook niet zo. Ik probeer het wel eens, maar ik ga dan toch weer wat anders doen eerder dan de afgesproken tijd.

Ik ben nu aan het opruimen met als motto: het hoeft nu niet af en alles wat je vanavond en morgenavond doet, hoeft zaterdag overdag niet meer! En dat helpt wel Alleen word ik er soms gewoon zo verdrietig van. Dat ik niet gewoon tegen mensen kan zeggen "Ja kom binnen, gezellig!" en dat ik dus nu al drie dagen stressy ben omdat mijn vriendje komt
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 2 februari 2007 @ 00:31:29 #224
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45904687
WC opgeruimd en schoon
Badkamermeubel/wastafel/spiegel opgeruimd en schoon
Vloer WC, halletje en badkamer gedweild
Douchecabine ontdaan van zeepresten
Stuk afwas weg
pi_45905945
Goezo! *pluim geeft*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo