abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45722999
Ik heb niet echt een concentratie probleem, maar merk wel (en mijn omgeving ook) dat ik wel eens een beetje rusteloos ben en ongeduldig (wie niet), maar een aantal symptonen van ADHD herken ik wel in mezelf: hyperactiviteit en impulsiviteit (kan niet echt stilzitten, zit vaak te friemelen aan mijn handen of beweeg mijn voeten en spring soms van de hak op de tak).

Nu heb ik het (lichte) vermoeden dat ik een lichte vorm van ADHD heb, is dit ergens te testen, dan behalve bij een arts.

Ik heb de test bij psyq.nl gedaan en kreeg dit antwoord:
quote:
U heeft de PsyQ-test voltooid.

Op basis van de door u gegeven antwoorden hebben wij niet kunnen vaststellen dat de klachten verband houden met ADHD. Wilt u verder onderzoek, neemt u dan contact op met uw huisarts. U kunt ons ook bellen op maandag t/m donderdag van 08.00 - 20.00 uur en op vrijdag van 08.00 - 16.30 uur onder telefoonnummer: 070 391 82 82

Bedankt voor het invullen van de test.
Afgezien van het feit dat sommige mij een beetje irritant vinden als ik weer eens de kolder in me kop heb functioneer ik wel "normaal".
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 27 januari 2007 @ 13:43:24 #152
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45724027
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:18 schreef Giraffe het volgende:
Wikipedia is trouwens een mooie metafoor voor ADD, sommige delen ervan althans. Je begint bij een onderwerp, maar alle kleine blauwe linkjes en referenties verwijzen door naar anderen. Vervolgens klik je maar door en door en beland je op de meest wazige ideeën en onderwerpen.

Ik kan ook niet normaal op Wikipedia zitten zonder dat ik een paar interessante andere links aanklik, maar dat is een ander verhaal..
Om die reden vermijd ik Wikipedia vaak ook dus

Vroeger las ik trouwens wel de encyclopedie voor de lol
pi_45724609
Wat ik me nu afvraag, is waarom die ADD testen zo lang zijn O_o
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:03:08 #154
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45727368
Ik heb m'n moeder gisteren verteld dat ik met ritalin begonnen ben. Het antwoord was nogal ehm.. verrassend.

Eerst was het even stil, en toen zei ze "Je zusje vertelde me vorige week dat ze nogal wat concentratieproblemen heeft".

Dat was wel het laatste antwoord dat ik verwacht had
Vampire Romance O+
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:44:31 #155
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_45728365
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:43 schreef Yoni het volgende:

[..]

Om die reden vermijd ik Wikipedia vaak ook dus

Vroeger las ik trouwens wel de encyclopedie voor de lol
Lol, ik dus ook. Ik had van die jeugd encyclopieën. Die las ik keer op keer. Overigens las ik al heel vroeg. Op mn 8ste had ik de halve bieb al gelezen (was wel maar een kleine bieb hier in t dorp, maar toch) inclusief alle stephen kings en een hoop volwassenen romans. Ik ging echt elke week nieuwe boeken halen en dan steeds van die dikke dingen. Volgens mij dachten ze in de bieb dat ik ze voor de show mee nam ofzo

En nu, nu kan ik niet eens een krantenartikel lezen zonder de draad steeds kwijt te zijn. Ik heb nog zoveel boeken wat ik wil lezen en het lukt me nu dus niet meer. Ook met ritalin op, ben ik nog te onrustig om te lezen.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  zaterdag 27 januari 2007 @ 18:32:14 #156
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45731212
PRECIES, maar als ik een boek goed vind, danlees ik hem zo uit, anders lukt het never nooit..
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_45733277
Resultaat van een dag werken aan werk voor de uni vanaf half 12 (nee, ik sta nooit vroeg op, ik ben een avondmens): 1 kantje volgetypt.

en 2 fora bezocht
op msn gezeten
muziek geluisterd
tussendoor gegeten
mijn neus gesnoten
gespeeld met de computer
een nieuwe signature aangemeten op een ander forum
de krant gelezen
gebeld
etc..
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:36:39 #158
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45735669
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:34 schreef Giraffe het volgende:
Resultaat van een dag werken aan werk voor de uni vanaf half 12 (nee, ik sta nooit vroeg op, ik ben een avondmens): 1 kantje volgetypt.

en 2 fora bezocht
op msn gezeten
muziek geluisterd
tussendoor gegeten
mijn neus gesnoten
gespeeld met de computer
de krant gelezen
gebeld
etc..
HERKENBAAR!
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:43:49 #159
63411 Roeji
pi_45738113
mmmm, same here. Meestal valt me iets in wat ik die dag móet doen, als ik bijv onder de douche sta of in de auto zit. Net op die momenten wanneer je geen pen en papier bij de hand hebt om het even te noteren zodat er misschien iets minder kans is dat ik het voor de komende 10 dagen ben vergeten.
Zo ben ik pas 7 weken bezig om een brief te schrijven aan de VVE van mijn woning. Al 3maanden bezig met het herinrichten van mn werkkamer zodat mn fitnesstoestel (wat al 2 jaar bij mn ouders staat) eindelijk eens hierheen kan komen.
En zo kan ik nog een hele waslijst maken van half afgemaakte of nog niet eens aan begonnen klussen.

Ik erger me er dood aan als ik eraan denk Maar voor de rest van de tijd ben ik het toch vergeten en 'bestaat' het dus niet.
Ik ben zo blij, zo blij
  zondag 28 januari 2007 @ 12:25:25 #160
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45752550
hebben jullie ook altijd dat no matter what je probeert alles een zooi wordt? (noem het maar georganiseerde chaos, aangezien ik precies weet waar alles ligt dan)
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  zondag 28 januari 2007 @ 12:37:50 #161
63411 Roeji
pi_45752902
quote:
Op zondag 28 januari 2007 12:25 schreef compier het volgende:
hebben jullie ook altijd dat no matter what je probeert alles een zooi wordt? (noem het maar georganiseerde chaos, aangezien ik precies weet waar alles ligt dan)
Euhh ja!!! Vooral als ik iets moet zoeken. Soms berg ik dingen op een andere plaats op omdat dat logischer zou zijn (volgens andere mensen althans), maar als ik het dan weken later ineens nodig heb dan vind ik het niet meer terug. Pas als ik het niet meer nodig heb, komt het weer boven water. Meestal leg ik het dan maar weer op de voor mij logische plek terug.

Bijvoorbeeld mijn keukenkastjes. Ik krijg hulp van de thuiszorg en die dame vond het noodzakelijk om mijn keukenkastjes te poetsen. De hele mikmak ligt en staat nu door elkaar, ik vind dus niks meer terug. Ik ben nu langzaamaan de hele zooi opnieuw naar mijn logica aan t terugzetten. Ik vind het nl niet praktisch om bij mijn broodbeleg (de ingebruik zijnde potjes enzo) ook de voorraad van mn broodbeleg te zetten. Ik heb dat al eens geprobeerd, maar toen had ik 3 potten pasta en 2 potten jam tegelijkertijd in gebruik Aangezien ik niet elk potje ga na kijken of t al open is, ik neem gewoon het eerste potje wat ik tegenkom.
In mijn broodtrommel ligt dan ook geen brood (uit t zicht is uit het geheugen), daar liggen recepten in. Mijn brood ligt bij mn broodbeleg. Ik vind dat vrij logisch, maar goed ik heb wel meer rare bergplaatsen voor sommige spullen.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_45767701
hahahahaha

ik moet geloof ik eens met iemand gaan praten

pi_45767721
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:34 schreef Giraffe het volgende:

en 2 fora bezocht
op msn gezeten
muziek geluisterd
tussendoor gegeten
mijn neus gesnoten
gespeeld met de computer
de krant gelezen
gebeld
etc..
i can beat you at that
pi_45769054
Never underestimate the power of et cetera
pi_45771696
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:58 schreef MouseOver het volgende:

[..]

En waarom nu precies een kloon? In vergelijking met bijvoorbeeld depressiviteit rust er nu toch niet bepaald een taboe op. In mijn beleving tenminste.
Nou, het is zo dat er een aantal bekenden van mij al weten dat ik (.... ....) ben, van wie ik vind dat het ze niks aan gaat dat ik adhd/add heb... Qua privacy zeg maar. Maar stuur een PM en ik vertel zo mijn 'dagelijkse' nick hoor, kun je verder uitdiepen wie ik ben haha
pi_45771747
Oh en dat wikipedia-verhaal is op mij ook vantoepassing in combinatie met studeren

En ik ben het zat
  zondag 28 januari 2007 @ 22:42:25 #167
34891 melonovy
La Kutschie
pi_45775044
O heerlijk de encyclopedie, of de grote bosatlas, daar kon ik zo heerlijk bij wegdromen, ik stippelde hele reizen uit, maar ook de kaarten gesorteerd op geloof, cultuur, bevolkinsdichtheid, inkomen, etc, vond ik echt leuk.

Troep? Moi? Je moet mijn keuken eens zien als ik gekookt heb, of de badkamer, of ... iedere plek waar ik even gewerkt heb

Roeji, sowieso heb ik iets met kastjes, ik vind ze heerlijk, je kan er zo veel troep in kwijt, deur dicht en je ziet je zooi niet meer. Maar, acheter die deurtjes, daar ligt een hoop ongeordende zooi, maar ik kan er wel veel (ik zeg niet alles) in terug vinden. Maar goed, ik moest wel lachen om je broodtrommel, hier ligt er ook van alles in, behalve idd brood

Kennen we elkaar Lanterfanter. PM jij mij dan even?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_45776261
Oh, ik ben geen bekende fokker ofzo hoor, maar gewoon...
  zondag 28 januari 2007 @ 23:28:58 #169
63411 Roeji
pi_45776616
Mijn zolder was ook zo'n plek . Nou ja is het eigenlijk nog steeds wel, maar nu min of meer geordend.
Om op mijn zolder te komen moet je door een heel klein deurtje, ongeveer de afmeting van een keukendeurtje. Maar de zolder zelf is best ruim voor een bovenwoning. Ik gok op 2,5 bij 3m waar ik nog enigzins rechtop kan staan. En dan nog 1m bij 4m waar ik gebukt moet gaan. En geloof me daar kun je heeeel veel rommel kwijt.
Ik ben een flink aantal maanden geleden er aan begonnen en heb er in totaal een maandje of 3 a 4 mee bezig geweest. Al die tijd heeft een groot gedeelte van die zolder door de rest van mn woning 'gezworven'. Uiteindelijk ben ik zover gekomen dat ik alles anders heb ingedeeld en met wat creatief bezig zijn staat de zolder nu, net als voordat ik begon, tot aan het deurtje nokvol. Enige verschil is, ik had een briefje gemaakt (uiteraard met de nadruk op hád) waarop ik precies had getekend en geschreven, wat waar staat. Nu ik dat briefje weer kwijt ben, ben ik in staat om de eerste 2m2 vanaf het deurtje het raam uit te kukelen. Zodat ik weer wat bergplek heb voor nog meer onzinnige dingen.

Ook zo'n handig iets van me, mn leesboeken heb ik in een opwelling om plek te krijgen in een kast, in dozen ingepakt en natuurlijk staan die helemaal achteraan op de zolder. Dus om daaraan te komen, moet ik 3/4 van de zolder eerst eruit gooien, dan mn boeken pakken en dan de zolder weer volduwen.

Overigens zijn de meeste kasten van me toch aardig opgeruimd. Ik heb er dan ook niet zo heel veel met deurtjes voor (keuken niet meegerekend) Oke, je vindt wel eens dingen die niet echt bij elkaar horen te liggen. Maar goed, dat is een kleinigheid
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie zondag 28 januari 2007 @ 23:34:36 #170
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45776792
Wat een heerlijk herkenbare verhalen toch allemaal
pi_45778061
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:31 schreef Giraffe het volgende:
Never underestimate the power of et cetera
nogmaals: .

adhdvechte?
pi_45778442
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:21 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

nogmaals: .

adhdvechte?

*vreedzaam is*
  maandag 29 januari 2007 @ 14:01:53 #173
34891 melonovy
La Kutschie
pi_45788823
ik heb echt een kutdag vandaag, ik ben stront chagrijnig doordat ik mijn rijbewijs NERGENS kan vinden, ik flip, het hele huis heb ik al drie keer binnenste buiten gekiept, ik weet het niet meer! De laatste keer dat ik hem in mijn handen heb gehad was tijdens de 2e kamerverkiezingen... HELP!!!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 29 januari 2007 @ 15:02:09 #174
34891 melonovy
La Kutschie
pi_45790687
even een update, ik heb 'm gevonden! hij zat in het nooit gebruikte vakje van mijn boodschappentas, opeens herinner ik het me weer en had 'm daar ingestopt toen ik met mijn handen vol in het stemlokaal stond, even impulsief iets weg leggen ... pfff... nou make my day!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 29 januari 2007 @ 15:37:04 #175
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45791830
Gelukkig Mel!

Alles bewaren, absoluut niet weg kunnen gooien en dus maar (obsessief) oppotten is dat iets wat bij AD(H)D hoort/past?

Ik heb weer een kerel die van het heel erg opruimerige is wat voor mij aan de ene kant een voordeel is en die andere kant snappen jullie allemaal wel Gelukkig kan ik 'm bijna altijd wel bellen als ik weer eens wat kwijt ben. Gelukkig blijft hij van mijn creaspullen af, die dúrft hij niet eens op te ruimen.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')