ik begon met de echte, al snel daarna kreeg ik methylfenidaat (cheaper). merk geen verschil.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:02 schreef Roeji het volgende:
[..]
De werkzame stof is t zelfde, de overige bij-stofjes zijn anders. En daar had ik dus last vanNu met de echte, geen knallende koppijn meer en veeeeeel minder rebounds.
![]()
lijkt me geen probleem. ik zou het gewoon slikken zonder na te denken.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:31 schreef MouseOver het volgende:
Mag je ritalin en ibuprofen combineren? Ik heb beide bijsluiters doorgelezen in geen van twee staat iets dat er op wijst dat het niet mag. M'n apotheek is al dicht, iemand nog zinnige opmerkingen hierover?
Ja, dit kan.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:31 schreef MouseOver het volgende:
Mag je ritalin en ibuprofen combineren? Ik heb beide bijsluiters doorgelezen in geen van twee staat iets dat er op wijst dat het niet mag. M'n apotheek is al dicht, iemand nog zinnige opmerkingen hierover?
ritalin werkt trouwens ook wel enigzins als pijnverminderend (lees: minder gevoel),quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:38 schreef minilotje het volgende:
Nooit last van gehad. Ik kreeg vorig jaar eens een flinke kaakontsteking en toen heb ik Ritalin gewoon doorgeslikt terwijl ik heel wat pijnstillers van verschillend pluimage naar binnen heb gewert. Niks van gemerkt. Ibuprofen doet volgens mij niks dat Ritalin in de weg zit of versterkt, en andersom ook niet.
ik slik mn concerta altijd, ook als ik niet werk/ziek ben, aangezien ik anders nog steeds te hyper ben, en ik de dag erna nog moeier/zieker voel, omdat ik te druk deed (teveel energie verbruikt heb)quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:59 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
ritalin werkt trouwens ook wel enigzins als pijnverminderend (lees: minder gevoel),
maar waarom zou je het slikken als je ziek bent? of werkte je gewoon door met die kaak?
quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:20 schreef MouseOver het volgende:
Ter leering ende vermaeck:
http://www.levente.nl/hoeisdat.htm
wow! leuk om te lezen, enorm herkenbaar!quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:20 schreef MouseOver het volgende:
Hhhhhhhhhh wat een lap tekst!quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:20 schreef MouseOver het volgende:
De kenmerken heb ik praktisch allemaal, maar toen ADD toevallig tijdens t eten ter sprake kwam vond mijn moeder dat maar onzin. "Je kan het wel, je doet t alleen niet.. dat is gewoon een gebrek aan discipline"quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:20 schreef MouseOver het volgende:
Haha ja, heb hem ook speciaal daarvoor uitgekozen...quote:
En waarom nu precies een kloon? In vergelijking met bijvoorbeeld depressiviteit rust er nu toch niet bepaald een taboe op. In mijn beleving tenminste.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:51 schreef Lanterfanter het volgende:
[..]
Haha ja, heb hem ook speciaal daarvoor uitgekozen...Je ziet het nu niet meer terug, maar ik heb ook ooit eens een topic geopend over ritalin + autorijden... Ik rij regelmatig naar/door Duitsland en als daar een controle is, zit mijn hart echt in mijn keel omdat ik nog steeds niet weet of je mag autorijden icm die pillen. Ik rij er zelf beter door, moet ik zeggen...
Verder heel veel herkenning hier!Helaas ook het onbegrip, want ik heb het vlak voor dat definitief de diagnose werd gesteld (nou ja, voor mij is het gewoon dat het beestje een naam krijgt) heb ik het wel met mijn ouders besproken, maar die stonden meteen op hun achterste benen toen ik de R van ritalin had uitgesproken. Dus ik heb het verder nooit meer ter sprake gebracht. En verder emmer ik maar door met mijn leven...
Ik ookquote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:18 schreef Giraffe het volgende:
Wikipedia is trouwens een mooie metafoor voor ADD, sommige delen ervan althans. Je begint bij een onderwerp, maar alle kleine blauwe linkjes en referenties verwijzen door naar anderen. Vervolgens klik je maar door en door en beland je op de meest wazige ideeën en onderwerpen.
Ik kan ook niet normaal op Wikipedia zitten zonder dat ik een paar interessante andere links aanklik, maar dat is een ander verhaal..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |