abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 januari 2007 @ 09:03:22 #101
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45621776
Wat een nacht

Toen ik gisteren naar bed ging zag ik wat vage vlekjes langskomen, en ik dacht dat dat gewoon vermoeiheid was. Niet dus

Beginnende migraine, en niet zo'n kleintje ook. Ik heb er zelden last van maar tussen 2 en 5 heb ik rondjes liggen draaien van de pijn. Ik heb maar zeer zelden migraine, dus als het je dan overkomt kun je er ook erg slecht mee omgaan. Ik stond op het punt om een huisgenoot wakker te maken om een aai over m'n bol te krijgen. Toch maar niet gedaan

Rond half 3 had ik twee paracetamols erbij genomen. Tegen de pijn werkten ze niet maar ze hebben wel m'n maag op z'n kop gezet waardoor rond 4 uur alsnog alles eruit kwam. Zoals gezegd ben ik rond 5 uur in slaap gevallen en toen ik een uurtje geleden wakker werd was het overgegaan in een gewone hoofdpijn.

Verder heb ik zo'n beetje de kraan leeggedronken gisteren.

Verder vallen de bijwerkingen wel mee. Kanonnne wat een vergif zeg.

Vandaag smeer ik die 2 x 3/4 pil uit over 3 x 1/2, dat is misschien beter.
Vampire Romance O+
  woensdag 24 januari 2007 @ 09:04:14 #102
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45621784
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:46 schreef Noli. het volgende:

[..]

Ik heb trouwens een afspraak voor morgenvroeg staan..
Dat is nu
Vampire Romance O+
pi_45622220
Wel potverdepotverdepotver. Even mijn ei kwijt.

Wegens een plotselinge vervelende fysieke reactie op Ritalin ben ik door mijn huisarts vorige maand op Concerta gezet (54 mg). Dat bleek, zoals ik al had verwacht, uitstekend te werken. Fijne geleidelijke werking in plaats van de heftige viermaaldaagse golven van Ritalin, en als bonus een half uur na inname ook een gratis hieperdepiepstemming van een kwartiertje die haast doet denken aan de vrolijke drugs die ik 's zomers soms in het weekend tot mij placht te nemen.

Nu ben ik zodoende begin 2007 keurig overgestapt naar een zorgverzekeraar die de nogal hoge eigen bijdrage voor Concerta helemaal vergoedt. Blijkt dat ik die eigen bijdrage bij de apotheek bij het afhalen van het recept eerst zelf moet betalen. Da's nogal veel, dus dat was even schrikken, maar enfin. Dus ik bel mijn zorgverzekeraar om te zeggen dat het een recept is dat ik de komende jaren elke maand op exact dezelfde manier in zal dienen, en of het dan misschien mogelijk is om de medicijnen automatisch vergoed te krijgen, zonder dat ik de boel steeds hoef te declareren.
Nou.. nee!
Ik moet élke maand een kopie van mijn apotheeknota zelf opsturen naar de verzekeraar, met een briefje erbij met al mijn gegevens erop. De jongen aan de telefoon wist me ook nog te melden dat ze het momenteel vrij druk hebben en dat er wel een week of acht overheen kan gaan voordat ik mijn nota vergoed krijg. En dat ik voor de zekerheid steeds maar even op mijn afschrift moet nakijken of ik het ook inderdaad gekregen heb.
Ik heb nog geprobéérd om de knul uit te leggen dat het gezien mijn oh zo onhandige stoornis - zelfs ondanks de medicijnen - echt al reuze lastig is om elke maand trouw langs de apotheek te gaan en zeventig euro paraat te hebben, laat staan dat ik het ook nog zonder kleerscheuren voor elkaar krijg om elke maand een briefje in elkaar te knutselen, een kopietje van een nota te maken, een postzegel te zoeken om het allemaal op te sturen en dan ook nog eens te zorgen dat de envelop op de bus gedaan wordt en geen pluizige papierprop onderin mijn tas wordt. Om dan vervolgens ook mijn afschriften nog eens bij te gaan houden om te zien of ze mijn ingediende bonnetjes niet vergeten zijn. Ellèke maand! Dat kan wat worden.
pi_45622663
OMG dat gaat idd nooit goed komen
Wat stom geregeld zeg!
Maar goed, maak anders even reminders in je agenda, vraag aaan je apotheker of die iets voor je kan betekenen in dit circuit, misschien willen ze wel even die declaratie in orde maken en op de bus doen, whatever. Succes!!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_45622687
Oja, ik kwam hier even omdat ik aan Noli dacht, ik hoop snel van je te lezen!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_45622705
Alsof ik een agenda heb! Was het maar waar!
Maar ik zou het inderdaad wel eens even aan de apotheker kunnen vragen. Dat zijn aardige mensen, en het zou mij toch wel een hoop moeite (én op den duur waarschijnlijk ook wel geld) schelen. Bedankt voor de tip.
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:09:20 #107
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45622854
Excel is je vriend

Een agenda kan trouwens echt een opluchting zijn.. het heeft me 3 jaar gekost om hem ook daadwerkelijk in te vullen maar nu draait het redelijk. Met als gevolg dat ik weer afspraken durf te maken want voorheen wist ik vantevoren al dat ik toch iets dubbel zou plannen
Vampire Romance O+
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:34:05 #108
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45623318
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:04 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat is nu

Om 08.55 uur moest ik er wezen.. Maar ik was eens op tijd!
(en dat met twee kids die ook nog mee moesten)

Nou de dok gaat een verwijsbrief schrijven naar het GGZ. Maar ik heb er weer moeten praten als brugman om het voor elkaar te krijgen.

- Hij zag toch niks aan me.. (ja en dat noemt zich dokter)
- Ik heb er vroeger zóveel problemen door gehad, ik zie nu in dat het door de ADD kan komen. Ja nou, dan weet je dat nu toch dan kan je er rekening mee houden.
- maar de problemen waaren vooral vroeger? Ja ik ben nu bij de kinderen thuis en kan mijn dag indelen zoals ik dat zelf wil, zit niet zoveel meer gebonden aan vaste tijden. Nou, als je nu best lekker in je vel zit waarom zou je er nu wat aan willen doen dan?
- Ik herken in mijn zoontje ook wel dingen van hoe ik vroeger was en dat ik dat ook wat in de gaten wil houden. Ik wil niet dat (één van) mijn kinderen dezelfde rotjeugd krijgt als ik. Ja, maar de scholen zijn nu zoveel beter die zien zulke dingen al een stuk sneller nu. En wie zegt dat je kinderen het ook hebben? Ik zie zo helemaal niks aan je kinderen hoor ze zijn lekker aan het spelen en vooral die jongste wat is dat een pienter pittig ding zeg. (Dat de oudste écht volledig opging in het spelen met de politie- en ambulancebus, verder nergens meer op lette en ik twee keer zijn naam moest zeggen/'roepen' voor ik contact met hem kreeg viel niet op)

En zo ging het dus het hele gesprek. Ik had wat dingetjes uitgeprint van www.levente.nl en daar stonden volgens meneer de dokter alleen maar onwaarheden in. Erfelijk? Dat was nog helemaal niet wetenschappelijk aangetoond.

Toen ik bijna boos werd en de tranen me in de ogen sprongen omdat hij me weer niet begreep draaide hij iets bij en wou hij dan wel een verwijsbrief voor de GGz schrijven. Maar dan moest ik nog maar afwachten of de GGZ het wel wou doen. Binnen 14 dagen moet ik bericht hebben van de GGZ.
Want na weet-ik-hoeveel-keer gevraagd te hebben wat ik er dan nou eigenlijk mee wou bereiken?
(- ik ben niet gek,
- begeleiding, ook voor husb zodat hij mij en (hoe) ik de dingen doe beter kan begrijpen,
- als ik het wél heb en het wél erfelijk is dat ik de kinderen in de gaten kan houden en eventueel school wat handvatjes kan geven hoe er mee om te gaan en zo nog wel wat dingen)

Zijn we tot een compromis (want zo voelt het een beetje) dat het ook is om hulp te krijgen dat ik ooit weer passend werk kan vinden.

Toen ik thuis was heb ik meteen husbie opgebeld en verteld hoe het is gegaan. Hij had het wel weer verwacht dat de dok weer de kont tegen de krib zou gooien. Hij vind dok maar een autoritaire l.u.l.

Zo nou dat was me het ochtendje wel weer.. Het ergste heb ik denk ik maar weer gehad.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:36:51 #109
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45623371
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:00 schreef melonovy het volgende:
Oja, ik kwam hier even omdat ik aan Noli dacht, ik hoop snel van je te lezen!
Ik had weer eens de tijd nodig om het op papier/het scherm te krijgen.
(ja ondertussen weer eens afgeleid)

Oja en kan ik het adres van die dokter van jou krijgen?
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:39:31 #110
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45623430
Mag je zelf geen ggz instelling kiezen? Dat wil ook nog wel eens verschil maken, aan de ene instantie heb je meer aan de andere. Maar dan zul je eerst uit moeten zoeken welke het effectiefste kan zijn.
quote:
Hij vind dok maar een autoritaire l.u.l.
Los van add klachten: wissel van huisarts. Een huisarts moet je kunnen vertrouwen, en als dat er om wat voor een reden dan ook niet is dan is zelfs de meest bekwame arts niet de juiste voor je.
Vampire Romance O+
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:42:14 #111
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45623483
Wiselen van huisarts kan hier helaas niet. We zitten nu in een klein prutsdurrepie met maar één huisarts.
Ons huis staat te koop en we hopen over niet al te lange tijd ooit eens een keer hier weg te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Noli. op 24-01-2007 10:48:37 ]
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:46:23 #112
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45623572
Of ik een GGZ instelling zelf mag kiezen weet ik (nog) niet. Maar mijn (v)echtgenoot heeft tot voor kort bij de GGZ hier gewerkt. Dat scheelt ook weer, hij kent de locaties.
Maxi, Midi & Mini
pi_45623632
Nou ik hoop dat de GGZ je beter kan helpen, het balletje rolt iig Noli, en is voorbii die achterlijke huisarts, wat een akelige vent zeg! Goed hoor dat je actie onderneemt!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_45623682
Hè Noli, wat ellendig dat je niet serieus wordt genomen! Dat artsen ervoor oppassen om niet iedereen die met een zelfdiagnose binnenwandelt een stempel op te plakken juich ik van harte toe, maar een arts moet je nooit het gevoel geven dat je je aanstelt, en als jij graag een verwijzing wilt, dan moet dat gewoon geen probleem zijn.
Zelf had ik overigens een heel andere ervaring. Mijn huisarts is een heel stugge vrouw waar ik nooit overdreven goed mee op heb kunnen schieten. Nu ben ik zelf ook niet zo mieperig, en in al de jaren dat ik sporadisch bij haar in de praktijk kwam stond ik ook altijd binnen een paar minuten met een chagrijnig advies of een recept weer buiten. Maar toen ik een paar jaar geleden met mijn ADD-klachten aan kwam kloppen (in de overtuiging dat ze me de praktijk uit zou honen ) zei ze tot mijn verrassing meeteen dat ze het al had zien aankomen vanaf mijn kindertijd. En dat het haar eigenlijk verbaasde dat ik er nu pas mee kwam.
En ik me maar afvragen waarom ze toch altijd zo formeel maar hardnekkig bleef vragen of het allemaal thuis wel goed met me ging als ik eens langskwam voor een gekneusd klein teentje of een oorontsteking.
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:02:10 #115
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45624007
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:50 schreef minilotje het volgende:
Hè Noli, wat ellendig dat je niet serieus wordt genomen! Dat artsen ervoor oppassen om niet iedereen die met een zelfdiagnose binnenwandelt een stempel op te plakken juich ik van harte toe, maar een arts moet je nooit het gevoel geven dat je je aanstelt, en als jij graag een verwijzing wilt, dan moet dat gewoon geen probleem zijn.
Zelf had ik overigens een heel andere ervaring. Mijn huisarts is een heel stugge vrouw waar ik nooit overdreven goed mee op heb kunnen schieten. Nu ben ik zelf ook niet zo mieperig, en in al de jaren dat ik sporadisch bij haar in de praktijk kwam stond ik ook altijd binnen een paar minuten met een chagrijnig advies of een recept weer buiten. Maar toen ik een paar jaar geleden met mijn ADD-klachten aan kwam kloppen (in de overtuiging dat ze me de praktijk uit zou honen ) zei ze tot mijn verrassing meeteen dat ze het al had zien aankomen vanaf mijn kindertijd. En dat het haar eigenlijk verbaasde dat ik er nu pas mee kwam.
En ik me maar afvragen waarom ze toch altijd zo formeel maar hardnekkig bleef vragen of het allemaal thuis wel goed met me ging als ik eens langskwam voor een gekneusd klein teentje of een oorontsteking.

en hoe oud ben je nu?
Vampire Romance O+
pi_45624160
Nog niet zo lang geleden al vijfentwintig geworden. *slik*
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 24 januari 2007 @ 11:56:07 #117
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45625421
Noli, er zijn lijsten te vinden online van ADHD-bij-volwassenen-vriendelijke instellingen/psychologen etc. (staan vaak ook namen van psychs binnen instellingen op)

Probeer of je er eentje kunt vinden bij jou in de buurt en probeer dan dus daar terecht te komen. Sommige psychologen zijn er nl. nog steeds van overtuigd dat ADHD bij volwassenen niet bestaat en dat zou je dus nog zo'n teleurstelling op kunnen leveren als bij de huisarts.
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:26:19 #118
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45626214
Ik ben er vrij zeker van dat ik de niet hyperactieve variant van ADHD heb, kan ik daar dan ook terecht?
Ik ben eigenlijk nooit (ook niet als kind) echt heel druk geweest. (oké wel als ik heeeeeeeel blij ben natuurlijk)
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:36:08 #119
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45626494
Ik heb net via de lijst "Waar kan ik terecht" van PsyQ een PDF gelezen. Bedoelde je die?

Daar staat de GGZ Friesland ook tussen, nu hopen dat ik ook bij die psychiater terecht kom.
Maxi, Midi & Mini
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 24 januari 2007 @ 12:48:30 #120
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45626897
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:36 schreef Noli. het volgende:
Ik heb net via de lijst "Waar kan ik terecht" van PsyQ een PDF gelezen. Bedoelde je die?

Daar staat de GGZ Friesland ook tussen, nu hopen dat ik ook bij die psychiater terecht kom.
Gewoon aangeven bij het maken van een afspraak dat je de voorkeur geeft aan hem Overigens heb je wel kans dat de hele GGZ daar dus 'open staat' voor ADHD, dus da's gunstig
Ennuh.. ADHD/ADD is wat behandelaars betreft één pot nat zeg maar Dus als ze open staan voor ADHD bij volwassenen, staan ze dit ook voor ADD

Overigens ben ik ook nooit heel druk geweest, maar heb wel degelijk ook de H. Zeker bij meisjes/vrouwen uit dat hyperactieve zich veel minder duidelijk dan bij jongens/mannen. Ik ren geen rondjes door de kamer, sta niet op uit mijn stoel tijdens een theatervoorstelling, maar ik ga wel 10 keer verzitten in een half uur en wiebel met mijn tenen of frunnik met mijn handen
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:03:15 #121
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45627337
Hmm.. Daar moet ik dan 's op gaan letten.

Ik weet wel dat ik bijvoorbeeld in een bioscoop steeds ga verzitten maar dat is vaak omdat ik dan een dove kont of benen krijg.

Ik zat vorige week bij de Vliegende Panters wel steeds te gapen. Telt dat ook?
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:08:54 #122
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45627491
Ik merk trouwens al wel dat ik me hier helemaal thuis voel.

Ik ben niet (helemaal) gek!

Maxi, Midi & Mini
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:28:47 #123
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_45629800
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:03 schreef MouseOver het volgende:
Wat een nacht

Toen ik gisteren naar bed ging zag ik wat vage vlekjes langskomen, en ik dacht dat dat gewoon vermoeiheid was. Niet dus

Beginnende migraine, en niet zo'n kleintje ook. Ik heb er zelden last van maar tussen 2 en 5 heb ik rondjes liggen draaien van de pijn. Ik heb maar zeer zelden migraine, dus als het je dan overkomt kun je er ook erg slecht mee omgaan. Ik stond op het punt om een huisgenoot wakker te maken om een aai over m'n bol te krijgen. Toch maar niet gedaan

Rond half 3 had ik twee paracetamols erbij genomen. Tegen de pijn werkten ze niet maar ze hebben wel m'n maag op z'n kop gezet waardoor rond 4 uur alsnog alles eruit kwam. Zoals gezegd ben ik rond 5 uur in slaap gevallen en toen ik een uurtje geleden wakker werd was het overgegaan in een gewone hoofdpijn.

Verder heb ik zo'n beetje de kraan leeggedronken gisteren.

Verder vallen de bijwerkingen wel mee. Kanonnne wat een vergif zeg.

Vandaag smeer ik die 2 x 3/4 pil uit over 3 x 1/2, dat is misschien beter.
redelijk herkenbaar, migraine aanvallen, ja zo moest ik die koppijn eigenlijk omschrijven wat ik gehad heb. Licht of het minste geluidje zorgden ervoor dat ik kompleet over de rooie kon gaan en het gevoel kreeg dat mn kop uitelkaar barstte.
Ik heb wel altijd alles binnengehouden. Maar het gevoel dat mn lunch van 3 maanden daarvoor dwars lag, ken ik wel.
Paracetamols hebben bij mij het averechtse effect: ik krijg er enorme koppijn van en word hyperactief ervan.

Het drinken herken ik niet, ik at alleen praktisch niets meer.

sterkte ermee
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_45634638
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:06 schreef Roeji het volgende:Mocht je je niet prettig voelen bij de methylfenidaat, vraag je dan de echte ritalin. Ik voelde me er vele malen beter bij, ondanks dat ik het niet fatsoenlijk slikte.
ik kan me niet voorstellen dat er noemenswaardige verschillen in zitten.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:02:53 #125
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_45635170
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:46 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

ik kan me niet voorstellen dat er noemenswaardige verschillen in zitten.
De werkzame stof is t zelfde, de overige bij-stofjes zijn anders. En daar had ik dus last van Nu met de echte, geen knallende koppijn meer en veeeeeel minder rebounds.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')