abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 januari 2007 @ 16:56:38 #76
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_45583748
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:44 schreef Noli. het volgende:
Hoe hebben jullie het eigenlijk uitgelegd bij/aan de huisarts? Ik zou niet precies weten hoe en waar te beginnen.
Er viel weinig uit te leggen bij mij, er was wel een hersenscan die rond mn 9-10de gedaan was waaruit bleek dat ik MBD zou kunnen hebben, maar er zat een optie bij dat ik daar in mn pubertijd overheen zou groeien(dachten ze toen), mijn huisarts wist ook niet wat het precies was, en heeft mij toen doorverwezen naar een psycholoog.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 23 januari 2007 @ 01:37:26 #77
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45586508
Ik heb niks uitgelegd aan de huisarts, maar gewoon een verwijzing voor Parnassia/PsyQ gevraagd
  dinsdag 23 januari 2007 @ 02:08:32 #78
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45586630
Meldt zich, ik heb een klein vermoeden dat ik mogelijk een vorm van ADD heb. Ik heb er een topic over geopend, iemand die zich herkend? Nosh in iig wel.

Aandachts en concentratie problemen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 02:11:15 #79
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45586642
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:48 schreef Giraffe het volgende:
Ik heb weleens van die checklists gedaan en rondgekeken op het internet, waardoor ik tot de conclusie kwam dat ik mogelijk ADD heb. Toch heb ik ergens het gevoel alsof dit alles niet gewoon hypochondrisch is, maw. dat ik gewoon iets moet hebben dat ik de schuld moet geven. Echter herken ik me in zoveel van die dingen..

Van jongs af aan was ik al snel afgeleid, maar meekomen met de klas kon ik wel. VWO uiteindelijk afgerond zonder veel te doen, nu kom ik op de universiteit.. blijkt opeens dat je wat moet doen. Like.. LEREN O_O, dat heb ik echt nooit gekund. Gewoon geen discipline voor kunnen vinden. Altijd wat anders, en allemaal wazige gedachten die door me heengaan. Ondertussen stapelen onafgemaakte projecten zich op in "mijn documenten".

Soms kan ik me wel concentreren, op dingen als films, of IRC. Computers eigenlijk, en soms boeken. Dan moet ik echt even wakkergeschud worden soms, als ik weer vergeten ben wat te gaan drinken of als iemand wat tegen me zegt. Maar het is gewoon zo vervelend als je bezig bent met iets en je gedachten "vertrekken" zomaar. Dat je heel snel van onderwerp wisselt etc. Mijn humor wordt dan ook niet altijd begrepen. Veel woordspelingen, dubbele betekenissen, rare patronen, palindromen en anagrammen die niemand ziet.

Nu heb ik echt zoiets van "wtf? waarom vertel ik dit op een forum?", maargoed. Hoe vraag je zoiets een beetje normaal aan een doc? Of je een ADD test kan doen etc, en ik heb eigenlijk liever niet dat mn ouders t weten, is zo vervelend.. gaan ze weer aan mn kop zeuren >.<
Deels herkenning, al hoewel ik qua het sociale aspect andere problemen ondervind.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 10:27:10 #80
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45589488
Ik kom net terug van de dokter. Ik heb m'n verhaal voorgelegd en ze vertelde me dat er vroeger vaak allereerst eindeloze diagnosetrajecten zouden volgen. Tegenwoordig dacht men daar wat anders over, met name bij volwassenen waarvan de arts het idee had dat ze zelf redelijk wisten waar ze mee bezig waren. Ze gaf me daarom de keuze tussen een verwijzing naar een psycholoog, of een proefrecept ritalin. Ik heb voor die laatste optie gekozen en over een week heb ik een nieuwe afspraak waarin bekeken wordt hoe we nu verder gaan.

Fijn dat ze het zo goed oppakte
Vampire Romance O+
  dinsdag 23 januari 2007 @ 10:27:52 #81
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45589508
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:48 schreef Giraffe het volgende:
Ik heb weleens van die checklists gedaan en rondgekeken op het internet, waardoor ik tot de conclusie kwam dat ik mogelijk ADD heb. Toch heb ik ergens het gevoel alsof dit alles niet gewoon hypochondrisch is, maw. dat ik gewoon iets moet hebben dat ik de schuld moet geven. Echter herken ik me in zoveel van die dingen..

Van jongs af aan was ik al snel afgeleid, maar meekomen met de klas kon ik wel. VWO uiteindelijk afgerond zonder veel te doen, nu kom ik op de universiteit.. blijkt opeens dat je wat moet doen. Like.. LEREN O_O, dat heb ik echt nooit gekund. Gewoon geen discipline voor kunnen vinden. Altijd wat anders, en allemaal wazige gedachten die door me heengaan. Ondertussen stapelen onafgemaakte projecten zich op in "mijn documenten".
Ik was dus zo iemand die op de lagere school bijna niet meekwam. Mijn cijfers waren altijd wel goed maar ik heb net mijn oude rapportjes erbij gepakt. 'Vlijt' zit soms tussen Normaal actief en Gemakzuchtig maar vaak het meest op Gemakzuchtig en bij 'Tempo' staat elk jaar alleen maar Langzaam.
Ik ben daarna naar de LTS gestuurd en daar zat ik met twee vingers in m'n neus, zo simpel vond ik het. Behalve Wis- en Natuurkunde. Dat was gewoon bagger door de dyscalculie.
quote:
Soms kan ik me wel concentreren, op dingen als films, of IRC. Computers eigenlijk, en soms boeken. Dan moet ik echt even wakkergeschud worden soms, als ik weer vergeten ben wat te gaan drinken of als iemand wat tegen me zegt.
Dat ken ik ook, husb moet me regelmatig even zeggen dat ik wat moet drinken anders doe ik het niet. En boeken, ik moet na een bepaalde tijd even mijn hoofd schudden ofzoiets en dan kan ik weer verder. Dan ben ik er weer (even) bij met m'n gedachten. Ik heb vaak dan ook het idee dat ik wat verkrampt ben (mijn spieren) en ik dat ook weer losschud. Heb jij dat ook?
quote:
Maar het is gewoon zo vervelend als je bezig bent met iets en je gedachten "vertrekken" zomaar. Dat je heel snel van onderwerp wisselt etc. Mijn humor wordt dan ook niet altijd begrepen. Veel woordspelingen, dubbele betekenissen, rare patronen, palindromen en anagrammen die niemand ziet.
Zooooo herkenbaar. Vooral dat niemand die woordspelingen enzo begrijpt.
Zo'n hele groep die je dan aankijkt en jij die het als enige snapt.
quote:
Nu heb ik echt zoiets van "wtf? waarom vertel ik dit op een forum?", maargoed. Hoe vraag je zoiets een beetje normaal aan een doc? Of je een ADD test kan doen etc, en ik heb eigenlijk liever niet dat mn ouders t weten, is zo vervelend.. gaan ze weer aan mn kop zeuren >.<
Ik heb net mijn lagereschool rapportjes erbij gezocht en ga zo de huisarts maar eens bellen.
Ik zit trouwens te twijfelen of ik mijn oude leraar (en toenmalig schooldirecteur) van de lagere school ook zal bellen hierover, mocht de huisarts me niet geloven. Dan heb ik die iig als backup.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 10:30:22 #82
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45589571
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 10:27 schreef MouseOver het volgende:
Ik kom net terug van de dokter. Ik heb m'n verhaal voorgelegd en ze vertelde me dat er vroeger vaak allereerst eindeloze diagnosetrajecten zouden volgen. Tegenwoordig dacht men daar wat anders over, met name bij volwassenen waarvan de arts het idee had dat ze zelf redelijk wisten waar ze mee bezig waren. Ze gaf me daarom de keuze tussen een verwijzing naar een psycholoog, of een proefrecept ritalin. Ik heb voor die laatste optie gekozen en over een week heb ik een nieuwe afspraak waarin bekeken wordt hoe we nu verder gaan.

MouseOver hoe heb jij het aan je huisarts uitgelegd? Waar ben je zeg maar begonnen?
Ik wil zo eigenlijk de huisarts gaan bellen..
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 23 januari 2007 @ 10:47:40 #83
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45589942
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 10:30 schreef Noli. het volgende:

[..]

MouseOver hoe heb jij het aan je huisarts uitgelegd? Waar ben je zeg maar begonnen?
Ik wil zo eigenlijk de huisarts gaan bellen..
"Hoi, ik denk dat ik add heb, dus de niet hyperactieve variant van adhd"

Vampire Romance O+
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:34:01 #84
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_45591185
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 10:27 schreef MouseOver het volgende:

Ik wil niet vervelend doen, maar maar 1 week ritalin uitproberen?? Dat gaat niks worden in mijn ogen. Voordat het het gewenste effect begon te krijgen was ik toch al een tijdje (denk aan een paar weken op zn minst) aan het slikken. Je moet nl eerst de voor jou juiste dosering zien te vinden. En er een beetje aan wennen, ik heb in het begin enorm veel bijwerkingen gehad. Knallende koppijn en duizelig vooral.
Ik zou toch gaan voor die doorverwijzing, dan heb je tenminste iemand die je in het begin even heel goed kan begeleiden met het vinden van de juiste dosering en evt je ondersteunen met zaken die je misschien nog 'ergens op een plank' hebt liggen. Als je eenmaal je weg hebt gevonden en het gaat goed met de ritalin, dan kan je huisarts altijd de zaak weer overnemen en vervolgreceptjes uitschrijven enzo.

In elk geval veel succes!!

oh, krijg je methylfenidaat of de echte ritalin?
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:02:20 #85
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45592040
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:34 schreef Roeji het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend doen, maar maar 1 week ritalin uitproberen?? Dat gaat niks worden in mijn ogen. Voordat het het gewenste effect begon te krijgen was ik toch al een tijdje (denk aan een paar weken op zn minst) aan het slikken. Je moet nl eerst de voor jou juiste dosering zien te vinden. En er een beetje aan wennen, ik heb in het begin enorm veel bijwerkingen gehad. Knallende koppijn en duizelig vooral.
Ik zou toch gaan voor die doorverwijzing, dan heb je tenminste iemand die je in het begin even heel goed kan begeleiden met het vinden van de juiste dosering en evt je ondersteunen met zaken die je misschien nog 'ergens op een plank' hebt liggen. Als je eenmaal je weg hebt gevonden en het gaat goed met de ritalin, dan kan je huisarts altijd de zaak weer overnemen en vervolgreceptjes uitschrijven enzo.

In elk geval veel succes!!

oh, krijg je methylfenidaat of de echte ritalin?
Neuh, die week is tussendoor omdat ze een oogje op me wil houden. Ik heb hier nu voor 3 weken liggen. Die doorverwijzing kan altijd nog, eerst eens dit proberen. Het is methylfenidaat.

Hoe zit het nu eigenlijk? Mag je er nu wel of niet meer rijden? Dokter zei wel, etiket van het doosje heeft een geel stickertje dus dat zou niet betekenen, en uit wat ik op internet gevonden heb mag het tegenwoordig juist weer wel, mits je je rijbewijs al gehaald had voor je ermee begon (omdat er ander allerlei keuringen zouden volgen voor je af mag rijden)
Vampire Romance O+
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:10:48 #86
63411 Roeji
pi_45592284
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:02 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Neuh, die week is tussendoor omdat ze een oogje op me wil houden. Ik heb hier nu voor 3 weken liggen. Die doorverwijzing kan altijd nog, eerst eens dit proberen. Het is methylfenidaat.

Hoe zit het nu eigenlijk? Mag je er nu wel of niet meer rijden? Dokter zei wel, etiket van het doosje heeft een geel stickertje dus dat zou niet betekenen, en uit wat ik op internet gevonden heb mag het tegenwoordig juist weer wel, mits je je rijbewijs al gehaald had voor je ermee begon (omdat er ander allerlei keuringen zouden volgen voor je af mag rijden)
Officieel mag je er niet mee rijden, krijg je een ongeluk dan kan de verzekering moeilijk gaan doen en weigeren te betalen. Maar... wat mijn verzekering niet weet, das dan jammer Ik heb de eerste 2 weken toen ik ermee begon, mn auto wijselijk laten staan. Ik merkte nl genoeg verschil met de ritalin. Alsof je een beetje dromerig/zweverig/duizelig was plus dan die knallende koppijn. Na die 2 weken was de duizeligheid al een stuk minder en ben ik kleine stukken weer gaan rijden. Naar mijn werk (dat was 120km heen en ook 120km weer terug) ben ik nog blijven carpoolen, tot ik me helder genoeg voelde om alleen te rijden.

Heb je trouwens je bloeddruk laten meten? Die moet je nl wel even in de gaten houden. Kan dat je hartkloppingen krijgt en je bloeddruk de hoogte in schiet.

Welke dosering heb je gekregen?
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:31:07 #87
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45592880
Het zijn 10mg tabletten. 2 maal daags 3/4 tablet.
Vampire Romance O+
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:36:29 #88
63411 Roeji
pi_45593033
2maal daags?
Normaal gesproken neem je het om de 3 a 4 uur in. En ik vind 3 tot 4 tabletten erg veel om ineens mee te beginnen. Ik zou eens met wat minder beginnen en het opbouwen. Maar goed dat is mijn mening en ervaring. Als je laag begint, heb je minder kans op bijwerkingen en rebounds.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:41:05 #89
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45593157
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:36 schreef Roeji het volgende:
2maal daags?
Normaal gesproken neem je het om de 3 a 4 uur in. En ik vind 3 tot 4 tabletten erg veel om ineens mee te beginnen. Ik zou eens met wat minder beginnen en het opbouwen. Maar goed dat is mijn mening en ervaring. Als je laag begint, heb je minder kans op bijwerkingen en rebounds.
"driekwart"
Vampire Romance O+
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:45:38 #90
63411 Roeji
pi_45593261
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:41 schreef MouseOver het volgende:

[..]

"driekwart"
Oooooohhhh.
Dat verklaart , ik dacht al dat ze je ineens omgedraaide cold-turkey wilde laten doen
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:46:00 #91
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45593270
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 10:47 schreef MouseOver het volgende:

[..]

"Hoi, ik denk dat ik add heb, dus de niet hyperactieve variant van adhd"

Ik heb trouwens een afspraak voor morgenvroeg staan..
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:51:26 #92
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45593423
De roes is trouwens niet geheel onprettig

jammer dat ik over een uurtje een tentamen heb
Vampire Romance O+
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:30:28 #93
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45594427
*meldt !!
ben er ook weer werk inmiddels bij een bakkerij v/d hema, spoelkeuken (karren schoonspuiten met hogedrukspuit), iedereen vindt het kutwerk, ik vind het wel leuk! aangezien ik mn eigen tempo (met grenzen dan ) kan bepalen en lekker bezig ben!
het is wel om 7 uur beginnen, maar ik ben er aan gewend (ik kan nog steeds uitslapen tot 13:00 op vrije dagen, dat nooit verleerd) maar pas 2 keer telaat gekomen in 3 maanden ofzo
En, in tegenstelling tot op school, kan ik korte pauzes nemen (gewoon naar de wc ofzo, dat is genoeg om weer even tot rust te komen) en vinden ze het niet erg als ik iets drukker ben!
Thuis gaat het ook een stuk beter sinds ik werk, omdat ik gewoon veel energie kwijt kan in mn werk. Ik slik nog steeds 36mg concerta en af en toe dipiperon (kwart tablet) en regelmatig (ongeveer 4 a 5 keer per week) melatonine 5mg.

zo, dat was mijn update-tje weer
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 23 januari 2007 @ 15:28:45 #94
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45598014
rare dosering die twee maal daags. En ik zou ook wel een doorverwijzing vragen. Ritalin is geen wondermiddel, je moet ook leren bepaalde patronen te doorbreken enzo.
pi_45598463
Ik was vroeger een GIGANTISCH druk kind, maar vroeger (och wat klinkt dat lang geleden, ben nog maar 18 maargoed) was het nog niet zo'n 'mode' om ADHD te hebben. Mn moeder geeft kinderen nu een ADHD verklaring en weet zeker dat ik die ook zou hebben gekregen in deze tijd.

Nu ben ik wel redelijk rustig, op sommige momenten na dan, maar wat ik wel merk is dat ik me totáál niet kan concentreren bij het leren. Nou lukt de middelbare school nog wel redelijk zonder leren (VWO) maar nu op de universiteit is dat echt een probleem. helaasch..
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:40:10 #96
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_45598505
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:02 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ik heb mijn rijbewijs gehaald met ritalin
En ik rijd ook gewoon met ritalin..

niks geen last van.. ik ga eigenlijk eerder trappen (maximum snelheid flink overschreiden) en zigzaggend door het verkeer als ik geen ritalin heb gehad. (soms ook niet maar verschilt per bui) en met ritalin kan ik me gewoon beheersen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:27:05 #97
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45600243
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:40 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Ik heb mijn rijbewijs gehaald met ritalin
En ik rijd ook gewoon met ritalin..
Wist het CBR dat? En zo nee: heb je misschien ergens een beetje gejokt?
quote:
niks geen last van.. ik ga eigenlijk eerder trappen (maximum snelheid flink overschreiden) en zigzaggend door het verkeer als ik geen ritalin heb gehad. (soms ook niet maar verschilt per bui) en met ritalin kan ik me gewoon beheersen.
Dat is voor zover ik weet ook precies de argumentatie geweest om het toch toe te staan. Je bent niet de enige namelijk
Vampire Romance O+
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:42:42 #98
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45600803
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:28 schreef Yoni het volgende:
rare dosering die twee maal daags. En ik zou ook wel een doorverwijzing vragen. Ritalin is geen wondermiddel, je moet ook leren bepaalde patronen te doorbreken enzo.
Het viel me ook mee. Ik had op meer gerekend. Ze heeft er expliciet bijgezegd dat add'ers een lagere dosering voorgeschreven krijgen dan adhd'ers. Daarbij ben ik erg licht voor een man, ik weeg maar 63kg. Ik denk sowieso dat ze met een dergelijke probeerdosis liever aan de veilige kant gaat zitten en dat ze om vergeten te voorkomen het aantal innamemomenten zo klein mogelijk gemaakt heeft.

Van bijverschijnselen zoals misselijkheid of gebrek aan eetlust heb ik na die eerste dosis in ieder geval geen last gekregen. Wel een beetje van duizeligheid maar dat is na een uur weggetrokken.

Op zich ben ik het wel met je eens dat een psycholoog btw, die mogen als zijnde niet-arts toch geen medicatie voorschrijven? de dosering beter zou kunnen uitvogelen. Daar staat tegenover dat ik het idee heb op het organisatorische vlak zelf al aardig wat gedaan heb en daar daarom weinig heil van verwacht, en ook erg weinig zin in heb trouwens. Ik heb in die zin m'n leven aardig op orde en loop er vooral steeds tegenaan dat m'n concentratie dramatisch is en dat ik daarnaast doodmoe wordt van die chaos in m'n hoofd. En dat zijn nu net precies de punten waar medicatie bij zou kunnen helpen.

Daarom wil ik het eerst even zo aankijken. M'n huisarts leek trouwens wel aardig op de hoogte van adhd problematiek. Het is ook nog een jonger iemand, ik schat zo'n 35. Ze heeft de praktijk een half jaar geleden van haar 70 jarige voorganger overgenomen die er waarschijnlijk minder begrip voor gehad zou hebben
Vampire Romance O+
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:06:03 #99
63411 Roeji
pi_45603708
Ik zou toch eens vragen waarom ze met die rare dosering van 2 maal daags (en dan ook nog 3kwart?, neem dan 1hele, scheelt ook weer gepruts met breken of anders een halve).
Aangezien ritalin maar hooguit 4 uur werkt, dan haal je dus niet de hele dag door en krijg je rebounds. Met deze lage dosering merk je dat niet, neem ik aan. Maar als je straks meer moet slikken dan ga je echt wel uit je dak als je een flinke rebound krijgt. Bij mij was dat direct te merken, ik werd enorm chagrijnig en vervelend, ik kreeg koppijn, voelde me in het geheel niet lekker in mn vel, kon mn draai niet vinden, etc. Bij mij lag/ligt het eraan dat het na 2 uur al uitgewerkt is. Ik stuiterde dus de godganse dag van boven naar beneden, van 'doped' naar rebound. Als ik ze nu om de 2uur inneem is er niks aan de hand. Maar de dosering gaat dan wel aardig omhoog. De laatste keer zat ik dus op 5maal daags 20mg. Sinds ik de echte ritalin heb, ben ik nog niet zover gekomen dat ik weet wat mn juiste dosering is. Mompelt iets in de trant van: kont tegen de krib gooien en geen zin meer om continu op de klok moeten kijken.

Ik had er, o.a. door een hoop tegenslag met mn gezondheid, er even totaal geen zin meer in om me bezig te houden met het precies op tijd slikken van die troep. Aangezien ik niet veel meer kan dan in bed of op de bank liggen. Waarom zou ik me dan vol gaan stoppen met medicijnen als ze nu niet echt nodig zijn. In mijn ogen althans.

Ik ben me nu wel weer elke dag aan het voornemen dat ik 'morgen' er toch weer mee moet gaan beginnen. Maar aangezien er nog geen schot zit te komen in mijn herstel, blijf ik het voor me uit schuiven.

Genoeg weer over mij. Ik hoop dat de ritalin je het gewenste gaat opleveren. Mocht je je niet prettig voelen bij de methylfenidaat, vraag je dan de echte ritalin. Ik voelde me er vele malen beter bij, ondanks dat ik het niet fatsoenlijk slikte.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:18:49 #100
34891 melonovy
La Kutschie
pi_45616417
Succes morgen bij de HA Noli! Ik heb bij de HA aangekaart dat ik het vermoeden heb dat ik ADD heb en graag doorverwezen wou willen worden voor diagnose. Nou dat is goed zei de huisarts na een paar vragen (waarom denk je dat, wat ondervind je zoal) En heb je al bedacht waar je naar toe zou willen voor diagnose? Tuurlijk had ik dat al even uitgezocht, hier zit Altrecht, een centrum voor volwassen met AD(H)D. Oke, dan doen we dat Lekker ding, goeie vent die doktervan mij!
Maar goed, ik wist al van te voren dat mijn HA er wel open voor staat, dus ik was niet zo heel opgelaten.
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')