Dat lijkt mij ook wel watquote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:54 schreef mighty_myte het volgende:
ADD patient mighty_myte komt weer op de bank
ik was vorige week het jaar goed begonnen met werken.
suffe magazijnbaan via uitzendbureau. donderdag had
ik een gesprek voor een baan die me wel echt leuk lijkt,
motoren voor bussen opbouwen en in bussen bouwen,
lijkt me tof en wel wat voor mij. hopelijk wordt het wat.
met ritalin heb ik afgelopen week wat aangekloot om te
kijken wat nou het verschil is. zonder voel ik me wel ok
maar verveel me en probeer op allerlei manieren de kantjes
er vanaf te lopen. 10 min voor pauze nog 10 min naar de
plee gaan, nutteloos rondjes lopen, denken: 'ik wil naar huis!'
als ik het slik kan ik veel beter werken zonder me aan mezelf
te storen. ik denk niet: 'wanneer kan ik naar huis', maar
'ik wil deze nog even afmaken dan kan ik na de pauze weer
een nieuwe lading dingen doen'. het blijft echt wazig.
heb verschillende dosissen geprobeerd, van 5 tot 15 mg
en verschillende inname tijden, van 3,5 tot 4 uur per dosis.
ik blijf wel wat koppijn en andere gare dingen houden als ik
het te laat weer inneem, merk ook dat ik ga zoeken naar
dingen die niks met werken te maken hebben.
wat in ieder geval duidelijk is, is dat ik me opeens 10x beter
voel als ik werk. 's avonds moe, tevreden en blij.
't is niks nieuws wat ik vermeld, maar wel weer eens de basics aangekaart van adhd-er zijn.
Is er eventueel wel iemand anders die jou als kind meegemaakt heeft om evt. mee te nemen naar de diagnosegesprekken (als het zo ver komt?)quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:01 schreef Giraffe het volgende:
Ik vind het gewoon vervelend als mijn ouders zich teveel bemoeien met mijn zaken. Hele toffe mensen zijn t hoor, maar dan moet ik t weer tot in de lengte der dagen gaan aanhoren etc. Gesprekken ben ik best goed in, maar ik voel er weinig voor om die aan te gaan over dit onderwerp met ze. Gevoelens heb ik nooit veel gedeeld met ze. Meer met vrienden, gelijkdenkenden.
Hihih thnx!quote:
hopelijk heb je er baat bij!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:05 schreef Yoni het volgende:
[..]
Hihih thnx!![]()
Ik heb trouwens maandag a.s. om 8.30 (argh) mijn adviesgesprek bij PsyQ. Waarschijnlijk hoor ik dan ook wanneer ik bij de psych terecht kan voor Concerta e.d. Jouw verhaal sterkt me daar wel weer in M_MRitalin gaf ik geen kans, maar ik zou me graag ook zo willen voelen tijdens werken!
Als t zover als gesprekken komt (wat zijn de stappen naar dat stadium?), kan ik mn ouders wel meenemen. Zo erg is t ook weer niet, ik vroeg me alleen af hoe discreet t gebeurt.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:04 schreef Yoni het volgende:
[..]
Is er eventueel wel iemand anders die jou als kind meegemaakt heeft om evt. mee te nemen naar de diagnosegesprekken (als het zo ver komt?)
Mytequote:
Sorry maar moest even lachen toen ik dit las. Is the story of my life. Zo'n beetje. En ja ook ik loop mezelf in de weg. Word helemaal kriegelig van de meest idiote (lees : normale dagelijkse huis - tuin - en keuken) dingen. En ga helemaal uit mn noot als ik gewoon iets onzinnigs kan doenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:54 schreef mighty_myte het volgende:
ADD patient mighty_myte komt weer op de bank
ik was vorige week het jaar goed begonnen met werken.
suffe magazijnbaan via uitzendbureau. donderdag had
ik een gesprek voor een baan die me wel echt leuk lijkt,
motoren voor bussen opbouwen en in bussen bouwen,
lijkt me tof en wel wat voor mij. hopelijk wordt het wat.
met ritalin heb ik afgelopen week wat aangekloot om te
kijken wat nou het verschil is. zonder voel ik me wel ok
maar verveel me en probeer op allerlei manieren de kantjes
er vanaf te lopen. 10 min voor pauze nog 10 min naar de
plee gaan, nutteloos rondjes lopen, denken: 'ik wil naar huis!'
als ik het slik kan ik veel beter werken zonder me aan mezelf
te storen. ik denk niet: 'wanneer kan ik naar huis', maar
'ik wil deze nog even afmaken dan kan ik na de pauze weer
een nieuwe lading dingen doen'. het blijft echt wazig.
heb verschillende dosissen geprobeerd, van 5 tot 15 mg
en verschillende inname tijden, van 3,5 tot 4 uur per dosis.
ik blijf wel wat koppijn en andere gare dingen houden als ik
het te laat weer inneem, merk ook dat ik ga zoeken naar
dingen die niks met werken te maken hebben.
wat in ieder geval duidelijk is, is dat ik me opeens 10x beter
voel als ik werk. 's avonds moe, tevreden en blij.
't is niks nieuws wat ik vermeld, maar wel weer eens de basics aangekaart van adhd-er zijn.
Wie kan zich eigenlijk hier in vinden?quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:48 schreef Robbiej het volgende:
Zow lang niet meer gepost in dit topic.. was het een beetje vergeten denk ik
here's what happened.. (in chronologische volgorde)
*van 7 augustus 2006 tot 11 januari 2007
* 18 geworden
* ontslag genomen bij baantje
* geslaagd voor mn rijbewijs
* auto gekocht
* werk gezocht en gevonden
* veel dingen aan auto versleuteld (onderhoud is duur)
* weer begonnen met ritalin
* met school ging het op het begin erg goed (nieuwe opleiding, MBO 3 ICT)
maar nu is de motivatie ook al door mn schoenen gezakt.. heb nergens zin in.
kom letterlijk 9 van de 10 keer te laat...
* elke dag en weekend zit ik met gigantische tegenzin op te kijken naar de 3 avondjes die ik moet werken dat ik er echt helemaal gestoord van wordt...
* ontslag genomen bij baantje (kon het gewoon niet meer.... kreeg gewoon hoofdpijn elke keer dat ik moest.. ?)
* nog minder motivatie voor school...
inmiddels al zo'n 5 stoppogingen van het roken verder en ik rook nog steeds
En nu zit ik hier.. en ik word gek van mezelf.
Ik heb het allemaal niet gedaanquote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:20 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Wie kan zich eigenlijk hier in vinden?
Ik denk dat hij er te weing energie in steekt en meer afwacht todat er iets gebeurt.quote:Maar het lukt allemaal wel. Het heeft zo zijn nadelen die ADHD, maar er valt wel een normaal leven mee op te bouwen. Je moet er alleen veel meer je best voor doen dan een ADHD-loos persoon.
Ik kan je frustratie best begrijpen. Maar ik begrijp hem ook. Soms wil je zoveel, maar lukt het je gewoon niet eens om uit je stoel op te staan. Laat staan dat je gaat solliciteren of hoger op probeert te komen op je werk.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:17 schreef DRIX het volgende:
Bij een vriend van mij is sinds 2 jaar ook ADHD geconstateerd hiervoor dachten ze dat zijn gedrag te wijten was aan autisme. Hij is nu al 5 jaar aan het aanklooien door geen werk of studie ook is zijn karakter veranderd. Angsten zijn bij hem toegenomen terwijl hij hier vroeger nooit last van had. Hij zegt dat het komt omdat hij vroeger veel dingen impulsief deed en nu meer nadenkt voordat hij iets doet. Ik zie dat jullie toch geprobeerd hebben om de draad op te pakken door te beginnen/hervatten met/van een studie of werk.
Bij hem moet ik dat nog maar zien hij zegt veel met zijn mond zoals ik ga een baan zoeken en probeer dan hogerop te komen maar verder dan praten met zijn mond probeert hij niets. Daarnaast wil hij "goed werk" en "geen domwerk" zoals hij dat noemt. Ik zelf vind dat je alle mogelijkheden moet aanpakken om er toch iets van te maken en geen te hoge eisen moet stellen als je geen diploma´s hebt of weinig werk ervaring. Heb het er ook al met hem over gehad maar hij zegt steeds "als jij ADHD zou hebben dan was je net als mij"
Maar om ff een stukje van de post van freecell te herhalen
[..]
Ik denk dat hij er te weing energie in steekt en meer afwacht todat er iets gebeurt.
Ik moest dit ff kwijt
Dit is hoe ik (vaak) denk.. Hoe vaak ik wel niet vreemd aangekeken word als ik ineens over een heel ander onderwerp begin..quote:Ik betrapte me er gister toevallig op dat ik op dat moment had onthouden hoe ik in godsnaam op een onderwerp kwam waar we het absoluut niet over hadden. Meestal ben ik die hele link meteen alweer kwijt. Het sprong niet zomaar in m'n gedachten, maar het was zeker wel heel in de verte gelinkt aan het onderwerp waar we het dat moment over hadden. Het volgende gebeurde in m'n hoofd:
We hadden het over een auto die hier op nat wegdek erg hard door de bocht ging, ik zag hem al helemaal het huis op de hoek rammen.
- Ik dacht aan het feit dat m'n rijinstructeur altijd zei dat ik niet zo door de bochten moest vliegen
- Daardoor dacht ik aan de bosweggetjes die we altijd reden met lessen
- Door m'n rijlessen heb ik veel van de omgeving hier gezien
- We zijn ook een paar keer langs Center Parcs gereden
- Vorig jaar zijn we in november in Center Parcs geweest en dat beviel erg goed
Vervolgens zeg ik 2 seconden nadat we het over de door de bocht scheurende auto hadden tegen m'n vriend: "We gaan dit jaar zéker in november weer naar Center Parcs!" En hij kijkt me aan van: waar haal je dat toch weer vandaan?
Superblij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |