Dat vind ik fijn om te horen. Zoals ikal zei, mijn neefje zit al vanaf zijn derde levensjaar aan de medicatie en ik geloof er heilig in (zeker omdat ik ook een tijd ritalin heb gebruikt) dat het invloed kan(!) hebben op je persoonlijkheid. Mijn tante is bijzonder blij dat hij niet koppig of lastig is, en ik ben doodsbang dat die jongen zijn persoonlijkheid niet kan ontwikkelen.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:21 schreef Noli. het volgende:
Begrijp me niet verkeerd.
Dat ik het van mijn oudste aan zou willen kaarten betekent niet dat ik hem of mezelf zomaar aan de medicatie wil hebben.
Het gaat mij meer om de diagnose ADD. Ja, een stempeltje.. Ik wil eventueel de school en leraren handvaten geven hoe er mee om te gaan als meneer gaat zitten dromen in de klas e.d.
ADHD/ADD is niet te genezen. Je kunt er mee leren leven, leren om om te gaan met je "beperkingen" en leren de vele goede kanten te benutten. Je hebt echter ADHD voor de rest van je leven.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:34 schreef moelan0e het volgende:
Medicatie is heus niet vanzelfsprekend bij ADHD/ADD, wanneer je een geestzieke stempel op je voorhoofd krijgt dan moet je niet vergeten dat psychische ziektes genezen kunnen worden met de juiste therapie maar ook zeker met de juiste ouders en opvoeding.
Mijn psych begond ook meteen over een (electronische) agenda en een horloge, ik die twee dingen dus halen, en binnen 3 dagen was ik beide alweer kwijtquote:
Ook niet. Sowieso werkt de medicatie maar tijdelijk. Ofwel een uur of vier in het geval van Ritalin ofwel een groot deel van de dag in het geval van Concerta. Daarna is alles weer "normaal" (medicatie als strattera e.d. laat ik even buiten beschouwing nu, daar weet ik te weinig vanaf).quote:Op maandag 5 maart 2007 16:44 schreef moelan0e het volgende:
Ja, dat begrijp ik ook wel. Ik zei het alleen verkeerd.
Het vreemde is dat ADHD/ADD wel 'genezen' kan worden met medicatie.
Jij bent wel echt ontzettend afschuwelijk gruwelijk content met je diagnose.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:38 schreef Yoni het volgende:
Ik vind het knap dat je die site (Levente) uberhaupt kan bekijken Noli! Ik heb 'm een paar keer geopend, maar word zo onrustig van de indeling dat ik 'm snel weer dichtklik![]()
Misschien heeft ze het wel gewoon geaccepteerdquote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:51 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Jij bent wel echt ontzettend afschuwelijk gruwelijk content met je diagnose.
Ik vind niet dat je moeder haar ADD hier de schuld van kan geven. Het is een kwestie van discipline, waar een ADD-er gewoon veel meer van moet hebben dan een niet ADD-er. Daar zou ze aan moeten werken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:19 schreef Buk het volgende:
Mijn moeder heeft ADD. Ik heb net 25 minuten voor niks zitten wachten in een cafeetje waar we hadden afgesproken. Ik ben psycholoog, dus ik weet wel dat ik het haar niet AL te veel kwalijk moet nemen... Maarja het is wel mijn moeder die me (al me hele leven lang) met dit soort dingen weet te raken. Pffff zwaar!![]()
Niet iedereen kan dat. Soms zijn er momenten dat je het niet meer vol houdt of dat je er gewoonweg eens een keer niet aan denkt dat je een afspraak hebt. Iedereen vergeet wel eens wat of komt eens te laat, of je nu wel of geen ADD/ADHD hebt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:36 schreef moelan0e het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je moeder haar ADD hier de schuld van kan geven. Het is een kwestie van discipline, waar een ADD-er gewoon veel meer van moet hebben dan een niet ADD-er. Daar zou ze aan moeten werken.
Ik ben geen psycholoog maar een ervaringsdeskundige. Het voelt ook erg goed wanneer je genoeg discipline hebt om je ADD de baas te zijn.
Je zal het haar ook niet horen zeggen hoor, als je verhaal gaat halen bij haar.... Trouwens...als je verhaal kan halen, want ze haar telefoon is ook super vaak afgesloten. Dan is ze vergeten om haar rekening te betalen, of is ze vergeten dat ze haar rekening moet betalen, en heeft ze haar geld er vroegtijdig doorheen gejaagdquote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:36 schreef moelan0e het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je moeder haar ADD hier de schuld van kan geven. Het is een kwestie van discipline, waar een ADD-er gewoon veel meer van moet hebben dan een niet ADD-er. Daar zou ze aan moeten werken.
Ik ben geen psycholoog maar een ervaringsdeskundige. Het voelt ook erg goed wanneer je genoeg discipline hebt om je ADD de baas te zijn.
Dat doe ik niet eens, lul niet zo dom. Ik doe het nu één keer en ik zie niet in waarom ik die opmerking niet mag maken, omdat ik denk dat wel meer mensen die dit topic lezen zoiets zouden kunnen denken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:38 schreef Yoni het volgende:
PopeOfTheSubspace, zou je misschien willen kappen met hier continu alleen maar negatief reageren!
Zeer herkenbaar.quote:Op maandag 5 maart 2007 11:22 schreef moelan0e het volgende:
Ik heb zelf de diagnose ADD gekregen zo'n jaar geleden. Ik heb een tijdje ritalin geprobeerd maar in combinatie met prozac en andere geestegektes leek het alsof ik aan de speed zat......
Hoewel Ritalin en Concerta voor mij vaak heel aardig werken, heb ik het idee dat dit soort momenten - totaal overvallen worden door alles dat nog moet, alles dat niet lukt en een enorme stress omdat alles in de soep loopt - veel meer gebaat zijn bij een stevige ontspanningsoefening van een half uurtje. Uiteraard wel in combinatie met Ritalin, anders kan ik me beslist niet op zoiets concentreren natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:06 schreef Roeji het volgende:
pfft op momenten/dagen als dit kun je ritalin slikken tot je een ons weegt, het helpt dan gewoon niet.
Je beschrijft het iets beter dan dat ik dat deedquote:Op woensdag 7 maart 2007 08:15 schreef minilotje het volgende:
[..]
Hoewel Ritalin en Concerta voor mij vaak heel aardig werken, heb ik het idee dat dit soort momenten - totaal overvallen worden door alles dat nog moet, alles dat niet lukt en een enorme stress omdat alles in de soep loopt - veel meer gebaat zijn bij een stevige ontspanningsoefening van een half uurtje. Uiteraard wel in combinatie met Ritalin, anders kan ik me beslist niet op zoiets concentreren natuurlijk.![]()
Zoiets lukt uiteraard niet meteen de eerste keer, maar na een paar keer oefenen heb ik wél gemerkt dat na zo'n oefening van ongeveer dertig minuten, ik daarna echt een tijdje wat rustiger en evenwichtiger ben, dat ik kan relativeren en iets gerichter met oplossingen bezig kan zijn. In plaats van dat ik als een hysterische, huilerige kip zonder kop aan het rondrennen ben, op het punt van totale instorting.
Misschien het proberen waard voor jou!
Ja ik zag hetquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:16 schreef guitarist.nl het volgende:
Je typte /me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |