quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:25 schreef Noli. het volgende:[
afbeelding]
* Noli. zich hier dan ook maar komt melden.Ik las net een post van Mel
ergens anders hier op het forum. Ik ben toen eens op de site die ze noemde (
www.levente.nl) gaan kijken en schrok me kapot.
![]()
Dit is mijn leven wat daar beschreven staat!
Op de lagere school had ik al concentratieproblemen ik werd dan ook gepest omdat ik overal te langzaam mee was. Zelfs in een rapportje van de kleuterschool stond al geschreven dat ik erg creatief was, me er ook erg mijn best deed op mijn werkjes maar dat het allemaal wel te lang duurde.
Vooral toen ik las dat ADD gepaard kan gaan met dyscalculie... Al jaren loop ik op tegen het feit dat ik 'rekenblind' ben, niemand die dyscalculie her/erkent.
Hier herken ik me dus voor de volle 100% in!
Ik heb exact dezelfde dingen meegemaakt, ook dezelfde teksten in de basisschool rapporten.
Ik wist dat er iets mis was met mij maar ik wist niet wat, toen ben ik naar een psychiater gegaan en die kerel kwam ineens met `ADD syndroom` aanzetten.
Dus ik ben er wat over gaan lezen en ik herken er mijn hele leven in, bizar is het.
Vorige week dus te horen gekregen dat ik ADD heb en over 1 week kan ik een testje met ritalin gaan doen.
In sommige periodes begon ik er echt van overtuigd te raken dat ik dommer was dan de rest.
Alhoewel het feit bij me bleef knagen dat iemand die echt niet zo snugger is daar helemaal niet eens over nadenkt.
Gelukkig is dat gevoel nu weer aardig aan het afzwakken.
Ik heb ook een behoorlijk rare levensloop momenteel, qua onderwijs & werk.
- begonnen op mavo/havo brugklas
- afgezakt naar LOM onderwijs
- van school gegaan
- aantal jaren beetje gewerkt
- op 19 jarige leeftijd vmbo tl ( mavo d ) gehaald.
- 2 jaar havo in 1 gedaan. ( gezakt. )
- HBO personeel & arbeid gedaan ( afgebroken. Was via 21+ test btw. )
- Bij uitzendbureau als consulent gewerkt. ( contract na half jaartje niet verlengd. )
- Bij verwarmingsketelbedrijf gewerkt als administratief medewerker binnendienst. ( mee gestopt, vond het vreselijk )
- Vele jaren ook nog baantjes in de bouw etc gehad, was een absolute hel. met een chronisch gevoel van onderprestatie en demotivatie.
- In totaal iets van 15 verschillende banen gehad, en vele scholen.
Het lijkt wel of ik een constante strijd aan het voeren ben terwijl mensen om mij heen gewoon rustig door het leven heen fietsen zonder noemenswaardige obstakels.
Ik moet trouwens wel toegeven dat ik ook nogal lui van aard ben, maar dat kan ik gelukkig grotendeels wijten aan de demotivatie die ik door alle teleurstellingen op heb gedaan.
Ik heb een soort angst ontwikkeld om succesvol te zijn, lijkt wel.
Ik heb iig voor mezelf besloten om verder te gaan met het HBO als ik een positief effect ervaar met therapie & medicatie.
kut ADD, had liever meer regular geweest.