abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:34:34 #226
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_45907816
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 23:17 schreef Yoni het volgende:
Het gaat wel weer hoor Dat soort trucjes met beloningen enzo werken voor mij ook niet zo. Ik probeer het wel eens, maar ik ga dan toch weer wat anders doen eerder dan de afgesproken tijd.

Ik ben nu aan het opruimen met als motto: het hoeft nu niet af en alles wat je vanavond en morgenavond doet, hoeft zaterdag overdag niet meer! En dat helpt wel Alleen word ik er soms gewoon zo verdrietig van. Dat ik niet gewoon tegen mensen kan zeggen "Ja kom binnen, gezellig!" en dat ik dus nu al drie dagen stressy ben omdat mijn vriendje komt
Ik ken het gevoel, ik loop er dan ook nog tegenaan dat ik fysiek niet mn heel huishouden zelf kan doen. En als me dan iets echt irriteerd dan ga ik het toch zelf proberen te doen. Met als gevolg dat ik de dagen erna de rekening krijg gepresenteerd.

Ook zijn er dagen (beter gezegd nachten) geweest dat ik 's avonds laat begon en tot midden in de nacht was aan het opruimen of poetsen ofzo. Dat werkt ook niet echt.

Als die stress er al eens niet zou zijn om iemand binnen te laten dan zou je al een heel stuk fijner kunnen leven. Tenminste dat lijkt me zo.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:35:29 #227
63411 Roeji
pi_45907822
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 00:31 schreef Yoni het volgende:
WC opgeruimd en schoon
Badkamermeubel/wastafel/spiegel opgeruimd en schoon
Vloer WC, halletje en badkamer gedweild
Douchecabine ontdaan van zeepresten
Stuk afwas weg
Klasse!!

Vooral het tijdstip waarop je klaar bent
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 2 februari 2007 @ 11:33:35 #228
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45911557
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 08:35 schreef Roeji het volgende:

[..]

Klasse!!

Vooral het tijdstip waarop je klaar bent
Ik poets en ruim dus ook graag 's nachts Had nog wel even door willen gaan, maar moet ook nog werken vandaag natuurlijk

Ik geloof trouwens wel dat het hele huishoudverhaal echt hetgeen is wat ik zelf het ergst vind aan mijn ADHD. Omdat dat me echt beperkt op het sociale vlak, maar ook op andere vlakken (huis rommel = vol hoofd = wegkruipen = rondhangen als zoutzak).

En ik moet het, als het zometeen netjes is, gewoon bijhouden natuurlijk...maar ja...........
pi_45912949
O_O
ik had zojuist dus gewoon ZIN in opruimen, dus nu heb ik opeens werkruimte op mn bureau..
dat is nieuw
pi_45916888
Ik ben weer chemisch rustig

Dus nu kan ik weer hele volzinnen spreken en fatsoenlijk communiceren. Voel me iig al meteen stuk-ken beter!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:52:03 #231
63411 Roeji
pi_45917396
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:33 schreef Yoni het volgende:

[..]

Ik poets en ruim dus ook graag 's nachts Had nog wel even door willen gaan, maar moet ook nog werken vandaag natuurlijk

Ik geloof trouwens wel dat het hele huishoudverhaal echt hetgeen is wat ik zelf het ergst vind aan mijn ADHD. Omdat dat me echt beperkt op het sociale vlak, maar ook op andere vlakken (huis rommel = vol hoofd = wegkruipen = rondhangen als zoutzak).

En ik moet het, als het zometeen netjes is, gewoon bijhouden natuurlijk...maar ja...........
Dat opruimverhaal maar ook het sociale gebeuren is voor mij het grootste probleem. Of ik ben te stil of ik kwebbel maar raak. Maar dat stukje tussen haakjes is bij mij ook zo'n vicueuze (geen idee hoe je t schrijft) cirkel.

En bijhouden is ook zoiets ik hoef me maar 2 keer rond te draaien en ik kan dat meteen weer een gruwelijke puinhoop hebben. En meestal is dat net op een moment dat ik geen tijd heb om op te ruimen. Dan blijft t liggen, en tja... dan zit je weer in de ellende.
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 2 februari 2007 @ 15:32:23 #232
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45918615
Ik heb een heel druk sociaal leven en heb behoorlijk wat vrienden. Ik heb ook geen problemen met te stil zijn of juist teveel kwebbelen. Doe ik wel, maar geloof niet dat ze dat erg vinden Maar mijn vrienden dus nooit bij mij thuis....en dat vind ik niet echt leuk natuurlijk...

En qua troep maken. Tja.. ik pleur alles gewoon neer waar ik op dat moment ben dus En 's avonds na een dag werken ben ik vaak echt te moe voor wát dan ook, dat ik dus niks doe.
En áls ik dan eens opruim, moet het ook meteen perfect waardoor ik dus eindig met zéér plaatselijke nette plaatsen
pi_45919957
Ik hou juist van chaos. Chaos in t grieks is het leegte volgens mij, afgeleid van kaos (volgens mij spreek je t uit als keeos), en dat komt ook zo uit. Ook op mijn kamer. Ik weet precies hoelaat het is als het opgeruimd en netjes is. Niet goed.. Daarom moet ik ook niet teveel zooi op mijn kamer hebben. Kasten helpen niet. Structuur is niet te vinden voor mij daarin. Te veel verschillende dingen dat je toch niet weet waar je wat moet houden. Net als bankrekeningen of verzekeringen.
Elke keer 1 rekening per stuk moeten versturen is zooooo irri. En automatische incasso's werken ook niet, want ik ben toch te uitstellerig om elke keer te kijken wat er wanneer van mijn rekening word gehaald.

wat wel makkelijk is. Ik zie stapels en lagen als tijdsplekken. Niet erg spiritueel bedoeld, juist niet. Maar ik weet precies uit een laag papieren de goede laag eruit te vissen.

Als het opgeruimd is is alles zo afgesloten. Zo stopgezet. En dan moet je juist zoeken. Daarom bieden stapels mij betere ordening dan archiefkasten of wat dan ook.

En waarom meteen opruimen? Dat kan je beter zo af en toe, hypergefocused, doen dan elke keer. Je gaat van een heg toch ook niet meteen snoeien zodra je zit dat er weer een paar sprieten te hoog zijn.

Het enige goede idee wat ik ooit heb gekregen qua opruimen is om de bureaublad van de computer elke keer aan het einde van je werk op te ruimen. En dan de picogrammen of het werk waar je toch niet meer mee bezig bent. Het werkt op zich wel relaxt, maar je vergeet het later alleen zo snel..
pi_45933432
Ik vraag mijzelf af of ik ADHD heb. Hoewel ik in het verleden wel bij wat hulpverleners heb gelopen (ik ben heel erg gepest en genegeerd, wat erge problemen voor mij heeft opgeleverd) heeft niemand ooit de diagnose ADHD gesteld. Wel zijn ze erachter gekomen dat ik HSP ben.
Ik heb inmiddels een zeer grote vriendenclub opgebouwd en sommige vriendinnen beweerden wel eens dat ik ADHD had. Ik ben namelijk heel erg druk, tenminste wel wanneer ik mij lekker voel. In situaties waar ik me niet prettig voel, kan ik juist heel erg teruggetrokken zijn. Maar als ik samen met vrienden ben, bruis ik van het enthousiasme en van de energie en kan ik ook gewoon lopen te springen. Ook ben ik dan een drukke (en soms ook zeer luide) prater.
Vanwege mijn hyperactieve gedrag, beweerden sommigen dus al dat ik ADHD had, maar daar heb ik me nooit zoveel van aangetrokken, omdat niet iedereen die druk is ADHD heeft. Een vriendin van mij komt echter uit een gezin waar iedereen (inclusief zijzelf) ADHD heeft en zij zegt dat ik wel degelijk symptomen van ADHD heb en dat ik me soms precies zo kan gedragen als haar broertje (die ook ADHD heeft) Nou zijn er misschien wel een paar dingen:
- ik zit niet echt stil, ik zit altijd wel ergens aan te frunniken of ergens mee te spelen.
- bij sommige moeilijke vakken (wiskunde, natuurkunde) vind ik het moeilijk de aandacht erbij te houden. Bij andere vakken, die ik ook echt leuk vind, gaat dit echter een stuk beter en ik heb ook geen problemen met bijv. de luistertoetsen bij talen. Dus of er echt sprake is van een concentratieprobleem weet ik niet.
- ik heb niet echt het idee dat ik zeer chaotisch ben, al liggen hier soms wel papieren van 3 maand en ben ik dan van alles kwijt.
- ik ben in sommige gevallen wel redelijk snel afgeleid. Bijv. met gesprekken (al verschilt dat ook nog weer per gesprek) Ik spring zelf vaak van de hak op de tak. Soms kan ik ook midden in een gesprek over iets heel anders beginnen wat ik dan op dat moment opeens zie. Of zomaar een bekende aanspreken die tijdens het gesprek langs komt lopen. Da's af en toe wel klote, vooral als je met een vriend of vriendin over een belangrijk / ernstig onderwerp praat.
Verder vind ik het moeilijk om te beginnen met een vak dat ik moeilijk / niet leuk vind, waardoor ik voor dat soort dingen nog wel eens wil gaan achterlopen.
Heel af en toe heb ik last van stemmingswisselingen, maar over het algemeen ben ik wel vaak zeer vrolijk.
Maar dat alles bewijst nog helemaal niks natuurlijk en ik was ook niet van plan om zelf een diagnose te gaan stellen, want dat kan ik natuurlijk helemaal niet. Er zijn ook dingen waardoor ik mij afvraag of ik wel zou ADHD'er kunnen zijn. Ik ben zonder problemen met een zeer groot vakkenpakket (veel extra vakken) tot 6 gymnasium gekomen en ik reken erop dat ook m'n eindexamen halen niet zo'n groot probleem wordt. Verder merk ik dat ik me bij sommige vakken die ik leuk vind juist gewoon goed kan concentreren en dat ik me ook kan concentreren op momenten dat het moet (tijdens proefwerken bijv.) Verder komt ADHD (voor zover ik weet) ook niet in mijn familie voor en er nooit iemand die het heeft vastgesteld

Waar ik nu een beetje over aan het nadenken ben, is of ik mezelf nou moet laten testen of niet.
pi_45937663
Als je sterk twijfelt: laat je testen. Dan heb je (enige vorm van) zekerheid.

Kijk eens op www.levente.nl Daar staat een soort test welke een indicatie geeft van kenmerken van ad(h)d ers.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 3 februari 2007 @ 21:04:29 #236
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45953363
Nou...heel wat uurtjes later....durf ik straks de deur wel open te doen denk ik Tis nog niet helemaal spic en span, maar wel toonbaar

zaterdag 3 februari 2007 @ 22:50:39 #237
63411 Roeji
pi_45956948
Mooi!!!!
En erg netjes en opgeruimd

Ik hoop dat het een leuke avond is/was.
Ik ben zo blij, zo blij
  zondag 4 februari 2007 @ 11:38:50 #238
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45965431
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:04 schreef Yoni het volgende:
Nou...heel wat uurtjes later....durf ik straks de deur wel open te doen denk ik Tis nog niet helemaal spic en span, maar wel toonbaar

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Waaaaaah, BONK! dat is gewoon eng zo schoon maar SUPER GOED!!!!! kom je mijn kamer ook even doen
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  Hoofdredactie Fotografie maandag 5 februari 2007 @ 01:12:20 #239
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45996552
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:50 schreef Roeji het volgende:
Mooi!!!!
En erg netjes en opgeruimd

Ik hoop dat het een leuke avond is/was.
Het was heel erg gezellig
  Hoofdredactie Fotografie maandag 5 februari 2007 @ 01:13:39 #240
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45996575
quote:
Op zondag 4 februari 2007 11:38 schreef compier het volgende:

[..]

Waaaaaah, BONK! dat is gewoon eng zo schoon maar SUPER GOED!!!!! kom je mijn kamer ook even doen
Naja.. tis vooral heel erg opgeruimd hoor. Schoon niet. De keukenkastjes moeten nodig gesopt, de koelkast moet nog veeeeeeel nodiger gesopt en zo zijn er nog wat dingen. Maar het is wel heerlijk netjes nu (voor zover mogelijk)

en wat je ook niet ziet, is dat er nog een heel klein beetje afwas verstopt is in een keukenkastje dat kreeg ik niet meer op tijd af
pi_46001455
move to willekeurige 'hoe is je dag'-topic
  maandag 5 februari 2007 @ 12:43:09 #242
63411 Roeji
pi_46003761
quote:
Op maandag 5 februari 2007 01:13 schreef Yoni het volgende:

[..]

Naja.. tis vooral heel erg opgeruimd hoor. Schoon niet. De keukenkastjes moeten nodig gesopt, de koelkast moet nog veeeeeeel nodiger gesopt en zo zijn er nog wat dingen. Maar het is wel heerlijk netjes nu (voor zover mogelijk)

en wat je ook niet ziet, is dat er nog een heel klein beetje afwas verstopt is in een keukenkastje dat kreeg ik niet meer op tijd af
Ik ben zooooo blij met mn James Daar kun je zoveel in kwijt wat even in de weg ligt Heb verleden week bijv per ongeluk de deksel van mn fritenketel mee laten draaien in dat ding. Was stomweg vergeten dat ik m daar even had geparkeerd.

Vandaag zit ik al op de goede weg met mn ritalin, totnutoe alles netjes op tijd ingenomen. Als ik dit een week kan volhouden, dan lukt t me wel weer prima. Dan zit ik in dat ritme
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie maandag 5 februari 2007 @ 12:45:35 #243
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46003809
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:43 schreef Roeji het volgende:

[..]

Ik ben zooooo blij met mn James Daar kun je zoveel in kwijt wat even in de weg ligt Heb verleden week bijv per ongeluk de deksel van mn fritenketel mee laten draaien in dat ding. Was stomweg vergeten dat ik m daar even had geparkeerd.

Vandaag zit ik al op de goede weg met mn ritalin, totnutoe alles netjes op tijd ingenomen. Als ik dit een week kan volhouden, dan lukt t me wel weer prima. Dan zit ik in dat ritme
Ik ga over een paar maanden verhuizen en dan is er godzijdank ook weer plaats voor mijn Miep
pi_46007525
vanmorgen werd ik gebeld door het uitzendbureau dat ik niet op mijn werk was..
ik zei maar even dat ik ziek ben.
lekker klote weer, mijn geloofwaardigheid zakt natuurlijk als een pudding in elkaar daar.
voel me meteen weer gaar en kansloos.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  Hoofdredactie Fotografie maandag 5 februari 2007 @ 15:05:07 #245
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46007967
Waarom was je er niet dan m_m?
pi_46009814
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:05 schreef Yoni het volgende:
Waarom was je er niet dan m_m?
enorme weerzin + verslapen.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 5 februari 2007 @ 16:09:10 #247
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46010050
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:01 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

enorme weerzin + verslapen.
Know the feeling. Klote zeg! Maar morgen (of wanneer je weer moet) gewoon weer vol er tegenaan proberen te gaan
pi_46011184
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:09 schreef Yoni het volgende:

[..]

Know the feeling. Klote zeg! Maar morgen (of wanneer je weer moet) gewoon weer vol er tegenaan proberen te gaan
bedankt.
ik voel me overmorgen wel weer beter..
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:57:50 #249
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46142691

* Noli. is een beetje sjaggo..

Laatst dus bij de huisarts geweest. Ik moest binnen twee weken bericht hebben van GGZ.
Nou, na anderhalve week kreeg ik een brief hoor.. (op zaterdag) Dinsdag 6 februari had ik een (intake-)afspraak staan. Als ik verhinderd was moest ik dat zo snel mogelijk melden. Ja lekker, als je de brief zo laat binnen krijgt.

In ieder geval lukte dat dus niet omdat ik dus een afspraak had in het (niet al te grote) gebouw waar PRODY voorheen werkte, hij had er geen zin in om collega's tegen het lijf te lopen dus hij wou liever naar een andere vestiging. Bovendien kon hij ook niet meer vrij krijgen (hij had allemaal afspraken staan voor die dag) en zó snel konden we ook geen oppas voor de kinderen regelen. Dus Prody brief mee naar werk en maandag asap de boel afmelden.

Secetaresse deed (natuurlijk weer) erg moeilijk, want:
  • waarom belde hij en niet ik?
    Sja, hij is gebonden aan een agenda en kan dan beter plannen. Voor ik weer een afspraak plan en hij die weer moet verzetten omdat hij weer niet kan..
  • het was toch een afspraak voor mij en niet voor hem?
    Ja maar ík wil graag dat hij mee gaat en hij wil dat ook graag.
  • jamaar dan kon ikzelf toch ook wel bellen?
    zie antwoord 1
    Nou ze vond het allemaal maar raar. Ja, wij haar ook.. Luisteren is moeilijk.

Ze zou het doorgeven.. Deze week zou ik nog een brief in huis moeten hebben met een nieuwe afspraak voor volgende week in de plaats waar wij graag heen willen. Niet dus..
    Vandaag zelf maar even met desbetreffende GGZ gebeld. Blijkt dat ze daar vandaag nét de papieren binnen hadden. En omdat het een andere regio betreft moet dit dus weer opnieuw beoordeeld worden! De dame aan de foon zou het klaarleggen voor de bureau-dienst, maandag word het beoordeeld en ergens volgende week zou ik dan wel iets horen (of zien denk ik).

Ergens ben ik blij dat ik zelf gebeld heb, ik weet nu een beetje waar ik aan toe ben. Maar ik moet nu wéér wachten. IK HAAT WACHTEN! Ik ben ongeduldig en ik wil weten waar ik aan toe ben. Van wachten word ik sjaggo en depri. Bij mij moeten dingen niet weken lang op zich laten wachten want anders word ik bang dat ik er straks een ontzettende weerzin tegen krijg en geen zin meer heb om te gaan.

* Noli. heeft zin om daar iemand te meppen

Oh en dat ik net ongesteld ben geworden helpt ook niet erg mee..
  • Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      vrijdag 9 februari 2007 @ 16:02:54 #250
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_46142870
    Zo!
    Dat lucht op!

Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')