abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44278290
Naar aanleiding van het nieuwsbericht over Danny Blind welke onlangs een verkeersongeval veroorzaakte maak ik dit topic aan. Het viel me op dat de reacties van posters erg aggresief zijn, en dat er echt grote maatschappelijk weerstand bestaat tegen rijden & alcohol.

Nu heb ik persoonlijk ook weerstand tegen tijden en alcohol, maar ik ben wel een persoon die hier goed over nagedacht heeft. In het verleden ben ik welleens laveloos de auto ingestapt, onvergeefelijk natuurlijk en erg dom. Maar tegen een kleine hoeveelheid alcohol kijk ik gewoon anders aan.
Ik betrap mezelf vaak op bobben, en op zo'n avond drink ik soms een kleine hoeveelheid (3 - 5 biertjes) over de avond heen. Ik ben me ervan bewust dat dit eigenlijk niet mag, maar op zo'n avond voel ik mij prima, sterk en zelfverzekerd en wanneer ik eerlijk en objectief naar mezelf kijk beschou ik mijzelf als nuchter. Op avonden als deze heb ik zelfs meerdere malen moeten blazen tijdens alcoholcontroles, waarbij ik nog nooit betrapt ben op drinken

Nu denkt iedereen natuurlijk dat meer kan met een slok op, maar ik geloof oprecht dat ik niet minder goed rij met een kleine hoeveelheid alcohol. Het drinken van zelfs maar 2 biertjes op een avondje stappen ervaar ik gewoon als lekker en ontspannen en meer hoeft van mij ook niet, voor de rest help ik mijzelf met spa rood.
In het dagelijks leven zit ik best veel achter het stuur, en ik rijd altijd stevig door. Ik weet dat veel ongelukken veroorzaakt worden door roekeloos en aggresief rijgedrag, met name door jeugd. Vaak is er ook alcohol in het spel. Waneer ik weet dat ik gedronken heb (waarbij ik mijzelf inschat als capabel) ben ik zeker niet roekeloos in het verkeer, maar juist extra voorzichtig. En iets wat ik zeker ben is oplettend op zon moment. Een genoemd verschijnsel van alcohol is het je reactievermogen afneemt; maar dit geld niet voor alle personen.

Dit post ik dit binnen dit topic en ik merk dat ik gewoon direct als beschouwd wordt. Nu mag je dat natuurlijk denken, maar ik irriteer me gewoon aan mensen die alles en iedereen over een kam scheren en weigeren te luisteren naar andere signalen. Als ik iets veel erger vind dan een paar biertjes in het verkeer is het wel druggebruik of rijden na ruzie met iemand (vriendin?).
Zijn er eigenlijk meer mensen die dit onderwep zien zoals mij of ben ik echt een
Ik geloof in ieder geval van niet.
When I win, I win. When i loose? I still win..
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:51:50 #2
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_44278337
Mijn vriend is op zn 27e doodgereden door iemand die teveel drank ophad. ik denk dat je wel kan voorstellen hoe ik erover denk
pi_44278386
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:51 schreef Bep het volgende:
Mijn vriend is op zn 27e doodgereden door iemand die teveel drank ophad. ik denk dat je wel kan voorstellen hoe ik erover denk
Ik kan zeker voorstellen hoe je daar over denkt, maar mijn inziens is er nog altijd een groot verschil tussen de groep mensen die laveloos achter het stuur kruipen en gewoon een gevaar vormen op de weg en bovenstaand verhaal.
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:55:33 #4
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_44278424
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:54 schreef paradoXical het volgende:

[..]

Ik kan zeker voorstellen hoe je daar over denkt, maar mijn inziens is er nog altijd een groot verschil tussen de groep mensen die laveloos achter het stuur kruipen en gewoon een gevaar vormen op de weg en bovenstaand verhaal.
Nee dat is er niet , het is bewezen dat je met alcohol op slechter rijdt , ook jij.

Dus heel simpel , niet drinken en rijden
  Moderator zaterdag 9 december 2006 @ 16:56:17 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_44278440
Is het nou zo moeilijk om niet te drinken?

Kun je wel naar andere situaties wijzen als drugsgebruik of emotionele stress en rijden, maar dat is wel heel erg reageren als een klein kind. Ja maar zij mogen wel. En dus is het niet eerlijk.

Wat een onzin. Drink gewoon niet.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_44278542
Er zijn al genoeg mensen die zonder drank al niet fatsoenlijk kunnen rijden, laat staan als er ook nog alcohol in het spel is.

Drinken = niet rijden.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_44278614
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:55 schreef Bep het volgende:

[..]

Nee dat is er niet , het is bewezen dat je met alcohol op slechter rijdt , ook jij.

Dus heel simpel , niet drinken en rijden
Ik heb mezelf hier ook in verdiept. Ik ben een persoon die graag vraagtekens zet bij dit soort onderzoeken. Dat doe ik bij erg veel dingen trouwens, het ligt binnen mijn aard. Maar mijn topic komt voort uit mijn eigen ervaringen, en dit is nu eenmaal de conclusie die ikzelf getrokken heb.
Onderzoeken over dit onderwerp kunnen mijn niet overtuigen. In dit soort zaken moet je natuurlijk eenheid uitstralen, en dan is een ferm NEE in een campagne natuurlijk de enige oplossing, anders zou deze niet werken.
  zaterdag 9 december 2006 @ 17:05:32 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_44278673
wat snap je niet aan NIET drinken..

kom maar terug nádat je iemand doodgereden hebt
Huilen dan.
pi_44278718
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:05 schreef Isdatzo het volgende:
wat snap je niet aan NIET drinken..

kom maar terug nádat je iemand doodgereden hebt
Is het wettelijk toegestaan te drinken, 1 a 2 glazen
Ik was overigens niet van plan ooit iemand dood te rijden
pi_44278725
Ik denk als je gewoon netjes binnen de grenzen blijft, 2 of 3 biertjes, dat er niks aan de hand is.
Rot signature
  zaterdag 9 december 2006 @ 17:09:48 #11
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_44278793
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:50 schreef paradoXical het volgende:
...verhaal...
Eigenlijk, mijn beste, denk ik er -precies- zo over als jij..
Ik ben ook iemand die wat biertjes drinkt als ik moet rijden.. echter niet meer of verder dan dat ik mij capabel voel. Dat je reactievermogen afneemt na een paar biertjes zal statistisch wellicht zo wezen, maar dat is wel een gemiddelde. Het geldt heus niet voor iedereen die meer dan 0,2 promille (?) drinkt, de reactiesnelheid afneemt. Laveloos in de auto stappen is een geheel ander verhaal, en ook aangeschoten.. maar over een avond van laten we zeggen 12 tot half 5 een biertje of 5 drinken is voor mij nog niet kwalijk gebleken. Zelfs, wat je zegt, na blaastesten.

Blowen of andere drugs zijn in mijn ogen (nog) véél erger. Gasten die blowend achter het stuur zitten of ergens stoppen om snel ff te snuiven.. nee dan heb ik liever te doen met iemand die max 5 biertjes drinkt op een hele stapavond.

Dus.

Ben het met je eens
  zaterdag 9 december 2006 @ 17:10:20 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_44278809
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:07 schreef paradoXical het volgende:

[..]

nee dat zijn de meeste zuipschuiten niet die iemand doodrijden
Huilen dan.
pi_44278831
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:07 schreef paradoXical het volgende:

[..]

Jij hebt het over drie tot vijf als je BOB bent.
Ik zou zwaar balen als mijn BOB 5 bier op had en ander vervoer zoeken.
En je reactievermogen gaat wel achteruit van alcohol, ook het jouwe, tenzij je stiekem een marsmannetje bent oid.
  zaterdag 9 december 2006 @ 17:12:40 #14
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_44278866
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:11 schreef freecell het volgende:

[..]

En je reactievermogen gaat wel achteruit van alcohol, ook het jouwe, tenzij je stiekem een marsmannetje bent oid.
Heb persönlich met hetzelfde drink 'n drive-gedrag als TS nog NOOIT iemand de rit zien weigeren.. hoe hard ze het ook van tevoren roepen

Bovendien: je reactievermogen gaat niet alleen maar van alcohol achteruit. Als jij om 1 of andere reden pissig bent of veel gegeten hebt en daardoor muf, heb jij respectievelijk ook minder concentratie en een trager reactievermogen
pi_44278903
Het is dan wel wettelijk toegestaan maar ik zou het zelf nooit doen. Bob = geen alcohol, simpel als dat.
pi_44278948
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:12 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Heb persönlich met hetzelfde drink 'n drive-gedrag als TS nog NOOIT iemand de rit zien weigeren.. hoe hard ze het ook van tevoren roepen
Ik zou het wel weten hoor, als ik alcohol zou ruiken of zou weten dat de bob een paar biertjes/andere alcoholische drank op heeft stap ik niet in. Er zijn dan zat andere mogelijkheden die stukken veiliger zijn.
pi_44278952
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:12 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Bovendien: je reactievermogen gaat niet alleen maar van alcohol achteruit. Als jij om 1 of andere reden pissig bent of veel gegeten hebt en daardoor muf, heb jij respectievelijk ook minder concentratie en een trager reactievermogen
Ik heb 1 keer een BOB gehad die vier glaasjes bier over de hele avond had gedronken en duidelijk minder in staat bleek om te rijden. Ik ben toch meegegaan, dat was stom, daarna heb ik wel eens geweigerd en de bus of trein gepakt.
Ik weiger dus wel.
pi_44279027
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:50 schreef paradoXical het volgende:Bla bla
De alcohol-list van de alcoholist.
Lulverhalen van dat jij er wel tegen kan maar anderen niet zijn zo zielig. Je komt op mij over als een alcoholist...zoek hulp.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_44279058
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:11 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk een fabel. Natuurlijk is het zo, maar het hangt van een aantal factoren af
dosis
man/vrouw
lichaamsgewicht
voedingsstatus
en het feit of je gevoelig bent voor alcohol

Dat je na 20 bier een traag reactievermogen hebt wil ik niet bestrijden. Maar kleine testjes die ik (serieus) zelf heb uitgevoerd lieten zien dat mijn reactievermogen na 7 biertjes min of meer hetzeflde bleef, terwijl na een nog hogere dosis deze rap verslechterde.

De mensen die met mij meerijden vinden het overigens ok dat ik dat doe mist ik het op een normale wijze die, en ze vertrouwen me verder ook.
  zaterdag 9 december 2006 @ 17:20:22 #20
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_44279064
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:16 schreef Niek. het volgende:

[..]

Ik zou het wel weten hoor, als ik alcohol zou ruiken of zou weten dat de bob een paar biertjes/andere alcoholische drank op heeft stap ik niet in. Er zijn dan zat andere mogelijkheden die stukken veiliger zijn.
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:16 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik heb 1 keer een BOB gehad die vier glaasjes bier over de hele avond had gedronken en duidelijk minder in staat bleek om te rijden. Ik ben toch meegegaan, dat was stom, daarna heb ik wel eens geweigerd en de bus of trein gepakt.
Ik weiger dus wel.
Ik zeg ook niet dat het niet gebeurd. Heb het zelf nooit meegemaakt. Als de blaastest aangeeft dat je mag rijden, ook na een biertje of wat (tussen 2 en 5), ben je legaal bezig gewoon. Dus de stelling bob=0,0 promille vind ik niet nodig. Een biertje drinken is gewoon gezellig.

Neemt niet weg dat als iemand dronken/aangeschoten is, het verhaal compleet anders wordt.
  Moderator zaterdag 9 december 2006 @ 17:20:22 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_44279065
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:03 schreef paradoXical het volgende:
Ik heb mezelf hier ook in verdiept. Ik ben een persoon die graag vraagtekens zet bij dit soort onderzoeken. Dat doe ik bij erg veel dingen trouwens, het ligt binnen mijn aard. Maar mijn topic komt voort uit mijn eigen ervaringen, en dit is nu eenmaal de conclusie die ikzelf getrokken heb.
Onderzoeken over dit onderwerp kunnen mijn niet overtuigen. In dit soort zaken moet je natuurlijk eenheid uitstralen, en dan is een ferm NEE in een campagne natuurlijk de enige oplossing, anders zou deze niet werken.
Wetenschappelijk onderzoek heeft ook bewezen dat Russische roulette één op de zes keer desastreuze gevolgen heeft, maar gelukkig zijn er mensen zoals jij. Mensen die vraagtekens bij gedegen wetenschappelijk onderzoek plaatsen. Dus als je dat onderzoek nou ook even wil uitvoeren.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_44279082
Wat mij betreft introduceren ze de 0-promille-regel. JUIST omdat het zo moeilijk te beoordelen is of een bepaalde hoeveelheid bij een bepaalde persoon gegeven bepaalde omstandigheden een belemmering zou vormen of niet. Autorijden ? Geen alcohol. Simpel.
Ik vind 'die paar biertjes' niet opwegen tegen de mogelijke gevolgen voor jezelf en derden. Drink dan niet. Of rij dan niet.
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
  zaterdag 9 december 2006 @ 17:21:29 #23
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_44279093
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:20 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Wetenschappelijk onderzoek heeft ook bewezen dat Russische roulette één op de zes keer desastreuze gevolgen heeft, maar gelukkig zijn er mensen zoals jij. Mensen die vraagtekens bij gedegen wetenschappelijk onderzoek plaatsen. Dus als je dat onderzoek nou ook even wil uitvoeren.
For the record: gedegen wetenschappelijk onderzoek is bijna niet mogelijk, zo niet onmogelijk maar dat is een andere discussie
pi_44279149
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:20 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Kinderachtige reactie imho. Ik weet niet of jij in je dagelijks leven bezig bent met onderzoek of begrijpt wat daar bij komt kijken maar ik vind deze reactie erg kort door de bocht.
  zaterdag 9 december 2006 @ 17:26:00 #25
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_44279207
quote:
[b]Op zaterdag 9 december 2006 16:50 tegen rijden & alcohol.

Ik betrap mezelf vaak op bobben, en op zo'n avond drink ik soms een kleine hoeveelheid (3 - 5 biertjes) over de avond heen. Ik ben me ervan bewust dat dit eigenlijk niet mag, maar op zo'n avond voel ik mij prima, sterk en zelfverzekerd en wanneer ik eerlijk en objectief naar mezelf kijk beschou ik mijzelf als nuchter.
Dat is nou juist het probleem van alcohol je gaat je er zelfverzekerder van voelen en je krijgt zelfoverschatting. Bovendien zie je niet in dat je weldegelijk langzamer reageert.
quote:
In het dagelijks leven zit ik best veel achter het stuur, en ik rijd altijd stevig door. Ik weet dat veel ongelukken veroorzaakt worden door roekeloos en aggresief rijgedrag, met name door jeugd. Vaak is er ook alcohol in het spel. Waneer ik weet dat ik gedronken heb (waarbij ik mijzelf inschat als capabel) ben ik zeker niet roekeloos in het verkeer, maar juist extra voorzichtig. En iets wat ik zeker ben is oplettend op zon moment. Een genoemd verschijnsel van alcohol is het je reactievermogen afneemt; maar dit geld niet voor alle personen.
Vrijwel iedereen denkt dat hij beter rijd dan anderen terwijl dat vaak niet zo is.
Met alcohol word die zelfoverschatting ernstig versterkt.
quote:
Als ik iets veel erger vind dan een paar biertjes in het verkeer is het wel druggebruik of rijden na ruzie met iemand (vriendin?).
Zijn er eigenlijk meer mensen die dit onderwep zien zoals mij of ben ik echt een
Ik geloof in ieder geval van niet.
Dat een moord erger is als een overval betekent niet dat dat laatste wel mag of niet erg is.

Alchol = niet rijden bij mij.
silence can say more than thousand words
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')