ja of een sprinterquote:Op zaterdag 9 december 2006 16:28 schreef Piovan het volgende:
Worden alle treinen vervangen?
Dus de stoptrein wat ik nu heb wordt zon kleine wadloper?
Die hebben een kort leven beschorenquote:Op zaterdag 9 december 2006 16:30 schreef postmortum het volgende:
[..]
ja of een sprinter![]()
veolia heeft niet genoeg treinen en worden de dubbele treinen enkel etc![]()
Oh en de bussen staan op de utlrageheime plaats : Limbrichterveld![]()
ja veolie neemt het ov geheel over , maar eerst krijgen ze nog gare treinen van de de ns tot 2008quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:06 schreef Piovan het volgende:
Gaan echt alle NS stop en sneltreinen weg in Limburg, of begrijp ik het verkeerd?
Hoe dan ? De intercity van Haarlem naar heerlen /maastricht stopt in weert en men kan overstappen naar veolia?quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:11 schreef postmortum het volgende:
[..]
ja veolie neemt het ov geheel over , maar eerst krijgen ze nog gare treinen van de de ns tot 2008
je kan beter met je ava de weg opquote:Op zaterdag 9 december 2006 17:31 schreef Openthegate het volgende:
wadlopers?![]()
sprinters?!![]()
wat zijn het?
verder: OV rondom sittard ->![]()
niet correct, Veolia neemt de Maaslijn tussen Nijmegen en Roermond en nog wat kleine zooi in het diepe zuiden over, de Intercity van Maastricht naar Haarlem blijft gewoon rijden.quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:11 schreef postmortum het volgende:
[..]
ja veolie neemt het ov geheel over , maar eerst krijgen ze nog gare treinen van de de ns tot 2008
nee de stoptreinen worden van veolia , de intercity rijdt door het hele land en blijft darom van de nsquote:Op zaterdag 9 december 2006 17:35 schreef hallo_mensen het volgende:
[..]
Hoe dan ? De intercity van Haarlem naar heerlen /maastricht stopt in weert en men kan overstappen naar veolia?
zo'n tientonnerquote:Op zaterdag 9 december 2006 17:45 schreef Piovan het volgende:
Zal maandag lekker druk worden, hopelijk gaat er een meisje op mijn schoot zitten![]()
Onzin, alleen Roermond - Nijmegen en Maastricht - Heerlen wordt Veolia. Roermond - Maastricht e.d. blijft gewoon NS. Probleem met het tekort aan treinen op Roermond - Nijmegen wordt veroorzaakt door de korte periode tussen winnen van de concessie en het ingaan van deze => Veolia kon pas de treinen bestellen toen ze de concessie kregen, maar de treinen kunnen pas eind 2007 worden geleverd. En aangezien de NS weigerd DM'90 te verhuren aan Veolia mogen ze het doen met een paar wadlopers.quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:38 schreef postmortum het volgende:
[..]
nee de stoptreinen worden van veolia , de intercity rijdt door het hele land en blijft darom van de ns![]()
veolia krijgt alle stoptreinenquote:Op zaterdag 9 december 2006 17:50 schreef Eix het volgende:
[..]
Onzin, alleen Roermond - Nijmegen en Maastricht - Heerlen wordt Veolia. Roermond - Maastricht e.d. blijft gewoon NS. Probleem met het tekort aan treinen op Roermond - Nijmegen wordt veroorzaakt door de korte periode tussen winnen van de concessie en het ingaan van deze => Veolia kon pas de treinen bestellen toen ze de concessie kregen, maar de treinen kunnen pas eind 2007 worden geleverd. En aangezien de NS weigerd DM'90 te verhuren aan Veolia mogen ze het doen met een paar wadlopers.
Maastricht - Eindhoven (en verder), Heerlen - Sittard en nog een aantal trajecten vallen onder het hoofdnet. Exploitatie van deze lijnen voor reizigersvervoer mag uitsluitend de NS.quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:52 schreef postmortum het volgende:
[..]
veolia krijgt alle stoptreinenOp 1 januari 2008
![]()
Oh en op de stoptreinen worden werkloze buschauffeurs van hermes ingezet als conducteur, dit is per maandag al het geval
ik geloof bij de hszuyd in de buurtquote:Op zaterdag 9 december 2006 18:07 schreef scrub_nurse het volgende:
waar in limbrichterveld staan die bussen dan?![]()
Dat bekend niet meteen dat Veolia daar de stoptrein dienst mag gaan uitvoeren.quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:01 schreef postmortum het volgende:
Vanaf 2008 is het ook mogelijk dat NS aan het Ministerie van Verkeer en Waterstaat zal moeten gaan betalen voor het exclusieve recht om op het hoofdrailnet treindiensten te kunnen exploiteren. Vanaf dat jaar komt er ook een registratie- en monitoringssysteem dat o.a. vaststelt wie en in welke mate er verantwoordelijk is voor vertragingen en andere verstoringen. Hierdoor krijgt het ministerie een nauwkeuriger beeld van de prestaties van ProRail en NS en wordt het ook mogelijk om beide bedrijven op die prestaties aan te sturen (outputsturing).
daar gaat hun exclusiviteit muhaha
quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:31 schreef Openthegate het volgende:
wadlopers?![]()
sprinters?!![]()
wat zijn het?
verder: OV rondom sittard ->![]()
hey buschauffeur ik ga je busje slopenquote:Op zaterdag 9 december 2006 18:13 schreef MouseOver het volgende:
We zien het morgen
Ik rij voor een onderaannemer van Veolia, ben benieuwd
dat gaat nooit passen lololquote:Op zaterdag 9 december 2006 18:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
[afbeelding]
Wadloperkutdingen, gelukkig zijn we in het noorden bijna van die dingen af!
zouden ze weleens gemeten hebben hoe druk de stoptreinen zijn in de spitsquote:
Da's heul niet liev!quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:15 schreef postmortum het volgende:
[..]
hey buschauffeur ik ga je busje slopenhey buschauffeur de hele bus moet plassen
hey buschauffeur de hele bus moet kotsen
![]()
Lol, in de normale stoptreinen van Roermond naar Echt-Susteren om 5 uur sta je al dicht op elkaar, natuurlijk staanplaatsquote:Op zaterdag 9 december 2006 18:18 schreef postmortum het volgende:
[..]
zouden ze weleens gemeten hebben hoe druk de stoptreinen zijn in de spitsDit gaat rellen worden maandag
![]()
maar wel leuk om te zingenquote:
nou ik denk dat het recht van de sterkste gaat geldenquote:Op zaterdag 9 december 2006 18:20 schreef Piovan het volgende:
[..]
Lol, in de normale stoptreinen van Roermond naar Echt-Susteren om 5 uur sta je al dicht op elkaar, natuurlijk staanplaats![]()
Moeten we ons nu dan opstapelen ofzo![]()
Tot nu toe waren er 3 coupes.quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:20 schreef postmortum het volgende:
[..]
nou ik denk dat het recht van de sterkste gaat gelden![]()
ik gok 1quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:23 schreef Piovan het volgende:
[..]
Tot nu toe waren er 3 coupes.
Zijn het nu ook 3 coupes, of maar 1![]()
en de mensen uit bunde gewoon laten staan , gij schavuitquote:Op zaterdag 9 december 2006 18:27 schreef Piovan het volgende:
[..]
OMFG Smorgenes mensen uit Maastricht, Elsloo, Geleen, Sittard, Susteren en Echt in een coupe![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:28 schreef postmortum het volgende:
[..]
en de mensen uit bunde gewoon laten staan , gij schavuit![]()
vanuit brunssum schijnt het sowieso een drama te zijnquote:Op zaterdag 9 december 2006 18:33 schreef Max-Westerman het volgende:
Ja de tyfus
Als ik van Kerkrade naar Heerlen wil moet ik of een heel stuk lopen om een bus te halen die in 1x naar heerlen gaat of ik moet 1x overstappen
Ook raar:
Een lijn van Brunssum naar Kerkrade komt op een halte bij mij in de buurt alleen als die bus uit brunssum komt
En als die lijn van Kerkrade naar Brunssum gaat komt die niet bij die halte![]()
Wadlopers?quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:40 schreef Maikuuul het volgende:
Die ene treinen zijn relaxt, best oude maar ze hebben blauwe stoelen 6 !
En je kunt de cabine dichtdoen met een derutjedaar kan je best chill in liggen in die cabiners
gare friese treinenquote:
Whehe, zon hele coupe reserveren als er maar een is.quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:51 schreef postmortum het volgende:
[..]
gare friese treinen![]()
heb wel een idee , je maakt gewon een bordje gereserveerd voor piovan dat zet je in de ochtend in de trein en kijken of die er in de avond nog staat![]()
quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:20 schreef Piovan het volgende:
[..]
Lol, in de normale stoptreinen van Roermond naar Echt-Susteren om 5 uur sta je al dicht op elkaar, natuurlijk staanplaats![]()
Moeten we ons nu dan opstapelen ofzo![]()
Njah ze doen er natuurlijk meerdere aan elkaar, in Groningen/Friesland in de spits altijd te weinig, en daarbuiten altijd teveelquote:Op zaterdag 9 december 2006 18:18 schreef postmortum het volgende:
[..]
zouden ze weleens gemeten hebben hoe druk de stoptreinen zijn in de spitsDit gaat rellen worden maandag
![]()
Zittardquote:Op zaterdag 9 december 2006 16:25 schreef postmortum het volgende:
Ten eerste al die gare met Johan CruijffMaar dat even terzijde.
Er klopt geen fuck van hier in Limburg , bussen die opeens opgeheven zijn of bussen die 2x door de dezelfde straat rijden, omdat ze 4x rechtsafslaan of van Brunssum naar Heerlen gaan via Valkenburg.
En dan de treinen hier wij krijgen hier die gare afgedankte wadlopers , omdat ze te weing besteld hebben ofzo.
Het enige gedoe is dat er 4x per uur een trein gaat van Heerlen naar Zitterd![]()
quote:S P O O R W E G E N extra
10 december tot medio maart
Nijmegen - Venray
Vanwege materieeltekort rijden er vanaf
10 december 2006 tot medio maart 2007
minder treinen tussen Venray en
Nijmegen.
Maandag t/m vrijdag vallen de volgende
treinen uit:
- Venray vertrek: -.29 en -.59 u
- Nijmegen vertrek: -.15 en -.45 u
Veolia zet voor de uitgevallen treinen
snelbussen in. Deze bussen stoppen ook
in Cuijk en Boxmeer, niet in
Vierlingsbeek.
Extra reistijd: ongeveer 15 minuten.
je woont toevallig niet in Brunssum of Schinveld hequote:Op zaterdag 9 december 2006 21:41 schreef Arinna het volgende:
Tis ellende met Veolia ja, voor mij in ieder geval:
Ik mag een uur per dag extra reizen (de 40 min extra tijd omdat het niet meer aansluit op mijn werktijden niet meegerekend), en daarvoor 4 keer zo veel betalen....
In plaats van een rechtstreekse reis, word ik voortaan via een gigantische omweg gestuurd. Mijn oude vertrouwde buslijntje wordt gewoon geschrapt.![]()
![]()
netjes tochquote:Op zondag 10 december 2006 02:24 schreef Oom_Agent het volgende:
Veolia laat op zondag een trein om 04:00 uur !!!!!!!!!! van Venray naar Roermond rijden![]()
Beetje Randstad actie.........
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/vry0.pdf
Nee, regio Roermond-Weert... daar wordt het ook puinzooi met die geweldige 'visgraatstructuur' van Veolia.quote:Op zondag 10 december 2006 09:37 schreef postmortum het volgende:
[..]
je woont toevallig niet in Brunssum of Schinveld he![]()
Knusquote:Op maandag 11 december 2006 16:33 schreef Janetje het volgende:
Sta ik vanmiddag blij te wachten op de bus naar school.. samen met zo'n 80 andere studentjes, lalalala. Komt de bus aanrijden.. hup studentjes erin, stámpvol.. nou ja.. dat kan gebeuren en ik zie lijn 7 ook al aan komen rijden.
Ik loop naar lijn 7.. "Nee mevrouwtje, alleen de 1 rijdt nog langs de hogeschool." WAT DE FUCK? ER MOETEN IEDERE OCHTEND HONDERDEN KUTSTUDENTEN NAAR SCHOOL MET DIE BUSSEN. (normaal gesproken hadden we 3 lijnen die naar de hogeschool rijden). Dus ik gevraagd of ze dan extra 1en in zouden zetten. "Nee". Ja godverdegodver.. ik zie nou al voor me, morgenochtend naar school..![]()
Ten tevens: Die RANDMONGOLEN hebben de buslijn naar m'n huis geschrapt. Kan ik dus met de trein en dat kost me weer treinkaartjes extra. En ik was zo blij met de bushalte voor m'n deur..![]()
quote:
Wat te denken over de middelbare scholieren uit Heerlen die naar Simpelveld willen? Die bevolken nu mijn bus naar de Molenberg en krijgen naast deze mooie route die 10 minuten langer duurt ook nog de prachtige ring Avantis-Bocholtz-Baneheide erbij, Ze rijden dus eerst om Simpelveld heen om daarna aan de achterkant er weer in te rijden. En dan rijdt deze normaal al drukke lijn nu maar 2 maal in het uur. De bus naar Aken doet volgend jaar het halve Heuvellland aan...quote:Op maandag 11 december 2006 16:33 schreef Janetje het volgende:
Sta ik vanmiddag blij te wachten op de bus naar school.. samen met zo'n 80 andere studentjes, lalalala. Komt de bus aanrijden.. hup studentjes erin, stámpvol.. nou ja.. dat kan gebeuren en ik zie lijn 7 ook al aan komen rijden.
Ik loop naar lijn 7.. "Nee mevrouwtje, alleen de 1 rijdt nog langs de hogeschool." WAT DE FUCK? ER MOETEN IEDERE OCHTEND HONDERDEN KUTSTUDENTEN NAAR SCHOOL MET DIE BUSSEN. (normaal gesproken hadden we 3 lijnen die naar de hogeschool rijden). Dus ik gevraagd of ze dan extra 1en in zouden zetten. "Nee". Ja godverdegodver.. ik zie nou al voor me, morgenochtend naar school..![]()
Ten tevens: Die RANDMONGOLEN hebben de buslijn naar m'n huis geschrapt. Kan ik dus met de trein en dat kost me weer treinkaartjes extra. En ik was zo blij met de bushalte voor m'n deur..![]()
Mwah.. ik heb er met die stadsbus in Maastricht net 2 uur!! over gedaan om thuis te komen.. (normaal een half uurtje).quote:Op maandag 11 december 2006 16:58 schreef DutchGrecian het volgende:
[..]
Ik heb altijd geklaagd over Hermes maar dit Veolia is een drama, onbeschrijfelijk. Terwijl de Stadsbus in Maastricht wel prima gaat.
had ik eindelijk een kwaliteitstopicquote:Op maandag 11 december 2006 18:53 schreef Janetje het volgende:
Centraal dienstregeling klachtentopic voor nu even.
bij mij is het juist net andersom gegaanquote:Op maandag 11 december 2006 18:57 schreef Canisfire het volgende:
Om een beeld te krijgen ik zit dus normaal in dit
[afbeelding]
Rechts
en dit
[afbeelding]
En dan nu dit
[afbeelding]met amper ruimte.
In die treinen zit/sta ik ook elke dag.quote:Op maandag 11 december 2006 18:57 schreef Canisfire het volgende:
Wat is dit nou ga ik zo als elke werkdag naar Zwolle van uit Deventer met de trein.
Staat die mooie luxe dubbeldekker er niet waar ik al jaren dag in dag uit inzit.
Elke uur van de dag kon je wel zitten. De stoelen in de gang waren net zo goed als die in de tweede klas.
Dus met lekkere zachte kussens en een mooie bekledding. Zie ik opeens een vieze krappe jaren 90 trein staan.
Met leren banken! en in het gangpad een soort Plankjes die voor stoeltjes door moesten gaan :'(
En ook nog overvol waar ik vroeger altijd lekker een luxe vierzits voor me alleen had moest ik nu naast iemand zitten op totaal niet confertable bank. Stomme nieuwe dienstregeling ik wil mijn luxe dubbeldekker trein weer terug :'(
Edit : En dan ook nog dit
Normaal stopte de trein maar om de rit in Olst en Wijhe en nu elke rit![]()
Die Lada ofzo rechtsonderaan maakt het helemaal afquote:Op maandag 11 december 2006 18:57 schreef Canisfire het volgende:
Om een beeld te krijgen ik zit dus normaal in dit
[afbeelding]
Rechts
en dit
[afbeelding]
En dan nu dit
[afbeelding]met amper ruimte.
20 minuten maar... hahaha ik win!!! 40 hierquote:Op maandag 11 december 2006 20:30 schreef LudoSanders het volgende:
[afbeelding]
20 min. op de bus wachten die je naar huis brengt..
Dat zou handig zijn.quote:Op maandag 11 december 2006 23:38 schreef Arinna het volgende:
Voor de Limburgers:
Kennen jullie de vrolijke Veolia site http://www.limburginvervoering.nl al?
Daar kan je invullen wat jou in 'vervoering' brengt en misschien wordt datgene dan verwezelijkt.
Zullen we eens met z'n allen "de dienstregeling van Hermes" of zoiets invullen, misschien komtie dan wel terug...![]()
Daar is wel het MetElkaar kaartje voor terug gekomen toch? Heb hier naast me nog een bon liggen waarmee ik twee van die gratis dingen kan krijgen als ik het terugstuur.quote:Op dinsdag 12 december 2006 15:20 schreef pkeijsers het volgende:
nope.. net als het limburgs uitje verdwenen..
Hermes hoeft van mij niet direct terugquote:Op maandag 11 december 2006 23:38 schreef Arinna het volgende:
Voor de Limburgers:
Kennen jullie de vrolijke Veolia site http://www.limburginvervoering.nl al?
Daar kan je invullen wat jou in 'vervoering' brengt en misschien wordt datgene dan verwezelijkt.
Zullen we eens met z'n allen "de dienstregeling van Hermes" of zoiets invullen, misschien komtie dan wel terug...![]()
Als ik op www.ns.nl kijk en ik plan een route naar Maarssen vanaf A'dam CS ergens in mei 2007, dan is dat gewoon mogelijk hoor.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:47 schreef Oom_Agent het volgende:
Kan ik vanaf 16 april 2007 nog met de stoptrein van Amsterdam CS of Amstel rechtsreeks naar Maarssen? Vanaf genoemde datum gaan de treinen naar Utrecht en Rhenen, niet vanaf A'dam Centraal, maar vanaf Amsterdam Zuid rijden.
Sommige anders sneller hoor. Tien minuten winst op Sittard - A'dam CS maar jammer genoeg reis ik dat traject alleen als ik een dagje naar de randstad ofzo ga.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:37 schreef Canisfire het volgende:
Die treinen die ze nu gebruiken zijn ook nog eens veel langzamer.
Doen ! wie weet krijg ik mijn dubbel dekker weer terugquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:15 schreef Janetje het volgende:
Ik kreeg zojuist een e-mail van mijn school.
Ze nodigden me uit om klachten over Veolia door te geven.
Ik twijfel even of ik ze dit topic zal geven.
neequote:Op dinsdag 12 december 2006 21:15 schreef Janetje het volgende:
Ik kreeg zojuist een e-mail van mijn school.
Ze nodigden me uit om klachten over Veolia door te geven.
Ik twijfel even of ik ze dit topic zal geven.
Sorry voor de kick, maar we hebben maar een website in de lucht gegooid voor het te verbeteren. Het loopt nu echt de spuigaten uit hier in Maastricht (en omgeving).quote:GroenLinks in Maastricht opent een website waarop bewoners van de stad hun klachten over Veolia kwijt kunnen.
Veolia verzorgt sinds 10 december het merendeel van het openbaar vervoer in Limburg. Dat heeft in de hele provincie al tot klachten geleid. Op de website www.klachtenoverveolia.nl wil GroenLinks de klachten van de Maastrichtenaren verzamelen. De partij hoopt daarmee te kunnen bijdragen aan de verbetering van de dienstverlening door Veolia. Vooralsnog blijft de site beperkt tot klachten over Maastricht, maar eventuele uitbreiding is niet onmogelijk.
Tof.quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:46 schreef Babske het volgende:
[..]
Sorry voor de kick, maar we hebben maar een website in de lucht gegooid voor het te verbeteren. Het loopt nu echt de spuigaten uit hier in Maastricht (en omgeving).
dat deed de stadsbius mestreech toch al nooitquote:Op vrijdag 22 december 2006 15:06 schreef Janetje het volgende:
[..]
Tof.
Ik woon ook in Maastricht, en ja.. het is echt erg.
Er rijdt werkelijk níks meer op tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |