quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:23 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja OK dat is misschien een voordeel. Maar de PT ploegen denken dat de PT gered kan worden als ze Discovery er kunnen uitknikkeren en de Astana licentie niet opvullen. Dan houdt je 18 ploegen over en kunnen ze mss weer toenadering krijgen tot de GT rondes (lees de GT kunnen meer wildcards uitdelen).
En daarnaast Discovery is uit de De vereniging van ProTourteams geknikkerd en niet uit de PT zelf. Dus ze mogen gewoon starten in de PT koersen. Dat wat de NOS zei geloof ik gisteren dat ze eruit gegooid zouden worden is niet waar lees ik ergens anders. De andere ploegen hebben wel gevraagd aan de UCI geloof ik om ze de licentie te ontnemen. Maar dat gaat zomaar niet want ze hebben nog een licentie tot eind 2008 ofzo.
Game onquote:Op zaterdag 9 december 2006 15:26 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Dat een van die 2 of dat ze alle 2 erbij komen gaat sowieso gebeuren. Astana krijgt geen licentie en de licentie van Saiz wordt ook niet opgevuld omdat die geen ploeg kan vinden.
Neuh, meer omdat doping bij een duursport veel meer invloed heeft en zelfs misschien wel noodzakelijk is (zie de 3 grote rondes).quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:38 schreef -skippybal- het volgende:
De enige reden dat er zoveel doping in het wielrennen is, is dat dat er zoveel naar gezocht word.
Zie je ze al bij voetballer vroeg in de ochtend aanbellen voor een plasje en spuitje![]()
Omdat de voetbalwereld zo corrupt als de pest isquote:Op zaterdag 9 december 2006 15:44 schreef maril het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat de voetbal wereld het oppakt alsof ze een boer hebben gelaten.
Ja, mag 'discussieren' over doping niet meer, die paar postsquote:Op zaterdag 9 december 2006 15:48 schreef Jeroen_M het volgende:
Ja dit is toch ook een topic over Doping in het wielrennen?!
Ja, dat gedomineerd wordt door Puerto waar ook vele andere sporten in voorkomen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:48 schreef Jeroen_M het volgende:
Ja dit is toch ook een topic over Doping in het wielrennen?!
quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja, mag 'discussieren' over doping niet meer, die paar posts![]()
het is een topic over wielrennen maar kan net zo goed ook algemen doping topic zijn. en daarnaast gaat het om de zaak fuentes en dat wielrennen, voetballen enzo in een adem genoemd worden. Kortom waar maak je je druk om dudequote:
Dit topic gaat over wielrennen, dus heb ik het graag over wielrennen. Je kan wel steeds blijven zeggen dat wielrennen het zielige gepeste jongetje van de klas is, maar daar schiet niemand wat mee op.quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
het is een topic over wielrennen maar kan net zo goed ook algemen doping topic zijn. en daarnaast gaat het om de zaak fuentes en dat wielrennen, voetballen enzo in een adem genoemd worden. Kortom waar maak je je druk om dude
het gaat om de zaak fuentes en daar worden ook voetbalploegen in genoemd. Je kan nu wel roepen dat dit alleen om wielrennen gaat en het zwaar gepeste jongetje is. Dat kan allemaal wel zijn maar de rest van die zaak fuentes de doofpot instoppen en alleen de beerput bij het wielrenen opentrekkenquote:Op zaterdag 9 december 2006 21:21 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Dit topic gaat over wielrennen, dus heb ik het graag over wielrennen. Je kan wel steeds blijven zeggen dat wielrennen het zielige gepeste jongetje van de klas is, maar daar schiet niemand wat mee op.
We zijn nou eenmaal erg streng in het wielrennen, ondanks dat een doperende fietser waarschijnlijk gezonder is dan de nose tackle van een gemiddeld NFL team.
Nou ja, dat Fuentes ook mensen uit de tennis sport, atletiek, en F1 op zijn lijst zou hebben staan zijn volgens mij geruchten die nooit bevestigd zijn. Fuentes heeft zelf gezegd dat hij met voetbal ploegen uit de spaanse competitie heeft gewerkt, maar voor zover ik weet heeft hij nooit toegegeven met tennissers of F1 coureurs te werken. Maar ik word sowieso wel altijd een beetje moe van de Calimero reactie van de wielerwereld. So what dat ze in de voetbal wereld alle dopingverhalen in de doofpot stoppen? Dat is hun probleem. De wielrennerij heeft een gigantisch dopingprobleem, laten ze dat maar eerst eens oplossen, voordat ze direct weer naar andere sporten gaan wijzen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:51 schreef Bartoli het volgende:
[..]
het gaat om de zaak fuentes en daar worden ook voetbalploegen in genoemd. Je kan nu wel roepen dat dit alleen om wielrennen gaat en het zwaar gepeste jongetje is. Dat kan allemaal wel zijn maar de rest van die zaak fuentes de doofpot instoppen en alleen de beerput bij het wielrenen opentrekken![]()
Besides vandaag in de krant beweerde Ten Cate dat Fuentes nix met Barca van doen had. Tuurlijk Henk het gaat ook om een periode volgens mij alvorens jij bij Barca kwam. Maar dat ff terzijde.
Geldt niet alleen voor voetbal maar ook voor al die andere sporters die op die lijst van 200 voorkwamen. Al dan niet professionals in hun tak van sport (Atletiek, F1 enzo)
Nee, andersom. Omdat er in andere sporten passief of laks mee om wordt gegaan, betekend dat dat we dat in het wielrennen ook maar moeten doen?! Of moet de beerput (zoals je dat noemt) volgens jou in het wielrennen dichtblijven omdat de rest ook in de doofpot geraakt?quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:51 schreef Bartoli het volgende:
[..]
het gaat om de zaak fuentes en daar worden ook voetbalploegen in genoemd. Je kan nu wel roepen dat dit alleen om wielrennen gaat en het zwaar gepeste jongetje is. Dat kan allemaal wel zijn maar de rest van die zaak fuentes de doofpot instoppen en alleen de beerput bij het wielrenen opentrekken![]()
Lemonde claimt dat ze de hand hebben gelegd op (door Fuentes gemaakte) voorbereidingsschema's voor Barca's seizoen 05/06.quote:Besides vandaag in de krant beweerde Ten Cate dat Fuentes nix met Barca van doen had. Tuurlijk Henk het gaat ook om een periode volgens mij alvorens jij bij Barca kwam. Maar dat ff terzijde.
Ben je niet in de war met l'Equipe? Ik herinner me alleen Armstrong die niet uitkwam...quote:Op zondag 10 december 2006 02:30 schreef opgebaarde het volgende:
Lemonde heeft onderhand iedereen al beschuldigt buiten Fransen na (of Virenque ook?!)
Lemonde heeft toch ook al gruwelijk veel gepubliceerd?quote:Op zondag 10 december 2006 02:36 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met l'Equipe? Ik herinner me alleen Armstrong die niet uitkwam...
Le Monde heeft idd veel gepubliceerd, die komen om het halve jaar wel met een dopingverhaald waar Armstrong in genoemd wordt.quote:Op zondag 10 december 2006 02:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lemonde heeft toch ook al gruwelijk veel gepubliceerd?
Hm, misschien zit ik wel fout ja, maarja, ik heb het niet zo op die Franse (pers) helaas
de doofpot is sowieso niet goed. Dus het is wel goed dat ze dat in het wielrennen proberen te doen. Maar mijns inziens zijn ze weinig opgeschoten. Ze verdenken renners op basis van een lijst maar hebben verder geen bewijzen en beschuldigen maar luk raak wat. Mijns inziens hadden ze gewoon hun bek dicht moeten houden totdat ze bewijzen hadden. Dan werden mondjesmaat wel renners beschuldigd en geschorst maar dan had je niet zo'n grote janboel als nuquote:Op zondag 10 december 2006 02:29 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Nee, andersom. Omdat er in andere sporten passief of laks mee om wordt gegaan, betekend dat dat we dat in het wielrennen ook maar moeten doen?! Of moet de beerput (zoals je dat noemt) volgens jou in het wielrennen dichtblijven omdat de rest ook in de doofpot geraakt?
[..]
Lemonde claimt dat ze de hand hebben gelegd op (door Fuentes gemaakte) voorbereidingsschema's voor Barca's seizoen 05/06.
Blijft voor mij staan dat ik de uitlatingen van Bettini, en de niet-uitlatingen van andere renners erg raar vind.
Dat vond ik zo'n huilverhaal van Landis.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:51 schreef kawotski het volgende:
Zal wel Pereiro worden aangezien ze Landis financieel kapot gaan procederen
Dappere stappen.quote:Op woensdag 13 december 2006 11:31 schreef kawotski het volgende:
Basso is niet welkom in de Ronde van Denemarken, Discovery ook niet. Daarnaast zijn Tinkoff (hamilton) en LPR (Gutierrez) ook niet welkom..
gaat goed zo, zou me niks verbazen als we straks heel wat teams niet meer gaan zien rijden..
Het zal best kunnen , al is in zijn geval de aanwijzing wel héél vaag te noemen. Men trekt het verband tussen een hondennaam bij Fuentes en een ras uit het dorp van Pereiro. Maar hij is bijlange niet de enige renner die daar woont.quote:Op woensdag 13 december 2006 18:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Pereiro zou ook gewoon klant zijn van Fuentes. Wat me helemaal niet zou verbazen als 't klopt.
ja dat is het wel een beetje, maar goed, enerzijds kun je zeggen als Landis je verdedigt je tot de laatste cent en heb je dan gewonnen of verloren? Tenslotte fiets je je de tering en iemand roept doping en je wordt genaaid, lijkt mij een moeilijke keuze. Zou ik ook een beetje theater gaan makenquote:Op woensdag 13 december 2006 16:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat vond ik zo'n huilverhaal van Landis.
Hij heeft natuurlijk wel gewoon positieve plasjes afgeleverd. Dan kan er wel een rapport met een verkeerd nummer zijn opgemaakt, maar als dat niet meer is dan een typefout, is het ook niet meer dan een typefout. En als de aanklager binnen de procedure de kans heeft om dat recht te zetten, heeft 'ie die kans. Dan blijven de plasjes van Landis gewoon positief. Als het idd de plasjes van Landis zijn die zijn getest, maar dat wordt vast uitgezocht in de procedure.quote:Op woensdag 13 december 2006 18:52 schreef kawotski het volgende:
[..]
ja dat is het wel een beetje, maar goed, enerzijds kun je zeggen als Landis je verdedigt je tot de laatste cent en heb je dan gewonnen of verloren? Tenslotte fiets je je de tering en iemand roept doping en je wordt genaaid, lijkt mij een moeilijke keuze. Zou ik ook een beetje theater gaan maken
Ja, iedereen zou wel klant kunnen zijn van Fuentes. Voorlopig heb ik uit heel die zaak nog niets concreets langs zien komen, en ondertussen zijn er wel allerlei renners op non-actief gesteld.quote:Op woensdag 13 december 2006 18:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Pereiro zou ook gewoon klant zijn van Fuentes. Wat me helemaal niet zou verbazen als 't klopt.
Zou kunnen. Kan ook gewoon zijn dat 'ie soms wel echt in vorm is, en vaak niet.quote:Op woensdag 13 december 2006 20:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik bedoel niet echt dat een gedopeerde Pereiro Sio me niet zou verbazen omwille van die vage link met Fuentes. Het lijkt me gewoon een echte dope-Spanjaard door z'n resultaten en allerlei vreemde vormcurves in zijn carrière.
Best wel een huilie, al vind ik dat hij 100% gelijk heeft in wat hij over Lefevere zegt, dat is ook echt een hypocriet. Als eerste erbij om renners wie hun schorsing afloopt een contract te geven, maar wel een grote bek naar anderenquote:"Van de kerstman graag een dag zonder zorgen"
za 16/12/06 - Veel meer dan af en toe zijn onschuld uitschreeuwen, doet Floyd Landis niet. Maar met Het Laatste Nieuws en Gazet van Antwerpen, die hem opzochten in de VS, sprak de Amerikaan heel openhartig. Hij hekelt "hypocriet" Lefevere, die hij "waardeloos" noemt. Intussen lijkt Landis een gebroken man: "Zelfs als ik de zaak win, kom ik niet terug."
"Wat ik wil van de kerstman? Een dag zonder zorgen. Die zaak verteert mijn leven", bekent Landis.
"En dan is er nog de zelfmoord van mijn schoonvader. Er moet wel een verband zijn met de dopingzaak. Hij was mijn beste vriend én grootste fan."
"Voor de rest van mijn dagen word ik gelijkgesteld met het grootste dopingschandaal van de Ronde van Frankrijk. Mijn naam blijft voor altijd besmeurd, of ik die dopingzaak nu win of niet."
"Wanneer ik mijn huis verlaat, word ik nagewezen. En dan begint iedereen steeds weer opnieuw over de Tour. Iets anders is er niet."
"Niemand wil blijkbaar een eerlijk proces"
Uiteraard praat Landis ook over de zaak zelf. Hij herhaalt: "Ik heb geen testosteron genomen. Ik moet wel dom zijn, want je komt er niet mee weg. Ik word eigenlijk beschuldigd van domheid."
"Elke schakel in de strijd tegen doping is bedorven: de UCI (Internationale Wielerunie), het WADA (het Wereldantidopingagentschap), het dopinglab van Châtenay-Malabry. Het enige wat ze doen, is iemand beschuldigen zonder
bewijzen. Dat is onaanvaardbaar."
"Ik krijg niet eens toegang tot mijn dossier. Mijn indruk is dat niemand er belang bij heeft dat er een eerlijk proces komt. Want komt dat er wel, dan verliezen ze", houdt Landis vol.
"Lefevere is waardeloos, een hypocriet"
Floyd Landis gaat tekeer tegen iedereen die hem al aan de schandpaal heeft genageld. "UCI-preses Pat McQuaid zei me meteen dat ik geen kans had om de zaak te winnen. Hij kwebbelt maar wat."
Patrick Lefevere noemde hem "crapuul".
"Ik heb hem gevraagd hoe hij dat kon maken, de week dat Museeuw mogelijk naar de burgerrechtbank werd verwezen. Lefevere is waardeloos, hypocriet."
"En WADA-baas Dick Pound zegt dat atleten altijd de schuld aan anderen geven. Eigenlijk hebben we dus niet het recht ons te verdedigen. Maar als ik zwijg, ben ik schuldig. En als ik beken ook."
"Ik kom niet meer terug"
Hoe ziet de toekomst van Landis eruit? "Mijn heup zou een terugkeer niet in de weg staan. Over enkele maanden zou ik al in topvorm kunnen zijn."
"Maar ik denk niet dat ik in 2007 weer zal koersen. Wie zou me erbij willen?"
"Ik steek al mijn energie in het herstellen van mijn naam en in de strijd tegen een systeem dat renners nul komma nul rechten geeft."
"Als ik geschorst word, is het over voor mij. Ik ga geen twee of vier jaar over de koers blijven dromen. En zelfs als ik win, kom ik niet terug. In het huidige systeem word ik nooit meer renner."
Hij wil dat renners die zich doperen worden gestraft en dat degenen die hun straf hebben uitgezeten daarna een tweede kans krijgen. Lijkt me weinig hypocriet aan, maar blijkbaar toch te moeilijk. Misschien moet hij er eens een tekening bij maken.quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Best wel een huilie, al vind ik dat hij 100% gelijk heeft in wat hij over Lefevere zegt, dat is ook echt een hypocriet. Als eerste erbij om renners wie hun schorsing afloopt een contract te geven, maar wel een grote bek naar anderen
Blijkbaar wil hij niet dat degene die zich doperen worden gestraft , want hij blijft maar schijnheilig doen over zijn eigen zaak ...quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij wil dat renners die zich doperen worden gestraft en dat degenen die hun straf hebben uitgezeten daarna een tweede kans krijgen. Lijkt me weinig hypocriet aan, maar blijkbaar toch te moeilijk. Misschien moet hij er eens een tekening bij maken.
Daar heb je wel gelijk in ja als je het zo stelt, maar toch vind ik hem maar schijnheiligquote:Op zaterdag 16 december 2006 12:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij wil dat renners die zich doperen worden gestraft en dat degenen die hun straf hebben uitgezeten daarna een tweede kans krijgen. Lijkt me weinig hypocriet aan, maar blijkbaar toch te moeilijk. Misschien moet hij er eens een tekening bij maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |