abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 december 2006 @ 13:39:06 #1
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_44274193
quote:
De Nederlandsche Bank heeft sinds vorig jaar het toezicht verscherpt op het naleven van de Wet identificatie bij dienstverlening (WID) door financiėle instellingen. Deze wet verplicht banken nieuwe klanten te identificeren voordat zij een dienst aan hen gaan verlenen. De WID schrijft voor dat er een aantal gegevens van de nieuwe klant en zijn legitimatiebewijs op toegankelijke wijze moeten worden opgeslagen in de administratie van banken (het gaat dan om gegevens als geslachtsnaam, voornamen, geboortedatum, adres en woonplaats van de klant, soort en nummer van het identiteitsbewijs en plaats en datum van uitgifte van het document). Ook van bestaande klanten die nog niet op deze wijze geļdentificeerd zijn, moeten alsnog deze gegevens worden opgevraagd.
Identificatieplicht bij bank

Hier verder dus:
quote:
Ik heb nog steeds maar 1 brief (niet) gehad..... Dus zoveel haast hebben ze schijnbaar niet of wel?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:46:09 #2
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44275590
ik heb er nog steeds geen bericht van gehad (Rabobank)

[ Bericht 11% gewijzigd door gateway op 09-12-2006 14:51:55 ]
pi_44275665
Ik heb ook nog niks gehoord, Rabobank.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:51:26 #4
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44275711
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:49 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik heb ook nog niks gehoord, Rabobank.
ja ik ook rabobank (zal me post ff editten)
pi_44275828
Ik ben nog niet geweest.
pi_44275840
Ik las gisteren in een Elsevier van een paar maanden terug dat je iig verplicht bent een ID-bewijs te tonen. Je bent niet verplicht er een kopie van te laten maken.
pi_44275855
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:57 schreef Kjew het volgende:
Ik las gisteren in een Elsevier van een paar maanden terug dat je iig verplicht bent een ID-bewijs te tonen. Je bent niet verplicht er een kopie van te laten maken.
Doet de bank zelf wel medunkt?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_44275966
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:58 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Doet de bank zelf wel medunkt?
Dat hoef je dus juridisch gezien niet toe te staan, zo las ik. Banken doen dit alleen, omdat dat gemakkelijk voor ze is. Kopieen zouden worden doorgestuurd naar een centraal verzamelpunt waar de gegevens worden verwerkt.
pi_44276120
vorige week ben ik langs geweest nadat ik een brief kreeg met het verzoek me te melden. ID gekopieerd en klaar. Vind het wel beetje onzin overigens.. Bij de Rabobank trouwens
pi_44276201
Heb het al bijna een jaar geleden gedaan, na een aantal herinneringsverzoeken. ABNAMRO
pi_44276653
Volgens mij werken de banken met percentages die WID gecheckt moeten zijn. Dit jaar 80% van et klantenbestand, volgend jaar 90% etc. Daarom heeft nog niet iedereen een brief gehad neem ik aan
  zaterdag 9 december 2006 @ 17:47:21 #12
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_44279734
FF een repost in deel2:

Leuk om hier die ontwikkelingen te volgen, zelf ook het gezeik bij de ABN gehad maar dit is opgelost.

Ik persoonlijk langs geweest in mijn eigen weekend, notabene in een andere plaats (!) en heb mijn rekening(en) oplaten heffen.
Al die brieven met schijndreigementen met afsluiten en dergelijke gelijk ingeleverd en een klacht van laten maken naar het hoofdkantoor.

Uiteraard snap ik dat ze dat moeten van de regering maar mij is nooit iets gevraagd en er is maar door de bank beslist dat ik daar aan mee moet werken. Komt erbij dat ik niet tegen dreigementen kan, vooral als er geen reden toe is imho.

Ik heb me uiteraard wel geligitimeerd om de rekening op te heffen maar hier is geen kopie oid van laten maken, de abn is een goede klant kwijt.
pi_44282011
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:47 schreef Noway666 het volgende:
FF een repost in deel2:

Uiteraard snap ik dat ze dat moeten van de regering maar mij is nooit iets gevraagd en er is maar door de bank beslist dat ik daar aan mee moet werken. Komt erbij dat ik niet tegen dreigementen kan, vooral als er geen reden toe is imho.
Tsja, de bank wil ook graag in bedrijf blijven. Dit is regelgeving waaraan zij moeten voldoen. Dat jij daar de "dupe" van bent, da's dan jammer. Liever een trouwe klant kwijt dan sancties, boetes etc.
pi_44282032
Ik had me uiterlijk 6 november moeten melden, maar dat heb ik niet gedaan.
Ik kan nog steeds aan mn geld, dus ze hebben mn rekening nog niet geblokkeerd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_44282091
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:11 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Tsja, de bank wil ook graag in bedrijf blijven. Dit is regelgeving waaraan zij moeten voldoen. Dat jij daar de "dupe" van bent, da's dan jammer. Liever een trouwe klant kwijt dan sancties, boetes etc.
Het is geen regelgeving dat ze een kleurenscan van je ID-kaart maken in hoge resolutie.
Het is regelgeving dat jij je ID-kaart laat zien daar en dat ze eventueel een lage resolutie zwart/wit kopie maken.

Meer zegt die wet niet. Iets wat ze volgens wet niet verplicht zijn te doen werk ik niet aan mee
vosss is de naam,
pi_44282197
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Het is geen regelgeving dat ze een kleurenscan van je ID-kaart maken in hoge resolutie.
Het is regelgeving dat jij je ID-kaart laat zien daar en dat ze eventueel een lage resolutie zwart/wit kopie maken.

Meer zegt die wet niet. Iets wat ze volgens wet niet verplicht zijn te doen werk ik niet aan mee
Kleurenscan in hoge resolutie of zwart-witte lage resolutie zie ik niet veel verschil tussen vanuit klantperspectief. Al printen ze in 12-voud op glanzend A3 uit en lijsten ze hem in.

Vanuit bank perspectief is de kleurenscan mischien beter leesbaar (of men kan gewoon niet kopiėren in zwart wit ) en natuurlijk makkelijker in je systeem e stoppen.
pi_44282494
Het kan wel makkelijker voor de bank zijn, dat zal me eerlijk gezegd aan mn ballen jeuken.
Als ze iets willen van mij wat ze volgens de wet helemaal niet verplicht zijn om te vragen dan doe ik daar niet aan mee.
vosss is de naam,
pi_44293848
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:12 schreef vosss het volgende:
Ik had me uiterlijk 6 november moeten melden, maar dat heb ik niet gedaan.
Ik kan nog steeds aan mn geld, dus ze hebben mn rekening nog niet geblokkeerd
Nee, maar begin 2007 zijn ze dus wel verplicht je rekening te blokkeren. Veel plezier met het deblokkeren van je rekening dan.
pi_44295162
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:47 schreef Noway666 het volgende:
FF een repost in deel2:

Leuk om hier die ontwikkelingen te volgen, zelf ook het gezeik bij de ABN gehad maar dit is opgelost.

Ik persoonlijk langs geweest in mijn eigen weekend, notabene in een andere plaats (!) en heb mijn rekening(en) oplaten heffen.
Al die brieven met schijndreigementen met afsluiten en dergelijke gelijk ingeleverd en een klacht van laten maken naar het hoofdkantoor.

Ik heb me uiteraard wel geligitimeerd om de rekening op te heffen maar hier is geen kopie oid van laten maken, de abn is een goede klant kwijt.
En bij wie ben je nu een klant dan?
pi_44295299
Zucht elke bank heeft dit probleem. Ik snap niet waarom mensen moeilijk gaan doen, omdat ze ff naar de bank moeten met hun ID.
  zondag 10 december 2006 @ 11:44:54 #21
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_44296847
quote:
Op zondag 10 december 2006 03:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, maar begin 2007 zijn ze dus wel verplicht je rekening te blokkeren. Veel plezier met het deblokkeren van je rekening dan.
Er zijn nog mensen die geen brief gehad hebben en ook mensen zoals ik die pas 1 brief gehad hebben. Dan kunnen ze dat toch niet zomaar doen lijkt me....
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_44297361
Oja, 'k moet ook nog steeds naar de Postbank. Gisteren weer vergeten.
  zondag 10 december 2006 @ 13:07:39 #23
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_44298984
Prive heb ik geen brief gehad, maar ws hadden ze alles al van ons, watn we zijn er in 2002 nog geweest voor een e/o rekening enzo (Rabo).
Verder zin ik ook in het bestuur vna een stichting, daarvoor hebben we ook enkele rekeningen bij de Rabo lopen en daar kreeg ik dus wel bericht van dan mijn ID dus niet in hun systeem zat. Enkele jaren geleden zaten de zakelijke klanten en de particuliere klaten van de Rabo in mijn stad nog in 2 aprte gebouwen, tegenwordig is het allemaal samengevoegd, behalve de interne systemen dan blijkbaar.

Ik was overigens we vergetenvoor 30 nov even langs te gaan, belde ze me toch mooi op 30 nov of ik dat nog even wilde doen. Gelukkig mocht ik me ook melden bij een rabo in een andere stad (waar ik werk) zijn hebben alles doorgestuurd.

Tja misschien niet zo leuk, maar de banken kunnen er ook niets aan doen en ik heb geen 'dreigbrief' ofzo gekregen, ik vond het wel netjes van ze dat ze me op de 30ste even belde, was ook gewoon een vriendelijk gesprek hoor. Ach ik ben nu weer helemaal bekend bij de Rabo ...
klerkje
  zondag 10 december 2006 @ 13:14:14 #24
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_44299202
Ik heb nog een gezamelijke rekening lopen bij de ABN die ik destijds niet zonder m'n vroegere huisgenoot kon opheffen..

Dus ik krijg zo 2x per jaar een brief om te komen legitimeren.., ben nog steeds niet geweest..
Rekening word ook niet gebruikt overigens..
pi_44299780
quote:
Op zondag 10 december 2006 11:44 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Er zijn nog mensen die geen brief gehad hebben en ook mensen zoals ik die pas 1 brief gehad hebben. Dan kunnen ze dat toch niet zomaar doen lijkt me....
Wedden van wel ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')