ik heb een verrassing voor je: ik ben Turksquote:Op donderdag 28 december 2006 20:29 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Er wonen er best veel in de buurt, maar heb er niets mee... enlighten me!
Garpig, jij loopt niet weg voor mequote:Op donderdag 28 december 2006 20:30 schreef Emel het volgende:
[..]
ik heb een verrassing voor je: ik ben Turks![]()
ik ben wat gewendquote:Op donderdag 28 december 2006 20:33 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Garpig, jij loopt niet weg voor meHier in de buurt zijn ze bang voor me om mijn looks
![]()
Overigens snap ik niet waarom het altijd zo druk is in het Turks cafe op de hoek. Ik ben er binnen geweest maar voor mij is de lol afwezig.
Nou, nou, nou, ik val echt op prettig gestoorde vrouwen, maar wanneer het prettige er niet is dan houd het voor mij snel op hoor.quote:
Ze doen heus wel Nederlands praten tegen mij of uitnodigen voor een spelletje (rare naam geven ze eraan, voor mij is het Backgammon, DAT is wel leuk!). Maar de sfeer is toch... niet mijn definitie van leuk.quote:Op donderdag 28 december 2006 20:34 schreef Emel het volgende:
[..]
ik ben wat gewend![]()
hahaha ik snap dat een Turkse cafe niets voor je is. Allemaal Turken, die alleen Turks spreken.![]()
duhhh ik bedoel ook niet dat iemand gestoord moet zijn of irritant gekquote:Op donderdag 28 december 2006 20:35 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nou, nou, nou, ik val echt op prettig gestoorde vrouwen, maar wanneer het prettige er niet is dan houd het voor mij snel op hoor.
je moet er van houden of niet. Tis leuk dat je toch geprobeerd hebt.quote:Op donderdag 28 december 2006 20:36 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Ze doen heus wel Nederlands praten tegen mij of uitnodigen voor een spelletje (rare naam geven ze eraan, voor mij is het Backgammon, DAT is wel leuk!). Maar de sfeer is toch... niet mijn definitie van leuk.
Wel leuke Turkse bardame
Ik probeer alles een hoop. Zo ook Hollywood & Skihut gezien van binnen (ging hem ook niet worden overigens)quote:Op donderdag 28 december 2006 20:39 schreef Emel het volgende:
[..]
je moet er van houden of niet. Tis leuk dat je toch geprobeerd hebt.
haha Turkse bardame was toch wel leuk dus![]()
Hollywood en Skihutquote:Op donderdag 28 december 2006 20:40 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Ik probeer alles een hoop. Zo ook Hollywood & Skihut gezien van binnen (ging hem ook niet worden overigens)
En die dame is heus wel leuk ja
Intresse?quote:Op donderdag 28 december 2006 20:41 schreef Emel het volgende:
[..]
Hollywood en Skihutmij ook niet gezien daar hihi
hey vraag haar nummer!![]()
je bedoelt okeyquote:Op donderdag 28 december 2006 20:36 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Ze doen heus wel Nederlands praten tegen mij of uitnodigen voor een spelletje (rare naam geven ze eraan, voor mij is het Backgammon, DAT is wel leuk!). Maar de sfeer is toch... niet mijn definitie van leuk.
Okey is de juiste term, dank je.quote:Op donderdag 28 december 2006 20:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
je bedoelt okey![]()
afgelopen weekend heb ik wat neefjes in einhoven les in gegeven![]()
wat is er mis met je looks trouwens, dat mensen bang voor je zijn?![]()
ik nietquote:Op donderdag 28 december 2006 20:43 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Intresse?
(sorry lezers, ik kom eigenlijk altijd op ONZ, dus doe wat gek soms (afkickverschijnselen))
Ja ok, maar dan zal ik 'r toch eerst wat beter moeten bekijken. En dat durfde ik niet zo met 30 mannen om me heenquote:
quote:Op donderdag 28 december 2006 20:47 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Ja ok, maar dan zal ik 'r toch eerst wat beter moeten bekijken. En dat durfde ik niet zo met 30 mannen om me heen
je loopt er toch niet zo bij heh,quote:Op donderdag 28 december 2006 20:45 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Okey is de juiste term, dank je.
En fobo is mijn antwoord (cultuurverschil vermoed ik zo)
quote:Op donderdag 28 december 2006 20:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
je loopt er toch niet zo bij heh,
[afbeelding]
want dan vraag je erom![]()
Ik vind het gekker dat je nu normaal doet, maar goed.quote:Op donderdag 28 december 2006 20:43 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Intresse?
(sorry lezers, ik kom eigenlijk altijd op ONZ, dus doe wat gek soms (afkickverschijnselen))
Ik doe mijn best, het is tenslotte general en aanpassen moet wel in het leven, dus geen probleemquote:Op donderdag 28 december 2006 20:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik vind het gekker dat je nu normaal doet, maar goed.![]()
stoer!!quote:Op donderdag 28 december 2006 20:54 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Afwisseling ook hoor
[afbeelding]
ja zag ik, zat net je fobo te bewonderenquote:Op donderdag 28 december 2006 20:54 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Afwisseling ook hoor
[afbeelding]
dan zullen je patienten je pas echt serieus nemenquote:Op donderdag 28 december 2006 20:57 schreef Emel het volgende:
[..]
stoer!!
misschien moet ik maar ook zo bij gaan lopen![]()
Ja doen!quote:Op donderdag 28 december 2006 20:57 schreef Emel het volgende:
[..]
stoer!!
misschien moet ik maar ook zo bij gaan lopen![]()
Wie is Trigger?quote:Op donderdag 28 december 2006 20:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja zag ik, zat net je fobo te bewonderen![]()
je bent stadsgenoot van trigger trouwensen we hebben allebij maatje 45 schoenen
![]()
Dat MOET niet op je werk natuurlijk, een stukje aanpassen aan de maatschappij kan geen kwaadquote:Op donderdag 28 december 2006 20:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
dan zullen je patienten je pas echt serieus nemen![]()
ik denk dat ze dan pas echt dol op mij zijnquote:Op donderdag 28 december 2006 20:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
dan zullen je patienten je pas echt serieus nemen![]()
tiggershot! die wannabe turkquote:Op donderdag 28 december 2006 21:00 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
Wie is Trigger?
[..]
Dat MOET niet op je werk natuurlijk, een stukje aanpassen aan de maatschappij kan geen kwaad
Doe ik zo ff checkenquote:Op donderdag 28 december 2006 21:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
tiggershot! die wannabe turk, die postte op de vorige pagina
Het is wat ik ben en hoe ik me voel, dus...quote:uiteraard, maar zou je het liefst wel 24/7 zo bij willen lopen, als mensen er niet gek van op zouden kijken?
wat ben je en hoe voel je je dan?quote:Op donderdag 28 december 2006 21:06 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
Het is wat ik ben en hoe ik me voel, dus...
ik was eerstquote:Op donderdag 28 december 2006 21:08 schreef Emel het volgende:
maar wat voel je dan precies als je je zo kleed?
oenquote:
aaaaaah lekker, das beter, had al de hele dag een stijve nekquote:
quote:Op donderdag 28 december 2006 21:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
aaaaaah lekker, das beter, had al de hele dag een stijve nek
aan je uiterlijk kun je zien hoe je je voelt, dat hebben we allemaal wel. Als ik in een bagger bui ben dan kleed ik me ook baggerquote:Op donderdag 28 december 2006 21:15 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
Ik ben puur mezelf op die manier! Mensen denken dan juist dat ik me verschuil achter een uiterlijk, maar het tegenovergestelde is juist waar.
Eigenlijk kun je aan mij zien hoe ik me voel (buiten kantoortijden) aan mijn uiterlijk. Voel ik me tiptop in orde dan besteed ik veel werk aan mezelf (lenzen, makeup, sieraden erbij en verzin het er maar bij verder) voel ik me wel ok dan is het een gedeelte van dat, voel ik me bagger dan zie ik er ook bagger uit
Als ik in een opstandige bui ben heb ik een shirt aan van Manchester ofzo
[afbeelding]
Here comes the rain again
Falling on my head like a memory
Here comes the rain again
Tearing me apart like a new emotion
I want to walk in the open winds
I want to talk like lovers do
I want to dive into your ocean
Is it raining with you?
Dat is lastig beschrijven. Ik zou er pagina's mee vol kunnen baggeren zonder dat het goed overkomt. Of het ligt aan mij en ben ik slecht in gevoel omschrijven.quote:Op donderdag 28 december 2006 21:19 schreef Emel het volgende:
[..]
aan je uiterlijk kun je zien hoe je je voelt, dat hebben we allemaal wel. Als ik in een bagger bui ben dan kleed ik me ook bagger![]()
maar waarom dat extreme? wat doet dat met jou?
ja maar hoe komt het dat je dit het einde vindt?quote:Op donderdag 28 december 2006 21:24 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Dat is lastig beschrijven. Ik zou er pagina's mee vol kunnen baggeren zonder dat het goed overkomt. Of het ligt aan mij en ben ik slecht in gevoel omschrijven.
Kort gezegd, de een voelt zich lekker met een hoed op en cowboylaarzen, de ander in een hemd om relaxe broek, weer een ander draagt het liefst een lange jurk of juiste korte rok en ik vind dit het einde.
i am the god of hellfire and i bring you fire!quote:Op donderdag 28 december 2006 21:27 schreef Emel het volgende:
[..]
ja maar hoe komt het dat je dit het einde vindt?
met onze kleding drukken we onze gemoedstoestand uit maar geven we ook wat weer van onze persoonlijkheid "dit ben ik"
wat breng jij naar voren?
wieberen? was daquote:Op donderdag 28 december 2006 21:29 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
Ik kom er zo op terug, ik moet even 10 minuten wieberen! brb
hehehequote:Op donderdag 28 december 2006 21:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
i am the god of hellfire and i bring you fire!![]()
ik moet even 10 min. weg ofzo?quote:
quote:
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:53 schreef Biancavia het volgende:
Beste Bianca,
Hartelijk dank voor je e-mailbericht. Wegens drukte op de redactie heeft een reactie langer op zich laten wachten dan gebruikelijk is. Mijn excuses hiervoor.
Het woord 'wieberen' staat in de Grote Van Dale, met als betekenis 'weggaan, ophoepelen'. Het is een Bargoens woord (Bargoens is de geheimtaal van dieven, landlopers, rondtrekkende handelaren enz., met veel Jiddische elementen). 'Wieberen' is een afleiding van het Bargoense woord 'wieberig' in de uitdrukking 'wieberig gaan' (vluchten). 'Wieberig' komt van het Jiddische woord 'wejiwrech', dat van het Hebreeuwse 'wajibrah' komt. En 'wajibrah' betekent 'en hij vluchtte'.
Kortom, er zit aan dit woord, dat klinkt als jongerentaal, een heel verhaal aan vast, dat zelfs terugvoert tot de bijbel.
Met vriendelijke groet,
Heidi Aalbrecht,
redacteur Van Dale Lexicografie bv.
http://www.vandale.nl
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Bianca [mailto:XXX@gmail.com]
Verzonden: donderdag 14 april 2005 14:01
Aan: Van Dale Taalweb
Onderwerp: redactionele vraag/opmerking
Hallo,
ik vroeg mij af waarom het woord 'wieberen' niet is opgenomen in het
woordenboek.
Het is toch een gangbaar woord, zoals bijvoorbeeld in 'ga eens wieberen' .
Bovendien is het gewoon een prachtig woord, waarin door de klank
volledig de betekenis tot uiting komt.
Verder vroeg ik mij af waar de oorsprong van het woord ligt. Helaas
kon noch www.onzetaal.nl, noch Google mij hier enige helderheid over
verschaffen. Wellicht hebt u enig idee?
Met vriendelijke groeten,
Bianca
quote:
Dat ken ik uit een oud house nummerquote:Op donderdag 28 december 2006 21:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
i am the god of hellfire and i bring you fire!![]()
amateur??quote:Op donderdag 28 december 2006 21:37 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat ken ik uit een oud house nummer![]()
En zaag die gast niet zo door joh met dat amateurpsychologishe 'en wat voel je dan?' 'Wil je er over praten?'Hou toch op zeg, van dat soort vragen wordt je toch helemaal krankjorum
Daar moeten ze bij mij niet mee aan te komen hoor
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |