abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44246302
ik zal straks om 15:00 naar de rechtbank moeten omdat ik de transactie voorstel bewust niet heb betaald.

Ik heb de papieren en feitcode niet bij de hand op dit moment.

verhaal.

december 2005 .. 03:00 ik wacht rustig langs een drukke weg de op stoep zittend op me vette scootertje . (brommer uit, helm af) wachtend op een vriend!
ongeveer 5 minuten later komt een politie auto langs, ze stopt en vroeg mij om identiteit, ik vraag verbaasd en geirriteerd wat de rede ervan is? stilte volgt en 15 seconde later zeg ik: er is geen rede dus ik zie ook niet genoodzaakt het te tonen. zou ik uw legitimatie mogen zien? ze toont met tegenzin haar legitimatie. vervolgens zeg ik dat even in my buddy moet kijken voor me legitimatie, (ik open me buddy en zeg vervolgens in deze troep heb ik geen zin om te zoeken!)

ze vraagt me personalia .. ze noteert het .. en verifeert niks (over portofoon), ze wil vertrekken en ik vraag nog: wat was nou het probleem?

ja scooters he! dat snap jezelf toch wel! (ik word zwaar gediscrimineerd op dat ding) 2x per maand word ik wel staande gehouden!... ik zei dat ze iemand was met vooroordelen en eigenlijk ook een beetje een racist. en toen reed ze weg en ik lekker wachten op me vriend!

2 - 3 weken later krijg ik met de post een het gele papiertje in een envelop en 6 weken later een transactie voorstel!

wat kan ik nu het beste doen.. Ik begrijp natuurlijk dat ik voor 85% voor de boete mag gaan opdraaien!

maar ze is wel erg creepy te werk gegaan!
ze heeft me personalia op het moment niet geprobeerd te veriferen wat ik beschamend voor het politie apparaat vind!
en ze heeft me niet in kennis gesteld dat ze me wou verbaliseren etc. (wat een gniepig mens)

het is mijn woord vs de hunne maar toch.

ik zou toch hoe nutteloos een klein betoog willen houden!

ik had op het moment mijn rijbewijs gewoon in mijn handschoenen vakje en heb eigenlijk altijd me ID bij me)

wie kan me een beetje helpen of heeft ervaring hiermee (btw ik ben jarig vandaag )
pi_44246365
Heb je een advocaat?
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:08:57 #3
37248 BertV
Klei indiaan
pi_44246372
Gefeliciteerd, je moet betalen...

Burgerpesten als er echt niks aan de hand was, maar ik was er niet bij eh.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_44246546
Je hebt je er al lekker op voorbereid zo te lezen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:19:51 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44246678
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:06 schreef backontrack het volgende:
en eigenlijk ook een beetje een racist
Waarom?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_44246687
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:08 schreef Originele_Naam het volgende:
Heb je een advocaat?
Nee! Lijkt me ook een beetje overbodig, ik vind het niet erg om uiteindelijk te moeten betalen. maar ik voel me wel geschaad.

Ik wil me gewoon afzetten tegen deze onnozelheid omdat het politie apparaat er blijkbaar makkelijk misbruik van kan maken!
pi_44246746
quote:
Ik begrijp natuurlijk dat ik voor 85% voor de boete mag gaan opdraaien!
hoezo 85%?
pi_44246767
Ok ik zou als ik jouw was je pc afsluiten en een verdomd goed verhaal verzinnen, zodat je geen boete hoeft te betalen
pi_44246873
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Waarom?
vervang het woord scooters met bijvoorbeeld altijd die (bevolkingsgroep).

ik kan het niet anders interperteren dan dat.

ik ben afgelopen jaar 17keer staande gehouden .. en 1x maar een bon daarvan ... probeer dat maar eens in je auto voor mekaar te krijgen.
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:22 schreef roelofjan het volgende:

[..]

hoezo 85%?
voor 85% zeker dat ik de volle 100% van die 50euro boete mag betalen
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:28:37 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44246907
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:27 schreef backontrack het volgende:

[..]

Nee. Het gaat hier namelijk om de scooter, niet om een ras. Dus onzin.
pi_44247027
quote:

[..]

ik kan het niet anders interperteren dan dat.

ik ben afgelopen jaar 17keer staande gehouden .. en 1x maar een bon daarvan ... probeer dat maar eens in je auto voor mekaar te krijgen.
[..]

Alleen hoe je al redeneert, en dat je een topic 3 uur van te voren opent zegt al genoeg lijkt mij. Als jij 's nachts ergens staat kan dat al als verdacht gezien worden, als je je gewoon had gelegitimeerd was er niets aan de hand geweest. Nu is je het eigen schuld, jammer dat ze het rechtsapparaat hier tijd aan moet besteden.
pi_44247046
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nee. Het gaat hier namelijk om de scooter, niet om een ras. Dus onzin.
ik word vergeleken met andere scooterbestuurders en het is voor ingenomen beeld wat ze van me heeft, als het woord rasictisch misschien fout is zou je me dan even willen helpen met het juiste woord?

er is een bekend loesje:

Ik rijd scooter
dus ik ben crimineel
"loesje"

dat komt niet uit de lucht vallen!
pi_44247066
Tijd voor een auto.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:34:22 #14
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44247101
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:32 schreef backontrack het volgende:

[..]

ik word vergeleken met andere scooterbestuurders en het is voor ingenomen beeld wat ze van me heeft, als het woord rasictisch misschien fout is zou je me dan even willen helpen met het juiste woord?
Nee. Maar ik kan je verzekeren dat rasictisch sowieso niet goed is.
pi_44247116
quote:

Volgens mij is het gewoon voor 100% zeker.

Zeker gezien je verweer. Ik denk namelijk niet dat de rechter erg onder de indruk zal zijn als je hem uitlegt dat de politie racistisch is.
pi_44247122
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:32 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Alleen hoe je al redeneert, en dat je een topic 3 uur van te voren opent zegt al genoeg lijkt mij. Als jij 's nachts ergens staat kan dat al als verdacht gezien worden, als je je gewoon had gelegitimeerd was er niets aan de hand geweest. Nu is je het eigen schuld, jammer dat ze het rechtsapparaat hier tijd aan moet besteden.
ik neem aan dat ze me op het moment van de overtreding, me in kennis had moeten stellen. ze heeft dat niet gedaan. ik hoef hier niet uit te leggen dat dit niet volgens de regels is.

het is 03:00 in een uitgaansgelegenheids gebied waar ook andere mensen waren!
pi_44247141
Weet je nou al waarom je moet voorkomen?

Alleen vanwege het niet legitimeren?
pi_44247292
je word gedemoniseerd...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_44247295
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:35 schreef roelofjan het volgende:
Weet je nou al waarom je moet voorkomen?

Alleen vanwege het niet legitimeren?
ja vanwege niet het legitimeren, terwijl ze uiteindelijk niet op dat moment verbaliseerd heeft of uberhaupt mijn persoonsgegevens gecontroleerd heeft via de meldkamer!
pi_44247305
das trouwens een term die in 2004 heel hip was ;0
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_44247331
Als je moet voorkomen omdat je geen legitimatie bij je had. En je wil de boete daarvan niet betalen, dan heb je hele grote kans dat dat wordt vrijgescholden. Ik weet wel zeker dat de rechter jou gelijk gaat geven. Volgens mij hebben ze dit onderwerp al bij Kassa besproken.
pi_44247408
Ik denk dat je het woord 'discriminatie' zoekt?

dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
2 onderscheiding
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:45:54 #23
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_44247465
Ik zou zometeen niet meer zeggen als :
Dat het in jouw optiek onnodig was je te legitimeren omdat je niets raars deed. De politie kon vervolgens ook geen duidelijke reden geven waarom je je zou moeten legitimeren en daarom heb je de boete niet betaald.
Verdere lulkoek over racisme en andere dure woorden die je toch niet begrijpt zou ik voor me houden.

Overigens heb je een grote kans dat de boete wordt vrijgescholden als je je zometeen normaal gedraagt.

[ Bericht 7% gewijzigd door GateWayX op 08-12-2006 12:52:44 ]
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:46:53 #24
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_44247501
Trouwens die boete, je moet niet raar op kijken als deze straks verhoogt wordt. De kantonrechter houdt namelijk niet van zeurende burgers die nergens recht op hebben...

Als ze naar je ID vragen, moet je deze overhandigen - enige wat jij dan kan doen - vragen of ze bevoegd zijn en dus bevoegd ambtenaar zijn, en inderdaad de reden. Ze moeten namelijk een vermoeden hebben van iets.
quote:
De politie mag niet altijd om een identificatiebewijs vragen. Er moet een reden voor zijn, zoals het vermoeden van een misdrijf. De politie kan ook van de bevoegdheid gebruik maken als er bijvoorbeeld ‘s nachts een auto rondrijdt op een verlaten industrieterrein, als in een groep bekende dealers een onbekende opduikt of als “hangjongeren” overlast veroorzaken. Ook omstanders van een brand en getuigen van misdrijven kunnen door de politie om een identificatiebewijs worden gevraagd. Verder kan de politie ingrijpen wanneer er bij manifestaties, demonstraties, voetbalwedstrijden en in uitgaansgebieden rellen uitbreken of dreigen uit te breken. Wanneer tijdens een legale demonstratie geen sprake is van rellen en er dus geen openbare orde-probleem is, heeft de politie geen enkele bevoegdheid om de demonstranten naar hun papieren te vragen. Ook bij het preventief fouilleren is een identiteitscontrole niet toegestaan wanneer er geen wapens of drugs gevonden worden.
Succes en laat even weten wat je uiteindelijke boete is... Wellicht, met bovenstaande dat je aannemelijk kan maken dat er niets aan de hand was en ze geen duidelijke reden hebben opgegeven. Zowaar is er nog een kans dat je dus niets hoeft te betalen.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_44247504
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:41 schreef xman het volgende:
Als je moet voorkomen omdat je geen legitimatie bij je had. En je wil de boete daarvan niet betalen, dan heb je hele grote kans dat dat wordt vrijgescholden. Ik weet wel zeker dat de rechter jou gelijk gaat geven. Volgens mij hebben ze dit onderwerp al bij Kassa besproken.
link? alhoewel me het heel simpel lijkt!.. Ik wil wel betalen en ik zal zelfs moeten .. ik wil gewoon even kort wat zeggen. het is mijn manier om mijn ongenoegen te uiten!

@ vaudej bedankt voor je input .. discriminatie is het juiste woord (sorry maar ik werk veel met het buitenland en heb ook al geen nederlandse vriendin, ik spreek en schrijf bijna geen nederlands meer!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')