quote:
- Alle linkse partijen en de linkse media negeren Wilders, net zoals ze dat met Fortuyn destijds deden. In Belgie precies hetzelfde met Vlaams belang.
Als er iemand wel ontzettend veel in de media was destijds, was het Fortuyn wel. Ook Wilders was voortdurend in de media, dus deze kritiek snap ik niet echt. Leven we wel in hetzelfde land? Dat de ´linkse´ partijen Wilders ´negeren´ (wat ze volgens mij niet doen) past prima binnen een democratie. Een democratie houdt niet in dat iedere partij met elke partij moet willen samenwerken. Zo wil de VVD vast niet met de SGP samenwerken. OMG! Ondemocratisch! Ik kan me voorstellen dat als de PNVD (pedopartij, mocht de afkorting je niets meer zeggen) mee zou hebben gedaan en zetels had gekregen er ook weinig partijen zijn die met hun had willen samenwerken. Is dat ondemocratisch ook? Sterker nog, Wilders was voor een VERBOD op deze partij. Dit vind ik een stuk ondemocratischer. Wilders is tenslotte met zijn 9 zetels ook helemaal niet in een positie dat linkse partijen hem nodig hebben voor een kabinetsformatie. De situatie met het Vlaams Belang is niet vergelijkbaar, afgezien dan dat Wilders graag zijn ´slachtofferpositie´ gebruikt om stemmen te winnen.
quote:
- Als links z'n zin niet krijgt, dan gebruiken ze geweld (taart in gezicht Fortuyn) en zijn zelfs in staat om iemand te vermoorden (de moord op Fortuyn) of gaan ze met de dood dreigen (de honderden doodsbedreigingen die Wilders per jaar ontvangt).
Ja, dit zijn ook echt acties van collectief links. Kijk eens goed naar wat je zegt.... ´als links zijn zin niet krijgt, dan...´Wie bedoel je nou met links? Linkse mensen, linkse politici, linkse partijen? Als een willekeurig links persoon een blauwtje loopt gebruikt hij geweld? Stuurt Marijnissen doodsbedreigingen naar Balkenende? Mensen hebben het in deze topic al gezegd, maar dit is echt van uiterst laag denkniveau. Als je een stelling wil verdedigen, gebruik dan scherp geformuleerde argumenten en niet van deze zwakzinnige drogredenen. Definieer links, maak duidelijk dat jouw stelling opgaat voor een grote meerderheid van deze groep of onderdeel uitmaakt van een bepaalde ideologie die deze mensen aanhangen en dan praten we verder.
quote:
Mijn stelling dus : links is ondemocratisch en wanneer hun beleid niet doorgevoerd kan worden, worden ze aggresief (de simpelere mensen) of gaan ze vieze spelletjes spelen (zie b.v. die relnicht van een dichter of de opmerkingen op de NOS).
Als een dichter opstapt uit ontevredenheid over de verkiezingen is dat ondemocratisch? Dat moet je me nou toch eens echt uitleggen. Hoe beinvloed dit in vredesnaam de democratie? En als dat wat je stelt echt zou kloppen, over de gevolgen van als ´links´ zijn zin niet krijgt, dan zou het land afgelopen jaren een grote chaos zijn geweest.
En nog een leuke quote:
quote:
Hmm je maakt hem belachelijk (onzin ratelen), gooit hem op een vooraf al verketterde hoop (agressief rechts) en probeert de mogelijke invloed van zijn mening ongedaan te maken door het af te doen als roddel, laster, achterklap, getroll, demonisering, verkettering. Damn ik zat slechts zelden zo precies on the mark.
Als je iemand wijst op zijn kortzichtigheid (ik weet nu even niet welke woorden hij gebruikte), dan is dat gerechtvaardigd als datgene wat hij zei ook inderdaad van een laag denkniveau is. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen de tijd en moeite neemt om er ook nog echt inhoudelijk op in te gaan. (ik snap ook bijna niet waarom ik dat wel doe, het is waarschijnlijk toch bijna als praten tegen een muur van vooroordelen en onwrikbare ongenuanceerde meningen...oh shit, nu maak ik weer mensen belachelijk en bewijs ik de stelling)
Hij gooit hem niet op een ´verketterde hoop´, hij deelt hem in in een groep met negatieve kenmerken. Ok, misschien is ´agressief rechts´ ook te simpel (in ieder geval al scherper geformuleerd dan ´links´), maar wat hij bedoelt is denk ik de groep die zich identificeert met een ´anti linkse´ houding, voornamelijk gebaseerd en beargumenteerd op vooroordelen en kortzichtige aannames. Daar past de TS prima in vind ik.