Verrassend lijstje, maar ik heb toch zeker 10 minuten zitten denken "wat mis ik?".quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bill Condon - Dreamgirls
Valerie Faris/Jonathan Dayton - Little Miss Sunshine
Stephen Frears - The Queen
Alejandro González Iñárritu - Babel
Martin Scorsese - The Departed
De nominaties voor de DGA.
Iwo Jima blijft wel bij Best Picture zitten denk ik, ondanks alles verwacht ik geen Little Miss Sunshine. Scorsese moet misschien toch iets minder rekening gaan houden met Clint en eerder naar Frears of zelfs Condon kijken, al lijkt het publiek niet zó erg onder de indruk van Dreamgirls, misschien heeft dat ook zijn weerslag.quote:Op woensdag 10 januari 2007 03:26 schreef California het volgende:
Houdt dat in dat dit de nominaties voor Best Picture worden?
Ik denk op dit moment eerder dat Little Miss Sunshine wel eens kans maakt bij de films te eindigen, alleen de regisseurs zie ik niet gebeuren. Dus daar kan Clint wel verschijnen, of als zijn films zo in populariteit zijn gedaald, misschien Greengrass, of nog een van de drie Mexicanen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Iwo Jima blijft wel bij Best Picture zitten denk ik, ondanks alles verwacht ik geen Little Miss Sunshine. Scorsese moet misschien toch iets minder rekening gaan houden met Clint en eerder naar Frears of zelfs Condon kijken, al lijkt het publiek niet zó erg onder de indruk van Dreamgirls, misschien heeft dat ook zijn weerslag.
Dat is wel een lachertje natuurlijk. Met dit typetje heeft hij immers al jaren ervaring.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Online Film Critics Awards
[...]
BREAKTHROUGH PERFORMER
Sacha Baron Cohen - Borat
Daar heb je een punt. Alhoewel Ali G Indahouse ook redelijk bekend is, met name in Europa dan.quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:05 schreef California het volgende:
Ervaring, maar geen wereldwijde bekendheid.
Je moet wel onderscheid maken tussen de verschillende groepen die een film waarderen. Je hebt publiek, critici en filmmakers. Daarbinnen heb je weer allerlei verschillende soorten, maar generaliseren mag soms.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zoals mijn zeer hooggeachte collega Mike onlangs opmerkte, is het opvallend dat V for Vendetta echt nauwelijks wordt vernoemd, zelfs bij technische awards zie je 'm zelden.
Toch opvallend, zo'n film wordt op een hele hoop vlakken veel hoger gewaardeerd dan de meeste andere films uit 2006, maar bij awards wordt hij helemaal niet in overweging genomen
Omdat jij dit ook allemaal best weetquote:iedereen vindt dat normaal, ook ik. Maar waarom?
Letters is in Engeland ook nog niet uit. En Flags hebben ze niet genegeerd, die is gewoon niet erg goedquote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
de Eastwoords grotendeels negeren.
Wat is dat nu voor kutopmerking?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:40 schreef JelleS het volgende:
Dat zal me niks verbazen SoK, bagger als Moulin Rouge en Chicago kregen ook veel nominaties en wonnen veel awards bij de oscars en globes. Je zou haast een bepaald beeld gaan vormen over de leden van beide organisaties......
Toch wel een verschil, de Globes worden door buitenlandse pers in Hollywood toegekend, de oscars door iedereen die ooit is toegelaten in de academy, dus acteurs, regisseurs, editors, special effectsmensen, grimeurs, cameramannnen,.... Vorig jaar werden bijvoorbeeld Eric Bana, Jake Gyllenhaal, Terrence Howard, Keira Knighthley, Werner Herzog, Bennett Miller, Noah Baumbach en Dolly Parton lid.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:40 schreef JelleS het volgende:
Je zou haast een bepaald beeld gaan vormen over de leden van beide organisaties......
Daarom zei ik ook nominaties.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:51 schreef Mike het volgende:
Ik vond Moulin Rouge helemaal niet matig en die film heeft overigens maar 2 (minder belangrijke) Oscars gewonnen.
Ze werden vorig jaar lid. Na de awards. Maar natuurlijk is er belangenverstrengeling, dacht je dat Jack Nicholson geen lid was?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Raar dat Jake Gyllenhaal, Keira, Terrence Howard ed. lid waren. Lijkt me toch belangenverstrengeling.
en terechtquote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:29 schreef Mike het volgende:
En hoewel het een goeie film is, wordt 'ie op FOK! wat overgewaardeerd.
Terecht vind ik. Fantastische rolquote:
dudequote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:40 schreef JelleS het volgende:
bagger als Moulin Rouge en Chicago
Jij vindt elke film goedquote:
Les Invasions Barbares is geniaal. Voor de rest ben ik het wel redelijk met je eens. Rare keuzes in die categorie soms ja.quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:05 schreef SaintOfKillers het volgende:2004 -> Geen Infernal Affairs, Bom ... Bom (van Kim), Reconstruction, Goodbye Lenin, Vozvrashcheniye of Osama. OK, dat jaar waren de 5 die wel werden genomineerd ook niet slecht, maar zowat alles wat hier staat was wel beter (zeker dan uiteindelijke winnaar Les Invasion Barbares).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |