Zucht.quote:Op vrijdag 8 december 2006 00:20 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Doe je het weer (Een irritatie op mij persoonlijk richten). Jij opent het topic, sta dan ook open voor de reacties.
Hoe dan ook, alsnog sterkte meid.![]()
correctquote:Op vrijdag 8 december 2006 10:07 schreef LintuxCx het volgende:
Fijne familie heb jij.Had je een tijd terug niet ook hier een topic dat je zus had "vergeten" jou uit te nodigen voor haar bruiloft?
alleen de familie van mijn beste vriend en hij zelfquote:Naast familie is er verder ook niemand die er om leek te geven, dit keer?
In ieder geval sterkte, hopen dat het weer even stabiel blijft.
Dat ben ik niet met je eens. Een email kan heel persoonlijk zijn en een prima medium om het contact met mensen op gang te houden. Ik ben het wel met je eens dat het persoonlijke eraf gaat als er een hele rits namen bovenaan het mailtje staat. En ook zou ik van een goede vriendin zoiets liever via de telefoon of persoonlijk horen; dat dan weer wel.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:44 schreef beerten het volgende:
Niet om persoonlijke banden tussen mensen te onderhouden.
Ja, maar ik kan het me toch zeker wel voorstellen. Toen mijn vader gestorven was (jaren geleden hoor) heb ik ook een massa-mail gestuurd naar mijn vrienden-adresboek. Je hebt dan gewoon geen zin om het hele verhaal aan iedereen persoonlijk uit te leggen. Je hebt wel iets anders te doen. Ik zou daarintegen wel redelijk telkeurgesteld zijn als niemand hier een reply op gegeven zou hebben. Het is redelijk makkelijk om even een berichtje terug te sturen: Rot voor je en sterkte.quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Een email kan heel persoonlijk zijn en een prima medium om het contact met mensen op gang te houden. Ik ben het wel met je eens dat het persoonlijke eraf gaat als er een hele rits namen bovenaan het mailtje staat. En ook zou ik van een goede vriendin zoiets liever via de telefoon of persoonlijk horen; dat dan weer wel.
Zo hoort het.quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:09 schreef Viking84 het volgende:
alleen de familie van mijn beste vriend en hij zelf. Hij belde voor me met mijn ouders, ging mee naar het ziekenhuis, doet de boodschappen (aangezien ik niet naar buiten mag). Echt een golden boy
.
Mijn vader is in 2000 gestorven, misschien een tijd waarin e-mail nog een stukje minder ingeburgerd was, maar zelfs nu kan ik me niet voorstellen om zo'n boodschap per mail te brengen. Ik heb een aantal goede vrienden gebeld, en zij hebben het verhaal uitgelegd en dat was voor mij ook goed; ik wilde ook wel mijn verhaal even doen, die ochtend. Sommige mensen waren heel geschokt, ik denk dat die zich rot waren geschrokken als ze een mailtje van mij met deze boodschap hadden gekregen. Ikzelf had inderdaad wel wat anders te doen, die eerste dag, maar daarna was ik toch echt wel blij met de persoonlijke reacties (een briefje, kaartje, telefoontje, bezoekje-> geen mail). Ik zou ook niet weten hoe ik zou moeten reageren op een mail van een goede vriendin met 'hoi, mijn vader is dood'. 'Rot voor je', is dat niet wat leegquote:Op vrijdag 8 december 2006 11:01 schreef Fjolle het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan het me toch zeker wel voorstellen. Toen mijn vader gestorven was (jaren geleden hoor) heb ik ook een massa-mail gestuurd naar mijn vrienden-adresboek. Je hebt dan gewoon geen zin om het hele verhaal aan iedereen persoonlijk uit te leggen. Je hebt wel iets anders te doen. Ik zou daarintegen wel redelijk telkeurgesteld zijn als niemand hier een reply op gegeven zou hebben. Het is redelijk makkelijk om even een berichtje terug te sturen: Rot voor je en sterkte.
Juist. Jij legt je vinger weer precies op de goede plek.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:20 schreef milagro het volgende:
[..]
als 1 iemand je verjaardag vergeet, nu ja, boeien, als iedereen je verjaardag vergeet dan vindt niemand dat leuk, ook al doe je ms stoer.
en dat is hier net zo, niemand reageert, en ja dat zou ik ook klote vinden, veel lieden hier blijkbaar niet.
als een vriendin mij zou mailen met dergelijk ernstig /slecht nieuws, dan zou ik terugmailen "ik wil je nu even bellen, kan dat? ".quote:Ik zou ook niet weten hoe ik zou moeten reageren op een mail van een goede vriendin met 'hoi, mijn vader is dood'. 'Rot voor je', is dat niet wat leeg Tuurlijk al leuk dat mensen met je meeleven, maar toch...
Tuurlijk heb ik de mensen bericht die het dichtste bij je staan, maar iedereen wist al dat hij op sterven lag, dus dan is zo'n mailtje wel handig. Je gaat op zo'n moment niet 30 mensen afbellen. Begrijpt meteen iedereen dat je even niet bereikbaar bent.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mijn vader is in 2000 gestorven, misschien een tijd waarin e-mail nog een stukje minder ingeburgerd was, maar zelfs nu kan ik me niet voorstellen om zo'n boodschap per mail te brengen. Ik heb een aantal goede vrienden gebeld, en zij hebben het verhaal uitgelegd en dat was voor mij ook goed; ik wilde ook wel mijn verhaal even doen, die ochtend. Sommige mensen waren heel geschokt, ik denk dat die zich rot waren geschrokken als ze een mailtje van mij met deze boodschap hadden gekregen. Ikzelf had inderdaad wel wat anders te doen, die eerste dag, maar daarna was ik toch echt wel blij met de persoonlijke reacties (een briefje, kaartje, telefoontje, bezoekje-> geen mail).
Tuurlijk is dat leeg. Het gaat erom dat je even een reactie geeft, niet deze..... Je maakt hem dan wel persoonlijk. Het was maar een voorbeeldje dat een reactie geven best kan ook al vind je het zelf misschien nog zo moeilijk om er 1 te bedenken.quote:Ik zou ook niet weten hoe ik zou moeten reageren op een mail van een goede vriendin met 'hoi, mijn vader is dood'. 'Rot voor je', is dat niet wat leegTuurlijk al leuk dat mensen met je meeleven, maar toch...
quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:16 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Zo hoort het.Gewoon een andere familie opzoeken.
Waarom praat je niet gewoon ff met zequote:Op woensdag 6 december 2006 20:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
mensen snappen toch wel dat ik die mail niet voor niets stuur? Als ik had geweten dat het hen niets kon schelen, had ik die mail niet gestuurd. Had me weer tijd bespaard. Als iemand zijn 'dagboek' met anderen gaat delen, heeft 'ie daar een bepaalde bedoeling mee.
Da's absoluut waar.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:38 schreef Fjolle het volgende:
Ik denk dat dat vaak ook de reden is van geen reactie geven: "Ik wist niet hoe te reageren op dit bericht."
Dan sms je evenquote:Op vrijdag 8 december 2006 11:47 schreef Viking84 het volgende:
Laatst nodigde m'n broer me uit om een weekendje te komen. Ik mailde meteen terug van ha, ik kan komend weekend wel en ik hoor dan gewoon niets meer van hem, want hij checkt z'n mail niet meer die week etc. Het is echt jammer dat mail het nog nooit kan winnen van een telefoongesprek. Zolang dat zo is ben ik de pineut.
had ook gekund natuurlijkquote:
En zo doe je dat.quote:
Tuurlijk. Het gaat er mij meer om dat je niet continu je mail checkt. Dus als je snel iets wilt doorgeven dan is sms daar waarschijnlijk beter voor.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
had ook gekund natuurlijk. Ik denk dat dat wel een goed alternatief is voor mail.
Maar goed, dan kan degene het moment van antwoorden ook uitstellen. Als je belt, kun je direct een antwoord afdwingen, dat is het grote voordeel.
Hallo lieverd: op iedere regel zijn uitzonderingen. Denk je nu werkelijk dat ik dat niet zie?quote:Op vrijdag 8 december 2006 00:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit is ook onzin. De meeste vrienden die ik heb wonen tegenwoordig niet meer echt in de buurt en bovendien heeft iedereen een druk leven. We zien elkaar niet wekelijks, maar het contact blijft nu juist behouden doordat er e-mail enzovoort bestaat. En als we wel face-to-face afspreken, dan worden die afspraken ook altijd via mail gemaakt. Tja, dat gaat tegenwoordig nu eenmaal zo.
Tja, zo gaat dat nou eenmaal. Als je er voor kiest om liever te mailen dan te bellen (en aangezien je wel met je ouders belt ga ik er van uit dat je het wel kan) terwijl je ondertussen wel weet dat de reacties dan erg traag zijn, dan moet je dat gewoon accepteren. Zelf heb ik ook een hekel aan telefoneren omdat ik al sinds ik klein ben met gehoorproblemen kamp, hoewel lang niet zo erg als jij, maar zeker als ik verkouden ben dan heb ik soms wel flinke problemen met mensen over de telefoon verstaan. Het handjevol mensen die echt heel belangrijk zijn voor mij, mijn ouders, zusje, partner en 2 goede vrienden, weten dat en vinden het dus ook niet zo erg als ik 3x achter elkaar moet vragen wat ze nou zeiden. Gelukkig maar, want op 2 na weet ik ook dat als ik mail het kan gebeuren dat het een week duurt voordat ik antwoord krijgt.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:47 schreef Viking84 het volgende:
Een mailtje is voor mij trouwens een heel persoonlijk medium. Ik bel alleen met mijn ouders en goede bekenden en verder doe ik alles via mail en msn. Dus voor mij is het blijkbaar toch anders dan voor iemand die wel goed hoort. Ik leg m'n hele hebben en houden in een mail en ik sta dan ook bekend om mijn ellenlange mailtjes. Het is niet de eerste keer dat mensen niet goed begrijpen hoe belangrijk e-mail voor mij is. Vaak als mijn vader of moeder jarig is, bellen mijn broer en zussen met elkaar om te overleggen over het cadeau en ik hoor dan achteraf: "we hebben dit en dat gekocht, doe je mee?". Dat vind ik niet leuk, dus tegenwoordig wil ik het zelf regelen namens iedereen (en dan mail ik hen ook, maar ze reageren zo traag altijd
) of ik koop gewoon zelf iets en dan zijn ze boos, want ik word immers ook boos word als zij mij er niet bij betrekken, dus dan ben ik ineens hypocriet. Maar het komt echt door het medium. Ik weet wel dat ik hun gemakkelijker kan bereiken als ik bel, maar snap dat dan, ik kan niet bellen!
Laatst nodigde m'n broer me uit om een weekendje te komen. Ik mailde meteen terug van ha, ik kan komend weekend wel en ik hoor dan gewoon niets meer van hem, want hij checkt z'n mail niet meer die week etc. Het is echt jammer dat mail het nog nooit kan winnen van een telefoongesprek. Zolang dat zo is ben ik de pineut.
Gelukkig begin je het in te zien.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:47 schreef Viking84 het volgende:
..
ik ben blij dat dat voor mij niet geldt. alle contacten die ik heb zijn face-to-face ontstaan. Ik kan me niets voorstellen bij een vriendschap die begint bij internetcontact. dat je later via mail communiceert via mail vind ik niet zo vreemd. veel op internet ontstane contacten komen op mij ook nogal klef over, met de nodige 'knuffels'etc.quote:Op vrijdag 8 december 2006 00:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit is ook onzin. De meeste vrienden die ik heb wonen tegenwoordig niet meer echt in de buurt en bovendien heeft iedereen een druk leven. We zien elkaar niet wekelijks, maar het contact blijft nu juist behouden doordat er e-mail enzovoort bestaat. En als we wel face-to-face afspreken, dan worden die afspraken ook altijd via mail gemaakt. Tja, dat gaat tegenwoordig nu eenmaal zo.
Attention whore? Wat is er verkeerd aan het op de hoogte stellen van je vrienden van een gezondheidsprobleem dat de kop heeft opgestoken? Of is jouw idee over vrienden dat het alleen mensen zijn met wie je moet kunnen lachen, maar zo gauw het een wat zwaarder karakter krijgt, je zo snel mogelijk moet wegwezen? Dat zijn geen vrienden.quote:
ik zou zelf er niet achteraan gaan. je hebt het medegedeeld en ik zou voor de rest gewoon doen zoals normaal. je maakt het jezelf en je familie / kenissen alleen maar lastiger als je erachteraan gaat vragen zo lukraak.quote:Op woensdag 6 december 2006 21:32 schreef Viking84 het volgende:
Het was een mail aan meerdere personen.
Overigens zit ik wel na te denken over het waarom van hun niet-reageren. Sommige mensen lezen vluchtig hun mail, vlak voordat ze weggaan of moeten heel veel mail lezen en hebben dan geen tijd meer om te reageren. Anderen wilden dat misschien nog doen, maar kregen de kans niet, omdat ik hen aansprak zodra ze online kwamen...
Ik ga wel aan een paar mensen vragen waarom ze niet gereageerd hebben, alleen aan mensen van wie ik zeker weet dat ze het niet verkeerd zullen opvatten. Ik weet niet of het zal helpen voor de toekomst, maar het kan geen kwaad om mensen hiervan bewust te maken (hoop ik).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |