Die van mij was vanochtend ook al te laat. Chauf reed te rustig om de dienstregeling te kunnen halen. Motor van de bus maakte een tering lawaai. Maar ik heb toch een negatieve overstap kunnen halen, omdat de trein naar Groningen meer dan 10 minuten vertraging had.quote:Op maandag 11 december 2006 09:28 schreef Ou-Tannu het volgende:Connexxion
bus komt al niet opdagen, en de volgende bussen zijn OVERVOL![]()
![]()
herpes logo is dr alleen af getrokken en vervangen door een simpele XX stikkerquote:Op maandag 11 december 2006 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
Die van mij was een xx bus in xx kleur
grote deel van herpes gebied is idd over genomen door Veoliaquote:Op maandag 11 december 2006 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
Het is bijna een dochterbedrijf van xx. Ze hebben nog enkele lijnen in Noord-Brabant en Limburg. Voor de rest heeft het bedrijf geen bestaansrecht meer.
Ook in Gelderland (regio Nijmegen) tuffen ze nog rond. Uit Limburg zijn ze nu toch helemaal weg?quote:Op maandag 11 december 2006 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
Het is bijna een dochterbedrijf van xx. Ze hebben nog enkele lijnen in Noord-Brabant en Limburg.
ConneXXion heeft heel Hermes overgenomen, een paar maanden geleden. Bron: connexxion.nlquote:Op maandag 11 december 2006 23:00 schreef its_me_ het volgende:
Connexxion heeft een aantal Hermes (type Ambassador 200) bussen overgenomen, omdat Hermes teveel bussen had en Connexxion te weinig. Momenteel rijden ze nog in Hermes kleuren rondom Utrecht. Ik neem aan dat dit nog wel word veranderd?
Nee, er komen nieuwe bussen, grotendeels.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
Worden die herpes bussen nog overgeplakt naar XX kleuring?
De ambassador 200 serie is toch nog niet zo OUD?quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:59 schreef Alexxxxx het volgende:
foto's van het omstickeren van de herpesbussen in Leeuwarden
zal ff in 1 van de vorige delen kijkenquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:03 schreef Alexxxxx het volgende:
Geen idee, ik heb alleen nog maar oude wrakken zien rijdenIk neem morgen even een kijkje in Leeuwarden
Die bussen hebben veel te weinig zitplaatsenquote:Op zaterdag 16 december 2006 16:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ging op pad voor Herpes foto's, maar kwam thuis met een Arriva plaatje.
[afbeelding]
Merk en type: Volvo
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Datum: 13 december 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: lijn 2 richting Heechterp Camminghaburen; busnummer 5918
elke bus heeft teweinig zitplaatsquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:55 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Die bussen hebben veel te weinig zitplaatsen
Zo kan je ook Parkerenquote:Op maandag 18 december 2006 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind die Volvo's maar lelijke dingen. Nee, geef mij maar een gelede citaro of Iveco Berkhof 1281, die nog steeds de Veonnkleuren heeft![]()
Dat wordt ook leuk als XX hier met 12 meters gaan rijden :/quote:Op maandag 18 december 2006 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag nauwelijks xx bussen in Fryslân gezien. Had me verslapenDan maar met de taxi naar Leeuwarden (ook belbus genoemd).
In Groningen een 12 meter bus op lijn 11. Dat kan echt niet. Een korte bus op studentenlijnen vraagt om problemen. Die waren er ook, want de bus puilde uit.
dan hoefde die door de straat te rijden waar mn school aan grens :pquote:Op maandag 18 december 2006 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Een amba die zuidwaarts gaat
Weetje welke lijn dat was?quote:Op maandag 18 december 2006 16:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zo kan je ook Parkeren![]()
[afbeelding]
Fiets VS Bus![]()
[afbeelding]
het is onbekend hoe het met de fietser is afgelopen,
Ik heb ze ook al in Den Haag zien rijden.quote:Op maandag 11 december 2006 23:00 schreef its_me_ het volgende:
Connexxion heeft een aantal Hermes (type Ambassador 200) bussen overgenomen, omdat Hermes teveel bussen had en Connexxion te weinig. Momenteel rijden ze nog in Hermes kleuren rondom Utrecht. Ik neem aan dat dit nog wel word veranderd?
Ik ben er al achter. Het was lijn 351 naar Bolsward. Het gebeurde vorige week ter hoogte van het busstation naar Sneek.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
helaas niet,
wel de straat en mogelijke tijd
ja. xx is wat sneller in typenquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:49 schreef dialMforMonkey het volgende:
ow jullie bedoelen coneXXion.
Zeg handige sjappie, ben je er no nog neit achter dat dat industrieterrein word gebruikt voor proefritten met VDL bussen. Ik heb er nog wel een prototypes van Jonckheere voorbij zien racen zelfs.quote:Op maandag 18 december 2006 20:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan hoefde die door de straat te rijden waar mn school aan grens :p
volgens mij rijden ze dan op het andere deel hoor?quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zeg handige sjappie, ben je er no nog neit achter dat dat industrieterrein word gebruikt voor proefritten met VDL bussen. Ik heb er nog wel een prototypes van Jonckheere voorbij zien racen zelfs.
Dat is een oudje van dequote:Op dinsdag 19 december 2006 19:19 schreef dialMforMonkey het volgende:
[afbeelding]
oude bussen waren ook vette shit.
Ook. Mar voor het op hoge snelheid bochten nemen gaan ze naar de planetenbuurt.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
volgens mij rijden ze dan op het andere deel hoor?
gewoon rondje klaverbladquote:Op dinsdag 19 december 2006 19:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ook. Mar voor het op hoge snelheid bochten nemen gaan ze naar de planetenbuurt.
idd,quote:Op woensdag 20 december 2006 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
Kunnen ze in ieder geval genoeg bochten oefenen
rotondes moet je rond rijdenquote:Op woensdag 20 december 2006 00:34 schreef Peterselieman het volgende:
En als ze rotondes willen oefenen dan kan ik van harte Goutum Noord aanbevelen![]()
8 of 9 rotondes binnen 1,5 kilometer en redelijk rustig.
:/ hopen dat ze dr goed vanaf komt!quote:IJlster ernstig gewond bij aanrijding bus
Geplaatst op 14.12.2006
SNEEK - Een 21-jarige fietsster uit IJlst is woensdagmiddag ernstig gewond geraakt bij een aanrijding bij het station in Sneek. Een 45-jarige buschauffeuse had bij het oprijden van de Dr. Boumaweg niet gezien dat er nog een fietsster aankwam. De IJlster kwam onder het voorwiel van de bus.
Omdat het slachtoffer moeilijk bevrijdt kon worden werd ook de brandweer van Joure ingeschakeld. Die kon echter weer teruggaan. De brandweer van Sneek kon met een hydrolische krik het slachtoffer bevrijden. De vrouw is met ernstig letstel overgebracht naar het ziekenhuis in Sneek, waarna ze met de traumahelikopter naar het UMCG in Groningen is gebracht.
2100 seriequote:Op woensdag 20 december 2006 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
Eentje uit de 2100 serie? Was ie geel of in xx kleuren?
bus nr 21xx (ik geloof 2133 :x)quote:Op woensdag 20 december 2006 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet ik even denken
t kreng reed op lijn 199 harlingen haven -> heerenveenquote:Op woensdag 20 december 2006 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
De 2135 kon vrijdag geen bestemming tonen
De bus ging van Leeuwarden naar Sneek als ik het goed heb.
is me teveel gedoe en mn tel maakte prima foto's :/ tot de lens barste xDquote:Op woensdag 20 december 2006 19:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Wanneer leert men het nu eens. Met een telefoon moet je bellen. Gewoon een compacte digicam in je binnenzak, heb ik ook.
Daar heb ik laatst nog een verkeerskundig onderzoek (kentekenonderzoek) gehouden in verband met het vele sluipverkeer...quote:Op woensdag 20 december 2006 00:34 schreef Peterselieman het volgende:
En als ze rotondes willen oefenen dan kan ik van harte Goutum Noord aanbevelen![]()
8 of 9 rotondes binnen 1,5 kilometer en redelijk rustig.
Trieste omgeving he? Dat ze daar een bus langssturenquote:Op woensdag 20 december 2006 20:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Daar heb ik laatst nog een verkeerskundig onderzoek (kentekenonderzoek) gehouden in verband met het vele sluipverkeer...
:/quote:Op woensdag 20 december 2006 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
die centjes kan ik zelf goed gebruiken
Wil zelf namelijk al een digicam halen met flink wat optische zoom![]()
En natuurlijk de nodige megapixels
Tja, daar wonen ook mensen die in de gemeente Leeuwarden wonen. Hebben toch ook wel recht op OV richting het centrum lijkt me.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Trieste omgeving he? Dat ze daar een bus langssturen![]()
Ik weet er helaas alles vanquote:Op woensdag 20 december 2006 21:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tja, daar wonen ook mensen die in de gemeente Leeuwarden wonen. Hebben toch ook wel recht op OV richting het centrum lijkt me.
Die bus rijdt trouwens ook alleen in de spits en niet zo heel vaak
uitslapeeeeeeh en niet aan bussen / treinen denkenquote:Op vrijdag 22 december 2006 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen weer eens met een xx of Herpes bus reizen. Hopelijk kan ik nu mijn oordeel over xx beter vormen nu.
wie wil er dan ook door Stiens rijden?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Een gelede op 73?
toen ik de 73 gister zag rijden, vergat hij door Stiens te rijdenHet enige dorp met meer dan 200 inwonders op zn hele route nota bene
Kom er regelmatig hoor, mooi dorpquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wie wil er dan ook door Stiens rijden?
geen flauw idee, omdat ze hier minder rijden? iig ik zie steeds vaker een XX bus in XX kleurenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:13 schreef Pony-Lover het volgende:
Waarom rijden die klote bussen van Hermes nu in Utrecht? (ja, ik weet dat Hermes van XX is)
die rijden hier ook officieel :pquote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:00 schreef blup het volgende:
Sinds wanneer rijden er Hermes bussen in Utrecht?
Gister eentje gezien, vandaag weer. Ze waren wel leeg..
deze: [afbeelding]
das hier peanutsquote:Op maandag 8 januari 2007 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft een partijtje overgenomen, vandaar.
Zelf heb ik nog steeds niet in een ex-Hermesbus gezeten. Maar ja, eens mpet de eerste keer zijn
dan ga je op andere tijden reizen :-Pquote:Op maandag 8 januari 2007 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Roep dat niet te hard in Fryslân. Ik heb al veel ex-Hermesbussen gezien rond Leeuwarden en ook in mijn eigen dorp, maar niet op de tijdstippen dat ik reis
De klantenservice van xx werkt op volle toeren, want ik heb vorige week pas een brief gekregen over de klachten die ik had ingediend. Het antwoord is nietszeggend, maar wel goed is dat ze excuses voor het late beantwoorden aangeboden hebben.
lol!quote:Op maandag 8 januari 2007 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
Mij niet gezien. Heb de citaro gelede van xx nog niet gemeld zie ik. Deze zag ik op 2 januari in Lw rondtuffen.
Een echte MB200G?????quote:Op maandag 8 januari 2007 23:15 schreef 2cv het volgende:
Hmz, ztond laatst een leuke, oude geledebus op Marktplaats. Was een mooie vervanger geweest voor de Visa AlexKan je nog in wonen ook
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |