Tja, qua betrouwbaarheid zou ik zeggen: Toyota. Voor de rest hebben we toch echt een budget nodig. De keuze is te groot.quote:Op donderdag 7 december 2006 16:08 schreef Louterman het volgende:
Wij zijn dan wel van plan, om net als paaskannekoekje, ook gewoon in het wild te gaan kamperen. Heeft iemand enig idee wat een beetje redelijk busje kost? Met redelijk versta ik dan dat hij ons niet in de steek laat, maar na de vakantie hoeven we hem ook niet meer te gebruiken.
mijn zus heeft vorig jaar dit gedaan met een bestel busje, ding verzekeren (kan niet voor 1 maand) maar naar je periode gewoon verkopen of van het kenteken afhalen ofzo.. zoiets hadden zij dat gedaan geloof ik..quote:Op maandag 11 december 2006 16:20 schreef Louterman het volgende:
Ok het is dus wel mogelijk om een verzekering voor een maand te nemen.
Hoe worden dan de kilometers per jaar berekend?
Het aantal dat je die maand rijdt maal 12, terwiljl ik niet twaalf maanden zo veel rijd?
Nou, na een paar honderd kilometer heb je die landweggetjes ook wel gezien lijkt me. Wel leuk voor 200 - 300km, maar daarna zou ik gek worden, en snel de Autoroute opzoeken, of een betere Route National.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:10 schreef Louterman het volgende:
Dit willen we juist totaal niet. Lekker van die franse landweggentjes, prachtig.
3 weken, we hebben de bus al gekocht.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:26 schreef Dizzee het volgende:
hoelang wil je ongeveer gaan?
Ben afgelopen zomer met de auto naar Italie geweest, 2 weken eerst een week florence, daarna door naar rimini en opzich de kosten vielen mee.. Bepaalde dingen zijn wel erg duur, drankjes op terasjes ( 8 euro voor biertje) ook niet overal maar mneestal duur, camping waren we zo'n 45 euro per nacht kwijt me ze 3e.... maar dan hadden we niet echt de goedkoopste uitgezocht.quote:Op donderdag 14 december 2006 15:20 schreef Tintaglia het volgende:
Ik wil met drie andere vrienden dit jaar een maand ongeveer door Italië rond gaan tourenook low budget
maar hoe en wat weten we nog niet precies, ook niet hoe we het met de auto gaan doen ( of we een andere kopen, of een van iemand gebruiken) en hoeveel geld we mee moeten nemen. Italië is natuurlijk wel een duur land.. Iemand daar nog tips voor?
Tja in Tsjechie kan je voor 8 euro een hele avond drinken ipv 1 drankje. Behoorlijk verschil.quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:17 schreef tijnnl het volgende:
[..]
Ben afgelopen zomer met de auto naar Italie geweest, 2 weken eerst een week florence, daarna door naar rimini en opzich de kosten vielen mee.. Bepaalde dingen zijn wel erg duur, drankjes op terasjes ( 8 euro voor biertje) ook niet overal maar mneestal duur, camping waren we zo'n 45 euro per nacht kwijt me ze 3e.... maar dan hadden we niet echt de goedkoopste uitgezocht.
Verder de supermarkten enz, dus als je zelf beetje voor je eten zorgt viel ons erg mee.
De benzine is ong. net zoiets als in nederland en de tolwegen zijn wel te vermijden, meestal rijdt et aardig door op de gewone autowegen, alleen je schokdempers hebben et soms zwaar.
Wij waren ze 3e 3000,- totaal kwijt, dat was incl 2x(vouwwagen)vignet voor zwitserland, tol en 3 avonden flink stappen in rimini... opzich als je beetje goedkope campings uitzoekt en de autostrada (TOL)beetje vermeid is het zeker nog goedkoper te doen.
Bij interesse kun je me mailen, hij staat momenteel niet op marktplaats ofzoquote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:07 schreef Louterman het volgende:
Heb jij een link naar die Traffic waar die te koop staat?
Tip; ga terug via Berlijn. Is van 3-5 Aug. een megagroot bierfestival in het centrum. Met een strip van 2,2km met alleen maar biergartens. Hier ga ik zelf ook heen, schijnt echt superleuk te zijn! (hostelletje is maar 13e p/n)quote:Op zondag 15 juli 2007 23:27 schreef frenkck het volgende:
Dan naar polen naar onder andere Krakau. De rest staat nog helemaal open.
Berlijn is sowieso een aanrader! Je kunt gemakkelijk op een camping net buiten de stad gaan staan (Potsdam ofzo) en dan met de S en U bahn naar het centrum.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:28 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tip; ga terug via Berlijn. Is van 3-5 Aug. een megagroot bierfestival in het centrum. Met een strip van 2,2km met alleen maar biergartens. Hier ga ik zelf ook heen, schijnt echt superleuk te zijn! (hostelletje is maar 13e p/n)
Ik had inderdaad ergens gelezen dat er dan een groot feest is, we hadden al soort van besloten hier zeker heen te gaanquote:Op maandag 16 juli 2007 08:28 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tip; ga terug via Berlijn. Is van 3-5 Aug. een megagroot bierfestival in het centrum. Met een strip van 2,2km met alleen maar biergartens. Hier ga ik zelf ook heen, schijnt echt superleuk te zijn! (hostelletje is maar 13e p/n)
Was mega goede tip zeg die bierfeesten, 2 daagjes meegepikt.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:28 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Bij ons heeft een Renault Traffic (verhoogd) goed dienst gedaan.quote:Op maandag 10 november 2008 12:57 schreef lighted het volgende:
tvp
Iemand nog ervaringen?Tips?
Tips voor welke merken/types busjes voor dit soort dingen geschikt zijn?
Dan mis je nu juist datgene wat een Roadtrip zo leuk maakt: totale vrijheid, buiten gebaande paden komen, niet telkens in een stadscentrum uitkomen. Dus het lijkt mij niet echt een optie als je naar zoiets op zoek bent.quote:Op maandag 10 november 2008 14:51 schreef faculty het volgende:
waarom ga je niet interrailen.. Is een stuk goedkoper en je komt net zo goed overal met de trein.. Heel Europa voor maar iets van 400 euro voor een maand pp
Pcies.quote:Op maandag 10 november 2008 15:11 schreef ioko het volgende:
[..]
Dan mis je nu juist datgene wat een Roadtrip zo leuk maakt: totale vrijheid, buiten gebaande paden komen, niet telkens in een stadscentrum uitkomen. Dus het lijkt mij niet echt een optie als je naar zoiets op zoek bent.
neem een vrij getetailleerde kaart van bijvoorbeeld frankrijk mee, bepaal sochtend hoeveel je wilt rijden, en aan de hand daarvan zoek je op de kaart een mooi plekje op, bijvoorbeeld in de ardeche of ergens zover mogelijk van alle grote steden vandaan. toets het in op de tomtom en rijden.quote:Op maandag 10 november 2008 16:56 schreef lighted het volgende:
[..]
Pcies.
Hebben het overwogen maar is waarschijnlijk niet echt een optie. Voor ons gaat het tijdens zo'n roadtrip idd juist om de vrijheid, het in aparte gebieden komen, op wazige campings terecht komen enz.. dan zit je met zo'n trein toch teveel nog gebonden denk ik.
Maaaarrr elke tip is welkom.
Als je technisch niet erg handig bent, neem dan geen oldtimer. Dan vraag je absoluut om problemen. Afgelopen vakantie met onze camper toch wel 7 pechmomentjes gehad in 3 weken tijdquote:Op maandag 10 november 2008 12:57 schreef lighted het volgende:
tvp
Iemand nog ervaringen?Tips?
Tips voor welke merken/types busjes voor dit soort dingen geschikt zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |