quote:
Op woensdag 13 december 2006 08:18 schreef Chewie het volgende:[..]
Maar ze beschuldigen elkaar (nog)niet. Compromisen sluiten prima maar dan moeten er wel enkele overeenkomsten zijn en die zijn er gewoon niet.
Daarom zei ik ook dat ze imo allebei schuldig zijn
![]()
Uit de pers begrijp ik trouwens dat er wel degelijk overeenkomsten zijn. Het is ook een beetje hoe het het proces insteekt. Als je begint met "we zijn het niet eens", dan wordt het al een stuk moeilijker om het eens te worden dan wanneer je begint met "op deze punten zijn we het eens, maar op die niet."
Even uit Trouw van vandaag: "Als hij het had gewild, had Marijnissen het het CDA veel moeilijker kunnen maken, zeggen bronnen bij het CDA en PVDA (...) Marijnissen had met een paar pregnante eisen al zijn stempel op een nieuw kabinet kunnen drukken. Om vervolgens vooral de overeenkomsten tussen SP en CDA te kunnen benadrukken."
Dus kennelijk zijn er wel degelijk overeenkomsten.
Iig ben ik als SP-stemmer nu wel in Marijnissen teleurgesteld dat hij zich er zo makkelijk vanaf maakt. Weliswaar heb ik niet op SP gestemd met het oog op een CDA-PVDA-SP kabinet, maar natuurlijk wél met het oog op de realisatie van punten in het SP-programma. En door zich nu al zo snel buitenspel te zetten draagt Marijnissen niet bij aan het realiseren van dat programma.