Beweertquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:27 schreef tong80 het volgende:
DE wedstrijd waar Golfert nog steeds over spreekt omdat ie beweert er bij geweest te zijn.
Geloof het wel.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:43 schreef mcyodogg het volgende:
Was dat toen live op tv?
Ik plaagdequote:
Hooguit 40-50 meter voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:49 schreef mcyodogg het volgende:
Tot hoeveel meter kon je het veld dan inkijken in het stadion?
Zoveel mensen in dat stadion?quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:07 schreef tong80 het volgende:
and 55,722 people in the Amsterdam Olympic Stadium could not see a thing.
Hier staat het in het Nederlands ook wel aardig beschreven:quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:07 schreef tong80 het volgende:
Kon geen Nederlands verhaal vinden :
Ondanks het feit dat Ajax zo goed speelde en met 5-1 gewonnen had, was Shankly absoluut niet overtuigd. Hij zei: "Thuis winnen we wel met 7-0" en ook zei hij: "Die doelman Bals, die ik overigens nog niet in mijn dertiende team zou opstellen, krijgt bij ons een drukke avond. (..) Ajax is naar Engelse maatstaven gerekend, niet meer dan een derde divisieteam, en dankt die 5-1 zege voornamelijk aan onnozele goals." Doelman Bals speelde daarentegen een fantastische wedstrijd in Liverpool, en het werd 2-2 dus Ajax was door.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Hier staat het in het Nederlands ook wel aardig beschreven:
http://home.concepts.nl/~meeuwse/1965.html
quote:Maandag 4 december in FC Godenzonen:
FC Godenzonen staat geheel in het teken van de legendarische 'mistwedstrijd' tussen Ajax en Liverpool van 7 december 1966, deze week veertig jaar geleden. Het historische duel zette Ajax internationaal op de kaart. De Ajacieden Henk Groot, Bennie Muller en Johan Cruijff vertellen hun verhaal.
quote:The facts? Well okay, Dukla Prague eliminated Ajax in the next round. But forget about that.
Nee flapdrol, dit was de wedstrijd die Ajax op de internationale kaart zette. Een paar jaar later was Ajax de nummer 1 van de wereld, dus dit was de doorbraakquote:Op donderdag 7 december 2006 15:50 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Door een Engelse Ajacied geschreven zeker? Zo van : "Ajax is de beste, en als we het niet zijn, dan waren we het vorig jaar wel of zijn we het volgend jaar wel. En anders wel 5 jaar geleden. Of 10..."![]()
quote:Op donderdag 7 december 2006 21:15 schreef mcyodogg het volgende:
Zongen die lui nou "hand in hand kamaraden.... leve Ajax 1"
Jaja.. het "hand in hand" was oorspronkelijk bedoeld/geschreven voor Ajax. Feyenoord heeft het in de loop van de tijd overgenomen. Net zoals het You never walk alone ook niet speciaal bedoeld was voor Liverpool.quote:Op donderdag 7 december 2006 21:15 schreef mcyodogg het volgende:
Zongen die lui nou "hand in hand kamaraden.... leve Ajax 1"
Ok, wist ik niet. Vond het al zo opmerkelijk. Toch grappig dan dat het lied van Feyenoord, oorspronkelijk van Ajax was.quote:Op donderdag 7 december 2006 21:35 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Jaja.. het "hand in hand" was oorspronkelijk bedoeld/geschreven voor Ajax. Feyenoord heeft het in de loop van de tijd overgenomen. Net zoals het You never walk alone ook niet speciaal bedoeld was voor Liverpool.
Onzin. Het was orspronkelijk geschreven voor de Rotterdamse club COAL.quote:Op donderdag 7 december 2006 21:35 schreef Freak187 het volgende:
Jaja.. het "hand in hand" was oorspronkelijk bedoeld/geschreven voor Ajax. Feyenoord heeft het in de loop van de tijd overgenomen.
En nu hebben ze ook nog Charisteas! What's next!quote:Op donderdag 7 december 2006 21:40 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Toch grappig dan dat het lied van Feyenoord, oorspronkelijk van Ajax was.
quote:
quote:Op vrijdag 8 december 2006 02:34 schreef -Wolf- het volgende:
Ik wacht op de youtube-versie van deze uitzending..
wij hebben het dik over gedaanquote:Op vrijdag 8 december 2006 01:25 schreef golfer het volgende:
Leuke docu.![]()
Mis wel een paar herinneringen, maar verder wel oké.
Het begin van het Nederlandse voetbal op de kaart zetten.
De overgang van amateurs naar profs en dankzij Michels heeft daarna het Nederlandse voetbal iets voorgesteld.
ook al was het jammer dat die club uit de havenstad voor het eerst een Europacup won
quote:Op vrijdag 8 december 2006 07:16 schreef tong80 het volgende:
'Hij heeft gewonnen, de zilvervloot.' Waar hoor je dat nog tegenwoordig ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |