en zonder wolken meestal teveel lichtvervuiling om iets te kunnen zien.....quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:02 schreef M42 het volgende:
Randstad niks nada... alleen maar wolken
Absoluut waar... astronomie was jarenlang een hobby van mij (ook astrofotografie), maar voordat ik mij in dit laatste echt kon gaan storten nam de lichtpolutie elk jaar vreselijk toe.quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
en zonder wolken meestal teveel lichtvervuiling om iets te kunnen zien.....
Hope so...quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vanavond weer kans op poollicht, vanavond dus lucht in de gaten houden
Hier in Drenthe en Groningen is het echt nog goed donker hequote:Op vrijdag 15 december 2006 11:10 schreef M42 het volgende:
[..]
Absoluut waar... astronomie was jarenlang een hobby van mij (ook astrofotografie), maar voordat ik mij in dit laatste echt kon gaan storten nam de lichtpolutie elk jaar vreselijk toe.
Nu op een heldere donkere nacht, kan ik misschien een paar 100 sterren onderscheiden, vroeger waren dit echt duizenden en kon je ongeveer tot Mag 6 alles zien nu maar tot ongeveer 4![]()
Het is niet een bepaalde regio..quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:01 schreef picobyte het volgende:
Nog steeds dezelfde regio als afgelopen maanden die actief is
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:02 schreef DaanAerts het volgende:
hey, vraagje... heeft deze grote hoeveelheid activiteit op de zon, de afgelopen maand, iets te maken met het weer van ons? we ervaren nogal apart weer met al die stormen. bestaat de kans dat er een link is tussen die twee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |