Bijna goed.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:28 schreef vdvorst het volgende:
ehm, een bakplaat voor tandoori?
beetje?quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Inderdaad
Aardig meid, beetje stil. Nederlands mag beter
Dat is hetzelfde.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:33 schreef Nembrionic het volgende:
trouwens..dat heeft een tandoor volgens mij..niet een tandoori
Volgens wikipedia ook.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:33 schreef Nembrionic het volgende:
trouwens..dat heeft een tandoor volgens mij..niet een tandoori
Helemaal niet. Tandoori is het gerecht/de smaak. Tandoor is het dingquote:
Van het kleine beetje wat ik gezien heb, kwam ze over als een sterke persoonlijkheid. Beetje de boel observeren en daar op inspelen, dus niet echt een blonde doos anders had ze niet gewonnen, is mijn meningquote:Op dinsdag 5 december 2006 17:32 schreef vdvorst het volgende:
[..]
beetje?
maar, wat ze over haarzelf dacht is toch waar (een blonde doos)
SaskiaR + 1quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:33 schreef SaskiaR het volgende:
oven?
zover heb ik het niet gevolgt, 1 of 2 afleveringen, zag vanmorgen dat ze gewonnen hadquote:Op dinsdag 5 december 2006 17:34 schreef erkel het volgende:
[..]
Van het kleine beetje wat ik gezien heb, kwam ze over als een sterke persoonlijkheid. Beetje de boel observeren en daar op inspelen, dus niet echt een blonde doos anders had ze niet gewonnen, is mijn mening
Helemaal niet. Het staat er als BEREIDINGSWIJZE in een houtsoven. Er staat niet dat het de oven zelf isquote:Op dinsdag 5 december 2006 17:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
SaskiaR + 1
[afbeelding]
Ik heb het gecheckt, in de Van Dale staat tandoori als aanduiding voor de oven, hoewel ze in het Engels de oorspronkelijke term tandoor gebruiken.
Zeg, maak me niet uit voor leugenaar.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Helemaal niet. Het staat er als BEREIDINGSWIJZE in een houtsoven. Er staat niet dat het de oven zelf is
tan·doo·ri (de ~ (m.), ~'s)
1 Indiase bereidingswijze van vlees of groente in een houtskooloven
Van Dale, 14e druk.quote:tandoori
tan·doo·ri
de (m.); -’s
Punjabi, van tandoor (lemen oven) <Ar. tannur
1·Indiase oven van gebakken klei, gestookt met houtskool
2·(bij uitbreiding) de Indiase keuken voor zover die gebruik maakt van de tandoori (1)
2·kip tandoori
gekruid kipgerecht met yoghurt dat oorspronkelijk in de tandoori bereid werd
Inderdaadquote:Op dinsdag 5 december 2006 17:34 schreef erkel het volgende:
[..]
Van het kleine beetje wat ik gezien heb, kwam ze over als een sterke persoonlijkheid. Beetje de boel observeren en daar op inspelen, dus niet echt een blonde doos anders had ze niet gewonnen, is mijn mening
Dat doe ik wel..Vandale online: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=tandooriquote:Op dinsdag 5 december 2006 17:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zeg, maak me niet uit voor leugenaar.
[..]
Van Dale, 14e druk.
Ja, de Dikke Van Dale is een stuk uitgebreider en betrouwbaarder dan de Van Dale online. Dat blijkt wel weer.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat doe ik wel..Vandale online: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=tandoori
En Vandale zit er wel vaker naast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |