Zijn dat meerdere opleidingen ofzo ?quote:Op dinsdag 19 december 2006 09:48 schreef HostiMeister het volgende:
torenhoog... ben nu bezig met mijn 7e jaar hbo
Krijg genoeg van mijn ouders maar hou ervan om lekker te leven. Nu heb ik de tijd en niet het geld, later wel het geld maar niet meer de tijd.quote:5.587,10 incl. rente t/m 30-11-2006
Zit wel wat in.... maar ik hou van het spaar principe, ergens naar toe leven enzoquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:07 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Krijg genoeg van mijn ouders maar hou ervan om lekker te leven. Nu heb ik de tijd en niet het geld, later wel het geld maar niet meer de tijd.
Dat is zeker waar!quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:31 schreef INViCTuS het volgende:
Een motor lijkt me overigens ook een beste investering. ik hou van beide principesIk wil best sparen maar wil wel "normaal" kunnen leven en m'n dingen kunnen doen waar ik zin in heb en soms kost dat geld. Als je dan als student wat je toch maar eenmalig bent en wat tevens een hele leuke tijd van je leven is goedkoop wat extra kan lenen in de barre tijden
tegen een relatieve lage rente bij de IBG dan heb ik daar nix op tegen.
En afbetalen begint 2 jaar na afronding van je studie en moet binnen 15 jaar klaar zijn. Je hebt zelfs nog een redelijke kans op gedeelte kwijtschelding. Dus als jet een beetje binnen de perken kan houden en weet dat je niet slecht gaat verdienen dan moet dat best kunnen. het is je studententijd vast wel waard.
Dus je gaat nooit een huis of een auto of een nieuw interieur kopen?quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:01 schreef Cuegirllie het volgende:
PFf wat een bedragen hier allemaal. Op dit moment heb ik alleen prestatiebeurs. Gelukkig krijg ik alimentatie van me pa, dus hoef nu nog niet te werken.
Strax weer het studentenhuis in en dan heb ik weer even geld over. Alleen moet 1 jaar zonder stufie doen en alles zelf betalen. MAar zoals ik het hier hoor heb ik het erg goed getroffen.
Éen lening is echt niks voor mij.
Mag ik vragen hoe dat zo komt ?quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:47 schreef ssebass het volgende:
15.828,70
en ik moet nog 3 jaar waarbij ik minimaal 250 per maand ga lenen. Leuk
Nou, dat wil ik ook weer neit zeggen, maar zolang ik niet noodzakelijk een lening nodig heb, neem ik um ook niet.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:31 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dus je gaat nooit een huis of een auto of een nieuw interieur kopen?![]()
Nou voor een auto of interieur zou ik nooit een lening afsluiten. Dan is sparen en kopen toch veel leuker. Als je bv een auto leent kan je hem nog terugbetalen als je misschien niet eens meer in die auto rijdt...quote:Op woensdag 20 december 2006 08:19 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Nou, dat wil ik ook weer neit zeggen, maar zolang ik niet noodzakelijk een lening nodig heb, neem ik um ook niet.
Dat zou ik echt niet kunnen.. daar zou ik nachten van wakker kunnen liggen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:47 schreef ssebass het volgende:
15.828,70
en ik moet nog 3 jaar waarbij ik minimaal 250 per maand ga lenen. Leuk
Lang studeren en lenen. Ken mensen die korter studeren die veel hoger zitten qua schuld. Nu heb je de tijd straks het geldquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:32 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe dat zo komt ?
Ik bedoel, wat is je opleidingsgeschiedenis ?
15.000 euro is niet niks....
Ik krijg volgend jaar ook geen stufi meer, maar met wat bijbaantjes op de universiteit hoop ik dan maar een beetje rond te kunnen komen. Al helemaal als ze 20 euri in het uur verdienenquote:Op woensdag 20 december 2006 08:33 schreef Cuegirllie het volgende:
@ teigan, i know.. daarom prijs ik me ook gelukkig dat ik zeker weet dat me pa me nog wel een jaartje financieerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |