Voorgaande topics:quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:07 schreef Roi het volgende:
Als al die boeren met hun dorpjes topics gaan openen dan kan deze enige échte stad natuurlijk niet ontbreken.
veel als in hoeveelheid, of in keus? Beetje banketbakker heeft toch aardig wat liggen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:08 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Overigens, ik ben op zoek naar een winkel met veel marsepein. Iemand enig idee waar ik dit in Amsterdam kan vinden? Ben de halve stad al afgesjouwd..
zouden meer mensen moeten doenquote:Op dinsdag 5 december 2006 17:48 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
goed man, barmhartig
Keus inderdaad, bankbetbakker is wel een idee.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:45 schreef Againzender het volgende:
[..]
veel als in hoeveelheid, of in keus? Beetje banketbakker heeft toch aardig wat liggen.
bier?quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:36 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Claudia_x ook hè. En IR. Voeg ze toe. En en en en.. zoveel. Gadve4rdamme.
Zin om naar de Admiraal de Ruijter te komen in West?quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:02 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
My city...ik zit nu al twee dagen te verpieteren in mijn kamertje in Zeeburg...
Yipeee!!! Amsterdam...
If I could, I would..quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:12 schreef Guiduuuuw het volgende:
[..]
Zin om naar de Admiraal de Ruijter te komen in West?![]()
Ja zouden ze overal een voorbeeld aan moeten nemen. Amsterdam is echt een sociale stad met een hart voor mensen die in de problemen zitten. Ergens anders doen ze vaak veel minder voor iemand. Dus, ja, daar zouden ze wel wat van kunnen in de rest van het land, van barmhartigheid.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:49 schreef Againzender het volgende:
[..]
zouden meer mensen moeten doen
Netjes! Ik zou het ook niet weten eigenlijk.quote:Op woensdag 6 december 2006 02:33 schreef japeke het volgende:
1tje staat voor de pest. eentje voor vuur/brand??? en de derde.... geen idee!
Bron: Wikipediaquote:Het wapen van Amsterdam bestaat uit drie Andreaskruisen, die verticaal onder elkaar staan. Ditzelfde vindt men terug op de Amsterdamse vlag, maar dan liggend. De betekenis van de kruizen is onbekend, maar historici gaan ervan uit dat het staat voor de drie plagen die Amsterdam getroffen hebben, nl. het water, het vuur en de pest. Ook wordt het wapen van de familie Persijn (heer Jan Persijn is genoemd als stichter van "die plaatse" de huidige Dam) aangevoerd als inspiratie voor de drie Andreaskruizen. De drie kruizen vindt men terug op allerlei gebouwen, in vele logo's en ook op de Amsterdammertjes. Een andere theorie is dat de drie kruizen staan voor drie doorwaadbare plaatsen. Amstelveen heeft hetzelfde wapen met 4 kruizen, Ouder-Amstel (Duivendrecht en Ouderkerk aan de Amstel) met 5 kruizen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |