abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44197659
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:35 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Pardon? We hebben het hier over lonen, hoor.
Bruto lonen ja.
Ik ontvang m'n loon meestal niet bruto op m'n rekening, jij wel?
quote:
Nou, op het gebied van het collectief-geregelde onderwijs heb je misschien gelijk, maar voor de rest niet.
Ondernemers kunnen alleen winst maken in een maatschappij die stabiliteit, kansen en bescherming biedt.
Dus lijkt me logisch dat een deel van de winst terugvloeit naar de maatschappij.
  woensdag 6 december 2006 @ 17:06:00 #277
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44197711
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:04 schreef rebel6 het volgende:
Bruto lonen ja.
Ik ontvang m'n loon meestal niet bruto op m'n rekening, jij wel?
Nee. Maar jij impliceert dat jij het brutoloon niet eerlijk verdiend hebt. Ik waag dat te betwijfelen.
quote:
Ondernemers kunnen alleen winst maken in een maatschappij die stabiliteit, kansen en bescherming biedt.
Dus lijkt me logisch dat een deel van de winst terugvloeit naar de maatschappij.
Daar heb je geen grote overheid voor nodig die ongeveer de helft van het BNP wegpist.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_44197713
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
grappig hoe mensen als Rebel6 wel hun rode boekje kunnen quoten maar niet inhoudelijk argumentatief kunnen discussieren.
gelukkig dat jij dat goed weet te onderbouwen!
rode boekje, ken ik alleen uit m'n geschiedenisboek, was dat niet het boekje van Mao?
pi_44197777
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:04 schreef rebel6 het volgende:
Vloeit een deel van het verlies dan ook weer van de maatschappij naar de bedrijven?
pi_44197945
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:08 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Vloeit een deel van het verlies dan ook weer van de maatschappij naar de bedrijven?
Wel als je een voetbalclub bent .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44198237
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:08 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Jij wilde toch juist geen staatssubsidies aan noodlijdende bedrijven?
pi_44198294
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:21 schreef rebel6 het volgende:
Jij wilde toch juist geen staatssubsidies aan noodlijdende bedrijven?
Precies, net zomin als ik belastingen wil voor winstgevende bedrijven.

Maar geef 'ns antwoord op de vraag.
  woensdag 6 december 2006 @ 17:27:13 #283
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_44198438
het stinkt hier.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_44198534
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:23 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Precies, net zomin als ik belastingen wil voor winstgevende bedrijven.

Maar geef 'ns antwoord op de vraag.
Dat was het antwoord, maar dan heb ik de vraag kennelijk niet goed begrepen.
Misschien kun je hem anders formuleren?
pi_44199742
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

OK, maar ik hoor vooral (met name vanuit de SP) emotionele argumenten waarom de zorg geen markt kan zijn, geen inhoudelijke, praktische bezwaren.
http://www.zorggeenmarkt.nl/pdf/rapport_zorg_is_geen_markt.pdf
  woensdag 6 december 2006 @ 18:18:16 #286
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44200135
pi_44201032
Inhoudelijke, praktische bezwaringen.
  woensdag 6 december 2006 @ 18:46:50 #288
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44201102
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:18 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Van de SP dus.
Ja, en? Het moet toch een eitje zijn voor jou om dat stuk op basis van argumenten aan flarden te schieten, ipv dat je zoals gebruikelijk de man speelt?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_44201521
edit: dit is meer iets voor een andere discussie.

[ Bericht 92% gewijzigd door rebel6 op 07-12-2006 13:38:13 ]
pi_44202214
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:05 schreef PJORourke het volgende:
Met welke uitspraak in het beginselprogram zijn die standpunten dan in strijd? Liberalisme is niet noodzakelijk gelijk aan jouw interpretatie daarvan.
Liberalisme is in ieder geval niet gelijk aan wat de VVD in haar program zet. Zijn standpunt dat de VVD geen liberale partij is, lijkt me toch niet zo raar he. Behoud van de hypotheekrenteaftrek, gratis kinderopvang, anti-drugsbeleid, gokken willen reguleren met gebruik van een staatsmonopolie, gratis hoeren mee met Nederlandse soldaten, gratis toegang tot rijksmusea, preventief fouilleren en zo kan je nog wel even doorgaan.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  woensdag 6 december 2006 @ 19:23:17 #291
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44202390
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:18 schreef nostra het volgende:
Liberalisme is in ieder geval niet gelijk aan wat de VVD in haar program zet. Zijn standpunt dat de VVD geen liberale partij is, lijkt me toch niet zo raar he. Behoud van de hypotheekrenteaftrek, gratis kinderopvang, anti-drugsbeleid, gokken willen reguleren met gebruik van een staatsmonopolie, gratis hoeren mee met Nederlandse soldaten, gratis toegang tot rijksmusea, preventief fouilleren en zo kan je nog wel even doorgaan.
OK, maar er zijn zeker wel meerdere intrepretaties van liberalisme. Dat van die hoeren was geen VVD-punt, maar een flodder van Jorritsma.
  woensdag 6 december 2006 @ 19:23:51 #292
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44202407
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:44 schreef knowall het volgende:
Inhoudelijke, praktische bezwaringen.
Ideologie, in een rapportje gegoten.
pi_44202616
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:23 schreef PJORourke het volgende:
OK, maar er zijn zeker wel meerdere intrepretaties van liberalisme.
Nou ja, er zijn vele vormen van inderdaad. D66 is ook liberaal, "sociaal-liberaal" althans, en zal op veel punten ook geen klassiek-liberale lijn voeren. Maar de VVD profileert zichzelf wel als een klassiek liberale partij, en dat lijkt me toch wat teveel van het "goede". Het vooroordeel van de "anti-VVD'er" dat de partij er is om maar zoveel mogelijk de belangen van 2x-modaal+ te bedienen wordt door dat soort partijpunten en opmerkingen van fractieleden wel erg sterk gevoed. Ik kan ook absoluut geen duidelijke lijn of idealisme ontdekken van waaruit al die concrete punten dan naar voren komen, in tegenstelling tot een SP.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')